خوردن صبحانه، نقش اساسی در قدرت یادگیری دانشآموزان دارد
، خلاقیت و ابتكار دانش آموزان دارد. دكتر"" فروزان صالحی"" روز شنبه در آستانه بازگشایی مدارس به خبرنگار اخبار اجتماعی ایرنا افزود: بخاطر اینكه دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف ، هفت تا هشت ساعت بعد از خوردن شام، در ناشتایی بسر می برند، با مصرف صبحانه، مغز از قند كافی به عنوان غذا و منبع انرژی استفاده می كند. وی اظهارداشت: همچنین برای اینكه دانش آموزان اشتهای كافی برای خوردن صبحانه داشته باشند ، باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف كنند و شبها در ساعت معینی بخوابند تا صبح زود بیدار شوند و وقت كافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. صالحی ادامه داد: اگر مدت زمان ناشتایی طولانی تر باشد، نگهداری قندخون در سطحی كه مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، دشوارتر و یادگیری و تمركز حواس مختل می شود. وی با اشاره به اینكه نخوردن صبحانه درصورتی كه تداوم یابد تبدیل به عادت می شود، گفت: این امر كمبود دریافت مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد را موجب می شود كه در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد. صالحی، آگاهی كودكان و خانواده هایشان را از تاثیرات بد نخوردن صبحانه امری ضروری دانست و گفت: غذاهایی مثل فرنی، شیربرنج، حلیم و عدسی كه اغلب مورد علاقه كودكان هستند، از ارزش غذایی بالایی برخوردارند. این كارشناس ،نان، پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان ، كره ، مربا و نان ، كره و خرما همراه با یك لیوان شیر را صبحانه هایی سالم و مغذی برای كودكان سنین مدرسه دانست. صالحی در ادامه به نقش میان وعده های غذایی در تغذیه دانش آموزان اشاره كرد و افزود: دانش آموزانی كه صبحانه نمی خورند حتما نیاز به میان وعده های غذایی دارند. وی ادامه داد: بهتر است دانش آموزان، لقمه های خانگی حاوی نان ، پنیر، گردو ، تنقلات سنتی انواع مغزها، خشكبار و شیر را به عنوان میان وعده غذایی استفاده كنند.