• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 2348)
شنبه 16/11/1389 - 0:48 -0 تشکر 279578
اخبار جشنواره 29

سلام

با توجه به این که امروز آغاز جشنواره 29 فیلم فجر هست با اجازه دوستان این تایپیک رو شروع کردم تا هرکس اطلاعاتی در مورد جشنواره اگر داشت اینجا قرار بده.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

يکشنبه 17/11/1389 - 1:36 - 0 تشکر 279996

برنامه روز دوم مرکزهمایشهای برج میلاد اعلام شد
در روز دوم جشنواره در مرکز همایشهای برج میلاد 5 فیلم ایرانی به روی پرده می رود. به گزارش روابط عمومی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، در برنامه صبح یکشنبه 17 بهمن، در ساعت 10 صبح: عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت (پوریا آذربایجانی)، ساعت 13: آقا یوسف(علی رفیعی)، ساعت 15:30 برف روی شیروانی داغ(محمدهادی کریمی)، ساعت 18:30 جعبه سیاه(محمدرضا اسلاملو)، ساعت 21:30: چشم (جمیل رستمی) اکران خواهد شد.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

يکشنبه 17/11/1389 - 1:37 - 0 تشکر 279997

گزارش نشست خبری فیلم «آینه های روبه رو» ؛
نگار آذربایجانی: نگارش «آینه های روبه رو» یک سال و نیم زمان برد
«نگار آذربایجانی» گفت: نگارش و بازنویسی فیلمنامه فیلم سینمایی «آینه های رو به رو» یک سال و نیم زمان برده است به گزارش ستاد خبری بیست ونهمین جشنواره فیلم فجر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «آینه های روبه رو» با حضور نگار آذربایجانی کارگردان ونویسنده، فردین خلعتبری آهنگساز، غزل شاکری و شایسته ایرانی بازیگر، دکتر خطیبی مشاور پزشکی فیلم و رامتین شهبازی (منتقد) در سالن کنفراس برج میلاد برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست، «نگار آذربایجانی» دلیل عدم حضور «فرشته طائرپور» را با خواندن نامه ای که این تهیه کننده برای اهالی رسانه نوشته بود، بیان کرد.
در این نامه آمده است: جشنواره فیلم فجر بر شما مبارک باد. متاسفم که به دلیل توهینی که به برخی از تهیه کنندگان مستقل شده و آن ها نتواسته اند سینمای مستقل خود را داشته باشند، از حضور در جشنواره ممانعت می کنم. اجازه بدهید بیرون بایستم و برایتان آرزوی پیروزی کنم.
در ادامه آذربایجانی در پاسخ به این سئوال شهبازی که ایده اولیه فیلم خود را از کجا آورده اید، بیان کرد: در نوجوانی من پسری در همسایگی ما زندگی می کرد که در دوران جوانی خود تغییر جنسیت داد.
وی با بیان این که فیلمنامه را به طور مشترک با خانم طائرپور نوشته ام، ادامه داد: مسئله پسر همسایه همیشه سبب کنجکاوی ام بود و البته این فرد تلاش بسیاری می کرد تا با جامعه اطراف خود رابطه مناسبی داشته باشد اما هیچگاه نفهمیدم چرا دیگران از وی فرار می کردند و رفتار مناسبی نداشتند.
به گفته آذربایجانی نگارش و بازنویسی فیلمنامه فیلم سینمایی «آینه های رو به رو»، یک سال و نیم زمان برده است.
در ادامه این نشست، شاکری بازیگر درباره این که آیا نسبت به افرادی که مشکل جنسیتی دارند شناخت داشته است یا خیر؟، اظهار داشت: در ابتدا با شخصیت آدینه آشنا شدم زیرا طراح صحنه و دکور پروژه نیز بودم اما زمانی که به عنوان بازیگر نقش رعنا انتخاب شدم به مسائل روانشناسی و جست وجو در شخصیت های این دو کاراکتر پرداختم.
همچنین شایسته ایرانی؛ بازیگر نیز درباره ویژگی های نقش خود عنوان کرد: از دور با افرادی که چنین مشکلی دارند آشنا بودم. البته نقش آدینه بسیار برایم جالب بود به این دلیل که انسان ها به دلیل عدم اطلاع کافی خود این دست از افراد را به ناحق عامل رسوایی می دانند.
دکتر خطیبی؛ مشاور پزشکی فیلم نیز به چگونگی حضور خود و همکاری با پروژه فوق اشاره کرد و گفت: خانم آذربایجانی سناریو را برای من فرستاده و در بدو امر متوجه شدم داستان دارای دو شخصیت درونی و بیرونی است و البته یک رابطه عمیق دیگری در آن با عنوان روانشناسی تغییر وجود داشت.
در ادامه فریدون خلعتبری؛ آهنگساز فیلم سینمایی «آینه های رو به رو»، با بیان این که آذربایجانی در اولین ساخت خود مسائل بسیاری را به وی یاد داده است، اظهارکرد: نسبت به برخی مسائل مانند حضور این دوربین در بالای سر خبرنگاران که ممانعت از تسلط بصری آن ها می شود، معترض هستم.
وی با بیان این که طائرپور می بایست در این نشست حضور پیدا می کرد، گفت: از آنجا که امور مختلف در این فیلم به راحتی به انجام می رسید من در ساخت موسیقی آن مشکلی نداشتم و البته نمی دانم رابطه موسیقی با تغییر جنسیت کجاست! و این امر در موسیقی یعنی چی؟! هر چند موسیقی کشور ما هر روز دارد تغییر می کند.
در ادامه آذربایجانی درباره فرم و حالت مستندگونه فیلم خود در خارج از کشور، بیان کرد: ما در طراحی امور مختلف مانند چگونگی لوکیشن های داخلی، کارگردانی، فیلم برداری، طوری برنامه ریزی داشتیم که هیچ مسئله ای مانع ارتباط تماشاچی با فیلم نشوند.
وی در این باره ادامه داد: در لوکیشن های خارج از کشور بر آن بودیم که تصاویر به شکل مستندگونه نمایش داده شوند البته با توجه به صداهای که شنیده می شود نمی توان گفت: «آینه های رو به رو» یک مستند تیپیکال شده است.
وی افزود: «آینه های رو به رو» تنها قصه آدینه نیست بلکه زندگی رعنا را نیز به تصویر می کشد و اگر مسئله تغییر جنسیت تا اواسط فیلم گنگ به نظر می رسد، به دلیل آن است که می خواستیم تماشاچی همزمان با رعنا بتواند با این مسئله ارتباط برقرار کند، بدون آن که حساسیتی ایجاد شود.
خلعتبری در پایان گفت: این فیلم سوژه شجاعانه ای دارد که با احتیاط به آن پرداخته شده است و البته از اهالی رسانه می خواهم که مشکل صدای سالن را مطرح و پیگیری کنند تا فیلم های بعدی در شرایط مناسب نمایش داده شوند.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

