• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 1638)
چهارشنبه 27/11/1389 - 18:35 -0 تشکر 285024
**قرار عاشقی39**

سلام

 

صبح بی‌تو رنگ بعد از ظهر یک آدینه دارد
بی‌‌تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد
بی‌تو می‌گویند تعطیل است کار عشقبازی
عشق اما کی خبر از شنبه و آدینه دارد
جغد بر ویرانه می‌خواند به انکار تو اما
خاک این ویرانه‌ها بویی از آن گنجینه دارد
خواستم از رنجش دوری بگویم یادم آمد
عشق با آزار خویشاوندی دیرینه دارد
روی آنم نیست تا در آرزو دستی برآرم
ای خوش آن دستی که رنگ آبرو از پینه دارد
در هوای عاشقان پر می‌کشد با بیقراری
آن کبوتر چاهی زخمی که او در سینه دارد
ناگهان قفل بزرگ تیرگی را می‌گشاید
آنکه در دستش کلید شهر پر آیینه دارد

مرحوم قیصر امین پور

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 18:38 - 0 تشکر 285025

پیغمبر خورشید و باران



زمین گهواره كابوسهای تلخ انسان بود


زمان چون كودكی در كوچه های خواب حیران بود


خدا در ازدحام ناخدایان جهالت گم


جهان در اضطراب و ترس در آغوش هذیان بود


صدا در كوچه های گیج می پیچید بی حاصل


سكوتی هرزه سرگردان صحرا و بیابان بود


نمی رویید در چشمی به جز تردید و وهم و شك


یقین تنها سرابی در شكارستان شیطان بود


شبی رؤیای دور آسمان در هیأت مردی


به رغم فتنه های پیش رو در خاك مهمان بود


جهان با نامش از رنگ و صدا سیراب شد آخر


«محمد» واپسین پیغمبر خورشید و باران بود

سید ضیاء الدین شفیعی

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 18:40 - 0 تشکر 285026

ولادت خاتم الانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت مبارك

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 18:52 - 0 تشکر 285029

وحدت اسلامی در كلام امام خمینی(ره)

نهضت اسلامی امام خمینی(ره) و وقوع انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف تفکر وحدت ( وحدت شیعه و سنی) از یک طرف و وحدت کشورهای اسلامی از طرف دیگر بود که شخص امام خمینی (ره) منادی این وحدت بود.همگرایی و وحدت امت اسلام یکی از اصول مسلّم اسلامی است، و برای رسیدن به این اصل اسلامی در طول تاریخ یکی از آمال و آرزوهای دیرین نخبگان و اندیشمندان اسلامی بوده است و فرهیختگان امت اسلام برای تحقق آن راهکارهای مؤثری ارائه داده‌اند.
واژه وحدت و انسجام اسلامی، مهم‌ترین کلید واژه درکلام امام خمینی(ره) در مباحث سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اسلامی است.امام خمینی (س ) بزرگ احیاگر اسلام و منادی کبیر وحدت و عزت مسلمانان از آغاز حرکت اجتماعی و مجاهدات سیاسی خویش بر وحدت امت اسلامی جهت بازیافتن عزت و عظمت از دست رفته آنان سخت تاکید داشت
.
وی در تاریخی ترین سند مکتوب سیاسی که از خود به یادگار گذاشت« جمع تفرقه علما و همراه کردن همه آنها در مقاصد اسلامی» را خواستار است.(1)ایشان همواره بر امر وحدت تاکید دارند و می فرمایند: برای اطاعت خدا که فرموده است که باید با هم باشید وحدت باید داشته باشید اختلاف نباید داشته باشید. ما باید وحدت داشته باشیم یعنی حفظ کنیم وحدت را وحدت هست لکن ادامه می خواهد. ادامه باید بدهیم ما این وحدت را و او این است که به حرف کسانی که خدای نخواسته می خواهند تفرقه بیندازند به حرف آنها گوش ندهیم اصلش
.
البته در هر جایی هستند اشخاصی که بخواهند که فساد بکنند لکن وقتی یک ملتی برای خدا وحدت را می خواهد ایجاد کند و واحد باشد با دیگران این دیگر گوشش به حرف این کسی که فساد می خواهد بکند بدهکار نیست
.
گوش آن آدمی بدهکار است که در او یک سستی هست در این جهت . در جهت معنویت و الهیت وقتی که یک سستی باشد آن وقت آن چیزهایی که گفته می شود در انسان تاثیر می کند. تاثیرش هم کم کم زیاد می شود یک وقتی انسان هم می شود از آن وری . اما اگر این جهت را محکم کردیم ما که ما برای خدا از خدا هستیم و برای خدا باید عمل بکنیم و به خدا مراجعه می کنیم انالله و اناالیه راجعون ما از اوییم به او برمی گردیم او فرستاده برمی گردیم اگر ما این را تحکیم کنیم در قلبمان که ما از او هستیم و هر چه او گفته است باید بکنیم . گفته است که با هم باید باشید که اگر با هم باشید کسی نمی تواند شما را چه بکند ما هم با هم باید باشیم برای اطاعت خدا.(2)

