• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 1202)
چهارشنبه 25/3/1390 - 11:55 -0 تشکر 340368
آیا منتظر باشم..

سلام.

 بعضی گفتند: پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما هر جمعه آب و جارو كردند و شب و روز منتظر قدوم یار شدند، اما خبری نشد. پدر و مادرمان هم هر جمعه به دعای ندبه می روند و التماس به آمدن آقا می كنند. موهایشان سفید شد و آقا نیامد. حالا به این می اندیشم كه من منتظر باشم ؟؟؟؟!!!  

جمعه 27/3/1390 - 11:28 - 0 تشکر 332404

بنام خداي عزيزم سلام خيلي خوشحاليم که به انجمن مهدويت تشريف اوردين در راستاي اين بحثتون... بد نيس به اين مقاله يه نگاهي بيندازيم *** شيعه در اطاعت از دستورات مؤكّد پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مبنى بر پيروى از اهل بيت او، دست از محمد و آل محمد(صلى الله عليه وآله) برنداشته و همواره در خط امامت حركت نموده است و بيش از يازده قرن است كه از جان و دل با خون و قيام، مهدى آل محمد را طلب مى كند.  تشيّع ، بشريت را به آمادگى جهت ظهور آن قطب عالم وجود، فرا خواند و مى خواند. شيعه براى عقيده انتظار روايات متواترى از وجود مقدس پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و اهل بيت آن حضرت فراروى خود دارد كه اين روايات (روايات انتظار) را مى توان به چند بخش تقسيم بندى نمود: روايات و امر به انتظار امير مؤمنان على(عليه السلام) مى فرمايند: «منتظر فرج باشيد و از گشايش الهى مأيوس نگرديد، به درستى كه محبوب ترين اعمال نزد خداى عزوجل انتظار فرج است» مجلسى، محمد باقر، بحار الانوار (انتشارات اسلاميه، چاپ سوم، 1372) ج 52، ص 123، ح 7. 

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 28/3/1390 - 13:56 - 0 تشکر 332787

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك يا بقية الله الاعظم حقيقت انتظار و آثار سازنده آن ‌ ‌ آيا ايمان به ظهور مهدي عجل‌اللّه‌تعالي‌فرجه‌الشريف با آن برنامه جهاني‌اش که عالم را پر از عدل و داد و ريشه‌هاي ظلم و ستم را قطع مي‌نمايد، اثر سازنده تربيتي دارد يا آثار منفى؟ آيا ايمان به چنين ظهورى، انسان را چنان در افکار روِيايي فرو مي‌برد که از وضع موجود خود غافل مي‌گردد و تسليم هرگونه شرايطي مي‌کند؟ و يا اين که به راستي اين عقيده يک نوع دعوت به قيام و سازندگي فرد و اجتماع است؟ آيا مسئوليت آفرين است يا مايه فرار از زير بار مسئوليت‌ها؟ و بالاخره آيا مخدر است يا بيدار کننده؟ قبل از توضيح و بررسي اين سؤالات، توجه به يک نکته کاملا ضروري است و آن اين که سازنده‌ترين دستورات و عالي‌ترين مفاهيم، هرگاه به‌دست افراد ناوارد يا نالايق يا سوءاستفاده‌چي بيفتد، ممکن است چنان مسخ شود که درست نتيجه‌اي بر خلاف هدف اصلي بدهد و در مسير ضد آن حرکت کند و اين، نمونه‌هاي بسيار دارد و مسئله انتظار، به‌طوري که خواهيم ديد، در رديف همين مسايل است. به‌هر حال براي رهايي از هرگونه اشتباه در محاسبه در اين‌گونه مباحث، بايد به اصطلاح آب را از سرچشمه گرفت تا آلودگي‌هاي احتمالي نهرها و کانال‌هاي ميان راه در آن اثر نگذارد؛ يعني ما در بحث انتظار، مستقيما به سراغ اصل اسلامي رفته و لحن گوناگون رواياتي راکه روي مسئله انتظار تاکيد مي‌کند، مورد بررسي قرار مي‌دهيم تا از هدف اصلي آگاه شويم. اکنون با دقت به اين چند روايت توجه کنيد: 1– کسي از امام صادق عليه‌السلام پرسيد: چه مي‌گوئيد درباره کسي که داراي ولايت پيشوايان است و انتظار ظهور حکومت حق را مي‌کشد و در اين حال از دنيا مي‌رود؟ امام عليه‌السلام درپاسخ فرمود: هو بمنزلة من کان مع القائم في فسطاطه – ثم سکت هنيئة – ثم قال هو کمن کان مع رسول اللّه؛ او همانند کسي است که با رهبر اين انقلاب در خيمه او ستاد ارتش او بوده باشد– سپس کمي سکوت کرد– و فرمود: مانند کسي است که با پيامبر اسلام صلي‌اللّه‌عليه‌وآله در مبارزاتش همراه بوده است.1 عين اين مضمون در روايات زيادي با تعبيرات مختلفي نقل شده است. 2– در بعضي بمنزلة الضارب بسيفه في سبيل اللّه؛ همانند شمشير زني در راه خد. 3– و در بعضي ديگر کمن قارع مع رسول اللّه بسيفه؛ همانند کسي است که در خدمت پيامبر با شمشير بر مغز دشمن بکوبد. 4– در بعضي ديگر بمنزلة من کان قاعدا تحت لواء القائم؛ همانند کسي است که زير پرچم قائم بوده باشد. 5– و در بعضي ديگر بمنزلة المجاهد بين يدي رسول‌اللّه صلي‌اللّه‌عليه‌وآله؛ همانند کسي است که پيش روي پيامبر جهاد کند. 6– و بعضي ديگر بمنزلة من استشهد مع رسول‌اللّه؛ همانند کسي است که با پيامبر شهيد شود. اين تشبيهات هفتگانه که در مورد انتظار ظهور مهدي عجل‌اللّه‌تعالي‌فرجه‌الشريف در اين شش روايت وارد شده، روشنگر اين واقعيت است که يک نوع رابطه و تشابه ميان مسئله انتظار از يک سو و جهاد و مبارزه با دشمن در آخرين شکل خود از سوي ديگر وجود دارد. ‌ ‌ 7– در راويت متعددي نيز انتظار داشتن چنين حکومتى، به عنوان بالاترين عبادت معرفي شده است. اين مضمون در بعضي احاديث پيامبراکرم صلي‌اللّه‌عليه‌وآله و اميرمؤمنان علي عليه السلام نيز آمده است. در حديث مي‌خوانيم که پيامبر صلي‌اللّه‌عليه‌وآله فرمود: افضل اعمال امتي انتظار الفرج من اللّه عزوجل؛ بالاترين اعمال امت من انتظار کشيدن فرج از ناحيه خدا است.2 و در حديث ديگري از پيامبر صلي‌اللّه‌عليه‌وآله مي‌خوانيم افضل العبادة انتظار الفرج.3 اين تعبيرات همگي حاکي از اين است که انتظار چنين انقلابى، هميشه توام با يک جهاد وسيع و دامنه دار است. شما اين مطلب را در نظر داشته باشيد تابه سراغ مفهوم انتظار رفته، سپس از مجموع آنها نتيجه‌گيري کنيم. ‌ ‌ اللهم عجل لوليك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

