• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 1593)
سه شنبه 22/4/1389 - 21:46 -0 تشکر 211244
تقویت سیستم مکش

اجزاع سیستم مكش :
كلآ این اجزاع رو در موتورهای 2 و 4 زمانه میتوان به چند دسته تقسیم كرد
1.سیستم مكش موتورهای عادی
2.سیستم مكش موتورهای توربو شارژ
3.سیستم مكش موتورهای سوپرشارژ
4.سیستم مكش موتورهای


در بحثهای قبلی گفته بودم كه بعد از مرحله مكش نوبت به مرحله تراكم میرسه
و همینطور در بخش سوخت رسانی گفتم كه چطور باید مرحله سوخت رسانی رو تقویت كرد
پس باتوجه به مساءل قبل میرم سراغ سیستم مكش

1.سیستم مكش موتورهای عادی
تقویت : برای تقویت این قسمت اولین كاری كه میكنید اینه كه فشار تراكم موتور رو زیاد میكنید .
چطوری؟
1.رینگ پیستون رو عوض میكنید و نوع ریسس سوار میكنید
2.سرسیلندر رو تراشكاری برده و كف اون رو پالیش كنید (سعی كنید تاجایی كه میتونید فضای
محفظه تراكم رو كوچیكتر كنید )
4.نصب سوپاپهای بزرگتر
این كار برای اینه كه ورود و خروج هوا به سیلندر راحت تر باشه
5. Valve grinding برای اینه كه سوپاپها در جای خود كیپ شوند و در مرحله تراكم فشار به وجود اومده توسط پیستون هدر نره
6.نصب فنر سوپاپ ریسس

بعد از اینكه فشار تراكم موتور رو زیاد كردین این كارهارو باید انجام بدین
1.نصب كام شافت(میل بادامك) ریسس
این كام شافت با داشتن بادامكهای نوك تیز كار باز و بسته كردن سوپاپ رو سریع تر میكنند
در نتیجه سرعت بالا و پایین رفتن دور موتور زیادتر میشه و این رو تورك(گشتاور) موتور خیلی تاثیر داره
6.تعویض پیستون و نصب پیستون ریسس
این كار در همه موتورها برای تقویت لازمه چون معمولآ پیستونهای ریسس با داشتن وزن كم و قدرت تحمل فشار بیشتر یكی از كارهای اساسی در تقویت موتور محسوب میشوند .

2.سیستم مكش موتورهای توربو شارژ
تقویت : تمام مراحلی رو كه برای موتور عادی گفتم باید انجام بدین به اضافه یه سری مساءل خواص مربوط به موتور توربو كه الان درباره انها توضیح میدم

برای تقویت اینگونه موتورها باید اول به نوع تقویت توجه كرد
یعنی شما باید بدونید برای چی و چه كاری میخواید موتور ماشینتون رو تقویت كنید
پس مرحله اول: انتخاب نوع تقویت
مرحله دوم : توربوی فابریك رو در اورده و با توجه به نوع تقویت توربوی مورد نظر رو نصب كنید .
انجام این كارها طول عمر توربو رو زیاد میكنه:
1. توربوی فابریك روی بعضی از موتورها به سیستم روغن رسانی متصل نشده و ممكنه توربوی
جدیدی كه شما رو موتور نصب میكنید به فشار روغن احتیاج داشته باشه برای این كار شما
میتونید توربو رو توسط لوله های مخصوص روغن به مدار روغن رسانی وسل كنید
2.سیستم خنك كننده توربو : ممكنه توربوی فابریك شما سیستم خنك كننده نداشته باشه و
توربوی جدید به این سیستم نیاز داشته باشه برای این كار شما باید با جنط یا همون لوله مخصوص
اب اونو به رادیاتور وصل كنید تا توربو خنك شه و بازده ای بهتری داشته باشه
3.Blow Off Valves : وقتی شما پاتون رو رو گاز میذارید توربو به كار میافته و سرعته توربینش زیاد
میشه در این موقع اگه پاتون رو از رو گاز برداشتید یه مقدار از هوایی كه وارد موتور میشد بر میگرده و فشار منفی به توربو وارد میشه واین پدیده طول عمر توربو رو كم میكنه
تنها را حل این مشكل نصبBlow Off Valves است كه این دستگاه موقع برگشت هوا راه توربو رو میبنده و هوا رو به بیرون هدایت میكنه و سرانجام این پدیده صدای قشنگی تولید میشه كه
یكی از مراحل جالب تقویته
تا اینجا شما تونستید طول عمر توربو رو زیاد كنید و برای زیاد كردن طول عمر موتور اینكارهارو
انجام بدید
1. اینتر كولر (intercooler) :
اینتر كولر هوای فشرده شده توسط توربو رو خنك میكنه تا هم بازدهی بهتر بشه هم طول عمر
موتور بالا تر بره
2. Wastegates :
توربین توربو با فشار خروجی اگزوز كار میكنه و هرچه سرعت موتور بره بالا فشار خروجی اگزوز بیشتر
شده درنتیجه سرعت توربین بیشتر میشه
و برای طول عور توربو و موتور این دستگاه راه ورود فشار هوای اگزوز رو به توربو میبنده و
در صورت نیاز این راه رو باز میكنه در اصطلاح به این مرحله میگن بوست توربو باز شد
این دستگاه قابل تنظیمه و برای كارهای مختلف تنظیمات مختلف میشه
و معمولآ فابریك رو RPM 3000 تنطیم میشه یعنی بعد از RPM 3000 توربو كار میكنه
3.نصب مانیفولد با وجه به نوع تقویت
چون از یك طرف توربو هوارو فشرده كرده و از طرف دیگر مصرف هوای موتور زیادتر شده
پس مانیفولد فابریك جواب نمیده و باید مانیفولدی انتخواب بشه كه بتونه به ورود هوای بیشتر
جواب بده 

jhh

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.