4- رسانههای مبتنی بر موقعیت: ما اخبار مربوط به شبکههای اجتماعی مبتنی بر موقعیت را از سال 2009 شنیدیم، این روند در سال 2010 ادامه پیدا کرد، دیگر نامهای Foursquare و Gowalla برای دوستداران فناوری ناآشنا نیستند. در سال 2010، گوگل هم سرویس جالب HotPot را راهاندازی کرد که بر اساس موقعیت کاربر، نزدیکترین رستوران، سینما، فروشگاه، پمپبنزین و … را معرفی میکند.
حالا تصور کنید که سایتهای راهاندازی شوند که وقتی کاربر با مرورگر موبایل خود وارد آنها میشود، با استفاده از اطلاعات GPS ، متوجه موقعیت او شوند و اخبار متناسب با محل جغرافیایی او را به خوردش بدهند.
5- بهینهسازی رسانههای خبری برای کشاندن هر چه بیشتر خواننده از رسانههای اجتماعی: شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک ترافیک بسیار بالایی دارند. بر طیق آمار جالبی که در سال 2010 منتشر شد، 25 درصد کل مرور صفحهها توسط کاربران آمریکایی را فیسبوک به خود اختصاص داده بود!
گرچه بیش از 10 تا 15 درصد ترافیک سایتهای بزرگ خبری، از فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی تأمین نمیشود، اما باید توجه داشت که آمار ارجاع بازدیدکننده از این شبکهها، در حال افزایش است. به علاوه در مورد رسانههای خبری نوپا، بهنیهسازی سایت برای جلب بیشتر خواننده از شبکههای اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.