دنیای تیون و تقویت تمامی ندارد. تنها ایده و خلاقیت است که حکمرانی
میکند. خودروهای استاندارد دیگر کفاف هیجان جوانان را نمیدهد. خشونت در
چهره باید به حد نهایی خود برسد. و در آخر، قدرت خروجی میبایست خارج از
تصور باشد.
این قابلیتهای دنیای تیونینگ است که حتی بزرگان
نمیتوانند در برابر سحر خیرهکنندهاش ایستادگی کنند. انتخاب یک تیونر
برتر امری فوقالعاده سخت است. شاید دشوارتر از آن، انتخاب برترین خودروی
تیون شده باشد. اما چندی پیش یک تیم مهندسی، اقدام به ارائه لیستی از 10
خودرو تیون شده برتر سال کرد. جالب اینجاست در لیست ذیل، هم نامهای معتبر و
معروف دیده میشود و هم گمنام و تازهکار. تنها یک توجیه برای این پدیده
وجود دارد؛ ارائه یک پروژه تیونینگ منطقی. خواه از سوی یک برند بزرگ قدیمی
باشد و خواه از سوی یک موسسه نوظهور زیرزمینی. با هم نگاهی به این لیست داغ
خواهیم انداخت.
ABT Sportsline Audi R8 GTS
آنها
که با برند ای.بی.تی آشنا هستند خوب میدانند که این تیونر آلمانی تخصص
ویژهای روی محصولات گروه فولکسواگن به خصوص آئودی دارد. بدیهی است برای
کیک تیونر در این حد و اندازه، بهترین گزینه مدل R8 است. خودرویی که به
خودی خود کشش بیاندازهای دارد. این تیونر کار خود را با تعویض جلوپنجره
آغاز کرد و مانند همیشه با رینگهای عریض 20 اینچی ساخت خودش، پایان برد.
روی
آئودی فوق کیت بدنه خودروهای مسابقات DTM نصب شده است. تم و رنگ این
خودرو مشکی در کنار لایههای قرمز متالیک است. در قسمت قوای محرکه به
پیشرانهای 5.2 لیتری 10 سیلندر بر میخوریم که قدرتش به 600 اسببخار (441
کیلووات) رسیده است. این یعنی افزایش 75 اسببخاری خروجی پیشرانه نسبت به
نمونه استاندارد. همین افزایش نسبی نیز باعث شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر
در ساعت با کاهش 0.1 ثانیهای به 3.8 ثانیه و سرعت نهایی به 322 کیلومتر در
ساعت برسد.