يکشنبه 17/11/1389 - 1:41 - 0 تشکر 279998

گزارش نشست خبری فیلم «این خانه امن است» ؛
رفاهی: «خانه امن است» به حاشیه متفاوتی از دوران جنگ پرداخته است
کارگردان فیلم سینمایی «خانه امن است» گفت: نوجوانان این فیلم دقیقا سن من را در همان سال ها دارند و احساس کردم سینمای دفاع مقدس تاکنون به حاشیه های جنگ و تصویر کردن مردم نپرداخته است. به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانه امن است» با حضور ناصر رفاهی، علی تقی پور، محمد مختاری، امیر بکان، المیرا ژیان فر، محمد جهان فر، رویا حسینی و طهماسب صلح جو (منتقد) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
در شروع این نشست، طهماسب صلح جو با اشاره به این که یکی از ویژگی های کارهای رفاهی، ساخت کارهای پربازیگر است در خصوص طراحی صحنه و لباس فیلم و این که آیا در زمان جنگ لوله کشی گاز وجود داشته است یا خیر؟ سئوال کرد که رفاهی در پاسخ گفت: جنگ 8 سال طول کشید و تا سال 68 ادامه داشت و ما نیز در خصوص فیلم داریم صحبت می کنیم اما از همان سال های اولیه جنگ به سرعت لوله کشی گاز شروع شده بود و ما نیز هیچ زمان مشخصی را برای فیلم تعیین نکرده ایم و شما می توانید از زمان فیلم را از سال 59 تا 68 فرض کنید.
در ادامه این نشست، یکی از حاضران پرداختن به بچه های بهزیستی را از وجه منفی مورد انتقاد قرار داد که رفاهی اظهار داشت: نگاه کسی که فکر می کند خوابگاه بچه های بهزیستی وجه منفی دارد، برای من عجیب است در حالی که ما از یک قشر واقعی اجتماع داریم صحبت می کنیم و کسانی را نشان داده ایم که در جنگ اصلا به حساب نیامدند و تنها یادگاری شان در پیچ شمیران چند عکس از بچه های بهزیستی است...
وی ادامه داد: اگر کسی به این موضوع منفی نگاه کند به من بر می خورد. در مورد زیر سوال رفتن مقاومت مردم ایران نیز خواهش می کنم کسی که این سئوال را مطرح کرد یک مقدار در مورد سئوالش بیشتر فکر کند چرا که پرداختن به بچه های بهزیستی زیر سوال بردن مقاومت ایران نیست.
در ادامه این نشست، رفاهی در پاسخ به سوالی در خصوص کش دار بودن برخی از سکانس های فیلم گفت: در فیلم میزانسن هایی داشتیم که دوربین به صورت تک برداشت روی بازیگران حرکت می کند و باز می گردد و گفته می شود که به دلیل تعداد بازیگران کش دار شده است که این را هم می پذیرم، اما من می خواستم حتما چهره همه بازیگرانم دیده شود و این مسئله برایم مهم بود.
براساس این گزارش، در بخش بعدی این نشست، امیر بکان در خصوص موسیقی «خانه امن است» گفت: موسیقی این فیلم یک موسیقی اورژینال است... ما برای هر کدام از شخصیت ها انگاره هایی را در نظر گرفتیم که کامل شنیده نمی شدند و در نهایت، والس آخر فیلم را به صورت کامل می شنویم.
بنابراین گزارش، کارگردان فیلم «خانه امن است» در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص تعریف اش از سینمای دفاع مقدس، گفت: نوجوانان این فیلم دقیقا سن من را در همان سال ها دارند و احساس کردم در این بخش سینمای دفاع مقدس تاکنون به حاشیه های جنگ و تصویر کردن مردم نپرداخته است. البته هر چیزی که در این فیلم دیده می شود، تلاش شده است تا بازسازی فضای واقعی آن سال ها باشد.
درادامه محمد مختاری صدابردار «خانه امن است» نیز با انتقاد از شرایط بسیار بد پخش صدای فیلم در سالن برج میلاد گفت: صدابرداری این فیلم بسیار سخت بود و ما در بیشتر مواقع با دو بوم کار را می گرفتیم که به دلیل حرکات دشوار بوم در بیشتر مواقع خودم نیز بوم دست می گرفتم اما من با این امید به این سالن آمدم که صدای خوبی را بشنوم اما اینگونه نبود و توقع بیشتری از سالن برج میلاد می رود... من احساس می کنم هنوز در این مملکت به صدا توجهی نمی شود و ما صدابرداران دائما باید برای کیفیت صدای فیلم مان استرس داشته باشیم.
در خاتمه این نشست نیز علی تقی پور تهیه کننده «خانه امن است» در خصوص پیش بینی خود از میزان موفقیت فیلم در اکران عمومی گفت: یک خسته نباشید می گویم به تمام کسانی که در این پروژه برای سینما و برای دل خودشان کار کردند. ما از این فیلم ها دوست داریم و حالا اگر دوستان مان خوش شان نمی آید، نمی دانیم باید چکار کنیم... در آینده بازهم از این نوع فیلم ها می سازیم و دوستان را تشویق می کنیم لوله های گاز را نبینند و اصل را نگاه کنند و زحمتی را که برای کار کشیده شده است. من این فیلم ها را دوست دارم چون مخاطب خاص خودش را دارد و از اول هم دنبال مخاطب عام نبودم. بازهم از این کارها خواهیم کرد

