• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
پاسخ به شبهات (بازدید: 2298)
شنبه 23/11/1389 - 18:13 -0 تشکر 282725
پاسخ چند سوال-شبهات مهدوی!!!

 

به نام خدا 

با سلام ودرود بی پایان به همه بزرگواران

به بهانه سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)  

ضمن عرض تبریک این شب و روز مبارک  سوالات و جوابهای در این زمینه با همکاری شما خوبان تقدیم می کنم

امید است موثر واقع شود

انشاءالله

 

 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

شنبه 23/11/1389 - 20:31 - 0 تشکر 282799

سلام

كو كه؟!! من سوالی نمی بینم

من كه الان هرچی فكر میكنم سوالی نمیاد به ذهنم...

ممنون از شما

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

يکشنبه 24/11/1389 - 22:13 - 0 تشکر 283494

به نام خدا - سلام . 

دوستان عزیز شبه ای برام پیش اومده است که خواستم از شما برای رفعش کمک بگیریم .

شبه من در مورد دیدار حضرت صاحب زمان است .  چه طور ممکن است امام در غیبت کبری باشند و کسی ایشان را ببیند . پس در اون صورت غیبت چه معنا داره ؟

لطفا روشنم کنید . ممنونم. 

شاد باشید

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

دوشنبه 25/11/1389 - 0:42 - 0 تشکر 283560

غیبت کبرا یعنی اینکه امام به صورت علنی برای همه شناخته شده نیستند و بعضی افراد خاص که نایب امام نامیده می شوند به ایشان دسترسی دارند و رابط ایشان و مردم هستند. در زمان غیبت صغرا این نایبان فکر می کنم شناخته شده بودند ولی الان که غیبت کبری هست این نایبان هم ناشناسند ولی به مشکلات مردم می رسند و رابط هستند بدون اینکه شناخته شده باشند مثل عالمانی که مردم از وجودشون استفاده کنند.
الان هم از نظر مردم پنهان نیستند که کسی نتونه ایشون رو ببینه - مردم ایشون رو می بینند و بین مردم رفت و آمد دارند ولی کسی نمی شناسه و بصورت ناشناس هستند - حالا ببینید که یک مجلس باید چطور باشه که امام به صورت ناشناس اونجا حضور پیدا کنه.
در روایات اومده که وقتی امام ظهور کنند مردم می بینند که قبلا ایشون رو دیده اند و براشون آشنا هستند فقط نشناخته بودند.

 

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

دوشنبه 25/11/1389 - 13:18 - 0 تشکر 283745

به نام خدا - سلام .
ممنون از پاسختون ققنوس عزیز .
ولی بعضی ها دیدن امام زمان را صور می دانند و دیدن امام زمان را در غیبت کبری رد کرده اند .
در ضمن دیدن و نشناختن با ادعای دیدار امام زمان فرق دارد .
ممنون از جوابتون

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

سه شنبه 26/11/1389 - 13:4 - 0 تشکر 284255

سلام

اینكه در بعضی احادیث اومده كه هركس كه در غیبت كبری ادعای دیدار كنه دروغه، بخاطر این نیست كه واقعا امكان پذیر نیست...

در مورد این مطلب خیلی خوندم انان منبع یادن نیست....

اكثر كسانی كه می شنویم آقا رو زیارت كردن، بعد از فوتشون این قضیه فاش میشه...چرا؟..چون آدمهای دروغگو خیلی هستند...همونطور كه میبینیم الان هم بعضی ادعا دارند...

به نظر من اون شخصی كه لایق دیدار شده اینقدر بزرگ و نورانی هست كه جار نزنه....

ناقص بود، شرمنده

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

سه شنبه 26/11/1389 - 13:25 - 0 تشکر 284270

سلام
اونکه در روایات کذاب معرفی شده کسی است که مدعی دیدار همیشگی و ارتباط دائمی با امام عصر عجل الله فرجه باشه.
در واقع کسی که به زبون خودمونی بگه من هر وقت دلم بخواد و اراده کنم امام رو می بینم و نماینده ی بلافصل حضرت هستم و ایشون من رو فرستادن تا پیام آورشون باشم و از این جنس ارتباطات.
اگر نه نفس ملاقات با ایشون که به اراده ی الهی و خواست خودشون باشه در هیچ جا نفی نشده. منافاتی هم با غیبت کبری نداره که اصلا معنی و حکمت غیبت کبری هم همینه.
یا علی علیه السلام

مرگا به من که با پر طاووس عالمي

يک موي گربه ي وطنم را عوض کنم

سه شنبه 26/11/1389 - 13:41 - 0 تشکر 284273

به نام خدا - سلام .
ممنون از dehkade2010 و abjad8 گرامی و عزیز .
اونایی که دروغین و مدعی تکلیفشون معلومه .
ولی مسئله اینجاست که :
در آخرین نامة حضرت به آخرین نائب خاصش (علی بن محمد سمری) آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم ای علی بن محمد سمری خداوند پاداش برادرانت را دربارة تو بزرگ نماید تو تا شش روز دیگر می‌میری. كارهای خود را جمع و جور كن و به هیچ كس وصیت نكن كه پس از تو جانشینت باشد، زیرا كه غیبت تامه و كبری شروع خواهد شد و دیگر ظهوری نیست مگر پس از اذن خدا كه بعد از مدتی طولانی خواهد بود. آن وقت كه دل ها پرقساوت و سخت شود و زمین از ستم پر گردد. به زودی بعضی از شیعیان ادعای مشاهده و دیدار با من را خواهند كرد. هر كس چنین ادعایی بكند، او را تكذیب كنید. "و لا حول ولا قوة الاّ بالله العلی العظیم
با این نامه پس تمام کسانی که گفته اند یا بعد مرگشان فاش شده دروغگو اند .
لطفا راهنماییم کنید .