امام همچنین می‌فرمایند: خطری که امروزه از سوی دشمنان ددمنش و پرمدعای اسلام به کشورهای اسلامی روآورده اساس اسلام را نشانه رفته است و دفاع در برابر این هجوم در گرو وحدت صفوف مدافعین مسلمان می باشد. مسلمانان باید در صفی واحد و بدور از اختلافات فرقه ای و گروهی فرصت سوز , به دفاع از اسلام و حیثیت مسلمانان برخیزند « از امور مهمه ای که بر همه ما واجب است دفاع از اسلام (است )... و آن بستگی دارد به وحدت »(3)
از منظر امام خمینی(ره) وحدت مسلمانان، تجلی توحید اعتقادی آنهاست. از این رو، یکی از مقاصد بزرگ انبیا توحید کلمه و توحید عقیده بوده است که در پیشرفت مقاصد بزرگ اسلامی و تشکیل مدینه فاضله و غلبه بر دشمن بزرگ نقش تعیین کننده¬ای داشته است. در حقیقت، مقصد بزرگ انبیا جز در سایه وحدت نفوس، اتحاد و الفت جوامع اسلامی محقق نمی¬شود.(4
)
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وحدت اسلامی را مایه ریشه کن شدن فساد می دانند و می فرمایند: امروز چاره چیست و برای شکستن این بت‌ها چه تکلیفی متوجه مسلمانان جهان و مستضعفان می‌باشد؟ یک چاره که اساس چاره‌هاست و ریشه این گرفتاری‌ها را قطع می‌کند و فساد را از بن می‌‌سوزاند، وحدت مسلمانان، بلکه تمامی مستضعفان و در بند کشیده‌شدگان جهان، است. و این وحدت، که اسلام شریف و قرآن کریم بر آن پافشار کرده‌اند، با دعوت و تبلیغ دامنه‌دار باید به وجود آید. و مرکز این دعوت و تبلیغ مکه معظمه در زمان اجتماع مسلمین برای فریضه حج است، که ابراهیم خلیل‌الله و محمد حبیب‌الله شروع، و در آخرالزمان حضرت بقیه‌الله - ارواحنا لمقدمه الفداء- تعقیب می‌کند.(5
)

منابع
:
1.
صحیفه امام ، ج 1، ص 21 ـ 23

2.
همان، ج 19 ص 206 -207
3.
جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی (تبیان دفتر 24 )، ص 70
4.
امام خمینی(ره)، چهل حدیث، ص 309ـ311
5.
صحیفه امام، ج 18، ص 91

ایسكانیوز

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 19:8 - 0 تشکر 285034

می خوام بیانات رهبرمون رو بذارم كه در سال گذشته به مناسبت ولادت پیامبر(ص) فرمودند، حتما بخونید

بیانات در دیدار به مناسبت ولادت حضرت رسول اعظم (ص)

هفدهم ربیع‌الاول 1431

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

تبریك عرض میكنیم این عید سعید را به همه‌ى حضار محترم و میهمانان عزیز و به همه‌ى ملت بزرگ ایران؛ همچنین تبریك عرض میكنیم به همه‌ى مسلمین عالم، امت بزرگ اسلامى و به همه‌ى حق‌جویان و آزادیخواهان عالم. روز هفدهم ربیع‌الاول، روز بسیار بزرگى در تاریخ بشر است. ولادت زبده‌ى بشر، صفوت خوبان و خلاصه‌ى فضائل الهى كه در وجود ابناء بشر قرار داده است، در یك چنین روزى است. همچنین ولادت امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) كه وصى بحق پیغمبر و ناشر افكار صحیح اسلامى و اسلام ناب است، در یك چنین روزى است.