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 18/11/1389 - 0:53 - 0 تشکر 280312

با اضافه شدن یک سانس به برنامه روزانه؛
برنامه فردای مرکز همایش های برج میلاد اعلام شد
با اضافه شدن یک سانس به برنامه روزانه جشنواره، فردا (دوشنبه 18 بهمن) در روز سوم جشنواره در مرکز همایش های برج میلاد 6 فیلم ایرانی به روی پرده می رود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، در برنامه صبح دوشنبه 18بهمن، در ساعت 10 صبح: قصه داود و قمری (آیدا پناهنده)، ساعت 13: سیزده 59(سامان سالور)، ساعت 15:30 فرزند صبح (بهروز افخمی)، ساعت 18:30 ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان)، ساعت 21:30: آفریقا (هومن سیدی) و ساعت 11:45 مرهم (علیرضا داودنژاد) اکران خواهد شد.
بنا بر این گزارش، روز سه شنبه سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد به دلیل برپایی اختتامیه بخش بین الملل نمایش فیلم نخواهد داشت.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 18/11/1389 - 0:56 - 0 تشکر 280313

در دومین نشست همایش بین المللی«هالیوودیسم و سینما» عنوان شد؛
کاترین آلوند: آمریکا تلاش می‌کند روح دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد
دومین نشست از نخستین همایش «هالیوودیسم و سینما» با محوریت «هالیوودیسم و صیهونیسم» با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در این نشست ابتدا نادر طالب زاده (مجری) متذکر شد: ایده‌هایی که ذهن افراد وجود دارد بیان شود تا بتوانیم نتایج بهتری از این همایش را شاهد باشیم.
سعاده: صهیونیست براساس خدعه و نیرنگ عمل می‌کند
پس از پخش نماهنگ، تقرید سعاده (فلسطین) به کنترل صهیونیست به سینما اشاره کرد و گفت: اکثر تهیه‌کنندگان هالیوودی یهودی هستند و جالب است که خودشان هم تصدیق می‌کنند. آن‌ها براساس اصل نیرنگ و خدعه عمل می‌کنند و اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کنند. صهیونیست‌ها به دنبال حذف بقای اعراب هستند و در آثارشان سعی می‌کنند خود را صلح‌طلب و اعراب را شخصیت‌های عقب مانده و منفی نشان دهند. آن‌ها به دنبال تحت فشار قراردادن جهان غرب هستند تا با تنوع ابزار تبلیغاتی، تاثیر بیشتری بر اذهان جهانیان بگذارند.
نادر طالب‌زاده به جنبش‌های اخیر آفریقای شمالی اشاره کرد و گفت: این جنبش‌ها نشان دهنده این واقعیت است که می‌توان این رسانه را شکست داد. تاثیرگذاری اینترنت و رسانه‌های جمعی باعث این جنبش‌ها شد. برگزاری این جلسه در حاشیه جشنواره فیلم فجر اتفاقی نیست و امیدواریم گام بعدی پیشنهادات شما و اعتبارات مالی برای تولید برخی از پروژه ها باشد.
فرانچسکو کاندنی (فرانسه) به فیلم ماتریکس اشاره کرد و گفت: صهیونیسم برافکار مخاطبان به‌خوبی نفوذ می‌کند می‌توان به فیلم «ماتریکس» اشاره کرد این فیلم از فیلمنامه ای ساده برخوردار است و زندگی روزمره را سوژه قرارداده اما به نسل جوان این مفهوم را القاء می‌کند که کمبودهایی از سوی دولت، ملت و خانواده برایش ایجاد شده و او باید قیام کند و در این قیام تنها صهیونیسم است که می‌تواند یاری دهنده باشد.
وی در ادامه گفت: سریال‌های هالیوودی به صورت زنجیروار به یکدیگر وصل هستند، در این آثار به مخاطبین نوعی شکنجه روحی و روانی القاء می‌شود.

