• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 2480)
جمعه 18/4/1389 - 14:45 -0 تشکر 210566
شیطان پرستی در ایران

در اینجا قصد دارم مطالبی رو در مورد شیطان پرستی و چگونگی وجود این فرقه بذارم

از  موسیقی تا جادو ؛شیطان پرستی در ایران (1)
شیطان‌پرستی در ایران موضوعی است كه به ویژه در سالهای اخیر سخنان بسیاری درباره آن مطرح شده و اخبار زیادی از دستگیری طرفداران آن انتشار یافته است اما واقعیت چیست؟، آیا ما شیطان‌پرستی داریم؟
 
 

 

به گزارش جام جم آنلاین،شیطان‌پرستی در ایران موضوعی است كه به ویژه در سالهای اخیر سخنان بسیاری درباره آن مطرح شده و اخبار زیادی از دستگیری طرفداران آن انتشار یافته است اما واقعیت چیست؟، آیا ما شیطان‌پرستی داریم؟ و اصولا، شیطان‌پرستها چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟ گزارشی را كه پیش رو دارید در ویژه‌نامه «سراب» ضمیمه رایگان روزنامه جام‌جم كه امروز سه‌شنبه انتشار یافت، به چاپ رسیده است.

 از ابتدای پیدایش انسان تا به حال شیطان‌پرستی به شكل‌ها و گونه‌های مختلف وجود داشته است. به همین خاطر محققان برای تفكیك خصوصیات و ویژگی‌های آنها انواع مختلفی از آن را با نام‌های شیطان‌پرستی دینی، شیطان‌پرستی گوتیك، شیطان‌پرستی فلسفی و ... برشمرده‌اند.

شیطان‌پرستی رایج در دنیا در حال حاضر منسوب به تفكرات شخصی به نام آنتوان زندورلاوی است كه كلیسای شیطان را در سال 1966 بنیان نهاده است.

در حال حاضر شیطان‌پرستی در دنیا توسط 3 دروازه یا بهتر بگوییم 3 عامل یا حامل وارد كشورها می‌شود:

1 - كلیساهای شیطانی

2 - جادوگری

3 - موسیقی بلك متال

ما در ادامه به توضیح یك یك آنها می‌پردازیم و خواهیم گفت كه شیطان‌پرستی توسط كدام یك از آنها به كشور ما وارد شده است و چه خصوصیاتی دارد.

كلیسای شیطان

اولین كلیسای شیطانی را آنتوان زندورلاوی تاسیس كرد. در افكار و عقاید او انسان‌محور و مركز عالم هستی است و این انسان است كه خدا را می‌سازد. او به ولایت كسی یا چیزی با نام شیطان اعتقاد نداشته و انسان را حاكم بر خدا و شیطان می‌داند.

ادامه دارد .... 

مطلب بعد: اصول شیطان‌پرستی آنتوان لاوی

 

 

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
شنبه 19/4/1389 - 0:24 - 0 تشکر 210643

با سلام

مطلب خوبیه... توی شهر ما که به مرز هم نزدیکه از این چیزا زیاده.
و بهائیت هم داره کار میکنه... با این وجود توی نماز جمعه ها زیاد در این باره صحبت میشه.

با تشکر

 
شنبه 19/4/1389 - 14:44 - 0 تشکر 210771

سلام

خوبه، ادامه بدین.

خدا هست، غصه چرا؟
يکشنبه 20/4/1389 - 20:24 - 0 تشکر 210979

با سلام 

اصول شیطان‌پرستی آنتوان لاوی

1 - در شیطان‌پرستی خدایی وجود ندارد و هر انسانی خود یك خداست.

2 - عدم پرستش شیطان (ابلیس)‌، زیرا شیطان جسم نیست و وجود خارجی ندارد.

3 - ضد مذهب بودن، خصوصا مذهبی كه اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند.

4 - اعتقاد به لذت بردن در حد اعلای آن زیرا تمام لذات در خوشی دنیایی است و این خوشی‌ها خصوصا لذات جنسی پتانسیل لازم را برای كارهای روزانه آماده می‌كنند.

او قواعد 11گانه و نیز گناه‌های 9گانه‌ای را برای شیطان‌پرستان تنظیم كرده است ولی آنچه مردم بعدها از شیطان‌پرستان در جهان می‌بینند به هیچ‌وجه با این قوانین و گناه‌ها سازگار نبوده بلكه بر ضد آنها است.

مثلا در مورد قتل، تجاوز، قربانی‌كردن، حیوان‌آزاری، كودك‌آزاری و...، آنتوان لاوی آن را قبول نداشته و در فرامین خود آنها را رد كرده است. ولی در حال حاضر مراسم شیطان‌پرستی چیزی به جز انجام این اعمال نیست.