شنبه 28/3/1390 - 14:4 - 0 تشکر 332788

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك يا بقية الله الاعظم نخستين فلسفه، انتظار خودسازي فردي ‌ ‌ چنين تحولي قبل از هر چيز نيازمند عناصر آماده و با ارزش انساني است که بتوانند بار سنگين چنان اصلاحات وسيعي را در جهان به‌دوش بکشند و اين در درجه اول محتاج بالا بردن سطح انديشه و آگاهي و آمادگي روحي و فکري براي همکاري در پياده کردن آن برنامه عظيم است. تنگ‌نظري‌ها، کج‌فکري‌ها، حسادت‌ها، اختلافات کودکانه و نابخردانه و بطور کلي هرگونه نفاق و پراکندگي با موقعيت حالات منتظران سازگار نيست. نکته مهم اين است که منتظر واقعي براي چنان برنامه مهمى، هرگز نمي‌تواند نقش تماشاچي را داشته باشد، بلکه بايد از هم اکنون در لفظ بايد تأکيد است در صف انقلابيون قرار گيرد. ايمان به نتايج و عواقب اين تحول هرگز به او اجازه نمي‌دهد که در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نيز محتاج به داشتن اعمالي پاک و روحي پاک‌تر و برخورداري از شهامت و آگاهي کافي است. من اگر فاسد هستم و اعمالم نادرست است، چگونه مي‌توانم در انتظار نظامي باشم که افراد فاسد و نادرست در آن هيچ‌گونه نقشي ندارند، بلکه مطرود و منفور خواهند بود؟ ‌ ‌ آيا اين انتظار براي تصفيه روح و فکر و شستشوي جسم و جان از آلودگي‌ها کافي نيست؟ ارتشي که در انتظار جهاد آزادي‌بخش به‌سر مي‌برد حتما به حالت آماده‌باش کامل در مي‌آيد، سلاحي را که براي چنين ميدان نبردي شايسته است بدست مي‌آورد، سنگرهاي لازم را مي‌سازد آمادگي رزمي افراد خود را بالا مي‌برد، روحيه افراد خود را تقويت مي‌کند و شعله عشق و شوق براي چنين مبارزه‌اي را در دل فرد فرد سربازانش زنده نگه مي‌دارد. ارتشي که داراي چنين آمادگي نيست، هرگز در انتظار به سر نمي‌برد و اگر بگويد، دروغ مي‌گويد. در انتظار يک مصلح جهاني بودن، به معناي آماده‌باش کامل فکري و اخلاقى، مادي و معنوي براي اصلاح همه جهان است، براي تحقق بخشيدن به چنين انقلابى، مرداني بسيار بزرگ، مصمم، بسيار نيرومند و شکست‌ناپذير، فوق‌العاده پاک، بلندنظر، کاملا آماده و داراي بينش عميق لازم است. و خودسازى براي چنين هدفى، مستلزم به کاربستن عميق‌ترين برنامه‌هاي اخلاقي و فکري و اجتماعي است. اين است معناي انتظار واقعى؛ آيا کسي مي‌تواند بگويد چنين انتظاري سازنده نيست؟ اللهم عجل لوليك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

