نشست خبری رونمایی از بازی میرمهنا در محل شركت اسپریس پویانما، برپا شد.
در این جلسه با حضور تنی چند از نمایندگان نشریات تخصصی بازی و خبرگزاریها، ابتدا رضایی، مدیر پروژه بازی رایانهای میرمهنا به تشریح روند تولید بازی پرداخت. به گفته مرتضی رضایی، بازی میرمهنا قرار است پس از حدود 18 ماه تلاش شبانه روزی گروه سازنده آن، تابستان امسال در بازار عرضه شود.
بازی میرمهنا یک بازی اول شخص ایرانی است که داستان آن در دوره کریمخان زند رخ میدهد. این بازی به روایت بخشی از روزهای پایانی زندگی میرمهنا، یك مبارز جنوبی که به مبارزه با استعمار آن زمان کمپانی هند شرقی (هلند و انگلیس) در جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک می پرداخته است، میپردازد.
داستان بازی در دورهای که کشورهایی همچون هلند و انگلیس با اتحاد یکدیگر کمپانی هند شرقی را تاسیس کرده و برای کسب منافع سودجویانه خود و همچنین سلطه و استعمار بیشتر به بهانه تجارت متوسل به سلاح حای گرم و نیروهای نظامی به سمت خلیج فارس و شمال افریقا حرکت کردند، اتفاق میافتد.
در این زمان بیگانگان با تسخیر و گرفتن بخشی از جزایر ایران و با چپاول و تجارتی ناعادلانه، زندگی را بر مردم این خطه تنگ نموده بودند. میرمهنا فرزند میرناصر والی جزایر جنوبی ایران بود كه از این ظلم به تنگ آمد و در ابتدا با اندک یاران خود نهضت جنوب را شکل دادند که هدف آنها کوتاه کردن دست استعمار گران و رهای از فقر و ظلمی که مردم ایران با ان گریبانگیر بودند.
رضایی که سابقه فعالیت در ساخت بازی عصر پهلوانان 1 را نیز دارد، در مورد این بازی جدید ایرانی گفت: در این بازی رایانهای بازیکن در نقش یک جوان جنوبی که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه میکند ایفای نقش میکند و با یاران میرمهنا همسو و همراه میشود و پا به این مبارزات دلیرانه میگذارد.
به گفته رضایی از دیگر مشخصههای این بازی ایرانی استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایشهای محلی منطقه که به جذابیت و حس ایرانی بازی افزوده است. فضاسازی متنوع و بومی منطقه طراحی شخصیتهای با گرافیک نزدیک به واقعیت بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصههای بازی میرمهنا است.
در ادامه جلسه، آقاجانی، مدیر فنی بازی، اظهار داشت: ازجمله ویژگیهای بازی رایانهای میرمهنا، پیادهسازی تکنیکهای جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای بازیسازی روز دنیا میباشد. همچنین برای سازگاری بهتر با شرایط رایانههای بازیکن، تستها و روشهای معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیکها، بکار گرفته شده است.
هوش مصنوعی بازی تقریبا از استانداردهای روز پیروی کرده و در پیادهسازی آن سعی شده که از بازیهای مشابه خارجی در همین ژانر الگو برداری شود. از جمله ویژگیهای خاص آن میتوان به شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، جستوجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن، سازگاری با صحنههای کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص اشاره كرد.
بازی میرمهنا از جدیدترین روشهای ضبط حرکات (موشن کپچر) استفاده نموده است که به طبیعیتر شدن حرکات و صحنههای بازی افزوده است. در ادامه شجاعی، مدیر هنری پروژه نیز درباره تلاشهایی كه برای جنبههای بصری بازی شده توضیحاتی داد و ضمن تشریح زحمات همكاران خود در این زمینه، از تحقیقات دامنه داری كه در مرحله پیش تولید بازی صورت گرفت، سخن گفت.
وی افزود: استقبال از بازیهای ایرانی در چند سال گذشته نشان داده خانوادهها مایلند تا فرزندانشان از بازیهای بومی متناسب با فرهنگ و قهرمانان ایرانی استفاده کنند. مدیران پروژه میرمهنا یکی از دلایل سرمایهگذاری در این پروژه را توجه به همین نکته عنوان کردند. گفتنی است به گفته سازندگان، بازی میرمهنا در تیرماه سال جاری در بازار عرضه خواهد شد.