• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانشجویی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانشجویی (بازدید: 3416)
يکشنبه 16/8/1389 - 10:56 -0 تشکر 248619
اعتراض جنبش عدالتخواه به مصوبه مجلس در مورد دانشجوی پولی؛

جنبش عدالتخواه دانشجویی در اعتراض به مصوبه پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی بدون آزمون كه روز سه‌شنبه به‌عنوان بندهای "ه" و "ی" ماده 24 برنامه پنجم توسعه به تأیید نمایندگان رسید، بیانیه‌ای صادر كرد.

به گزارش رجانیوز، در این بیانیه با یادآوری ماجرای پذیرش دانشجویان پولی در دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارجی با مبالغی چند ده میلیونی (از بیست و پنج میلیون تا ۷۰ میلیون تومان در دانشگاه‌های معتبر کشور) در سال‌های ۸۳ و ۸۴ كه در دولت نهم این روند متوقف شد، به مصوبه جدید انتقاد شده است.

در این بیانیه آمده است:

در ادامه‌ی اشتیاق فراوان برخی نمایندگان و مسوولان محترم به خصوصی سازی بخش‌های مختلف آموزش و پروش، آموزش عالی و بخش درمان و سلامت -بر خلاف نظر صریح رهبر انقلاب که در دیدار ماه رمضان با دانشجویان بیان شد- متاسفانه شاهد بودیم که جریانی از دولت و مجلس که با برنامه ریزی حساب شده، بندهای متعددی به منظور خصوصی سازی آموزش، فرهنگ و بهداشت در بخش های مختلف برنامه گنجانده اند، موفق شدند روز سه شنبه با حمایت‌های رئیس و نایب رییس مجلس، یکی از این مواد (بند ی ماده ۲۴) را به تصویب برسانند که به موجب آن، بنا بر بند ی ماده ۲۴ و تبصره ۱ ذیل آن، "دانشگاه های دولتی می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل کشور و خارج از کشور و … به‌صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام کنند. پذیرش دانشجو در شعب دانشگاههای مذکور در داخل کشور خارج از آزمون سراسری انجام خواهد شد."

متاسفانه این چندمین بار است که به اسم عدالت، شاهد تصویب قوانینی هستیم که در ذات خود بی عدالتی محسوب می شود و به نوعی تبعیض را در نظام اسلامی نهادینه می کند. این فرآیندی است برنامه ریزی شده که تنها به این مواد قانونی ختم نمی شود و به نظر می رسد مجلس شورای اسلامی و دولت دهم در به سرانجام رساندن این فرآیند با یکدیگر توافق حاصل نموده اند. نمونه دیگر آن را می توان در مصوبه کمیسیون تلفیق دید که اجازه واگذاری مدارس دولتی را به بخش غیر دولتی را داده است که هر چند روز سه شنبه با اشکال برخی از نمایندگان ملت تصویب نشد اما این ماده نیز برای بحث بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است که تصویب مجدد آن بعید نیست.

البته نمونه ای دیگری که باید از ردپای تفکرات لیبرال و جریان مرموز فوق الذکر، در برنامه پنجم توسعه اشاره شود. پیشنهاد ماده بسیار عجیبی است که در تضاد آشکار با قانون اساسی و بیانات رهبر معظم انقلاب است. این ماده‌ی پیشنهادی -که ظاهرا هنوز در صحن مجلس مطرح نشده- مربوط به پیشنهاد مورخ 7/6/89 در اصلاح لایحه برنامه پنجم است که در صفحه ۶۷ و ۶۸ آن به‌طور صریح از خصوصی سازی آموزش و پرورش، فرهنگ و بهداشت و درمان ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی سخن می گوید و برای مثال در بخش بهداشت و درمان از مکلف بودن دولت به واگذاری حداقل ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی به بخش خصوصی تا پایان برنامه پنجم سخن می گوید.