آمریکا تلاش می‌کند روح ترس و دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد
کاترین آلوند (روزنامه نگار فرانسوی) به سرویس‌های جاسوسی آمریکایی و تاثیر مستقیم آن‌ها بر هالیوود اشاره کرد و توضیح داد: در مدارس به افراد مختلف آموزش‌‌های جاسوسی ارایه شد تا آنها اطلاعات مخفی را جمع آوری کنند. شبکه‌های جاسوسی واشنگتن و پنتاگون رسانه ها را تحت کنترل دارند و ارتش و سرویس‌‌های جاسوسی سینما را به خدمت گرفتند تا در راستای اهداف و مقاصد خود آنچه می‌خواهند انتقال دهند.
وی ادامه داد: ممکن است بسیاری از ستارگان هالیوودی ضد صهیونیست باشند اما اجازه بروز اعتقادات خود را ندارند. آمریکا امروز تلاش می‌کند تا مسلمانان و اعراب راافرادی تروریسم و خشن تصویر کند و در فیلم‌‌هایش تلاش می‌کند خود را علیه تروریسم به جهانیان معرفی کند. آمریکا تلاش می‌کند تا روح ترس و دوری از خداوند را در دنیا گسترش دهد.
بن عیسی (الجزایر) به اعتراضات و جنبش کشورهای مصر و تونس اشاره کرد و گفت: ما وارد یک عرصه جدیدی شدیم و امیدواریم مصر به مقاومت خود ادامه دهد و رابطه‌اش را با اسرائیل قطع کند و این روحیه آزادی طلبی در کشورهای دیگر مانند ایران گسترش یابد.
ال دنیز قلی اف (جمهوری آذربایجان) دو کلمه ترورسیم و صهیونیسم را مترادف یکدیگر دانست و گفت: این دو کلمه مترادف هم هستند.هالیوود مانند کارخانه تولید خواب های شیرین عمل می‌کند و آنچه تاکنون از آن متوجه شدیم فراتر و وحشتناک‌تر است. هالیوود مانند مینی است که کارگذاشته شده و خطرناک است و به تدریج در حال انفجار است. هالیوود مخاطب را به ناکجاآباد سوق می دهد و معنویات و بشریت را هدف قرارداده است. هالیوود تلاش می‌کند تا انسان‌ها را از خداوند دور کند و به شیطان نزدیک ‌نماید و تمام تلاش‌‌اش معطوف به ایجاد مشکلات برای ایران و مسلمانان است.
میسان: هالیوود از ارتش آمریکا جداناشدنی است
تیری میسان (فرانسه) به نظام هالیوود و ایجاد نفاق و اختلاف در میان جوامع اشاره کرد و گفت: هالیوود یک نظام ایجاد نفاق و اختلاف است و نظامی تبلیغاتی است. هالیوود از سوی نهادهای نظامی دولت و حول محور دولت آمریکا و امنیت ملی این کشور فیلم می‌‌سازد. هالیوود در خدمت اهداف آمریکا عمل می‌کند. در جنگ جهانی دوم مسئولان به هالیوود اعلام می‌کنند که از جنگ حمایت کنند و این اتفاق رخ می‌دهد پس از جنگ نیز دولت آمریکا به هالیوود نیازمند است.
وی در ادامه توضیح داد: ما در هالیوود شاهد دولت مخفی نظامی هستیم. در واقعه 11 سپتامبر نیز ما شاهد هماهنگی نظام ارتش آمریکا با هالیوود هستیم. چگونه ممکن است هواپیمایی به برج های دوقلو برخورد کند و له نشود. این واقعه عین سینما و ساخته و پرداخته هالیوود بود. هالیوود از نظام ارتش آمریکا جداناشدنی است.
عادل عمار (عراق) به دروغ‌پردازی‌های صهیونیسم و هالیوود اشاره کرد و گفت: آنچه در سرود ملی رژیم صهیونستی ارایه می‌شود نیز یک ادعای دروغین است. سازمان‌ها و نهادهای بسیاری از صهیونیسم حمایت می‌کنند صهیونیسم از هنر، ادبیات، سینما به عنوان یک ارتباط تاثیر گذار و عمیق در میان انسان ها استفاده می‌کند تا بتواند تخیلات و افسانه‌های خود را به مردم القاء نماید. صهیونیسم از طریق هالیوود قدرت اقتصادی را با ارایه سوژه های جذاب و استفاده از نویسندگان و ستاره های سینما به دست می‌آورد و دل بینندگان خود را می‌رباید تا سلطه صهیونیسم مستحکم شود. سینمای صهیونیسم بر سست کردن بنیان خانواده تاکید دارد و فکر نمی‌کنم فیلمی در هالیوود تولید شود که اشاره‌ای به صهیونیسم نداشته باشد.
صبحی سیف‌الدین (بیروت) به مقاومت لبنان و غزه در مقابل اسرائیل اشاره کرد و گفت: صهیونیسم حمله به فرهنگ اعراب را سرلوحه کارهای خود قرارداده است. صهیونیسم بر فرهنگ و رسانه سلطه‌اش را گسترش داده است و صنعت‌گران سینمای آمریکا و صهیونیست از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت های تولیدکننده فیلم برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. صهیونیسم اخلاق را هدف آماج خود قرار داده است.
جمال دوبا به تفکیک صهیونیست از یهود اشاره کرد و توضیح داد: زمانی که درباره صهیونیسم صحبت می‌کنیم باید تفکیکی بین صهیونیست و یهود داشته باشیم. صهیونیسم قاتل و یهود قربانی است و این نکته را باید یادآور شوم که صهیونیسم همیشه تلاش می‌کند تا میراث دیگران را به سرقت ببرد ما نیازمند رسانه‌ای هستیم که تاریخ واقعی ادیان ابراهیمی را مشخص کند و آن را به تصویر بکشد.
در پایان نیز حسین رویگران (تحلیلگر سیاسی) به تحلیل اوضاع منطقه و خاورمیانه پرداخت.
عمده‌ترین محورهای این همایش دو روزه «هالیوودیسم و سینما» ، شامل «هالیوودیسم، تروریسم، پنتاگون و سیا»، «هالیوودیسم، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی»، «هالیوود و سبك زندگی آمریكایی» و «هالیوودیسم و صهیونیسم» است.
این همایش در روزهای 17 و 18 بهمن در مرکز همایش‌های برج میلاد سالن کنفرانس ویژه برگزار می‌شود.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 18/11/1389 - 1:1 - 0 تشکر 280315