همه اینها نشان از تناقض‌گویی‌های آنتوان لاوی و پیروانش دارد. (در شیطان‌پرستی افكار و عقاید و نظرات در حال تغییر و از نسبیت برخوردار هستند.) البته همه آنها این خصوصیت خود را قبول داشته و به آن معتقد هستند. آنها معتقدند كه چون ما خودمان خدا هستیم پس هر كاری بخواهیم انجام می‌دهیم و این مسخره است كه یك شیطان‌پرست به قانون یا مقرراتی پایبند باشد.

ولی جای تعجب دارد كه اگر آنها خود را خدا و آزاد از هر چیز می‌دانند پس چرا قوانین و مقررات و گناهانی برای پیروان خود ایجاد ایجاد كرده‌اند. تیم برتون جمله جالبی درباره شیطان‌پرستان دارد: شیطان‌پرستی آنارشی احمق‌هاست.

این اختلافات و تناقضات زمینه‌ساز بروز مشكلات زیادی در بین رهبران و پیروان شیطان‌گرایی شده است به شكلی كه در سال 1975 شخصی به نام مایكل آكینو از كلیسای شیطان جدا شد و معبدی را با نام معبد ست‌ بنیان نهاد. او برخلاف آنتوان لاوی به خدایی با نام شیطان اعتقاد داشت.

ادامه دارد ...

مطلب بعد جادوگری

موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
پنج شنبه 24/4/1389 - 22:36 - 0 تشکر 211537

با سلام

جادوگری

جادوگری قرن‌هاست كه در غرب (اروپا و آمریكا)‌ طرفداران زیادی داشته است. جادوگران غربی كه تنها عده كمی از آنها اصلا گرایشات شیطانی ندارند، در تلاش هستند تا با ارتباط با ارواح مردگان، اجنه یا شیاطین، به قدرت‌های ماورایی شیطانی دسترسی یابند. در قرون وسطی عده بسیار زیادی از جادوگران توسط كلیسا سوزانده شدند چرا كه كلیسا معتقد بود آنها در پی ارتباط با شیاطین قادر به دخالت در امور مادی و دنیوی هستند و نیروهای غیرمادی خود را از منابع پلید به دست می‌آورند. در عصر حاضر جادوی سیاه یا همان بلك‌مجیك یكی از اركان و مراسم اصلی شیطان‌پرستان است و در كشورهایی چون انگلستان و آمریكا علاقه‌مندان بسیاری دارد. جادی سیاه به غیر از كلیسای شیطان توسط اساتید خبره در دوره‌های آموزشی و كلاس‌هایی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

در حال حاضر علت اصلی ورود عده‌ای از جوانان به گروه‌های شیطان‌پرست یادگیری بلك‌مجیك (جادوی سیاه)‌ است. جادوی سیاه از مراسم آیینی آفریقاییان به آمریكا آمده و در حال حاضر بیش از همه جا در كلیساهای شیطانی تعلیم و تحصیل می‌شود. بیشتر وردها و ابزار و مراسمات این نوع جادو دارای علائم و نشانه‌های شیطانی هستند.

در دهه‌های بعد از جنگ جهانی اول فضای اجتماعی اروپا و آمریكا به انواع تبلیغات و ابزار و حتی بازی‌های جادوگری مانند ویجی‌برد آلوده است.

ویجی‌برد كه یك وسیله پیشگویی است در مراسم احضار ارواح استفاده می‌شد تا سال 1967 فروش ویجی‌برد از مناپلی كه پرفروش‌ترین اسباب‌بازی بود بیشتر شد. این خود نشان از استقبال مردم غرب به جادوگری است كه در سالهای اخیر مصداق آن را در كتاب و فیلم‌های مرتبط با جادوگری مانند هری‌پاتر دیده‌ایم.

خوشبختانه جادوگری غربی كه ما آن را بلك مجیك و انواع وسایل دیگر مانند ویجی برد و... می‌شناسیم هنوز وارد ایران نشده و شاید تنها جوانان ما نام آن را از كتاب‌ها یا فیلم‌های هری پاتر شنیده باشند.

مطلب بعدی موسیقی بلك‌متال

موفق باشید.


هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
جمعه 25/4/1389 - 14:2 - 0 تشکر 211703

موسیقی بلك‌متال

شیطان وقتی كلیساهای شیطان و جادوگری را ناتوان در تبلیغات دید دروازه‌ای دیگر ساخت و آن موسیقی است.

دو دروازه جادوگری و كلیساهای شیطان‌ جهت تبلیغات خود در سطح جهان دارای محدودیت‌های فراوانی هستند. برای مثال كلیساهای شیطان تنها در چند كشور جهان موجود هستند. یا در مورد جادوگری كه تنها كشورهای غربی از آن استقبال كرده‌اند و كشورهای شرقی به خاطر عدم همخوانی زبان آن با فرهنگ شرق اصلا از ان استقبالی نكرده‌اند.