جنبش عدالتخواه دانشجویی پس از ذکر مقدمه طولانی فوق -که به منظور نشان دادن ردپای یک جریان لیبرالیستی در بخش‌های متعدد فرایند تصویب برنامه پنجم بود- لازم می داند در خصوص تصویب مجدد پذیرش دانشجوی پولی در بند "ی" ماده ۲۴ نکاتی را با تفصیل بیشتر ذکر كند:

۱- اگر برخی از نمایندگان ملت ماجرای اسفناک پذیرش لجام گسیخته دانشجویان پولی و اعتراضات دانشجویی چند سال گذشته را همانند شعارهای عدالتخواهانه و اصولگرایانه‌ی هنگام انتخابات خود، به فراموشی سپرده اند، اما دانشجویان عدالتخواه هنوز ماجرای فاجعه آمیز پذیرش دانشجویان پولی در دوره های مشترک با دانشگاه‌های خارجی با مبالغی چند ده میلیونی (از بیست و پنج میلیون تا ۷۰ میلیون تومان در دانشگاه‌های معتبر کشور) در شش سال پیش (۸۳ و ۸۴) را از خاطر نبرده اند.

آقایان مدعی فرهنگ اسلامی آیا فساد اخلاقی ایجاد شده در تعداد قابل توجهی از دانشجویان دوره بیرمنگام و انتشار تصاویر خجالت آور از مهمانی های شبانه در انگلیس را ندیده اند،‌ آیا می دانید که یکی از این دانشجویان مرفه با در دست داشتن یک قلاده سگ، در دانشگاه امیرکبیر سر کلاس درس حاضر شده بود! آیا جشن تولد مختلط این دانشجویان فوق مرفه در کلاس درس دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان را نشنیده اید و... آیا اینگونه شأن علم و دانشگاه را حفظ خواهید کرد؟ آن روز هم ماجرا از مجوز برنامه چهارم توسعه آغاز شد و با این بهانه بی عدالتی ها رنگ قانونی به خود گرفت. آنجا که در بند "ب" ماده ۵۰ برنامه چهارم توسعه که از سوی دولت به برنامه ای ضد عدالت تشبیه شده بود، مجوز پذیرش بی حد و حصر انواع دانشجوی پولی از جمله دوره های مشترک، دوره های خاص و... به دانشگاهها داده شده بود که نتایج مخرب آن بر دانشگاه ها بر همگان آشکار شد.

دوره های مشترک دانشگاه های امیرکبیر، صنعتی شریف، تهران و صنعتی اصفهان با دانشگاههای بیرمنگام انگلیس، آخن آلمان، میشیگان آمریکا، ووپرتال آلمان و... از نمونه های این قانون بود. جالب این که این قانون را به اسم عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر مطرح کرده بودند و سرانجام تجمعات و اعتراضات گسترده دانشجویان در سطح کشور و تحصن شش شبانه روزی دانشجویان انقلابی و عدالتخواه در مقابل ساختمان مجلس در اردیبهشت سال ۸۴ بود که از گسترش بیش از پیش دوره های مشترک در سایر دانشگاه‌ها جلوگیری کرد. حال می بینیم که در برنامه پنجم که به نام "عدالت و توسعه" به مجلس ارایه شده است، همین ماده آورده شده (ماده ۲۴) که هدف از آن را تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای نهضت نرام افزاری بیان نموده اند. هدفی بزرگ و مقدس اما روشی تقلبی و دروغین.

