• مشکی
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
ورزش و تندرستی (بازدید: 752)
شنبه 1/8/1389 - 12:28 -0 تشکر 244440
ورزشکار ایرانی و صهیونیستی در کنار هم +عکس

صبح امروز ایسنا در گزارشی نوشت:« در یک اقدام عجیب و بر خلاف موازین جمهوری اسلامی ایران، نماینده وزنه‌برداری کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری پیشکسوتان، ضمن پیکار با نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی، در مراسم اهدای مدال، بر روی سکویی قرار گرفت که نفر اولش از رژیم اشغالگر قدس بود.»

آخرین روز رقابت‌های جهانی پیشکسوتان که در تاریخ سوم مهرماه گذشته در لهستان برگزار شد، در وزن 105 کیلوگرم و در رده سنی 35 تا 39 سال، "حسین خدادادی" به عنوان یکی از هفت وزنه‌بردار اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری، در گروهی شرکت کرد که نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت. او در رقابت با حریفانش به مدال نقره مسابقه‌ها دست یافت و در حالی که نماینده رژیم اشغالگر قدس به مدال طلا رسیده بود، در مراسم اهدای مدال حاضر شد و در کنار نماینده این رژیم جعلی، بر روی سکو قرار گرفت.

این اتفاق در شرایطی در کشور لهستان روی داد که تاکنون هیچ‌یک از ورزشکاران ایرانی حاضر نشده بودند با نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی مسابقه دهند و در پایان در کنار آنها روی سکو بروند،رفتار عجیب این عضو تیم وزنه‌برداری پیشکسوتان ایران با بازتاب زیادی رو به رو شد، به گونه‌ای که سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان در گفت و گو با شبکه ایران ضمن محکوم کردن این اتفاق از پیگیری جدی این مساله در زوهای آینده خبر داد.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان ضمن محکوم کردن حرکت وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات پیشکسوتان لهستان از برخورد جدی این فدراسیون با متخلفانی که به صورت خودسرانه و بدون اطلاع مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری در پیکارهای جهانی پیشکسوتان حاضر به مسابقه و رقابت با ورزشکار رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی شدند خبر داد و اعلام کرد مردم شریف ایران تردید نداشته باشند که فدراسیون وزنه‌برداری با مسببان این حرکت به شکل جدی برخورد خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران توضیح داد: «درست همان زمانی که تیم پیشکسوتان عازم رقابت‌های جهانی لهستان شدند، ما هم همراه تیم ملی بزرگسالان راهی آنتالیا شدیم تا در کنار کادر فنی ملی‌پوشان را در رقابت‌های جهانی ترکیه حضور داشته باشیم. به همین دلیل کاملاً از مسائل و اتفاقاتی که در لهستان رخ داد بی‌اطلاع بودیم و خبر نداشتیم، اما بعد از اینکه از آنتالیا به تهران برگشتیم متوجه شدیم که یکی از پیشکسوتان مرتکب چنین کاری شده است که به هیچ وجه قابل گذشت و چشم‌پوشی نیست. همان موقع سریعاً دستور تشکیل جلسه دادیم و به صورت فوق‌العاده موضوع را در دستور کار قرار دادیم و در پایان محرومیت‌های سنگینی را برای افراد خاطی در نظر گرفتیم البته در این بین اخبار انضباطی را رسانه‌ای نکردیم تا نظر حراست سازمان هم به دست ما برسد و براساس نظر مسوولان ورزش کشور اطلاع‌رسانی کنیم.»

حسین رضازاده با محکوم کردن این حرکت غراخلاقی وزنه‌بردار پیشکسوت ایرانی ادامه می‌دهد: «با توجه به موازین انقلاب اسلامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ورزشکاران ما نباید هیچ گاه ورزشکاران رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و در هر مسابقه‌ای می‌بایست از رقابت با آنها خودداری کنند اما باید اعلام کنم در این ماجرا برخی از فرصت‌طلبان می‌خواهند از این اتفاق به نفع خود استفاده کنند و دوباره به وزنه‌برداری ضربه بزنند اما در پاسخ به این جوسازی‌ها باید بگویم که مطمئن باشید ما با متخلفان به صورت جدی و قانونی برخورد خواهیم کرد تا اینگونه حرکات ناپسند دیگر در میادین ورزش تکرار نشود.»

رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اتفاقاً پیش از اعزام تیم پیشکسوتان به جهانی لهستان، ما به هیچ وجه با حضور و اعزام این تیم موافق نبودیم، به همین دلیل هیچ بودجه و کمک مالی به آنها نکردیم اما آنها خودسرانه و با هزینه شخصی تیم را تشکیل دادند و پس از کسب موافقت از شورای برون مرزی راهی این رقابت‌ها شدند. شک نکنید قبل از اینکه کسی بخواهد به ما در این باره خرده بگیرد خودمان در فدراسیون دست به کار شدیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته توبیخ و جرایم سنگینی را برای خاطیان در نظر گرفتیم.»

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: «خیلی جالب است حالا که همه چیز در وزنه‌برداری روبراه شده و جو این رشته تا حدودی آرام شده، یکسری افراد فرصت‌طلب با دامن زدن به برخی اخبار می‌خواهند چوب لای چرخ وزنه‌برداری بگذارند و اوضاع را به نفع خود تغییر دهند اما آنها باید بدانند که به جز نشان دادن چهره واقعی‌شان به مردم، هیچ سودی عادیشان نمی‌شود.»

سه شنبه 4/8/1389 - 16:29 - 0 تشکر 245287

با سلام

خوب . باید با ایشون مسابقه می داد . اینهم عواقبش ...

با تشکر
مدیر انجمن ورزش و تندرستی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.