این روز براى مسلمانان، یك روز بسیار پربركت است؛ همچنانى كه در آن روزى كه این وجود مقدس قدم به این عالم نهاد، نورى بود در دل ظلمات متراكم؛ «ظلمات بعضها فوق بعض».(1) امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در تشریح آن روزها و آن اوضاع و آن وضع تیره‌ى بشریت در آن هنگام میفرماید: «و الدّنیا كاسفة النّور ظاهرة الغرور».(2) نور انسانیت از دل مردم و از دل جوامع زدوده شده بود؛ نه فقط در محیط عربستان، بلكه حتّى در دل امپراتورى‌هاى بزرگ و حكومتهاى متمدن آن زمان؛ یعنى دولت ایران باستان و روم قدیم. غرور و خطاى در فهم حقیقت، در همه‌ى انحاء زندگى بشر ظاهر و آشكار بود. انسانها راه را نمیشناختند، هدف را نمیشناختند. البته مؤمنینى هم در آن وقت بودند كه راه درست را میرفتند. این به معناى این نیست كه همه‌ى آحاد بشر در آن روز گناهكار و خطاكار بودند؛ اما وضعیت عمومى دنیا این بود. چهره‌ى عمومى عالم، چهره‌ى ظلمت بود؛ چهره‌ى ظلم بود؛ چهره‌ى فراموش‌شدگى همه‌ى نشانه‌هاى انسانیت بود. در یك چنین وضعیتى، نور وجود پیغمبر به اراده‌ى حقِ عزیزِ متعال به تابش درآمد. این براى تاریخ بشر یك روز فراموش نشدنى است. یادآورى آن به معناى این نیست كه ما بخواهیم اثر آن را در عالم تجدید كنیم. چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، این حادثه، این پدیده‌ى عجیب و عظیم، اثر خودش را در تاریخ بشر گذاشته است. اگر در دنیا نامى از شرافتهاى انسانى، فضیلتهاى اخلاقى و برجستگى‌هاى وجود انسان دیده میشود، به خاطر همین وجود مبارك است؛ به خاطر همین بعثت است كه كمال همه‌ى بعثتها و جامع همه‌ى فضیلتهاى پیامبران است.

ما امت اسلام باید این پدیده را، این حادثه را براى خودمان یك درس قرار بدهیم. قبل از آنكه به دیگران بپردازیم، به خودمان بپردازیم. امروز امت اسلامى بشدت نیازمند بازتولید حقائق اسلامى است، بازتولید آن حوادث شگرف و عظیم است. امروز ما امت اسلامى نهایت احتیاج را به چراغ هدایت وجود پیامبر مكرم داریم. امت اسلامى از لحاظ حجم جمعیت، یك مجموعه‌ى برجسته است - یك و نیم میلیارد انسان تشكیل دهنده‌ى امت اسلامى است - مناطق استقرار این جمعیت عظیم، از لحاظ وضع جغرافیائى، از لحاظ خصوصیات طبیعى، از لحاظ منابع حیاتى، جزو حساس‌ترین و مهمترین مناطق عالم است؛ در عین حال با اینكه هم از استعداد انسانى، هم از استعداد طبیعى هیچ چیز كم ندارد، این امت امروز یك مجموعه‌ى سرگردان است. دلیل سرگردانى آن همین است كه شما مشاهده میكنید. گرفتارى‌هاى بزرگ عالم، عمدتاً در همین كشورهاى مسلمان است. فقر در میان امت اسلامى است، بى‌عدالتى و تبعیض در میان ماست، عقب‌ماندگى علمى و فناورى در میان ماست، هزیمت فرهنگى و ضعف فرهنگى مال امت مسلمان است. قدرتمندان عالم، حق امت مسلمان را به‌آسانى و بروشنى ضایع مى‌كنند و امت اسلامى نمیتواند از حق خودش دفاع كند.

امروز شما نگاه كنید به وضعیت فلسطین؛ فلسطین یك نمونه است. البته نمونه‌ى بسیار مهمى است، اما فقط مخصوص فلسطین نیست. نگاه كنید به فلسطین، ببینید امت اسلامى یك جراحت بزرگى را در وجود خود دارد و آن، مسئله‌ى ملت بزرگ فلسطین و سرزمین تاریخى و مقدس فلسطین است. چه بر سر این سرزمین آوردند؟ چه بر سر این ملت آوردند؟ چه میكنند با این مردم؟ ماجراى غزه مگر قابل فراموش شدن است؟ مگر از ذهن امت اسلامى قابل زدوده شدن است؟ فشارها، بى‌رحمى‌ها، قساوتها و ظلمهائى كه همین امروز نسبت به مردم غزه میشود، حتّى بعد از آن جنگ بیست و دو روزه كه دولت صهیونیست ناكام شد و نتوانست مقاصد خودش را عمل كند، تا امروز همچنان این ظلم بر مردم غزه میرود و امت اسلامى نمیتواند از آنها دفاع كند. امت اسلامى در مقابل این پدیده آنچنان قرار گرفته است كه گوئى این مربوط به او نیست، غصب حق او نیست، ظلم به او نیست. ما چرا اینجورى‌ایم؟ چرا امت اسلامى به این وضعیت دچار شده است؟ یك سرطان خطرناك مهلكى به نام دولت جعلى صهیونیستى اسرائیل در این منطقه به دست دشمنان اسلام و دشمنان امت اسلامى به وجود آمده است. حامیانش كه در ظلم و گناهان بزرگ او شریك هستند، همچنان از او حمایت میكنند و امت اسلامى نمیتواند از خودش دفاع كند؛ این ضعف ماست. چرا؟ این ضعف را باید با برگشت به اسلام، با محور قرار دادن تعالیم رسول مكرم اسلام جبران كنیم.