۲- در صورت تصویب این قانون توسط شورای نگهبان شاهد بازتولید امکانات و ثروت در یک طبقه به خصوص در جامعه خواهیم بود. تبعیضی که به وضوح در این قانون مشاهده می‌شود، این امکان را به طبقات برخوردار و مرفه جامعه خواهد داد تا با کسب جایگاه های برتر جامعه به واسطه بدست آوردن مدرک توسط پول‌های خود، چرخه ای را در جامعه نهادینه کنند که نتیجه ای جز پولدار شدن پولدارها و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه نخواهد داشت. جالب اینجاست که نماینده دولت در موافقت با طرح اینگونه استدلال کرده است: "بر خلاف گفته منتقدان، اقشار کم درآمد و طبقه متوسط و پایین از دانشگاه های پولی استفاده می کنند و افراد کم درآمدی که در نقاط دور افتاده هستند و نمی توانند در کنکور سراسری قبول شوند خواهند توانست با پرداخت پول وارد این دانشگاه ها شوند"(منبع:الف) حال سوال اینجاست که افرادی که هزینه لازم برای به‌دست آوردن مهارت‌ها و دوپینگ‌های لازم برای موفقیت یا به تعبیری عبور از سد کنکور را ندارند، چگونه امکان پرداخت هزینه برای تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت. در حال حاضر شاهد آن هستیم که به علت نظام آموزشی معیوب اکثرا مرفهین می‌توانند وارد دانشگاه شوند، مطمئنا این طرح به تغییر طبقاتی بیشتر در دانشگاه و به تبع آن جنبش های دانشجویی خواهد انجامید.

۳- سوال دیگری که در این میان مطرح می‌شود، این است که از دیدگاه دولتمردان و مجلسیان "علم بهتر است یا ثروت؟" خدشه دار شدن جایگاه علم و تنزل دانشگاه به یک بنگاه اقتصادی و محل کسب و یا خرید مدرک از نتایج ناگزیر این طرح خواهد بود. آقایان باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا در تصور شما، دانشگاه در نظام اسلامی "کارخانه آدمسازی است" یا یک "بنگاه اقتصادی"؟

۴- سوق دادن دانشگاه‌های معتبر کشور به سمت خصوصی سازی در حالی است که اکنون بیش از ۲۹۰ دانشگاه غیر انتفاعی در کشور موجود است که به گفته رئیس اتحادیه این دانشگاه‌ها -در نامه رسمی به رییس مجلس در مهر ماه سال جاری- خالی ماندن بیش از ۶۲ درصد صندلی های دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سال ۸۹ موجب اعلام خطر ورشکستگی دانشگاه‌های غیر انتفاعی و درخواست آنها برای افزایش میزان شهریه از ۳۸ درصد پر شده است! با این حساب پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه‌های معتبر دولتی آیا توجیه دیگری جز مدرک فروشی این دانشگاه‌ها خواهد داشت.

۵- هرساله شاهد آنیم که از ظرفیت روزانه دانشگاه ها کم شده و به ظرفیت شبانه اضافه می‌شود. با این حال توجیه مازاد ظرفیت دانشگاه برای پولی کردن دانشگاه توهمی بیش نخواهد بود. از دیگر توجیهاتی که برای پولی کردن دانشگاه آورده می‌شود، بهانه تأمین مالی دانشگاه‌ها است. اگر واقعا تأمین مالی دانشگاه برای دولت مسأله شده است، این مشکل را باید در جای دیگر درمان کرد. ارتباط دانشگاه با صنعت و هدایت پژوهش‌ها به سوی پژوهش‌های نیاز محور از راهکارهای اساسی جذب بودجه برای دانشگاه است که باید در آموزش عالی ما مد نظر قرار گیرد. شاید گفته شود که این‌کار بلند مدت است. به راحتی می‌توان راه‌های معقول‌تری برای اخذ هزینه پیش گرفت. پرداخت هزینه واحد های تحصیلی در صورت عدم قبولی واحدها، اخذ هزینه از دانشجویان بالاتر از ۹ ترم و... از جمله گزینه هایی می‌باشد که می‌تواند بر روی آنها کار کارشناسی شده و مطرح بشوند.

۶- شاید مسوولان گمان می کنند از طریق پذیرش دانشجویان چند ده میلیونی آن هم بدون کنکور و بدون هیچ استانداردی دغدغه مالی دانشگاه‌های معتبر کشور را رفع می کنند، اما آیا آقایان به این فکر کرده اند که وقتی در نتیجه‌ی خدشه به اعتبار و سطح علمی دانشگاه های معتبر کشور از طریق ورود دانشجویان بدون هیچ ضابطه ای و فقط با ملاک پول، سرمایه ۵۰ ساله اعتبار این دانشگاه‌ها و هزینه های کلان این همه سال‌ها در خطر قرار گیرد، آیا این پول اندک به این بی اعتباری و حیف کردن سرمایه های علمی و اجتماعی خواهد ارزید؟