گزارش نشست خبری فیلم «برف روی شیروانی داغ»؛
کریمی: ساخت «برف روی شیروانی داغ» دغدغه ذهنی من بود
محمدهادی کریمی گفت: «برف روی شیروانی داغ» در مقایسه با سایر کارهایم یک مقدار شخصی تر و ساخت آن دغدغه ذهنی من بود.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم «برف روی شیروانی داغ» با حضور محمدهادی کریمی (نویسنده و کارگردان)، فرخ نعمتی (بازیگر)، امیرحسین آرمان (بازیگر)، حسن کریمی (مدیر فیلمبرداری)، شاهین شجری کهن (منتقد)، آنا نعمتی (بازیگر) و خاطره اسدی (بازیگر) در سالن نشست های برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، محمدهادی کریمی درباره ویژگی های فیلم گفت: این فیلم در مقایسه با سایر کارهایم یک مقدار شخصی تر بود. فیلمی که دغدغه ذهن من بود و به نوعی فیلم بی ملاحظه تری بود. البته در نهایت قصد ما ساخت یک فیلم سینمایی قابل قبول بود.
فرخ نعمتی نیز در ادامه این نشست درباره دلیل حضورش در این فیلم گفت: نقش بسیار زیبا نوشته شده بود و شاید بیشترین دلیل حضور من در این فیلم، به دلیل نوع صدایم بود.
آنا نعمتی نیز در ادامه گفت: به نظر من این فیلم بسیار هوشمندانه ساخته شده است و آقای کریمی بسیار با صراحت قصه را روایت کرده است. حقیقتا از دیدن فیلم لذت بردم. همیشه در بازی هایم به دنبال نقش های متفاوت می گردم و خوشحالم که بازی در این فیلم این فرصت را به من داد.
خاطره اسدی دیگر بازیگر این فیلم نیز گفت: روزی که فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که این کار بسیار متفاوت است و نقش را هم بسیار دوست داشت و سعی کردم تا حد ممکن درست بازی کنم ضمن آن که تا حد زیادی هدایت و کنترل محمد هادی کریمی در بازی من تاثیر زیادی داشت.
امیرحسین آرمان نیز در ادامه افزود: من این فیلم را حدیث نفس دیدم و تمام شخصیت های این فیلم نماینده اقشار جامعه هستند. در کل سادگی شخصیتی که به من سپرده شده بود، دوست داشتم و امیدوارم که فیلم ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده باشد.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 18/11/1389 - 1:5 - 0 تشکر 280316

