بسم الله الرحمن الرحیم
- خداوند به مقدار زیبایی که به زن بخشیده به همان مقدار برای زن وظایفی رو معین فرموده اینکه این زیباییها رو در جاهایی و با شرایطی نمایان کنه و در موقعیتهایی مقداری از این زیباییهای خدادادی رو پنهان کنه این زیباییها هم اینقدر زیادند که اگه بعضیهاش پنهان نگه داشته شود باز هم به اندازه کافی زیباییهای شخصیتی، اخلاقی و ظاهری باقی میمونه که زن بعنوان مظهر صفت جمال خداوند شناخته شود
- زیبایی نتیجه کمال یافتن خوبیها و منتشر کننده ارزشهاست همون جوری که حجاب برخاسته از ارزشهای درونی و اخلاقی و موجب رشد ارزشها و فضائل است و مشخص نبودن بعضی زیباییهای ظاهری در زنان باحجاب نه دلیل بر نیستی و کاستی بلکه دلیل بر وجود و فزونی زیباییهایی غیر از جمال ظاهریست
- زیباییها دو نوعند بعضی زیباییهای ظاهری و بعضی جاذبههای غریزیند که جاذبههای غریزی فقط مختص همسر هستند نه هیچکس دیگه اما زیباییهای ظاهری برای همه محارم مجازند ولی برای نامحرم فقط مقداری از زیباییهای ظاهری که خود به خود آشکارند مجاز است و اشکال ندارد
- چنانچه توجه مرد به جاذبههای غریزی زن جلب شود دیگه به زیباییهای ظاهری و مهمتر از اون زیباییهای روحی و اخلاقی زن توجه نمیکنه و اونجور که باید به ارزش زن پی نمیبره در صورتی که اگر این جاذبهها و بعضی از زیباییها پوشیده باشن زیبایی زن برای مرد، رویایی و پاکتر خواهد بود
- زیبایی یه امر نسبی با حد و مرز متغیر است که اگر در این عرصه کار به رقابت برسه در هیچ حد مشخصی متوقف نمیشه که از طرفی آسیبهای زیادی برای زنان داره و از طرف دیگه سطح توقع مردان رو بالا میبره و موجب زیاده خواهی اونها میشه
- علاوه بر اینکه حجاب مخصوصا چادر به خودی خود دارای زیبایی بصری است حجاب کامل علاوه بر زیبایی بصری نوعی زیبایی معنوی، پاکی و معصومیت هم به زن میبخشد