امروز بیش از همه چیز، در امت اسلامى اتحاد لازم است. وحدت پیدا كنیم، حرفمان را یكى كنیم، دلمان را یكى كنیم؛ این وظیفه‌ى یكایك كسانى است كه در این امت بزرگ مسلمان قدرت تأثیرگذارى دارند. چه دولتها، چه روشنفكران، چه علما، چه فعالان گوناگون سیاسى و اجتماعى، هر كدامى در هر كشورى از كشورهاى اسلامى هستند، وظیفه دارند امت اسلامى را بیدار كنند و این حقائق را به آنها بگویند؛ این وضعیت تلخ را كه دشمنان اسلام به وجود آوردند، براى آنها روشن و تبیین كنند؛ آنها را دعوت كنند به اینكه درصدد انجام وظیفه بربیایند؛ این وظیفه‌ى همه‌ى ماست.

برادران عزیز! خواهران عزیز! از هر جا كه هستید، با هر مذهبى كه هستید، بدانید دشمنان اسلام و مسلمین امروز بیشترین تكیه‌شان بر روى ایجاد اختلاف و تفرقه است. میخواهند نگذارند دلها به هم نزدیك شود؛ چون میدانند اگر دستها در هم فشرده شد، دلها به هم نزدیك شد، امت اسلامى به فكر علاج مشكلات بزرگ خود بر خواهد آمد. منشأ بسیارى از این مشكلات - كه یكى از آنها همین قضیه‌ى فلسطین است، یكى از آنها همین قضیه‌ى دولت جعلى صهیونیست است - قدرتمندان عالمند. دشمن میداند كه متمركز خواهیم شد و همه‌ى امت اسلامى و همه‌ى نیروها را در این راه به كار خواهیم برد تا با این تجاوز آشكارى كه دارد صورت میگیرد، مقابله كنیم؛ لذا نمیگذارد دلها به هم نزدیك شود.

امروز فریاد تفرقه از سوى دشمنان اسلام بلند میشود. مسئله‌ى شیعه و سنى را امروز آمریكائى‌ها و انگلیسى‌ها مطرح میكنند؛ این براى ما ننگ است. تحلیلگران آمریكائى و انگلیسى و غربى، جزو مسائلى كه مطرح میكنند، روى آن مطالعه میكنند، روى آن تأكید میكنند، این است كه بیائیم اسلام سنى را از اسلام شیعى جدا كنیم و بین اینها درگیرى به وجود بیاوریم. دشمن میخواهد این كار را بكند؛ همیشه همین جور بوده است. همیشه دشمنان دنیاى اسلام سعى كرده‌اند از اختلافات مذهبى و قومى و جغرافیائى و منطقه‌اى حداكثر استفاده را بكنند. امروز ابزارهاى مدرن را در استخدام این كار به كار گرفته‌اند؛ این را باید ما متوجه باشیم، بیدار باشیم. میخواهند ما را به همدیگر مشغول كنند تا از آن نقطه‌ى اصلى كه ما باید متوجه به آن باشیم، منصرف كنند. میخواهند اقوام مسلمان، ملتهاى مسلمان، مذاهب مسلمان، از شیعه و سنى و غیر اینها را متوجه به هم كنند تا مسئله‌ى اسرائیل فراموش شود. ماجراى غصب فلسطین باید ما را به هم نزدیك میكرد. اینها دارند از همین مسئله براى دور كردن ما استفاده میكنند. در همین ماجراى فلسطین، بین دنیاى اسلام ایجاد اختلاف میكنند؛ دولتها را در مقابل هم قرار میدهند. مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى روشنى است. هیچ مذهبى از مذاهب اسلامى تردید ندارد كه آن وقتى كه سرزمین اسلام، سرزمین مسلمین، مورد تعرض قرار گرفت، مورد تجاوز قرار گرفت، دفاع بر همه‌ى مسلمانان واجب است. همه‌ى مذاهب اسلامى در این متفقند؛ این محل اختلاف نیست. این مسئله‌ى متفقٌ‌علیه را محل تردید قرار میدهند، مسلمانها را شقه شقه و دسته دسته میكنند، تعصبهاى مذهبى و طائفى را در دلها زیاد میكنند، آتش آن را برافروخته میكنند، براى اینكه خودشان براحتى مشغول باشند.