۷- به منظور رسیدن به "زمینه سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، دانش مدار،خلاق و کارافرین ؛ منطبق با نیازهای نهضت نرم افزاری، با هدف توسعه کمی و کیفی" (ماده ۲۴ لاحیه برنامه پنجم توسعه) جز با نگاه جامع به نیازها و توجه به نقشه جامع علمی کشور "که باید هر چه سریع‎تر تکمیل و تصویب گردد" غیر ممکن خواهد بود. تحول در نظام آموزش عالی یکی از موارد لازم برای نظام آموزشی کشور می‌باشد اما الزما این تحول محدود به روش‌های اقتصادی که یکی از ساده ترین و البته بدترین شیوه ها میباشد، نخواهد بود. نگاه به نقشه جامع علمی کشور این تحولات را به سمت تحولات منطقی و منطبق بر نیاز ها هدایت خواهد کرد.

۸- البته آنچه در این سوی میدان قابل تامل و پیگیری است آنکه دولت نیز در ازای خدمات رایگان آموزشی به دانشجویان و نخبگان که از بودجه بیت المال صورت می گیرد، باید با تعریف فرایندهای منطقی، ضمانت های لازم برای بازگشت خدمات فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان علمی کشور در خدمت به مردم و کشور را اخذ نماید تا این هزینه ها سرانجام در خدمت پیشرفت کشور و حل نیاز های مردم به کشور بازگردد.

در پایان جنبش عدالتخواه دانشجویی امیدوار است که نمایندگان ملت و دولت محترم که با شعار عدالتخواهی و حمایت از مستضعفان قدرت را دست گرفته اند، مراقب باشند که با برخی عملکردها و تصمیمات مشکوک موجبات دلسردی مردم از عمل به شعارهای اصلی انقلاب را فراهم ننمایند و به سرعت اشتباهات صورت گرفته را جبران نمایند که در غیر اینصورت فرزندان معنوی حضرت روح الله در اعتراض به این تصمیمات ناعادلانه -که در مخالفت آشکار با بیانات رهبر معظم انقلاب است- آرام نخواهند نشست.

يکشنبه 16/8/1389 - 10:57 - 0 تشکر 248624

به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان، بنابر بندی ماده 24 و تبصره 1 ذیل آن، دانشگاه های دولتی می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل کشور و نیز در خارج کشور به‌صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام کنند. پذیرش دانشجو در شعب دانشگاههای مذکور در داخل کشور خارج از آزمون سراسری انجام خواهد شد.
بعد از این اقدام تشکل های دانشجویی، برخی نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه با این اقدام مجلس و دولت به شدت مخالفت کردند، دلیل مخالفت ها از زیر پا گذاشتن عدالت تا مشکلات متعدد فرهنگی مطرح شده است.
تاکنون جنبش عدالتخواه دانشجویی، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران بزرگ و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه هایی اعلام کرده اند که این اقدام مجلس و دولت با موازین انقلاب اسلامی زاویه جدی دارد.
خبرنگار "خبرنامه دانشجویان ایران" برای هشدار جدی به نمایندگان محترم مجلس و دولت برای لغو این مصوبه –که متاسفانه با موافقیت هر دو طرف همراه است- بخش کوچکی از عکس های مهمانی های دانشجویان دوره بیرمنگام دانشگاه امیرکبیر که مربوط به سال های اخیر است منتشر می کند.
دوره بیرمنگام دانشگاه امیرکبیر درواقع نمونه ی عینی نتیجه قانون مصوبه فعلی است که از چند سال پیش در حال بود، این افراد با پول کلانی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر شده اند و در انگلستان در حال درس خواندن هستند!
عکس های زیر تنها و تنها برای روشن شدن فضای غبارآلود فعلی در مجلس و دولت منتشر می شود، تا همچنان که تشکل های دانشجویی اعلام کرده اند و تا زمان لغو هرچه سریعتر مصوبه دانشجوی پولی این افشاگری ها ادامه خواهد داشت.