گزارش نشست خبری فیلم «آقایوسف»؛
علی رفیعی: خودم یک آقایوسف در خانه داشتم
علی رفیعی گفت: من خودم یک آقایوسف در خانه ام داشتم که جرقه اولیه «آقا یوسف» شد و خیلی از وقایع و اتفاق ها را هم از دل حرف های او با خودم بیرون آوردم.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست فیلم «آقا یوسف» به کارگردانی علی رفیعی در سالن سعدی برج میلاد با حضور علی رفیعی (کارگردان)، مهدی هاشمی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات، شاهرخ فروتنیان (بازیگران) و مرتضی متولی (تهیه کننده) برگزار شد.
در این نشست، دکتر رفیعی درباره شکل گیری ایده اولیه این فیلم، گفت: من خودم یک آقایوسف در خانه ام داشتم که جرقه اولیه این فیلم شد و خیلی از وقایع و اتفاق ها را هم از دل حرف های او با خودم بیرون آوردم.
مهدی هاشمی درباره آشنایی و نحوه گزینش خود برای این نقش گفت: در زمانی که بسیار جوان بودم دکتر رفیعی تازه از پاریس بازگشته بودند و برای یکی از تاترهایشان من را برای نقش ناصرالدین شاه جوان انتخاب کردند. در همان زمان هم من از طرح و اجرا ها و بازی های مدرن وی نسبت به آن زمان شگفت زده می شدم. اکنون بعد از گذشت نزدیک به 30 ، 40 سال در همکاری با ایشان متوجه شدم که علاوه بر نوستالژی خاصش، مدرن بودن را حفظ کرده است.
مهدی هاشمی درباره جنس بازی در نقش آقا یوسف گفت: شخصیت اصلا شخصیت ایستایی نیست. من در همکاری های گذشته با دکتر رفیعی زبان جسم را فرا گرفتم، اما در این نقش زبان شاعرانه جسمم را شناختم و در واقع در درونم پیدایش کردم. گاهی برخی از کارگردان جنبه های مبتذل یک بازیگر را کشف و نمودار می کنند اما رفیعی در این نقش جنبه های عالی هر فرد را برایش بازیافت.
مرتضی متولی گفت: این پروژه پیش از من شروع به کار کرده و نزدیک به یکسال زمان را طی کرده بود اما به هر دلیلی همکاری با آن گروه ادامه پیدا نکرد و رفیعی به من پیشنهاد داد که در سمت تهیه کننده با گروه همراه شوم. این پیشنهاد برایم وسوسه انگیز بود. افراد زیادی گفتند که رفیعی وسواس بیش از حد دارد و کار کردن با وی مشکل است اما من پذیرفتم و به چشم خودم دیدم که هیچ کدام از این حرف ها صحت نداشت.
ستاره اسکندری در این نشست گفت: گرچه نقش من خیلی کوتاه و مختصر بود اما به قول دکتر رفیعی من نقش تمام خانوم کلباسی های دنیا را بازی کردم و اصلا فکر نمی کنم که حضورم کوتاه بوده است، زیرا به اندازه کافی در این پروژه چیز یاد گرفتم. دکتر رفیعی نگاه شاعرانه به زندگی را به من آموختند.
شاهرخ فروتنیان کاراکترش را دو منظوره دانست و گفت: این فرد در قصه دو کارکرد دارد ، یکی ماجرای خود و زندگی شخصی اش است و دیگری نقش مکملی که برای آقا یوسف دارد و نوید بخش اتفاقات زندگی اوست.
لیلا بلوکات نیز همکاری خود با این فیلم را افتخاری دانست و گفت: خاطره و تجربه این فیلم آن قدر بزرگ بود که هیج زمان نمی توانم فراموشش کنم.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 18/11/1389 - 1:13 - 0 تشکر 280318

اشرفی: استقبال مردم از جشنواره با تنوع فیلم‌ها افزایش یافته است
مدیر سینما ماندانا گفت: استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و به‌نظرم دلیل آن تنوع بالایی است که در فیلم‌های جشنواره داریم.

«محمدقاصد اشرفی» مدیر سینما ماندانا در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در مورد استقبال مردمی که امسال از جشنواره شده، گفت: استقبال مردم از جشنواره نسبت سال گذشته بسیار بیشتر است و به‌نظرم دلیل آن این است که تنوع بالایی در فیلم‌های جشنواره داریم و در سال‌های گذشته تا این حد تنوع نداشتیم.
وی در مورد جابه‌جایی در برنامه‌های جشنواره، گفت: تنها روز اول یک مورد تغییر در برنامه داشتیم که امیدوارم این موضوع دیگر تکرار نشود، چون برای ما مدیران سالن مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: مخاطبان با انتخاب فیلم‌ها به سالن می‌آیند و وقتی فیلم تغییر می‌کند، این موضوع مخاطبان را ناراحت می‌کند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای مدیران سالن می‌کند.
اشرفی در پایان گفت: 29 سال است که جشنواره فیلم فجر بر پا می‌شود و ما هنوز در برگزاری آن شاهد مشکلاتی هستیم و این موضوع نشانه بی‌دقتی در برگزاری جشنواره است و امید می‌رود با تلاش در رفع این مشکلات، بتوانیم خدمات بهتری به مخاطبان عرضه کنیم و جشنواره بهتری داشته باشیم.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 19/11/1389 - 0:52 - 0 تشکر 280711