ما باید بیدار باشیم؛ حرف جمهورى اسلامى این است. جمهورى اسلامى از اول تشكیل، جزو سطور اولِ اصلىِ اهداف خودش، یكى این را قرار داد: اتحاد مسلمانان و نزدیك كردن دلهاى آنها به یكدیگر، و یكى هم مسئله‌ى فلسطین را.

در بیانات امام راحل (رضوان اللَّه تعالى علیه) این دو نقطه، دو نقطه‌ى بسیار روشن و واضحى است: یكى مسئله‌ى اتحاد مسلمین در همه‌ى موضوعات و كم كردن اختلافات و كمرنگ كردن اختلافات، و مانع شدن از اینكه اختلافات فكرى و فقهى و كلامى و امثال اینها دو طرف را به عداوت بكشد و با هم دشمنى كنند، یكى هم مسئله‌ى فلسطین.

جمهورى اسلامى پاى این حرف ایستاده است. ما هزینه‌هایش را هم داریم میدهیم. ملت ما به عنوان یك واجب، به عنوان یك وظیفه‌ى شرعى به این قضیه نگاه میكنند و میدانند كه اگر این سرطان مهلك و خطرناك از پیكر جامعه‌ى اسلامى بیرون آورده شود، بسیارى از مشكلات جوامع اسلامى حل خواهد شد و بسیارى از همكارى‌ها به وجود مى‌آید.

امروز كشورهاى اسلامى یك مجموعه‌ى بزرگ را تشكیل میدهند؛ میتوانند در میان خودشان تبادل علم كنند، تبادل ثروت كنند، تبادل تجربه كنند، تبادل معرفت كنند، یكدیگر را به پیشرفت كمك كنند و خودشان را به قله برسانند. این غده‌ى سرطانى را این وسط گذاشته‌اند و موجب شده‌اند كه كشورهاى اسلامى از هم دور شوند. البته ملتها با هم دشمنى ندارند؛ متأسفانه مسئولان در مواردى مقصرند.

این را باید به عنوان یك درسى، یك یادآورى و تذكر مهمى در ولادت نبى مكرم اسلام (صلّى اللَّه علیه و اله و سلّم) در ذهن خودمان نگه داریم، از آن درس بگیریم، از آن عبرت بگیریم، و نزدیك بشویم؛ همچنان كه نزدیك هم شده‌ایم. امروز خوشبختانه فریاد رساى دفاع از اتحاد امت اسلامى و بیدارى اسلامى در دنیاى اسلام، در كشورهاى مختلف، در میان ملتهاى مختلف، انعكاسهاى بسیار مطلوب و مثبتى داشته است. خداى متعال به حرف حق بركت میدهد؛ میرویاند نهالى را كه در سرزمین حق نشانده شده است. این حرف، امروز در دنیا وقع دارد. امروز در دنیا پذیرش وجود دارد نسبت به این سخن حقى كه جمهورى اسلامى با صداى رسا و با همه‌ى وجود آن را بیان میكند. دولت، ملت، مسئولین، همه و همه در این مسائل اصولى، حرفشان یكى است، فریادشان یكى است. سخن جمهورى اسلامى در این زمینه‌ها سخن واضحى است و بحمداللَّه انعكاس هم دارد.

امیدواریم خداوند متعال كمك كند كه امت اسلامى روزبه‌روز بر رشد خود، بر اعتلاى خود، بر پیشرفت خود بیفزاید؛ وحدت را كه عامل مهمى در همه هست، بیشتر از پیش در میان خود ان‌شاءاللَّه تقویت كند. امیدواریم تأییدات الهى شامل حال همه‌ى شما باشد و دعاى ولى‌عصر (ارواحنا فداه) ان‌شاءاللَّه پشتیبان همه‌ى شما باشد.

والسّلام علیكم و رحمة اللَّه و بركاته‌

1) نور: 40
2) نهج البلاغه، خطبه‌ى

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 19:14 - 0 تشکر 285036

از اونجاییكه آغاز كندده ی این سری قرارها گلهای عزیز بود، پس اگه موافق باشین هفته ی آینده ایشون قرار چهلم رو بذارند

یه مدتی می شد كه دوست داشتم منم دعوت شم...خیلی خوشحالم......