يکشنبه 16/8/1389 - 11:8 - 0 تشکر 248648

يکشنبه 16/8/1389 - 11:24 - 0 تشکر 248659

خبرنامه دانشجویان ایران: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر پذیرش دانشجویان با شهریه و بدون شرط آزمون سراسری، خطاب به نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان نامه‌ سرگشاده‌ای منتشر كردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به مصوبه روز سه‌شنبه مجلس هشتم ذیل بررسی ماده 24 برنامه پنجم توسعه كشور، مبنی بر تاسیس شعب دانشگاه دولتی در داخل و خارج كشور و پذیرش دانشجویان با شهریه و بدون شرط آزمون سراسری، خطاب به نمایندگان مجلس هشتم و اعضای شورای نگهبان نامه‌ سرگشاده‌ای منتشر كردند

نویسندگان این نامه با انتقاد از عملكرد نمایندگان مجلس، اجرای ماده مذكور را عامل ایجاد تبعیض شدید بین مستضعفان و مرفهین و نیز كاهش سطح كیفی دانشگاه‌های دولتی دانسته‌اند. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این نامه سرگشاده از شورای نگهبان خواست تا نسبت به بررسی و رد این مصوبه اقدام كند

در این نامه آمده است: گفته‌اند و نوشته‌اند كه سه‌شنبه 11 آبان 89 مجلس هشتم در بررسی برنامه پنجم توسعه، ماده‌ای و تبصره‌ای را تصویب كرده است مبنی براین كه دانشگاه‌های دولتی می‌توانند شعبی خودگردان در داخل و خارج كشور تاسیس كنند و در آنها از داوطلبان شهریه بگیرند. ضمنا پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها بدون آزمون سراسری است. خلاصه دانشگاه دولتی تاسیس می‌شود و هر كه پول داشت، دانشجوی دانشگاه دولتی. خب، دولتی است و یعنی مال خودتان است و با مال خودتان وارد می‌شوید

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اجازه بدهید اندكی مصدع اوقاتتان بشویم و چند سوال از شما بپرسیم. آیا واقعا شما هم باور دارید كه قشر كم درآمد و محروم از این دانشگاه‌ها استفاده می‌كنند؟ اگر محروم‌اند و به قول امام راحل، مستضعف، دیگر پول از كجا می‌آورند كه بخواهند در دانشگاه پولی ثبت نام كنند؟ آیا واقعا فكر می‌كنید آنان كه برای تحصیل به خارج از كشور می‌روند و شما فرار مغزها می‌نامیدشان، كسانی‌اند كه در دانشگاه‌های ایران جایی نیافته‌اند و حالا فراری شده‌اند؟ آخر اگر مغزند و نخبه، چه نخبگانی‌اند كه حتی نتوانسته‌اند به دانشگاه‌های ایران راه پیدا كنند؟

نویسندگان نامه یادآور شده‌اند: آیا بهتر نیست به جای دلسوزی برای گسترش آموزش عالی، دلتان برای دانش‌آموختگان بیكار بسوزد؟ آیا فكر نمی‌كنید ورود بدون سنجش از بازده و میانگین علمی دانشگاه‌های معتبر می‌كاهد؟ آیا فكر می‌كنید گسترش علم یعنی افزایش دانشجو؟ آیا فكر نمی‌كنید مهمتر از افزایش دانشجو و دانشگاه، ارتقای كیفیت دانشگاه‌ها و هم‌چنین اسلامی كردن دانشگاه‌هاست؟ آیا واقعا دولت، وزارت علوم و دانشگاه‌های دولتی از كمبود بودجه دچار مشكلات اساسی هستند؟ آیا دانشگاه‌های بزرگ دولتی كه طبیعتا اصلی‌ترین گزینه‌های ماده مصوبه‌اند، واقعا از بودجه‌های میلیاردی خود استفاده صحیح و به جا می‌كنند؟