سه شنبه 31/3/1390 - 23:30 - 0 تشکر 334767

سلام مرسي شکري عزيز از مطالب خوب و کاملتون*

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 28/3/1390 - 13:33 - 0 تشکر 340407

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك يا بقية الله الاعظم سلام عقيده به ظهور مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف يكي از اساسي ترين عقايد ماست.در قرآن كريم در آيات متعددي وعده داده شده است كه سرانجام مستضعفان وارث زمين خواهند شد و روايات اين آيات را تاويل به وجود نازنين مهدي دارد. خوب آيا خداوند حكيم خلف وعده مي كند؟!.... انتظار حقيقي به بهترين عبادت تعبير شده است.ايمان به ظهور، آثار سازنده اي دارد.  اميد و آرزو ، به طبع آن تلاش و تحرك براي رسيدن به آن و همچنين خودسازي و اصلاح جامعه از آثار آن است. يكي از آفات و آسيبها در حوزه مهدويت،ايجاد شك وشبهه در اصل آن  به سبب طولاني شدن غيبت است.ترديد و ياس روزنه اي است كه شيطان از آن طريق وارد  مي شود و بر عقيده و ايمانمان آفت مي زند.براي مصون ماندن اين رذيله مي بايست ايمان خود را قوي كنيم. انتظار باعث مي شود كه فرد منتظر وضع موجود را مطلوب نداند و در سدد اصلاح كاستي ها و مبارزه با ظلم باشد. انتظار سازنده باعث بقاي تشيع بوده و خواهد بود. خوب يك نكته: زمان ظهور مولا معلوم نيست هر چند كه وعده قطعي خداوند است.ولي وظايف ما به عنوان يك منتظر و محب مولا نسبت به اماممان به خوبي در روايات تبيين شده است.پس بكوشيم اولا آنها را بشناسيم و بعد در انجام آنها كه باعث زمينه سازي امر ظهور خواهد بود،كوشا باشيم. انشاءالله اين آرزوي ديرينه پدران و مادرانمان به زودي محقق شود. اللهم عجل لوليك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