و امیدوارم فقط این 40تا نباشه ...و قرارها ادامه پیدا كنه

حق یارتون

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

چهارشنبه 27/11/1389 - 19:32 - 0 تشکر 285046

سلام :
به نظر من هم قانون 40 برداشته بشه بهتره...
مرسی دهکده عزیز

 

thank you for attention

پنج شنبه 28/11/1389 - 7:47 - 0 تشکر 285203

با سلام
می‌شه تا 40 بشه و بعدش فكری كنیم برای بهتر شدن و تغییرات در اون و شروع مجدد
اللهم عجل لولیك الفرج
یا علی

 
سیب‌سرخ‌60- غریبی‌آشنا       وبلاگم: ماه تابان من 

پنج شنبه 28/11/1389 - 13:34 - 0 تشکر 285323

اسلام با تسخیر دل های مردم جهان، مستکبران را به‌شدت ترسانده است

یك جمله در باب میلاد نبی مكرم حضرت محمد بن عبدا... (صلّی الله علیه و اله و سلّم) عرض كنیم كه میلاد پرچمدار توحید و عدالت و دانایی و پاكیزگی است؛ «هو الّذی بعث فی الامّیّین رسولاً منهم یتلوا علیهم ایاته و یزكّیهم و یعلمهم الكتاب و الحكمه»؛ مظهر این همه، خود آن وجود مقدس است. از آغاز ولادت تا دوران بعثت یعنی چهل سال برای پیامبر عزیز ما، آزمون پاكی و امانت و جوانمردی و صداقت بود. در آن زمان دوست و دشمن، از رؤسای قبائل تا آحاد مردم و مسافرانی كه به مكه سفر می‌كردند، یا كسانی كه پیامبر مكرم را در سفرهای تجارتی خود زیارت می‌كردند، همه به این معنا اعتراف می‌كردند و شهادت می‌دادند كه این انسان بزرگوار و نجیب، مظهر پاكی و امانت و صداقت و جوانمردی است. در طول این چهل سال یك نقطه‌‌ تاریك در زندگی این بزرگوار كسی ندید، یك دروغ نشنید، یك تعدی و دست‌درازی به حقوق دیگران از او مشاهده نشد؛ همه‌‌ مردم به این معنا اعتراف می‌كردند. چهل سال پیامبر مكرم را مردم با این خصال و صفات شناختند.

بعد از چهل سالگی كه دعوت پیامبر آغاز شد از سوی بخش‌های مهمی از همان مردم، سیل دشمنی و كینه و تهمت و افتراء به پیامبر آغاز شد؛ همان مردمی كه قبل از بعثت به پاكیزگی و طهارت و دانایی و صداقت این بزرگوار گواهی می‌دادند، همان‌ها بودند كه بعد از بعثت به او ساحر و مجنون و كذاب لقب دادند كه در قرآن از این تهمت‌ها یاد شده است. بنابراین دشمنان پیامبر با شخص پیغمبر مسأله نداشتند؛ مشكل آن‌ها با پیام پیغمبر بود. همه‌‌ كسانی كه جبهه‌‌ متحدی را علیه پیغمبر تشكیل دادند، با پیام توحید او، با پیام عدل او و با آموزش‌های مكتب او دشمنی می‌كردند.

در طول این هزار و چهارصد سال هم مسأله همین است. اگر امروز مشاهده می‌شود كه در ادبیات برخی از كشورهای غربی و در قلم و زبان سیاست‌زدگانی از اكناف دنیای غرب، نسبت به پیامبر اهانتی صورت می‌گیرد، مسأله همان مسأله‌‌ جاهلیتِ دوران نخستین است. امروز هم آن كسانی كه با پیغمبر درمی‌افتند و نام و یاد آن بزرگوار را مورد اهانت قرار می‌دهند، با پیام توحید او و با پیام عدل او و با پیام آزادگی‌ای كه او برای انسان‌ها آورد دشمن و مخالفند. همه‌‌ كسانی كه با ظلم، با فریب، با زورگویی، با تحقیر انسان‌ها و با به بردگی كشاندن انسانها برای خود قدرت و ثروت فراهم كرده‌اند، با این پیام دشمنند؛ با پیام توحید مخالفند؛ پیام توحیدی كه مردم را به عبودیت خدای واحد فرامی‌خواند؛ هركس بنده‌‌ خدای واحد شد، بنده‌‌ خداوندان ثروت و مكنت و زور نخواهد شد. آن كسانی كه زندگی خود را بر اساس تبعیض میان ملت‌ها و آحاد بشر تنظیم كرده‌اند، پیام عدل پیامبر را نمی‌پسندند و با آن دشمنی می‌كنند؛ این دشمنی‌ها آن روز هم نشانه‌‌ ضعف و ترس بود، امروز هم نشانه‌‌ ضعف و ترس است. آن كسانی كه با پیامبر و با اسلام او مخالفت می‌كنند، كینه‌ورزی می‌كنند، اهانت می‌كنند، از موضع ضعف به این رفتار ناشایست دست می‌زنند، نه از موضع قدرت؛ آن روز از پیام توحید و عدل پیامبر ترسیدند و احساس خطر كردند، امروز هم كه دل آحاد مردم در سراسر جهان تشنه‌‌ معنویت و متنفر از زورگویی زورمندان عالم است از اسلام احساس خطر می‌كنند؛ اسلامی كه پرچم عدل و مساوات در دست دارد، اسلامی كه پرچم معنویت و عبودیت را در جهان برمی‌افرازد و بشر خسته شده‌‌ از نظام‌های مادی را به خود دعوت می‌كند. امروز هم مستكبران عالم و مزدوران آن‌ها از ترسشان به پیغمبر اهانت می‌كنند؛ این نشانه‌‌ شكست آن‌هاست، نه نشانه‌‌ قوّت و قدرت آن‌ها.