آیا فكر نمی‌كنید شكاف درآمدی موجود در جامعه كشورمان، با چنین تصویباتی به شكاف فرهنگی بدل می‌شود و روز به روز بر شكاف طبقاتی در جامعه می‌افزاید؟ انصافا با تاسیس دانشگاه پولی، سرمایه‌داران ‌كم‌توان در عرصه علمی بیشتر می‌توانند وارد دانشگاه شوند یا آن مستضعفانی كه حتی پول خریدن پاك‌كن برای جلسه كنكور را ندارند، چه برسد به پول كتاب كنكور و معلم خصوصی؟ آیا این معنای عدالت در فرهنگ واژگان شما است؟ می‌شود خواهشی كنیم؟ تقاضا داریم در كنار همه كارها و مسئولیت‌هایتان، زحمتی دیگر بكشید و ساعتی همه با هم جمع شوید و معنای دو واژه را برای ما مشخص كنید! به هر نتیجه‌ای كه رسیدید، ما هیچ اعتراضی نمی‌كنیم

در بخش پایانی این نامه آمده است: این دانشجویان، كه از سویی خود را اعضای كوچك حزب‌الله و پیروان مقام معظم رهبری می‌دانند و از این رو از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایشان گسترش عدالت است، و از سوی دیگر دانشجویند و اهل علم، از عمق جان و خرد خود كارناشناسی و مشكلات حاصله از این ماده را می‌بینند. این ماده هم شدیدا موجب تبعیض طبقاتی بین مستضعفان و مرفهان می‌شود و هم عمیقا از كیفیت علمی دانشگاه‌های دولتی می‌كاهد. عاجزانه از شما تقاضا داریم كه این لایحه را دقیقا مورد بررسی قرار دهید. امیدواریم شما به درد ما برسید.

يکشنبه 16/8/1389 - 15:4 - 0 تشکر 248746


سها جان این عکس ها مال تو خوابگاهه این طورین اینا؟
یا یه جا پارتی گرفتن ؟

خورشید آرزوی منی گرمتر بتاب
يکشنبه 16/8/1389 - 16:41 - 0 تشکر 248814

بخش کوچکی از عکس های مهمانی های دانشجویان دوره بیرمنگام دانشگاه امیرکبیر که مربوط به سال های اخیر است منتشر می کند.

يکشنبه 16/8/1389 - 17:51 - 0 تشکر 248860

با سلام
خوب این که خیلی طبیعیه اگه در خارج از کشور باشه
اگه هم داخل کشور باشه باز هم طبیعیه
چون تنها چیزی که رایج هست همین پارتی ها و مهمانی های شبانه توی اکثر شهرها هست
ممنون سوها جان بابت تصاویر و توضیحات خوبتون

موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
يکشنبه 16/8/1389 - 19:34 - 0 تشکر 248914

البته سروش عزیز ... طبیعی بودنش خیلی بده ... من منظور شما رو از طبیعی درک نمی کنم.
اما موضوع اصلی اعتراض فقط همین پارتی ها نیست.
اون عدالت اموزشی مطرح هست.

یادتان هست چرا من با قهوتلخ در انجمن سینما تلویزیون مشکل دارم؟ از همون جنس هست.

عدالت اموزشی با اینکه یه عده چون پول دارن مدرک هم دارن مطرحه ...

همه ی این بیانیه ها مال اینه که یاد مون بیاد ما حامی مستضعف هستیم نه مرفهین بی درد ...


دوشنبه 17/8/1389 - 18:30 - 0 تشکر 249224

بنابر بندی ماده 24 و تبصره 1 ذیل آن، دانشگاه های دولتی می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل كشور و نیز در خارج كشور به‌صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام كنند. پذیرش دانشجو در شعب دانشگاههای مذكور در داخل كشور خارج از آزمون سراسری انجام خواهد شد.

بعد از این اقدام تشكل های دانشجویی، برخی نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه با این اقدام مجلس و دولت به شدت مخالفت كردند، دلیل مخالفت ها از زیر پا گذاشتن عدالت تا مشكلات متعدد فرهنگی مطرح شده است.