همین مسائل باعث شده كه این دو دروازه در قیاس با موسیقی كمترین مشتریان را برای گرایش به شیطان‌پرستی داشته باشند. حال آن كه در حال حاضر موسیقی بلك متال در همه كشورهای دنیا مخاطب و علاقه‌مند دارد و این به خاطر آن است كه موسیقی، زبانی بین‌المللی دارد و دارای ظرافت‌های هنری فریبنده و اغواكننده است كه می‌تواند به‌راحتی بر احساسات مردم تاثیرگذار باشد.

علت دیگر هم راحتی دسترسی به آن است به شكلی كه به‌راحتی می‌توان آن را توسط همه رسانه‌ها و همه ابزارهای رسانه‌ها در همه جا در اختیار مخاطب قرار داد.

لازم به ذكر است كه این 3 دروازه در دنیا دارای مخاطبان خاص و مخصوص خود هستند. مثلا شیطان‌پرستانی كه از طریق كلیسای شیطان‌ به شیطان پرستی گرایش پیدا كرده‌اند، از همه نظر چه از نظر سن، جنس، نژاد و اهداف، خواسته‌ها و... با شیطان‌پرستانی كه از طریق جادوگری و یا از طریق موسیقی جذب شیطان‌پرستی شده‌اند تفاوت دارند.

البته از نظر تعالیم و اعتقادات نیز كلیسای شیطان و موسیقی بلك متال اختلافات زیادی دارند:

مثلا در مورد كلیسای شیطان، آنتوان لاوی در قوانین 11گانه و آیات 9گانه خود قربانی كردن انسان، قتل، تجاوز، حیوان‌آزاری و كودك‌آزاری را رد كرده است.

در صورتی كه در موسیقی بلك متال همه جور جرم و جنایتی انجام می‌پذیرد و هیچ استثنا و مورد نهی شده‌ای وجود ندارد.

مورد اختلاف دیگر موادمخدر است. مثلا آنتوان لاوی شیطان پرستان را از مصرف آن برحذر می‌دارد و معتقد است مصرف آن برای انسان‌های ضعیف می‌باشد نه انسان قدرتمندی چون یك شیطان‌پرست، در صورتی كه در موسیقی متال اصلا این‌گونه نیست و الان بزرگ‌ترین پایگاه تبلیغاتی مواد مخدر در جهان موسیقی متال است.

لازم به ذكر است كه اگرچه آنتوان لاوی در تئوری‌های خود مسائلی مانند قربانی كردن را رد كرده ولی عملا چه خود او و چه پیروانش پایبندی‌ها را به قوانین و مقررات بیان شده نقض كرده و به آن معتقد نیستند.

اصولا در شیطان‌پرستی هیچ حكم و قانون ثابتی نمی‌توان یافت و همه احكام و عقاید نسبی هستند و اختلاف و تناقض در عقاید و رفتار در بین آنها امری منطقی و طبیعی است.

اگر تناقض‌ها و اختلافات را در كلیسای شیطان‌ بتوان تحمل كرد تناقض و اختلافات در موسیقی بلاك متال بسیار گستردهتر است. چرا كه در آن با توجه به گستردگی مخاطب و تعداد بسیار زیاد گروهها در همه كشورهای جهان، هر كسی ساز خودش را می‌زند.

در این نوع موسیقی جهت بالا بردن تعداد مخاطبان و به‌‌تبع آن میزان فروش كاست‌ها، خوانندگان و نوازندگان دست به هر كاری می‌زنند و هر كلیپی كه بخواهند و بتوانند بسازند می‌سازند و به هیچ‌كس و هیچ چیز مقید نیستند.

موسیقی بلك متال، متال مخلوطی از موسیقی و نمایش است برای همین معمولا گروه‌ها علاوه بر ارائه موسیقی خود، اعمال و رفتار نمایشی نیز ارائه می‌دهند.

برای همین صحنه موسیقی این گروه‌ها محل اجرای همه نوع نمایشی شده است مثلا یك گروه بر روی صحنه خودزنی می‌كند، گروه دیگر خونخواری می‌كند، گروه دیگر مرده‌خواری و همین طور اعمالی مانند: منفجر كردن حیوان با دینامیت، نصف كردن یك زن با اره (حقه‌های نمایشی)،‌ آتش زدن انسان، آتش زدن انجیل، انجام اعمال جنسی منحرفانه و ... البته عجیب و غریب بودن این گروه‌ها فقط در دكور و مسائل نمایشی نیست بلكه در محتوا نیز به همین صورت می‌باشد.

مثلا خواننده‌ای خود را ضد خدا معرفی می‌كند، خواننده‌ای دیگر خود را ضد دین، دیگری ضد انسان و همین طور ضدهایی مانند: ضد دنیا، ضد قانون، ضد زن، ضد جنگ، ضد دولت و ...

