• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
پاسخ به شبهات (بازدید: 2103)
يکشنبه 29/3/1390 - 17:50 -0 تشکر 333510
چه منابعی برای نقد بیخدایی در داخل اینترنت هست؟

 

داشتم تویه ویکی پدیا سرگذشت جوار لعل نهرو رو میخوندم که دیدم که نوشته دین اتئیست . بعد رویه اتئیست کلید کردم دیدم که یعنی بیخدا بعد دیدم که نظرات دانشمندان بیخداها ( نیچه ) رو نوشته برای رد وجود خدا که ذهن من رو بشدت بهم ریخت از جمله:    

1_برهان اختفای الهی و اینکه چرا در زمان حال که علم پیشرفت کرده معجزه بزرگ نمیشود 2_براهین ناسازگاری  صفات الهی 3_اسب شاخدار صورتی نامرئی 4_مسئله شر و مسئله دوزخ 5_پارادوکس قدرت مطلق   6-قوری چای راسل7-گشایش بوئینگ 747 غایی      

 

 

يکشنبه 29/3/1390 - 21:56 - 0 تشکر 333733

دوست عزيز با سلام  ممنون از دغدغه شما سعي کرده ايم در اين تاپيک جواب اين سوالات را بدهيم اينجا -منکران خدا البته به حول و قوه الهي سعي مي کنم منابعي هم انشاءالله ارائه بدهم التماس دعا 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

يکشنبه 19/4/1390 - 4:11 - 0 تشکر 336271

بســـــــــــم رب المــهــدی

سلام علیکم
دوست عزیز....به نظر من در محیط اینترنت دنبال منبع خاصی نباش.
منبع خداشناسی هر فرد در وجود خودش نهاده شده که در هر جا و هر مکان و هر محیطی قابل شناسایی و شناخت هست . حتی انجمن معارف تبیان.

صرفا در مورد گزینه ی اول مواردی که به ذهن بنده میرسه رو بیان میکنم اگر در جایی ابهام یا اشکالی هست بفرمائید و هر کدام از  مطالب بعدی که فرمودید رو جداگانه و به صورت تحلیلی تر بیان بفرمائید تا به کمک دوستان بررسی کنیم:
اگر منظور از اختفا این است که خدا به چشم ما نمی آید باید گفت اختفای خداوند از آن جهت است که منزه و پاکیزه است از دیده شدن و دیدن یک شی یا یک موضوع مربوط به محدودیت داشتن آن است . و چون خداوند محدودیتی ندارد و لامکان و لازمان است پس عدم اختفای او ، سوال انگیز خواهد بود که اگر نامحدود است پس چرا به چشم می آید ؟!
ضمن اینکه اگر ملاک روئیت شدن ، ثابت کننده ی وجود هر چیزی باشد ، بسیاری از بدیهیات وجودی که قابل روئت نیستند باید رد شود ! مانند هوا ، تنفس و درد های حاصل از امراض جسمی و ...
همانطور که در زمان بهلول ، ایشان برای اثبات وجود خداوند سنگی را به فردی زد و به کنایه به او گفت ، دردی که از وجود تو ساطع میشود چون قابل روئیت نیست پس وجود هم ندارد! با توجه به اینکه آن فرد از شدت درد به خود میپیچید !

در مورد معجزه :

معجزه ی الهی هیچ گونه رابطه ای با پیشرفت های علمی ندارد ! چه پیشرفت ها بالا و وسیع باشد و چه محدود و کوچک. بلکه نکته ی مهم در مسئله ی معجزه این است که باید از طرف شخصی ظهور پیدا کنه که متصل به خداست و آن هم کسی(کسانی) نیستند مگر انبیاء الهی .
سپس باید اثبات شود که نبی اسلام ، آخرین پیامبر خداست و بعد از ایشان باید معجزاتشان را از اوصیاء حضرت سراغ گرفت و حال در زمان ما که آخرین وصی پیغمبر اسلام در غیبت کبری به سر میبرد ، چه علوم مادی پیشرفت کند و چه نکند ، تا زمانی که حضرت ولی عصر عج در غیبت به سر میبرند خبری از معجزات الهی که باید بر عموم کشف شود نخواهد بود.


یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 19/4/1390 - 17:32 - 0 تشکر 336415

تویه ویکی پدیا درباره اثبات عدم وجود خدا این دلایل را نوشته که خیلی از دلایلش عقلانی نیست ولی بعضی از دلایل شک برانگیز هستند .

