در حالی كه بهروز افخمی شرط پخش فیلم «فرزند صبح» به اسم خود را دور ریختن صداگذاری و موسیقی انجام شده برای این فیلم می داند، تهیه كننده این فیلم تاكید می كند كه خواسته های افخمی را در حد معقول می پذیرد و امید دارد كارهای نهایی فیلم با نظر كارگردان انجام شود تا «فرزند صبح» به (جشنواره) فجر برسد.
بهروز افخمی مجددا تاكید كرد: اگر صداگذاری و موسیقی كه برای «فرزند صبح» انجام شده دورریخته نشود، قطعا نمی گذارم فیلم با نام من پخش شود.
افخمی ضمن انتقاد از صداگذاری و ساخت موسیقی «فرزند صبح» گفت: برای این فیلم، صدا خیلی مهم تر از تصویر است. آقایان هم صداگذاری و هم موسیقی فیلم را ضبط كرده اند، حتی مونتاژ سیف اله داد را نیز عوض كرده اند. اگر صدای دوبله شده و موسیقی فیلم دورریخته نشود، قطعا نمی گذارم فیلم با نام من پخش شود. احتمالا آقای ارگانی كه این كارها را كرده اند فیلم را به عنوان كارگردان امضا می كند.
وی ادامه داد: ما دو سال بعد از آنكه فیلمبرداری تمام شد، منتظر آقایان بودیم، اما به محض این كه در سال سوم من از ایران خارج شدم هر كاری دلشان خواست با فیلم كردند. اگر لازم باشد به همه مردم نامه بنویسم و همه را تك تك خبر كنم كه این فیلم را من كارگردانی نكرده ام، این كار را خواهم كرد.
افخمی پیگیری مسائل به وجود آمده را حق خود دانست و افزود: من طبیعا از طریق خانه ی سینما موارد مطرح شده را پیگیری خواهم كرد. این فیلم برداری من خیلی مهم است و مثل «سن پترزبورگ» نیست كه یك كار كمدی بود. اگر پیگیری هایم به نتیجه نرسید كاری می كنم كه همه بفهمند این فیلم را من نساختم؛ زیرا فیلمی كه من ساخته بودم تمام تصویرش بهانه ای برای یك صداگذاری و موسیقی خوب بود كه این امر محقق نشده است.
این كارگردان كه «سن پترزبورگ» را در حال اكران دارد هرگونه صحبت درباره آن را به بعد از دیدن فیلم موكول كرد.
در همین حال تهیه كننده «فرزند صبح» در پاسخ گفت: از ابتدا تا امروز شجاعانه ایستاده ام تا نام بهروز افخمی روی فیلم باقی بماند و نمی خواهیم بدون نام ایشان كار را اكران كنیم.
محمدرضا شرف الدین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در واكنش به صحبت های بهروز افخمی با بیان این كه خواسته های او را در حد معقول می پذیرم و امیدوارم كارهای نهایی فیلم با نظر ایشان انجام شود، اظهار كرد: من این فیلم را در مرحله قطع نگاتیو نگه داشتم تا ایشان بالاخره تشریف بیاورند و نظراتشان را بدهند، اما این حق را هم باید به كسانی كه فیلم را آماده می كنند بدهیم و نمی توانند سرمایه دومیلیاردی شان را بیش از این معطل كنند تا كارگردان بیاید و فیلم را ببیند.
وی افزود: ما تدوین سیف الله داد را دور نریختیم و تدوین جدید را هم زیر نظر خود بهروز افخمی در زمانی كه در ایران بود انجام دادیم. ضمن این كه موسیقی را هم تایید كردند تنها صداگذاری و دوبله بدون حضور ایشان انجام شد كه این حق را به عنوان مسؤول معنوی فیلم به او می دهیم تا بیاید و آن را تایید كند.
شرف الدین ادامه داد: به ما گفتند كه ایشان اول شهریور به ایران می آید و این زمان به آخر شهریور، مهرماه و الان به اول آبان موكول شده است و همچنان منتظریم تا بهروز افخمی بیاید تا در نهایت « فرزند صبح» به جشنواره فیلم فجر امسال برسد. در حال حاضر هم اگر اصرار و اعتقاد من نبود فیلم تمام شده بود و كپی یك آن را تحویل سرمایه گذار داده بودیم.
وی با بیان این كه افخمی یك فیلمساز خوب است و نمی خواهیم فیلم را بدون نظرات او آماده كنیم تصریح كرد: همه عواملی كه فیلم را تا این جا رسانده اند مانند صداگذار، دوبلور و آهنگساز همه از افراد طراز اول سینمای كشور هستند و با نظرات شخص ایشان انتخاب شده اند و روال كار خارج از چارچوب حرفه ای سینما نبوده است.
شرف الدین افزود: مشكل اصلی افخمی تبدیل فیلم بود كه با رایزنی های انجام شده امیدواریم با مبلغی كمتر از آن چیزی كه فكر می كردیم تبدیل سوپر ۳۵ به ۳۵ میلی متری در فرانسه انجام شود. در واقع یكی از انگیزه های نگه داشتن فیلم تا امروز برآورده كردن این خواسته افخمی بود.
تهیه كننده « فرزند صبح» خاطرنشان كرد: خواهشم این است كه بهروز افخمی هرچه زودتر خودش را به فرزند مظلوم صبح برساند تا كارهای نهایی فیلم را چك كند تا كار به جشنواره فجر برسد.