آمریکاییها Bing را به یاهو ترجیح میدهند
بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق جدید، کاربران آمریکایی همچنان در تلاشند تا جستوجوگر اینترنتی خود را از یاهو به مایکروسافت تغییر دهند که این جریان از اواسط سال 2009 و پس از معرفی جستوجوگر Bing مایکروسافت و امضای قرارداد برای همکاری آن با جستوجوگر یاهو آغاز شده است.
شرکت یاهو که در دسامبر 2009 صاحب 3/17 درصد از بازار جستوجوهای اینترنتی آمریکا بود، در ژانویه 2010 تنها 17 درصد این بازار را در اختیار داشت. در مقابل، جستوجوگر مایکروسافت در آخرین ماه از سال گذشته 7/10 درصد از این بازار را از آن خود کرده بود و توانست در ژانویه سال جاری این رقم را به 3/11 درصد برساند.
شرکت comScore در گزارش مربوط به این تحقیق جدید اعلام کرد، در آوریل گذشته که جستوجوگر Bing هنوز معرفی نشده بود و مایکروسافت قراردادی را با یاهو به امضا نرسانده بود، شرکت یاهو 4/20 درصد از بازار جستوجوهای اینترنتی آمریکا را در دست داشت و سهم مایکروسافت از این بازار 2/8 درصد محاسبه میشد.
در این شرایط گوگل همچنان به عنوان محبوبترین جستوجوگر اینترنتی محسوب میشود و در ژانویه 2010 صاحب 4/65 درصد از بازار جستوجوهای اینترنتی بوده است که البته این رقم گویای کاهش 3/0 درصدی سهم آن نسبت به دسامبر 2009 است. این شرکت در آوریل گذشته 2/64 درصد این بازار را در اختیار داشت.
گفته میشود که شرکت یاهو در کسب درآمدهای خود از تبلیغات آنلاین نیز با مشکلات فراوان مواجه شده است و در عین حال، هنوز نمیتواند بر اساس قرارداد خود با مایکروسافت درآمدی کسب کند. زیرا مقامات قضایی هنوز به طور قطعی نظر خود را در مورد همکاری این دو شرکت اعلام نکردهاند.
systemgroup.net