ایا منبعی از نویسندگان معتبر غرب وجود داره که معجزات حضرت موسی و عیسی و یا محمد را تائیید کرده باشه.چون بیشتر بیخدایان میگن که هیچ کتاب معتبری معجزات رو تائیید نکرده.و یا چرا در کتاب های اسمانی هیچ نکته علمی وجود نداره

براهین خداناباورانه استقرایی یا تجربی یا براهین مبتنی بر شواهد (به انگلیسی: Empirical arguments)(ترجمه نادرست:براهین شهودی)؛ درصددند وجود خدا را با مشاهدات ما از جهان ناهمخوان نشان دهند. یکی از قدیمی‌ترین براهین اقامه شده در باب رد خدا، برهان شر است که نخستین صورت فلسفی آن را اپیکورس مطرح نمود، و بعدها کسانی چون هیوم، نیچه و برایان مگی، به بسط و تدقیق آن همت گماشتند. از برهان شر غالبآ به عنوان جدی‌ترین و خطیرترین ایراد به فرضیه وجود خدا یاد می شود.[۱۵] از موارد مشابه میتوان برهان اختفای الهی را نام برد. دو برهان یادشده به ترتیب مسئله شر و مسئله اختفای الهی را در تضاد با وجود خدای قادر مطلق، عادل و خیرخواه می دانند و این پرسش را مطرح میکنند که آیا میان این مشاهدات ما از جهان و فرضیه خدا میتوان جمع بست؟

موارد دیگری را نیز میتوان کم و بیش در این حوزه دانست، همچون برهان طراحی ضعیف و برهان وحی‌های متناقض.

در طول قرنها، فلاسفهٔ خداباور، دلایلی برای اثبات وجود خدا آورده‌اند. اکثر این دلایل به چهار ردهٔ اصلی هستان‌شناسی، کیهان‌شناسی، غائی و اخلاقی تقسیم می‌شوند.*[۱]

به طور کلّی، بی‌خدایان بر این باورند که این دلایل رد شده‌اند.

در دوره معاصر، برخی فلاسفه خداناباور چون برتراند راسل ارائه برهان در اثبات عدم وجود خدا را اصولآ ناممکن دانستند، و اشیای موهومی را مثال آوردند که رد کردنشان ممکن نیست، اما این ردناپذیری باعث نمی شود که باور به وجودشان موجه باشد. راسل در مقام تمثیل از اصطلاح قوری چای سماوی بهره جست. با استقبال از مفهوم قوری آسمانی، اژدها در گاراژ من توسط کارل سیگن[۱۶]، و هیولای اسپاگتی پرنده به وسیله بابی هندرسون مطرح شدند.

اما گروهی که از یک سو نظر راسل را مطلوبشان دیدند، و از سوی دیگر بی علاقه به ارائه برهان برای بیخدایی هم نبودند، درصدد جمع این دو خواسته برآمدند؛ و به این ترتیب اسب تک‌شاخ صورتی نامرئی زاده شد. اسبی که هرچند موهومی است، و بی اعتقادی به آن دلیل و برهان نیاز ندارد، اما به دلیل خود-متناقض بودن، قابل رد است. بر این اساس پلی میان تمثیل راسل و براهین منطقی اثبات عدم وجود خدا زده شد.

در طول قرنها، فلاسفهٔ خداباور، دلایلی برای اثبات وجود خدا آورده‌اند. اکثر این دلایل به چهار ردهٔ اصلی هستان‌شناسی، کیهان‌شناسی، غائی و اخلاقی تقسیم می‌شوند.*[۱]

به طور کلّی، بی‌خدایان بر این باورند که این دلایل رد شده‌اند.






براهین قیاسی اثبات عدم وجود خدا (به انگلیسی: Deductive arguments)؛ (ترجمه نادرست:براهین منطقی)، خدا را موجودی خود-متناقض می خوانند و بنابراین خدا ممتنع الوجود خواهد بود.

براهینی همچون خدای حفره ها، پارادوکس قدرت مطلق، برهان اراده آزاد و اشکال امتناع قرارگیری خدا در یک رابطه علّی در این گروه قرار می گیرند.

همچنین براهین ناسازگاری صفات الهی، مجموعه ای از براهین اثبات عدم وجود خدا هستند که همگی جز براهین قیاسی می باشن

منبع
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%DB%8C_%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C

شنبه 8/5/1390 - 19:41 - 0 تشکر 345782

کسی نبود جواب ما رو بده
حتی اگه یه منبع غربی که معجزات پیامبر اسلام یا حتی حضرت عیسی و موسی رو با سند تایید کرده باشه کمک زیادی میکنه
اگه این منبع معاصر باشه عالی میشه

پنج شنبه 20/5/1390 - 6:55 - 0 تشکر 350955

گفتگوی دینی > کلام و عقاید > خدا شناسی

 و

عقاید> خدا> راههاى شناخت‏خدا> برهان نظم
http://hawzah.net/Per/A/do.asp?a=ABCB1.HTM
مجموعه آثار جلد چهارم صفحه 67. استاد شهید مرتضى مطهرى

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.