شرکت روسی کسپرسکی در حال از دست دادن تعداد بیشتری از همکاران خود می باشد .
در حالی که شرکت کسپرسکی در سال اخیر به واسطه ارائه نرم افزارهای بی کیفیت باعث بی اعتباری بسیاری از نمایندگان و توزیع کنندگان خود شد ، طبق بررسی ها تعداد دیگری از همکاران تجاری و فنی این شرکت در حال لغو قراردادهای خود با این شرکت هستند .
در یکی از موارد ، توزیع کننده بزرگ محصولات شرکت کسپرسکی در هند ( شرکت Zoom Technology ) قرارداد خود با کسپرسکی را به صورت یک طرفه لغو نمود .
در پاکستان نیز شرکت Netsol که یکی از شرکای بزرگ این شرکت در پاکستان بوده است ، اقدام به قطع توزیع و فروش محصولات کسپرسکی نموده است .
قابل ذکر است شرکت Netsol دارای 7 دفتر در کشورهای پاکستان ، استرالیا ، آمریکا ، انگلستان ، چین و تایلند می باشد .
این فقط بخشی از خبرهای ما در مورد نمایندگان کسپرسکی است و در دیگر مناطق نیز اوضاع برای کسپرسکی به شدت بحرانی است .
البته نه در اروپا ، آمریکا و آسیای جنوب شرقی ، زیرا کسپرسکی در این مناطق فروش چندانی ندارد و عموما محصولات آنتی ویروس خانگی خود را با قیمتهای بسیار بسیار کم و یا حتی رایگان در اختیار کاربران قرار داده است .
این شرکت در چین نسخه چینی اینترنت سکیوریتی 2011 خود را به رایگان در اختیار کاربران چینی قرار داده است .
همچنین کسپرسکی در آمریکا اقدام به توزیع بسته های آنتی ویروس با لایسنس رایگان 6 ماهه نموده است .
در منطقه خاورمیانه و بخصوص ایران که کسپرسکی یکه تازی می کرد ، اوضاع اصلا بر وفق مراد نیست .
بخش قابل ملاحظه ای از نمایندگان این شرکت اقدام به فروش و توزیع دیگر محصولات آنتی ویروس نموده اند .
البته گزارش جدید موسسه IDC 2010 که بخشی از آن توسط شرکت کسپرسکی منتشر شده است نیز نشان می دهد که کسپرسکی فقط در چند کشور فروش دارد که در گزارش کسپرسکی به 4 کشور امارات - پاکستان - مصر و الجزایر اشاره شده است .
دلایل فوق در کنار حضور قدرتمند شرکتهای معتبر عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند باعث شده است ، فروش محصولات کسپرسکی با شیبی بسیار تند البته رو به پایین ، به کمترین میزان خود برسد .
ارائه نرم افزارهای بی کیفیت - عدم قادر بودن به پاسخگویی مناسب - ارائه 2 بار آپدیت اشتباه - سرگردانی کاربرانی که با نرم افزارهای این شرکت مشکل داشتند ( برای بیش از 10 ماه ) - دروغگویی برخی از نمایندگان کسپرسکی در مورد دیگر محصولات آنتی ویروس ، دشواری در ارسال تیکت پشتیبانی در پنل پشتیبانی کسپرسکی که کاربران به طور مداوم با پیغامهای خطا روبرو می شدند ، در مجموع باعث شد تا کاربران خانگی و شرکتی دیگر اعتمادی به نرم افزارهای این شرکت روسی نداشته باشند .
از نکات جالب اینکه کسپرسکی با اینکه برخی از شرکتها اقدام به لغو قرارداد با این شرکت نموده اند ولی نام آنها را از وب سایت خود حذف ننموده است .
پیش از این شرکتهای F-Secure - G-Data - eScan - Mobile Armor - Message labs و دیگر شرکتها قراردادهای خود با کسپرسکی را لغو نموده اند که با این حال نام و لوگوی برخی از آنها هنوز در وب سایت بین المللی و یا آمریکای این شرکت وجود دارد .
این شرکت حتی در برخی از موارد نام نمایندگان خود که دیگر محصولات این شرکت را به فروش نمی رسانند از وب سایت خود حذف نکرده است .
این شرکت به دلیل از دست دادن نمایندگان خود و اینکه این مسئله به طور جدی تر در ایران اتفاق نیفتد ، نام 2 خرده فروش خود را فقط در بخش ایران درج نموده است تا شاید با کمی حمایت از خریده فروشان خود بتواند در بازار آنتی ویروس دوام بیاورد .
منبع : Disna.ir