گزارش نشست خبری فیلم سینمایی «سیزده 59»؛
سامان سالور: تضادی که در جنگ وجود دارد دستمایه خوبی برای درام و قصه است
سامان سالور کارگردان فیلم «سیزده 59» گفت: تضادی که در جنگ وجود دارد می‌تواند دستمایه خوبی برای درام و قصه باشد، می‌توان قصه آدم‌هایی را روایت کرد که یک زمان در جنگ بودند و حالا وضعیت دیگری دارند.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «سیزده 59» با حضور سامان سالور(کارگردان)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری)، سهراب خسروی (تدوینگر)، جواد نوروزبیگی (تهیه کننده)، شاهرخ فروتنیان(بازیگر)، مهران احمدی (بازیگر)، شهروز وظیفه شناس (جلوه های ویژه ) و دریا آشوری (بازیگر) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سامان سالورکارگردان، با اشاره به این که در هر جامعه‌ای جنگ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقی است که رخ می‌دهد، گفت: جنگ ما طولانی‌ترین جنگی است که در سال‌های اخیر رخ داده است و نمی‌توان راجع به آن بی‌تفاوت بود.
وی ادامه داد: من سن و سالی دارم که فضای جنگ بر زندگی‌ام تاثیر زیادی گذاشت. ازبمباران‌های زمان تحصیل تا از دست دادن دوستان هم دبستانی‌ام. البته این قصه در بخشی از «ترانه تنهایی تهران» نیز اتفاق افتاده بود در آن فیلم یک بی‌سیم‌چی وجود داشت که گذشته‌اش به جنگ می‌رسید.
سالور در پاسخ به پرسشی مبنی بر غیر واقعی بودن رفتن سید جلال از بیمارستان گفت: رفتن سید جلال از بیمارستان می توانست به هر شکلی اتفاق بیفتد. چون سرانجام تصمیم بر این بود که سید جلال از بیمارستان خارج شود . در فیلم هم اشاراتی برای طبیعی بودن این خروج شده بود مانند آن که این دوربین‌های مخفی متعلق به بیمارستان نبودند یا این بخش در کنترل مسئولان بیمارستان نیست و بهرام که قرار بوده، مواظب دوربین‌ها باشد نیز به خواب رفته است و...
وی افزود: برای آن که ریتم کار کند نشود و سریع‌تر سیدجلال از بیمارستان خارج شود ،تنها خروج سید جلال را نشان دادیم و به چگونگی خروج وی نپرداختیم. 70 تا 80 درصد فیلم در فضاهای بسته و بیمارستان فیلمبرداری می‌شود و نوع میزانسن‌ها باید به گونه‌ای می‌بود که ریتم فیلم حفظ شود.
سالور با اشاره به ویژگی‌های این فیلم که آن را از سایر آثار دفاع مقدس متمایز می‌کند، گفت: این داستان ویژگی های خاص خودش را دارد تضادی که بین آدم‌ها است. نگاه این آدم‌ها به جامعه‌ای که به شدت به سوی مدرن شدن می‌رود، هر چند ما در این فیلم در خصوص این مدرن شدن قضاوتی نکرده‌ایم.
وی در ادامه به صحنه‌های ابتدایی فیلم که در فضای جنگ می‌گذشت اشاره کرد و گفت: می‌خواستیم 7 ،8 دقیقه‌ای که قرار بود در فضای جنگ بسازیم شبه مستند و باورپذیر باشد، برای همین با دوربین روی دست فیلمبرداری شد. هرچند با امکانات شهرک دفاع مقدس که باید در آن بازنگری شود، ما به شدت دچار مشکل بودیم و برای صحنه‌های جنگ بیشتر بر روی جلوه‌های ویژه حساب کردیم.
نوروزبیگی نیز در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ پرویز پرستویی دراین فیلم گفت: ایشان حتی در پلان‌هایی که نبود نیز تاثیر گذاشتند و حضورشان حس می‌شد.

وی با اشاره به گلایه سالور به امکانات شهرک سینمایی گفت: مدیریت شهرک تا آن جا که ما خواسته بودیم به ما امکانات داد و از ابتدا قرار بود با جلوه‌های ویژه بخش‌های جنگ انجام شود.
سالور در خصوص قصه فیلم گفت: این فیلم پر از قصه است، قصه سید جلال و دخترش، قصه هم‌رزمان سید جلال و قصه پسری که قرار است با باران ازدواج کند و رقیبی عشقی دارد.
به اعتقاد من بخش جنگی فیلم بیشتر فضاسازی است تا سیدجلال را به کما ببریم و تازه بعد از جنگ است که داستان ما شروع می‌شود. ما قصه‌های زیادی در کنارداستان اصلی داشتیم که به دلیل ان که فکر می کردیم موضوع اصلی را کم رنگ می‌کند، از آن صرف‌نظر کردیم.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 19/11/1389 - 0:55 - 0 تشکر 280712

