• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 2346)
شنبه 12/10/1388 - 1:7 -0 تشکر 173597
خب لقمه حرووم نخور....چی میشه مگه!!!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر همگی

 

تا حالا لقمه حروم خوردی؟

نخوردی؟

از کجا مطمئنی؟

مهمونی نرفتی؟...تو کوچه خیابون چیزی نخوردی؟

اصلن برامون این قضیه مهمه؟

چرا باید مهم باشه؟

چه اتفاقی میفته؟

چقدر باید بهش اهمیت داد؟

....

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 12/10/1388 - 1:37 - 0 تشکر 173611

سلام

همین لقمه حرام باعث شد حتی نصایح اباعبدالله نتونه وجدان خوابیده لشگریان یزید رو بیدار کنه

سید الشهدا در روز عاشورا خطاب به لشگر یزید فرمود:

آری، در اثر هدایای حرامی که به دست شما رسیده و در اثر غذاهای حرام و لقمه های غیرمشروعی که شکم های شما از آنها انباشته شده، خدا این چنین بر دل های شما مهر زده است. وای بر شما!

واقعا چه زیبا فرمود:تبالک ایتها الجماعه و ترحاحین فصو حتمونا واجفین

بله همین لقمه حرام باعث شد ندای هل من ناصر ینصرنی فرزند زهرا (س) بی پاسخ بمونه

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 12/10/1388 - 14:27 - 0 تشکر 173704

با سلام

استاد صمدی آملی در كتاب «شرح مراتب طهارت» از رساله «وحدت از دیدگاه عارف و حكیم» اثر استاد علامه حسن‌زاده آملی فرمودند:

از آن‌جا كه انسان در اجتماع آدمی‌مسلك بوده و همیشه با دیگران در ارتباط است، لذا همیشه آلودگی‌های اجتماع دامن‌گیرش خواهد بود.
به عنوان مثال زمانی‌كه فردی یك مال دزدی شده را به شما می‌فروشد اگرچه شما هم ندانید آن شخص این متاع را از راهی تهیه كرده است، با این حال باز اثرات تكوینی آن مال را نمی‌توان برطرف نمود.
حال اگر چنان‌چه از جنبه فقهی به ما بگویند: چون پول را خودتان داده‌اید و متاع را در مقابل آن گرفته‌اید، پس در برابر آن‌چه به دست آورده‌اید، مالك هستید.
اما تا زمانی‌كه این مال و لباس بر تن می‌باشد هم‌چنان اثرات تكوینی آن ادامه خواهد داشت. می‌بینید تا زمانی‌كه آن لباس را بر تن دارید روحیه‌ی حاكم قبلی خود را نداشته و حال نماز خواندن و خلوت كردن را ندارید. چه بسا گاهی با خوردن و نوشیدن در خانه‌ی دیگران، با یك قدم‌زدن و رفت‌و‌آمد در اجتماع و با یك نگاه كردن به چهره‌ی مردم، آن اثر مطلوب معنوی از بین می‌رود و تا انسان بخواهد آن حال از دست رفته را باز یابد، خیلی مشكل است.

"وضو و طهارت، تمام اثرات این آلودگی را برطرف می‌كند و انسان را نورانی می‌كند."

یا علی

 
سیب‌سرخ‌60- غریبی‌آشنا       وبلاگم: ماه تابان من 

شنبه 12/10/1388 - 14:54 - 0 تشکر 173729

معیارهای تشخیص حلال از حرام

1. قلب و دلِ خودِ مؤمن

سهل بن عبداللّه را از حلال و حرام پرسیدند. گفت: حلال چیزی است که نافرمانی و معصیت خداوند در آن نباشد. اگر کسی بگوید این سخنان را بنیاد علمی هست؟ باید گفت: آری. ابونصر گفت: نافرمانی خدا را جز به اشارت قلب نمی توان دریافت. گفته پیامبر است که گفت: از دلت فتوا بخواه، هر چند فقیهان هم فتوا دهند.