اشتباه است اگر كسی تصور كند كه در این قضایا، فقط كسی یا نویسنده‌‌ مزدوری مثل سلمان رشدی یا كاریكاتوریست قلم‌به‌مزدی مثل آنچه كه در برخی از كشورهای اروپایی انجام دادند طرف مقابل اسلام است؛ این‌ها پیاده نظام‌های نگون‌بخت و روسیاه استكبار جهانی هستند. طرف قضیه، سیاست‌هاست. طرف قضیه، اعضای شبكه‌‌ استعماری و استكباری دنیا هستند؛ یعنی شبكه‌ صهیونیست‌های غدار و خونخوار و سیاستمدارانی كه تحت نفوذ آن‌ها قرار دارند. این است كه شما می‌بینید یك مقام از مقام‌های اتحادیه‌‌ اروپا، صریحاً اعلام می‌كند كه باید همه‌‌ رسانه‌های غربی دسته جمعی به پیغمبر اسلام اهانت كنند! این رو كردن دست خود و رسوا كردن خود در این‌گونه قضایاست. پیداست اسلام با تسخیر دل‌های مردم در سرتاسر جهان، مستكبران و زورگویان را به‌شدت ترسانده است و آن‌ها علاج را در این می‌بیینند كه با پیغمبر اسلام دشمنی كنند. آن روز شكست خوردند، امروز هم به حول و قوه‌‌ الهی به وسیله‌‌ مسلمانان شكست خواهند خورد.

یك جمله هم در باب میلاد مسعود امام به حق ناطق، جعفر بن محمّد الصّادق (علیه الصّلاة و السّلام) عرض كنم. این امام بزرگوار در دوران زندگی، بیش از دیگر امامان فرصت پیدا كردند كه معارف اهل بیت را یعنی معارف اسلام ناب را به دل‌های مشتاق و تشنه‌لبان برسانند. اشتباه است اگر كسی خیال كند همه‌ آن هزاران نفری كه از امام صادق درس آموختند، شیعیان و معتقدان به امامت آن بزرگوار بودند؛ نه، بسیاری بودند كه به امامت امام صادق آنچنانی كه شیعه معتقد است معتقد نبودند؛ اما از دانش امام صادق و از معارف اسلامی كه در اختیار آن بزرگوار بود استفاده می‌كردند. در روایات ما بسیار است روایاتی كه راویان آن‌ها از اهل سنتند از غیر شیعه هستند اما از حضرت ابی عبدالله الصّادق نقل می‌كنند و روایت می‌كنند. معنای این حرف این است كه امروز هم دنیای اسلام و امت اسلامی نیازمند معارف امام صادق و اهل‌بیت است. دنیای اسلام محتاج دانستن معارف اهل بیت و تعالیم امام صادق و سایر ائمه است؛ باید استفاده كنند. قشرهای مختلف و اقسام مختلف امت اسلامی، به این وسیله باید با یكدیگر هم‌افزایی كنند تا سطح معارف اسلامی بالا برود. لازمه‌ این كار این است كه حجاب خصومت و دشمنی و كینه‌ورزی میان فرقه‌های مسلمان فاصله نیندازد؛ وحدت اسلامی كه می‌گوییم یعنی این…

در هفته‌‌ وحدت دعوت جمهوری اسلامی به این نیست كه شیعیان یا سنیان از مذهب خود دست بكشند و به آن مذهب دیگر رو بیاورند؛ دعوت جمهوری اسلامی این است كه مشتركات میان مذاهب اسلامی برجسته شود و دیوارهای ساخته‌‌ دست دشمنان اسلام و عنادها و كینه‌ورزی‌ها برداشته شود؛ بیایند و در عرصه‌‌ معارف اهل‌بیت، بشنوند و ببینند. امروز بیش‌تر از گذشته دشمنان این دیوار را، این حائل را و این ابزارها و آلات خصومت و كینه‌ورزی را تقویت می‌كنند و سعی می‌كنند برادران مسلمان را از هم جدا كنند.

