۲۱ هزار محصول فرهنگی شامل پوستر، کتاب، نرم افزار و نماهنگ به کشورهای برگزارکننده جشنواره امام رضا(ع) ارسال شد.
حسن فریبرز راد مسئول کمیته بین الملل هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با بیان این که امسال ابتدا از سوی ۳۱ کشور برای حضور در بخش بین الملل این جشنواره اعلام آمادگی شد، افزود: برخی کشورها مثل افغانستان، پاکستان و هند در چند ایالت برای حضور در جشنواره آمادگی خود را توسط رایزن های فرهنگی اعلام کردند که در نهایت ۴۰ نمایندگی جشنواره در سطح بین الملل فعالیت خود را آغاز کردند.وی با اشاره به این که امسال با تشکیل کمیته عالی بین الملل به ریاست معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گام های مهمی برای معرفی این جشنواره در سطح بین الملل برداشته شد، اظهار کرد: با تشکیل این کمیته همه دستگاه های عضو با همه توان و ظرفیت خود بسیج شدند تا جشنواره را در سطح کیفی عالی در کشورها برگزار کنند.
فریبرز راد به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه با بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و یادآور شد: این سازمان ها با در اختیار قراردادن بخشی از اقلام فرهنگی مورد نیاز برای ارسال به کشورها نقش چشمگیری در گسترش فرهنگ رضوی و معرفی جشنواره امام رضا(ع) به خارج از کشور ایفا کردند.
مسئول امور بین الملل جشنواره امام رضا(ع) از راه اندازی کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در تمام کشورهای مجری جشنواره در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع) شناسایی شده است ضمن این که خروجی های جشنواره را که در قالب کتاب عرضه می شود، نمی توان نادیده گرفت.فریبرز راد با بیان این که برای معرفی جشنواره در بخش بین الملل نیازمند یک نهضت ترجمه هستیم افزود: با ترجمه خروجی های جشنواره و کتاب های تخصصی با موضوع امام رضا(ع) به زبان های مختلف می توانیم شاهد بازده بیشتر در این بخش باشیم.