مثلا خواننده‌ای كه خود را  ضدبشر معرفی می‌كند سعی می‌كند در اشعار یا كلیپ‌های خود این تفكر را تبلیغ كند كه مثلا ما باید خودكشی كنیم، یا این كه باید نسل بشر را از بین برد یا این كه پدران و مادران نباید ما را به وجود می‌آوردند و ...

البته عموما این افكار كمتر توسط نوازندگان و خوانندگان به مرحله اجرا درمی‌آیند و بیشتر توسط مخاطبان آنها  عملی می‌شوند. خواننده یا نوازنده بعد از اجرا سوار لیموزین خود شده و به ویلای خود می‌‌روند اما این مخاطب كم‌سن و سال آنهاست كه تحت تاثیر افكار یا كلیپ‌ها قرار گرفته و آسیب‌هایی را برای خود و جامعه پدید می‌آورد البته پاره‌ای از این تفكرات عملی شده‌اند. مثلا ضدزن‌ها اقدام به دزدیدن یا كشتن دخترها و زن‌ها كرده‌اند یا ضدبشرها اقدام به خودكشی دسته‌جمعی كرده‌اند، یا ضدمسیحی‌ها اقدام به آتش زدن كلیساها یا كشتن كشیش‌ها كرده‌اند. مثلا در مورد اخیر خواننده‌ای به نام ورك ویكرنس كه از شهرت جهانی برخوردار است و همه او را با نام بارزام می‌شناسند، در سال 1992 اقدام به آتش زدن چند كلیسا از جمله كلیسای فانتوف كرد. او بعد از این اتفاق دستگیر و روانه زندان شد و در حال حاضر نیز دوران محكومیت خود را سپری می‌كند.

البته لازم به توضیح است كه همه گروه‌های موسیقی متال، شیطانی نیستند بلكه حتی تعداد انگشت‌شماری گروه‌های معتقد به خدا نیز در آنها  پیدا می‌شود. یا این كه بعضی از گروه‌ها مانند متالیكا نیز وجود دارند كه در اشعار خود مسائل و مشكلات اجتماعی و سیاسی روز را مطرح می‌كنند، مثلا در این مورد آلبوم «و عدالت برای همه» متالیكا قابل توجه است. حتی تعدادی از گروه‌های متال نیز وجود دارند كه در اشعار خود علیه ظلم و فساد دولت‌های مستكبری مانند آمریكا و اسرائیل سخن رانده‌اند.

مثلا گروه سپولترا، كلیپی با نام «سرزمین» ساخته كه در آن از ظلم اسرائیل علیه ملت فلسطین سخن گفته است . البته بخش قابل توجهی از این موسیقی را كلیپ‌ها و آهنگ‌های ضدجنگ تشكیل می‌دهند.

موسیقی متال در ابتدای شكل‌گیری آن، برخلاف زمان حال نوعی موسیقی ضد جنگ بوده كه تم اصلی آن مبارزه با دولت آمریكا و جنگ‌طلبی‌های آن بوده است. این موسیقی در ابتدا پیام‌آور صلح و دوستی بوده است.

موسیقی متال خود دارای زیرسبك‌های مهمی مانند هوی‌متال، دث‌متال، تراش‌متال، بلك متال و انواع زیرشاخه‌های دیگر است. موسیقی هوی‌متال نسبتا از نظر محتوایی نسبت به سبك‌های دیگر ملایم‌تر است ولی از جنبه كفر و شرك هیچ سبكی به پای بلك‌متال نمی‌رسد.

موسیقی بلك‌متال در دنیا بزرگ‌ترین پایگاه تبلیغاتی شیطان‌پرستی است به حدی كه حتی جادوگری و كلیسای شیطان نیز به پای آن نمی‌رسند.

ادامه ی مطلب: مبحث شیطان‌پرستی در ایران

lموفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
دوشنبه 28/4/1389 - 23:3 - 0 تشکر 212647

شیطان‌پرستی در ایران

شیطان‌پرستی در ایران تنها از طریق موسیقی بلك‌متال طرفدارانی را جذب خود كرده است و دلیل گرایش برخی جوانان به آن نیز نفوذ این موسیقی به داخل كشور است.

این نوع شیطان‌پرستی از طرف شیطان‌پرستان حقیقی با نام شیطان‌پرستی تفننی شناخته می‌شود؛ چرا كه بعضی از خصوصیات و اصول شیطان‌پرستی كلیسایی را دارا نبوده و بیشتر محصول صنعت موسیقی و جذابیت‌های نمایشی همراه با آن است.

البته ناگفته نماند كه در ایران تعداد كمی شیطان‌پرست واقعی یا كلیسایی نیز وجود دارد كه عموما از نظر سنی بالای 30 سال دارند و عمدتا با خارج از كشور در ارتباط هستند.