امریكا و صهیونیست‌ها و مستكبران عالم، نه به شیعه علاقه‌مندند و نه به اهل سنت؛ با هر دو دشمنند؛ آن‌جایی كه مسلمان با نام خدا و با ایمان اسلامی در مقابل زورگویی آن‌ها می‌ایستد، دشمنی می‌كنند. شما ببینید در لبنان با حزب الله شیعه همان‌قدر دشمنند كه در فلسطین با حماس و جهاد سنی؛ در ایران زمان طاغوت با دستگاه سلطنت وابسته‌‌ مزدور فاسد پهلوی كه اسماً شیعه بود همان‌قدر همراه بودند كه با اشباه و نظائر او در كشورهایی كه اسمشان سنی بود! آن‌ها با اسلامی كه در مقابل زور بایستد، در مقابل استكبار بایستد، در مقابل غارت منابع طبیعی ملتها بایستد و حق خود را مطالبه كند، مخالفند؛ برای آن‌ها شیعه و سنی معنا ندارد؛ منتها برای این‌كه امت اسلام قدرت نگیرد و نتواند حرف قاطعی بزند، سیاستشان این است كه در بین برادران مسلمان، در بین شیعه و سنی، در بین فرقه‌های خود شیعه و در بین فرقه‌های خود اهل تسنن اختلاف بیندازند. كار آن‌ها اختلاف افكنی است؛ این را باید ما و نخبگان ما و مردم ما بفهمند. ما افتخار می‌كنیم كه پیرو مكتب اهل بیت هستیم، شیعه هستیم، پیرو امامت امیرالمؤمنین و خلافت بلافصل او هستیم؛ به این افتخار می‌كنیم، اما جای اثبات این مطلب كوچه و خیابان نیست؛ جای اثبات این‌گونه مطالب در میان اهل فن، در میان متخصصین و در میان نخبگان است. تازه بحث در این‌گونه موارد باید بحث كلامی و بحث منطقی باشد؛ بدگویی و عیبجویی و فحاشی و شمشیر بر روی هم كشیدن، كمك كردن به دشمنان اسلام است كه هم دشمن شیعه و هم دشمن سنی هستند. ما این را به‌عنوان پرچم وحدت اسلامی در انقلاب اسلامی بلند كردیم. ملت ایران این را می‌خواهد، این را می‌گوید.

از فرمایشات مقام معظم رهبری

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

پنج شنبه 28/11/1389 - 13:36 - 0 تشکر 285325

بزرگداشت هفته وحدت در كلامی دیگر از امام(ره)

- اگر كسى كلامى بگوید كه باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها بشود، بدانید كه یا جاهل هستند یا از كسانى هستند كه می‌خواهند بین مسلمان‌ها اختلاف بیندازند.(1)
- در جمهورى اسلامى، همه برادران سنى و شیعه در كنار هم و با هم برادر و در حقوق مساوى هستند. هر كس خلاف این را تبلیغ كرد، دشمن اسلام و ایران است.(2)
- برادران شیعه و سنى باید از هر اختلافى احتراز كنند. امروز اختلاف بین ما، تنها به نفع آن‌هایى است كه نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفى و یا سایر فرق. آن‌ها می‌خواهند نه این باشد و نه آن‌.‌(3)
- از ملى گرایى خطرناك‌تر و غم انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان است و القاى تبلیغات فتنه انگیز و دشمنى ساز بین برادران اسلامى است.(4)
- ما در سایه آرامش و وحدت می‌توانیم این كشور را به مقاصد عالیه اسلامى برسانیم و این مستضعفین را از آن ظلم‌هایى كه در طول تاریخ به آن‌ها شده است نجات دهیم.(5)
- قدرت‌هاى بزرگ فهمیده اند آن چیزى كه آنان را عقب زده است، اسلام و وحدت مسلمین و برادرى بین همه امت اسلامى است. از این جهت شروع كرده اند اختلاف ایجاد كنند.(6)
- این وحدت همان چیزى است كه در قرآن كریم درباره آن سفارش شده است و ائمه اطهار علیهم السلام را به آن دعوت كرده اند و اصولا دعوت به وحدت است، به این معنا كه همه در كلمه اسلام با هم مجتمع باشند(7).


پی‌نوشت‌ها
1. صحیفه نور، ج 5، ص 77
2. همان، ج 5، ص 77
3. همان، ج 12، ص 259
4. همان، ج 13، ص 81
5. همان، ج 14، ص 181
6. همان، ج 14، ص 247
7.همان، ج 16، ص 4

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

پنج شنبه 28/11/1389 - 13:39 - 0 تشکر 285327

امیدوارم دوستان فقط فقط به اون نكته آخری كه گفتم توجه نكرده باشند...و اصل قضیه رو دریافته باشند :)

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.