شنبه 28/3/1390 - 14:0 - 0 تشکر 340408

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك يا بقية الله الاعظم مفهوم انتظار انتظار معمولا به حالت کسي گفته مي‌شود که از وضع موجود ناراحت است و براي ايجاد وضع بهتري تلاش مي‌کند. في المثل بيماري که انتظار بهبودي مي‌کشد، يا پدري که در انتظار بازگشت فرزندش است، از بيماري و فراق فرزند نارحتند و براي وضع بهتري مي‌کوشند. هم‌چنين تاجري که از بازار آشفته ناراحت است و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادي مي‌باشد، اين دو حالت يعني بيگانگي با وضع موجود و تلاش براي وضع بهتر را دارا است. بنابراين مسئله انتظار حکومت حق و عدالت مهدي و قيام مصلح جهاني در واقع متشکل از دو عنصر است؛ عنصر نفي و عنصر اثبات، عنصر نفي همان بيگانگي با وضع موجود است و در عنصر اثبات فرد خواهان وضع بهتر بودن است. و اگر اين دو جنبه در روح انسان به صورت ريشه‌دار حلول کند، سرچشمه دو رشته اعمال دامنه‌دار خواهد شد. اين دو رشته اعمال عبارتند از ترک هرگونه همکاري و هماهنگي با عوامل ظلم و فساد و حتي مبازره با آنها از يک سو، و خودسازي و خودياري و جلب آمادگي‌هاي جسمي و روحي و مادي و معنوي براي شکل گرفتن آن حکومت واحد جهاني و مردمي از سوي ديگر، و خوب که دقت کنيم، مي‌بينيم هر دو قسمت آن سازنده و عامل تحرک، آگاهي و بيداري است. با توجه به مفهوم اصلي انتظار، معني روايات متعددي که در بالا درباره پاداش و نتيجه کار منتظران نقل کرديم، به خوبي درک مي‌شود. اکنون مي‌فهميم که چرا منتظران واقعى، گاهي همانند کسي شمرده شده‌اند که در خيمه حضرت مهدي عجل‌اللّه‌تعالي‌فرجه‌الشريف يا زير پرچم او هستند؛ يا کسي که در راه خدا شمشيري مي‌زند، يا به خون خود آغشته شده، يا شهيد گشته است. آيا اينها اشاره به مراحل مختلف و درجات مجاهده در راه حق و عدالت نيست که متناسب با مقدار آمادگي و درجه انتظار افراد است؟ يعني همانطور که ميزان فداکاري مجاهدان راه خدا و نقش آنها با هم متفاوت است، انتظار، خودسازي و آمادگي نيز درجات کاملا متفاوتي دارد که هر کدام از اينها، با يکي از آنها از نظر مقدمات و نتيجه‌گيري شباهت دارد؛ هر دو جهادند و هر دو آمادگي مي‌خواهند و خودسازي کسي که در خيمه رهبر چنان حکومتي قرار گرفته يعني در مرکز ستاد فرماندهي يک حکومت جهاني است، نمي‌تواند يک فرد غافل و بي‌خبر و بي‌تفاوت بوده باشد؛ آنجا جاي هر کس نيست، جاي افرادي است که به حق شايستگي چنان موقعيت و اهميتي را دارند. هم‌چنين کسي که سلاح در دست دارد و در برابر رهبر اين انقلاب با مخالفان حکومت صلح و عدالتش مي‌جنگد آمادگي فراوان روحي و فکري و رزمي بايد داشته باشد. براي آگاهي بيشتر از اثرات واقعي انتظار ظهور حضرت مهدي عجل‌اللّه‌تعالي‌فرجه‌الشريف، به توضيح زير توجه کنيد. انتظار، يعني آماده باش کامل ‌ ‌ من اگر ظالم و ستمگرم، چگونه ممکن است در انتظار کسي باشم که طعمه شمشيرش، خون ستمگران است؟ من اگر آلوده و ناپاکم، چگونه مي‌توانم منتظر انقلابي باشم که شعله اولش، دامان آلودگان را مي‌گيرد؟ ارتشي که در انتظار جهاد بزرگي است، آمادگي رزمي نفرات خود را بالا مي‌برد و روح انقلاب در آنها مي‌دمد و هرگونه نقطه ضعفي را اصلاح مي‌کند؛ زيرا چگونگي انتظار، همواره متناسب با هدفي است که در انتظار آن هستيم. انتظار آمدن يک مسافر عادي از سفر. انتظار بازگشت يک دوست بسيار عزيز. انتظار فرارسيدن چيدن ميوه از درخت و درو کردن محصول. هر يک از اين انتظارها آميخته با يک نوع آمادگي است، در يکي بايد خانه را آماده کرد و وسايل پذيرايي فراهم ساخت، در ديگري ابزار لازم، مانند: داس، کمباين و... . اکنون فکر کنيد آنها که انتظار قيام يک مصلح بزرگ جهاني را مي‌کشند، در واقع، انتظار انقلاب و دگرگوني و تحولي را دارند که وسيع‌ترين و اساسي‌ترين انقلاب‌هاي انساني در طول تاريخ بشر است؛ انقلابي که بر خلاف انقلاب‌هاي پيشين جنبه منطقه‌اي نداشته، بلکه هم عمومي و همگاني است و هم تمام شئون و جوانب زندگي انسان‌ها را شامل مي‌شود، انقلابي است سياسى، فرهنگى، اقتصادي و اخلاقى. ‌ ‌ اللهم عجل لوليك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 3/5/1390 - 8:57 - 0 تشکر 343507

سلام
امیدوارم ما هم مثل پدر مادرامون بتونیم این حس شیرین رو به بچه هامون منتقل كنیم...
البته بیشتر از اون امید به این دارم كه این انتظار بیشتر از این ادامه نداشته باشه و ....

تو وبلاگم منتظرتونم:

 مينيمال هاي آبي من  

قلم سركش

چهارشنبه 5/5/1390 - 23:7 - 0 تشکر 344559

amd477 گفته است :
[quote=amd477;591918;343507]سلام
امیدوارم ما هم مثل پدر مادرامون بتونیم این حس شیرین رو به بچه هامون منتقل كنیم...
البته بیشتر از اون امید به این دارم كه این انتظار بیشتر از این ادامه نداشته باشه و ....

سلام

انشاالله

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.