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

سه شنبه 26/11/1389 - 15:45 - 0 تشکر 284354

به نام خدا

سلام وعرض ادب به حامد جونمی عزیز

و همه شرکت کنندگان در بحث

من مختصری از جواب سایت اندیشه قم رو اینجا می زنم

بقیه اشو ادامه لینک برید حتماقانع می شید

كسانی كه منكر امكان ارتباط و ملاقات با حضرت در غیبت كبری هستند، برای اثبات ادعای خود به تعدادی از روایات، از جمله توقیع خود حضرت ـ علیه السلام ـ به نائب خاص حضرت، استناد می كنند، چون حضرت مدعی مشاهده را تكذیب نموده است «ألا فمن ادعی المشاهده قبل خروج السفیانی و الصیحه فهو كاذب مفتر.» یعنی «آگاه باشید هر كس قبل از خروج سفیانی و ندای آسمانی مدعی دیدار من بشود، او دروغ گفته و افترا بسته است.»
طبق این دیدگاه نقل ملاقاتهایی كه در كتابها و قصص و حكایات، وجود دارد را نمی توان پذیرفت.
در مقابل، اكثریت علما و بزرگان شیعه قائل به امكان ملاقات می باشند و وقوع آن را فی الجمله می پذیرند و دلیل اصلی تحقق ملاقات را، ‌حكایات تشرفات می دانند كه از سوی اشخاص موثق و مورد اعتماد نقل شده است.
از نظر كسانی كه امكان ملاقات با حضرت را ممكن می دانند و بر آن صحه می گذارند، دلیل معتبری بر نفی امكان ملاقات وجود ندارد. طبق این دیدگاه در مورد تكذیب ملاقات روایاتی در كار نیست بلكه طبق تحقیق فقط یك روایت است و آن نیز توقیع حضرت می باشد.
از این توقیع نیز پاسخهای مختلفی داده شده است كه بهترین پاسخ این است كه به تناسب حكم و موضوع با استفاده از لفظ «مفتر» منظور حضرت، صرف دیدار و ملاقات نیست بلكه دیداری است كه همراه با نیابت باشد، مثل اینكه شخصی مدعی نیابت خاصه می شود و می گوید: من امام ـ علیه السلام ـ را مشاهده می كنم و حضرت من را وكیل خود قرار داده است و شما باید در كارها به من مراجعه كنید، حضرت چنین ادعایی را دروغ و افترا خوانده است. اصل صدور توقیع نیز در مقام نیابت است و امام ـ علیه السلام ـ به علی بن مهر سمری فرموده است كه كسی را از جانب ما نصب مكن زیرا دوران غیبت صغرا و و نیابت خاصه به پایان رسیده است، در چنین شرایطی اگر كسی ادعای مشاهده و رؤیت داشته باشد معلوم است كه منظورش مشاهده حاكی از نیابت نمی باشد.
بنابراین، ملاقات با امام زمان هیچ استحاله ای ندارد، زیرا رؤیت شخصی كه در دنیا بابدن مادی زندگی می كند و در میان مردم حضور دارد، امری است طبیعی و ندیدن برخلاف عادت روی مصالحی است كه غیبت را اقتضا كرده است. در توقیع حضرت نیز گرچه مشاهده، نفی و تكذیب شده است، ولی این مشاهده به قرینه ذیل توقیع و سوء استفاده های احتمالی، حمل بر مشاهده همراه با ادعای نیابت می شود.

ادامه مطلب از سایت اندیشه قم 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

سه شنبه 26/11/1389 - 19:1 - 0 تشکر 284430

به نام خدا - سلام .
سلام ویژه خدمت حاج مجتبی خودمون . آقا منتظرتون بودم .
اول عذر خواهی می کنم . اینقدر حول این موضوع بودم که ندیدم تایپیک مشابه هم هست . دستت درد نکنه ادغام کردی .
دستت درد نکنه . با اینکه مقالش زیاد و خفن بود ، خلاصه بعد دو بار خورندن گرفتم چی می گه .
راستش حاجی قانع نشدم . دیدن ا
مام زمان فقط برداشت به شکل دیگه شیعست از حرف امام زمان است و دلیل محکمی نداره .
دیدن ا
مام زمانو در روز من قبول دارم ولی اینکه با علم این که این فرد امام زمان است و ما او را ببینیم بازم قانع نشدم .

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

سه شنبه 26/11/1389 - 22:45 - 0 تشکر 284521

hamedjonami گفته است :
[quote=hamedjonami;232940;283745]به نام خدا - سلام .
ممنون از پاسختون ققنوس عزیز .
ولی بعضی ها دیدن امام زمان را صور می دانند و دیدن امام زمان را در غیبت کبری رد کرده اند .
در ضمن دیدن و نشناختن با ادعای دیدار امام زمان فرق دارد .
ممنون از جوابتون

متوجه منظورتون نمی شم. یعنی متوجه چی نشدید؟ الان دقیقاً چی براتون سواله؟

بعد هم می خواهید کاملاً قانع بشید یا جواب سوال براتون مطرح هست؟ 

 

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.