گزارش نشست خبری فیلم «آفریقا»؛
سیدی: هیچ شخصیتی در «آفریقا» پررنگ نمی‌شود
هومن سیدی گفت: در فیلم «آفریقا» هیچ شخصیتی پررنگ نمی‌شود و برجسته‌كردن و قهرمان‌پروری در برنامه‌كاری ما نبود و نمی‌خواستیم كار شعاری شود. به گزارش ستاد خبری جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، نشست خبری فیلم «آفریقا» عصر امروز برگزار شد و هومن سیدی (نویسنده و كارگردان)، آزاده صمدی(بازیگر)، مجتبی امینی (تهیه كننده)، مهدی مددكار (مدیر تولید) و امیر جدیدی (بازیگر) از حاضران این نشست بودند.
هومن سیدی در ابتدای این نشست با بیان این كه گرچه به نظر برخی‌ها این فیلم به كار بعضی از كارگردان‌ها شبیه و سبك‌های خاص سینمای جهان را یادآوری می‌كند، گفت: من دوست ندارم از هیچ كارگردانی تبعیت و پیروی صددرصد كنم.
وی ادامه داد: دوست دارم فیلم «آفریقا» به نمایش عمومی درآید و بازتاب مخاطبان را در سطح گسترده‌تری ببینم.
امینی تهیه كننده «آفریقا» با اشاره به سرمایه‌گذاری در فیلم یك كارگردان فیلم اولی گفت: كمی از كار كردن با گروهی كه ساخت اولین فیلم بلندشان را تجربه می‌كنند، می‌ترسیدم زیرا برگشت سرمایه در فیلم‌هایی كه تجربه اول كارگردان‌شان است كمی با تردید همراه است اما فیلم كه ساخته شد، كار بسیار خوب در آمد و حالا به اكران آن امیدوارم.
این تهیه كننده سینما با اشاره به روند تولید فیلم «آفریقا» گفت: چند ماه درگیر دریافت پروانه ساخت و مجوزهای لازم بودیم و پیش تولید كار را نیز همزمان انجام می‌دادیم و به محض دریافت پروانه ساخت شبانه فیلمبرداری را آغاز كردیم تا به جشنواره امسال برسد. فیلم «آفریقا» در شرایط سختی ساخته شد. بازیگرها، صبح سركارهای دیگر بودند و شب، در این كار حضور پیدا می‌كردند.
سیدی در پاسخ به پرسشی درمورد حضور همسرش (آزاده صمدی) در فیلم‌هایی كه او بازی می‌كند به صورت كلیشه در آمده است، گفت: گرچه در تیتراژ تنها اسم من به عنون فیلمساز آمده است اما در حقیقت این كار به صورت ورك‌شاپی به سرانجام رسید و به شكل گروهی تمام مراحل آن انجام شد و در این كار گروهی از ابتدا تمام اعضای گروه بوده‌اند. صمدی و علی تبریزی از اعضای این ورك شاپ هستند و این طور نیست كه کسی در لحظه آخر بیاید و بازیگر شود.
كارگردان «آفریقا» در زمینه گرافیك و طراحی صحنه گفت: به طور عمدی سعی كردیم در طراحی صحنه‌ها از برجسته سازی فاصله بگیریم.
سیدی با بیان این كه این فیلمنامه دو سال و نیم پیش نوشته شده بود و از آن زمان سعی می‌كردم با بازیگران صحبت كنم، گفت: حدود یك سال پیش با شهاب حسینی و جواد عزتی صحبت كردم و امیر جدیدی را هم پیدا كردم.
كارگردان «آفریقا» درباره عنوان فیلم گفت: این شخصیت‌ها برای من مانند حیوانات وحشی آفریقا هستند كه همدیگر را می‌خورند و در طرف دیگر هم اگر شیری سیر باشد آهوی جنگل به راحتی از كنارش رد می‌شود. من می‌خواستم در این فیلم بگویم آدم‌ها بد نیستند بلكه شرایط است كه آنها را بد جلوه می‌دهد.
وی در خصوص این كه چرا به شخصیت «شهاب» بیشتر توجه نشده، گفت: برجسته كردن و قهرمان پروری در برنامه كاری ما نبود و نمی‌خواستیم كار شعاری شود.
«امیر جدیدی» نیز با بیان این كه با كمك كارگردان، حسینی و عزتی توانستم جلوی دوربین بروم، گفت: بیشتر تصحیح كار من مربوط به آقای سیدی بود و من هم كاملاً خودم را در اختیار ایشان گذاشته بودم.
«مهدی مدد‌كار» مدیرتولید فیلم از مسئولان خواست به فیلمسازان اول توجه بیشتری كنند و امینی نیز اعلام كرد: آقای سجاد‌پور قول دادند به دلیل كیفیت خوب فیلم پس از جشنواره در جلسه شورای پروانه نمایش 35 میلی‌متری مجوز اكران فیلم را صادر كند.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.