تاكنون جنبش عدالتخواه دانشجویی، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران بزرگ و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه هایی اعلام كرده اند كه این اقدام مجلس و دولت با موازین انقلاب اسلامی زاویه جدی دارد.

خبرنگار "خبرنامه دانشجویان ایران" برای هشدار جدی به نمایندگان محترم مجلس و دولت برای لغو این مصوبه –كه متاسفانه با موافقیت هر دو طرف همراه است- بخش كوچكی از عكس های مهمانی های دانشجویان دوره بیرمنگام دانشگاه امیركبیر كه مربوط به سال های اخیر است منتشر می كند.

دوره بیرمنگام دانشگاه امیركبیر درواقع نمونه ی عینی نتیجه قانون مصوبه فعلی است كه از چند سال پیش در حال بود، این افراد با پول كلانی دانشجوی دانشگاه امیركبیر شده اند و در انگلستان در حال درس خواندن هستند!

عكس های زیر تنها و تنها برای روشن شدن فضای غبارآلود فعلی در مجلس و دولت منتشر می شود، تا همچنان كه تشكل های دانشجویی اعلام كرده اند و تا زمان لغو هرچه سریعتر مصوبه دانشجوی پولی این افشاگری ها ادامه خواهد داشت.

 

 

 

دوشنبه 17/8/1389 - 19:6 - 0 تشکر 249257

دانشجویان در مقابل معاونت برنامه‌ریزی و مجلس تجمع می‌كنند

پنج تشكل‌ دانشجویی در اعتراض به تصویب طرح جذب دانشجویان پولی در دانشگاه‌های دولتی، مقابل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و نیز مجلس شورای اسلامی تجمع می‌كنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمیدرضا بابایی سخنگوی شورای هماهنگی كشوری مبارزه با پولی شدن دانشگاه‌های دولتی در كنفرانس خبری تشكل‌های دانشجویی كه بعدازظهر امروز در دفتر تشكل‌های دانشجویی كشور برپا شد، گفت: ماجرای پولی شدن دانشگاه‌های دولتی مسئله غریبی نیست و این طرح با مطرح شدن برنامه پنجم توسعه كشور در مجلس شورای اسلامی داغ‌تر شد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در سال‌های گذشته تجمعاتی را برگزار كرده‌اند كه به نتیجه نرسیده‌اند و در اعتراض به پولی شدن دانشگاه‌های دولتی و جذب دانشجویان پولی در اردیبهشت‌ماه سال 84 مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع كردند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان كرد: در آن سال نمایندگان مجلس قول دادند تا اقداماتی را در این خصوص انجام دهند اما این تجمعات به نتیجه‌ای نرسید.

بابایی در ادامه تصریح كرد‌: سه‌شنبه هفته گذشته بند«ی» از ماده 24 برنامه پنجم توسعه كشور مبنی بر جذب دانشجویان پولی در دانشگاه‌های دولتی به تصویب نمایندگان مجلس رسید و در این خصوص دانشجویان و جنبش‌های دانشجویی احساس مسئولیت می‌كنند و موضع می‌گیرند.

سخنگوی شورای هماهنگی كشوری مبارزه با پولی شدن دانشگاه‌های دولتی تاكید كرد:‌با توجه به تصویب ماده 24 از برنامه پنجم توسعه كشور در مجلس شورای اسلامی تشكل‌های دانشجویی دفتر تحكیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل كشور از ساعت 13 فردا سه‌شنبه 18 آبان در مقابل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و نیز مجلس شورای اسلامی تجمع می‌كنند.

سه شنبه 18/8/1389 - 10:3 - 0 تشکر 249342

سلام
بالاخره خوندمش. طبق معمول زیاد بود!!
متاسفم واقعا متاسفم. اولش که اینو خوندم خیلی دلم گرفت و ناامید شدم..ناامید نه ها، چطور بگم؟؟... هیچی اصلا
به هرحال، فکر می کنم الان بیشتر از قبل باید به درسمون برسیم و میدون رو خالی نکنیم...
در پناه حق

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.