آنها در تلاش هستند برخلاف شیطان‌پرستان موسیقیایی، اعتقادات خود را پنهان كنند. در ایران و خارج از آن گروه‌هایی هستند كه به اشتباه از طرف مردم به عنوان شیطان‌پرست شناخته می‌شوند. این دسته گروه‌هایی هستند كه رویكرد خاصی به خدا و ادیان دارند و اصلا گرایشات شیطانی ندارند. مثلا گروه‌های ضدمسیحی كه عده‌ای از آنها منكر وجود حضرت مسیح نیستند و با مسیحیت رواج یافته در عصر حاضر مشكل دارند. این گرایش‌ها در مورد ادیان دیگر هم صادق است. در مورد خدا نیز عده‌ای هستند كه اصلا گرایشات شیطانی نداشته بلكه دیدگاه‌های خاصی درباره وجود خدا دارند. مثلا گروهی كه طبیعت‌پرست هستند و...

بهتر است علاقه‌مندان موسیقی متال را به 2 گروه عمده تقسیم كنیم:

1 - گروهی كه علاقه‌مند به موسیقی متال هستند ولی شیطان‌گرا نیستند. این گروه ممكن است هرگز وارد جریان‌های شیطان‌گرا نشده باشند یا این كه زمانی در گذشته آن هم در سنین جوانی وارد گروه‌های شیطان‌گرا شده‌اند، ولی در حال حاضر گرایشات شیطانی ندارند.

این گروه عموما از نظر سنی، تحصیلات و وجهه اجتماعی در سطح بالاتری از گروه دوم قرار دارند.

این گروه بیشتر از آن كه شیطان‌گرا باشند، افراد فاقد گرایشات مذهبی و عده زیادی از آنها لائیك هستند.‌

این گروه در كشور بیشتر در بین نویسندگان، نوازندگان یا خوانندگان حرفه‌ای این موسیقی دیده می‌شوند و بیشتر فعالیت‌های تبلیغی یا فرهنگی موسیقی متال توسط این گروه انجام می‌پذیرد.

این افراد كمتر در پارتی یا پارك‌ها یا فعالیت‌های گروهی شركت می‌جویند و رفتارهای ضداجتماعی و ضداخلاقی در بین آنها كمتر دیده می‌شود. این افراد بیشتر در حد لباس و مد و تیپ با گروه دوم شباهت دارند و سعی دارند از برخوردهای جلف و نمایشی پرهیز داشته باشند.

2 گروهی كه علاقه‌مند به موسیقی متال و شیطان‌گرا هستند. این گروه به قول افراد گروه اول، غیرحرفه‌ای هستند چرا كه با این موسیقی برخورد محتوایی دارند و بیشتر جذب نمایش‌ها و شوهای همراه با این موسیقی شده‌اند.

 ادامه موسیقی متال در ایران

موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
پنج شنبه 31/4/1389 - 16:22 - 0 تشکر 213273

موسیقی متال در ایران

موسیقی متال از سال‌ها پیش همزمان با شیوع این موسیقی در دیگر كشورهای جهان در داخل وجود داشته است. برای مثال فیلم پرسپولیس ساخته مرجان ساتراپی نشان می‌دهد كه بعد از انقلاب در تهران در سال‌های حدود 1363 كلیپ‌های شیطانی گروه آیرن میدن به فروش می‌رفته است.

به طور جدی این موسیقی از سال‌های 1370 به بعد در داخل (بیشتر تهران)‌ جایگاه ویژه‌ای را بین مخاطبان باز می‌كند.

فیلم سراب محصول روایت فتح، شاهد خوبی برای این ادعاست. در این فیلم نشان داده می‌شود كه حتی خودزنی، یا بی‌دینی یا حتی موسیقی رپ در سال 1372 رواج داشته است.

در فیلم با دختری مصاحبه شده كه او می‌گوید: خدا را قبول ندارد و برای جرایمی كه تا الان مرتكب شده است، اعدام مجازات كمی است. حتی در ادامه تصاویری از خودزنی او كه قبلا نام گروه شیطانیSlayer  را بر روی دستش حك كرده بوده، نشان داده می‌شود.

به طور یقین در آن زمان كلیپ گروه‌های شیطانی همچونSlayer  و آیرن میدن به صورت قاچاقی یا بعدها از طریق ماهواره بین جوانان پخش می‌شده است، البته اگرچه در حدود سال‌های 1370 این موسیقی در كشور رواج داشته ولی شیطان‌گرایی به شكل امروزین آن رواج نداشته است.

منظور این است كه شاید در آن زمان بی‌دینی و دین‌گریزی همراه با مسائل دیگری مثل خودزنی، خونخواری و... به صورت محدود در كشور وجود داشته ولی شیطان‌گرایی به صورت امروزین آن، به شكلی كه مثلا جوانان علاقه‌مند اقدام به راه‌اندازی گروه یا تشكیل میتینگ و پارتی كنند، وجود نداشته است.

