خدمات مشتریان از جمله عواملی است که این روزها برای انتخاب شرکتها در ردههای مختلف مورد توجه قرار میگیرد و اهمیت فراوانی از نظر کارشناسان دارد. شرکت اپل که طرحهای گستردهای برای پاسخگویی به نیاز مشتری راهاندازی کرده است، در این زمینه موفقیتهای بسیار کسب کرده و باعث جلب رضایت مشتریان شده است. مرکز BusinessWeek در پایان بررسی سالانه خود اعلام کرد که در زمینه ارایه خدمات به مشتریان، اپل رتبه سوم را بین دیگر شرکتها کسب کرده است.
این شرکت علاوه بر دستیابی به جایگاه سوم، در زمینه کیفیت کارمندان و کارایی خدمات نیز رتبه A را کسب کرده و در مجموع، امتیاز آن نسبت به سال 2009 حدود 10 درصد بیشتر شده است. شرکت اپل همچنین برای Genius Bar و سیستم جدید بازبینی خدمات مشتری مورد تحسین قرار گرفت.
از بین شرکتکنندگان در بررسی اخیر مرکز BusinessWeek، حدود 66 درصد اعلام کردند که استفاده از خدمات اپل را توصیه میکنند و 58 درصد نیز توضیح دادند که مجددا محصول دیگری را از این شرکت خریداری خواهند کرد. دو شرکتی که در این ردهبندی قبل از اپل قرار گرفتند بهترتیب فروشگاه زنجیرهای L.L. Bean و شرکت بانک و بیمه USAA بودند.
اطلاعات مرکز BusinessWeek برای بررسی و انتخاب بهترین شرکتها در زمینه ارایه خدمات به مشتری با همکاری مرکز تحقیقاتی J.D. Power گردآوری شد و خوانندگان نشریه BusinessWeek نیز در این زمینه مورد نظرسنجی قرار گرفتند.
systemgroup.net