در آن زمان این موسیقی بیشتر از آن‌كه با سبك‌های پرخطری مثل بلك متال در كشور رایج باشد، با سبك هوی متال و آن هم گروه‌هایی مثل متالیكا طرفدارانی داشته است.

می‌توان گفت كه جرقه‌های شیطان‌پرستی از زمانی در كشور زده می‌شود كه جوانان در مورد این موسیقی‌ها به وسیله كتاب یا نشریات، تغذیه فرهنگی می‌شوند.

از حدود سال‌های 1373 به بعد كم‌كم كتاب‌ها و نشریات از موسیقی متال سخن می‌گویند تا این كه  از سال‌های 1375 به بعد موج گسترده‌ای از كتاب‌های اشعار این گروه‌ها وارد بازار می‌شود. بعد از انتشار كتاب‌ها چند اتفاق عمده رخ می‌دهد:

1 - اطلاعات علاقه‌مندان نسبت به موسیقی بالا رفته و به صورت سازمان یافته‌تر عمل می‌كنند.

2 - تمایل جوانان برای تشكیل گروه‌های موسیقی و غیرموسیقی بیشتر می‌شود و به عبارتی، علاقه‌مندان در گرایش به این موسیقی همگراتر می‌شوند.

همزمان با انتشار كتاب‌ها، آموزش و یادگیری این موسیقی و به دنبال آن كنسرت دادن و اجرا گذاشتن نیز شروع می‌شود. در كنار انتشار كتاب‌ها و اجرای كنسرت‌هاست كه میتینگ‌های گفتگو یا افرادی مانند لیدر یا سرگروه خود را نشان می‌دهند.

لیدر در گروه كسی است كه از نظر اطلاعات موسیقیایی و اعتقادی یا از نظر داشتن آرشیو صوتی تصویری گروه‌های مختلف موسیقی از بقیه قوی‌تر است. البته در خود علاقه‌مندان اصلا چنین اصطلاحی یا معادل آن وجود ندارد. ولی معمولا در این گروه‌ها علاقه‌مندان تحت نظر فردی به فعالیت می‌پردازند كه واجد یكی از دو خصیصه بالاست. میتینگ‌ها هم جایی هستند برای تبادل نظر یا بحث و گفتگو یا به قول خود علاقه‌مندان محل «كل‌كل كردن»‌.

در میتینگ‌ها علاقه‌مندان به اطلاعات فروشی اقدام می‌كنند و در نشان دادن قدرت خود به اعضا یا گروه‌های دیگر به رقابت می‌پردازند.

محل میتینگ‌ها عموما فضاهای سر باز مانند پارك و ... می‌باشد. این محل‌ها در هر شهر یا منطقه جاهای شناخته شده و مشخصی هستند. محل میتینگ‌ها كه از آنها به عنوان پاتوق هم یاد می‌شود، عموما از طریق نیروهای امنیتی شناخته شده، هستند ولی عملا در این مناطق امكان از بین بردن پاتوق‌ها وجود ندارد. چرا كه برخورد نیروهای انتظامی یا امنیتی موقتی و موضعی است و این برخوردها نیازمند برخورد همزمان از طرف خانواده و مسوولان است.

عموما علاقه‌مندان از طریق اینترنت از زمان و مكان میتینگ با خبر می‌شوند و به صورت آف‌‌لاین یكدیگر را مطلع می‌سازند. بعضی از مواقع تعداد افراد حاضر در میتینگ به 50 تا 150 نفر هم می‌رسد. البته بعضی از میتینگ‌ها در خانه‌های علاقه‌مندان نیز برقرار می‌شود.
پایان
امیدوارم كه مطالب خوب و كامل بوده باشه
موفق باشید.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
چهارشنبه 6/5/1389 - 12:57 - 0 تشکر 215402

ممنون از soroosh عزیز

لطفا اطلاعات بیشتری رو در این رابطه قرار بدید مثلا در مورد گروه هایی که در دانشگاه ها در حال فعالیت زیرزمینی هستند و ابزار تبلیغ و جذب آنها.

دوستان دیگر توجه داشته باشند خطر جدی است! اگر موافق باشید در این تاپیک در مورد علت گرایش برخی جوانان و نوجوانان به این گروه شیطانی صحبت کنیم .

هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
چهارشنبه 6/5/1389 - 14:55 - 0 تشکر 215441

رد پای شیطان پرستان در دانشگاه ها

حجت الاسلام داوود رنجبران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کم و کیف "پدیده شیطان پرستی در دانشگاهها" گفت: درباره مبحث شیطان پرستی در خوابگاههای دانشجویی به صورت بسیار خرد گزارشات بسیار پراکنده ای داشته ایم که این گزارشات آن قدر جدی نیستند که بگوییم جریانی در این حوزه در دانشگاهها شکل گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه جریان غالب در دانشگاهها همان فضای خوبی است که دانشجویان ارزشی آن را شکل می دهند. افرادی نیز که به دنبال پدیده هایی مانند شیطان پرستی می روند مانند میکروب و ویروس هایی هستند که در سطح جامعه پراکنده شده اند و ممکن است در هر جایی حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خاطرنشان کرد: برخی گزارشات خرد و پراکنده درباره ظهور شیطان پرستی در برخی فضاهای دانشگاهی دلیل بر این نمی شود که بگوییم دانشگاهها به این سمت و سو تمایل پیدا کرده اند اما جای نگرانی نیز وجود دارد و باید با برنامه ریزی نسبت به این مسئله برخورد صورت گیرد.

نوع شیطان پرستی در برخی دانشگاهها

رنجبران با بیان اینکه در سطح دانشگاهها در مقیاسی کوچکتر نسبت به جامعه با پدیده شیطان پرستی روبرو هستیم به مهر گفت: چیزی که در سطح دانشگاهها به صورت بسیار محدود اتفاق افتاده حضور بخشی از این افراد با نمادهایشان در سطح برخی دانشگاههای خاص است.

به گفته رنجبران، حضور شیطان پرستی در کشور در قالب حضور نمادهای شیطان پرستی است که این نمادها در حوزه لباس، موسیقی، رفتارهای اجتماعی، فیلم، آلات تزئینی مانند انگشتر و حلقه های گوشواره ای، خوراکی های غیر مجاز و ... قابل یافت است.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به مهر گفت: اگر از افراد استفاده کننده از نمادهای شیطان پرستی سئوال شود که آیا مبانی اعتقادی شیطان پرستی را با فکر، تامل و تعقل بررسی و انتخاب کرده اند بسیاری از آنها پاسخ منفی می دهند. لباس هایی که دنباله روهای شیطان پرستی می پوشند حکایت از یک نوع جهان بینی می کند اما کسی که آنها را می پوشد آیا آن جهان بینی را قبول دارد یا خیر. برای پاسخ به این سئوال هنوز جای تامل است و نمی توان قاطعانه گفت در کشور ما برخی آگاهانه به دنبال نمادهای شیطان پرستی رفته اند.

وی افزود: افرادی که در کشور ما از نمادهای شیطان پرستی استفاده می کنند خیلی به مبانی آن توجه ندارند و صرفا بخاطر اینکه امر جدیدی است به سوی این نمادها تمایل پیدا کرده و حتی به عنوان پدیده جدیدی که تحت عنوان یک "مد" وارد کشور شده است تبلیغ و توصیه نیز می کنند. از طرفی آن قدر این نمادها در برخی حوزه ها به طور مخفیانه و در عین حال گسترده وارد کشور می شود که بسیاری افراد متوجه نیستند که نمادهای شیطان پرستی را با خود حمل می کنند و متوجه نیستند که دارند مشوق بسیاری از افرادی می شوند که با سوداگری این وسایل را وارد کشور می کنند.

اجاره سالن در چند دانشگاه به شیطان پرستها

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها درباره نتایج برخی بررسیها درباره نحوه حضور عوامل شیطان پرستی در دانشگاهها به مهر گفت: بررسیها نشان می دهند که بخشی از افرادی که خود را دنباله روی شیطان پرستی می دانند در قالب گروههای موسیقی برای اجاره کردن تالارها و فضاهای داخل دانشگاه با برخی مدیران دانشگاه هماهنگی کرده و از این محیط ها استفاده کرده و برنامه موسیقی ترتیب داده و هوادارانشان نیز در این برنامه ها حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: مدیری که چنین سالنی را در اختیار یک گروه موسیقی خارج دانشگاه قرار داده است قطعا آگاه نبوده که سالن را به یک گروه شیطان پرست اجاره می دهد. اگر می دانست هرگز چنین کاری نمی کرد. لذا مدیران دانشگاهها باید نسبت به این موارد آگاه باشند اما متاسفانه این اتفاق در چند دانشگاه کشور رخ داده است. البته سعی شد اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد و حساسیت لازم نسبت به پدیده شیطان پرستی برای مدیران دانشگاهها بوجود آید.

حجت الاسلام رنجبران تاکید کرد: وقتی به مسئله شیطان پرستی توجه نکنیم شاهد خواهیم بود که این گروهها می آیند و در دانشگاههای معتبر کشور با اجاره کردن سالن های آمفی تئاتر اقدام به جمع آوری افراد و گروهها و هوادارانشان می کنند. این جای نگرانی دارد. البته با رویکرد خوبی که وزارت علوم و دستگاههای آموزش عالی کشور و به واسطه هماهنگی خوبی که بین این مجموعه ها وجود دارد می توان با این بحث ها مقابله کرد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها نیز در این زمینه کمک می کند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها خاطرنشان کرد: تصور می کنیم اگر این مباحث به طور جدی روی میز قرار گیرد و وضعیت دانشگاهها را در این مباحث رصد کنیم می توانیم نتایج مناسبی را برای رفع این معضلات بگیریم.

متولیان فرهنگی کشور نباید از شیطان پرستی غافل باشند

وی خطاب به متولیان فرهنگی کشور تاکید کرد: متولیان فرهنگی در کشور نباید از آسیبهای فرهنگی مطرح غافل باشند. شیطان پرستی در کشور ما یک آسیب فرهنگی است. حتی یک فرهنگ هم نیست که بخواهیم به طور جدی درباره اش صحبت کنیم چرا که یک فرهنگ عمومی در کشور نشده و در حد یک آسیب فرهنگ است بنابراین آنقدر مهم نیست که بر روی آن سرمایه گذاری جدی کنیم. اما این به معنای غفلت از آن نیز نیست چرا که این حوزه می تواند برای طیف خاصی در جامعه جوان کشورمان بسیار ضربه زننده باشد.

رنجبران افزود: پدیده هایی مانند شیطان پرستی پدیده هایی جدید هستند و به این سادگی نیز شناخته نمی شوند. خانواده ها و حتی متخصصان و اهل فن نیز اطلاع کافی از آن ندارند. بنابراین در وهله اول باید نخبگان جامعه نسبت به آن آگاهی پیدا کنند. در فضای عمومی، اساتید در حوزه ها و دانشگاهها، افراد موثر و خواص جامعه باید نسبت به این پدیده به اندازه خودش آشنایی و اطلاعات کافی داشته باشند. خانواده ها باید نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنند و فیلم، موسیقی یا یک بازی رایانه ای که استفاده می کنند را بررسی کنند و به فرزندان هشدارهای لازم را بدهند.

به اعتقاد معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، در سطح آموزش و پرورش باید معلمان و مدیران مدارس نسبت به مسائلی از قبیل نمادهای شیطان پرستی آگاهی لازم را داشته باشند و سعی کنند جوانها به این سمت و سو کشیده نشوند.

آموزش شیطان پرستی در برخی فیلمهای صدا وسیما

رنجبران خواستار دقت بیشتر رسانه ملی و سایر رسانه های کشور در عرضه محصولات فرهنگی شد و به مهر گفت: در بسیاری موارد فیلم هایی که در صدا و سیما پخش می شود شیطان پرستی آموزش داده می شود و آن فردی که ناظر پخش این فیلم است متوجه نیست که یکی از مراسمات شیطان پرستی را به جامعه تحویل می دهد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها تاکید کرد: افرادی که به دنبال نمادهای شیطان پرستی رفته اند در یک مرحله سعی کرده اند به حالت تفننی وارد این فضا شوند اما این فضا به حالت تفننی خلاصه نمی شود چرا که اگر کنترل نشود به حوزه رفتارهای اجتماعی سرایت می کند و از حوزه رفتارهای اجتماعی به عرصه پذیرش جهان بینی می رسد.

موسیقی یکی از اصلی ترین تابلوهایی شیطان پرستان در کشور است

رنجبران افزود: یکی از اصلی ترین تابلوهایی که شیطان پرستان در کشور ما دارند موسیقی هایی است که استفاده می کنند که یکی از اصلی ترین این موسیقی ها Black Metal است و نماد آنها است که یک جهان بینی در پشت سر آن وجود دارد و مفاهیمی را ترویج می کند. این موسیقی تنها ابزاری است که بسیاری از افراد در کشور ما به آن توجه دارند و دارند به سمت آن تمایل پیدا می کنند. این درحالی است که شاید این موسیقی را بسیاری از جوانان کشور نمی شناسند لذا باید به مبانی موسیقی از حیث جهان بینی نیز توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شیطان پرستی در کشورمان به نحوی که در غرب وجود دارد نیست هر چند که نماد و رفتارش را تا یک حدی داریم. باید نگران باشیم چرا که اگر این مباحث به طور جدی نقد و بررسی و ریشه یابی نشوند و به علل بوجود آمدن و گسترش آن در سطح جامعه توجه نشوند دچار مشکل می شویم.

هرگز اين چهار چيز را در زندگيت نشكن

.......................اعتماد ، قول ، رابطه و قلب ؛

.....................................يرا اينها وقتي مي شكنند صدا ندارند ، اما درد بسياري دارند ...

...چارلز ديكنز ...
چهارشنبه 6/5/1389 - 16:10 - 0 تشکر 215479

سلام...
بزرگ ترین سلاح شیطان پرستان موسیقی هست ... همین موسیقی های خشن و بعد هم سینمای ترس هالیوود.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.