***

اصل آن است که بدانی که خلق را نفرموده اند که چیزی خورند که در علم خدای تعالی حلال باشد که در طاقت کس نیاید. بلکه فرموده اند که آن خورید که پندارید حلال است تا حرامی آن پیدا نبود و این همیشه آسان است.

پس باید گفت: تمام مردمانی که با آنان سروکار داری به شش گروه تقسیم می شوند:

گروه اول: افرادی هستند که ایشان را نمی شناسی و از حلال یا حرام بودن اموالشان اطلاع نداری، خوردن طعام این گروه و استفاده از اموالشان جائز است؛ ولی اگر از آن دوری کنی، جانب ورع و احتیاط را رعایت کرده ای.

گروه دوم: افرادی هستند که ایشان را می شناسی و اهل صلاح می دانی، خوردن از طعام آنها جائز و احتیاط در مورد ایشان وسوسه ای است که باید از آن دوری کرد و اگر خودداری از خوردن غذا و استفاده از مالشان منجر به رنجش ایشان گردد، گناه محسوب می شود؛ زیرا موجب آزار و سوءظن نسبت به مردی صالح می گردد.

گروه سوم: کسانی هستند که ایشان را ستمکار یا رباخوار می دانی و برایت روشن شده است که تمام یا بیشتر اموالشان را از راه حرام و نامشروع به دست آورده اند، بر تو لازم است که از خوردن طعام و گرفتن اموالشان به طور کلی دوری کنی.

گروه چهارم: کسانی هستند که بیشتر اموالشان را حلال می دانی و در ثروتشان حرام نیز وجود دارد، مانند افرادی که به تجارت مشغولند یا اموالی از طریق ارث به ایشان رسیده است و با این حال در دستگاه شاه نیز به کار اشتغال دارند، تو می توانی از مالِ این قبیل اشخاص به تصور اینکه از اکثر ثروتشان که حلال است، به تو می بخشند، استفاده کنی؛ ولی جانب ورع و احتیاط دوری کردن از آن است.

گروه پنجم: مردمانی هستند که ایشان را نمی شناسی، ولی دارای لباس و هیأت ستمگرانند و این علامت ظاهر، ایجاب می کند که از خوردن طعامشان خودداری کنی، مگر در وقتی که درباره ایشان تحقیق و بررسی نمایی و برایت روشن شود که حقیقت ایشان به خلاف ظاهری است که مشاهده می شود.

گروه ششم: کسانی هستند که در ظاهرشان آثار و علائم ظلم دیده نمی شود؛ ولی به نظر می رسد که اهل فسق باشند و مشاهده کنی که به دیگران فحّاشی می کنند و به زنان نامحرم نظر می اندازد و خود را با سبیل های بلند و زلف های به هم پیچیده آرایش می دهند. تو در مقابل چنین افرادی باید تحقیق کنی؛ اگر برایت معلوم شود که اینان به امور کسب و تجارت اشتغال دارند یا از طریق ارث، مالی را به دست آورده اند، در این حال استفاده از طعام و مالشان جائز است و بدون تحقیق خالی از خطر نیست؛ ولی چون علامت فسق از علامت ظلم ضعیف تر است، به نظر من، شایسته نیست که مالشان را حرام دانست؛ زیرا آنان مسلمانند و مالی را که در تصرّف دارند، مالک آن محسوب می شوند و دلیل حلال بودنش از دلیل حرمت آن که علائم فسق است، قوی تر است.

اگر شخصی ناشناخته طعامی را به تو تعارف کند، در این حال اگر از او بپرسی که از چه راهی به دست آورده است و اگر درباره او و طعامی که آورده است، از اشخاص دیگری سؤال کنی و او اطلاع حاصل کند، اذیّت و آزار بیشتری به او رسانده ای و اگر اطلاع حاصل نکند، درباره اش تجسس کرده ای و سوءظن روا داشته ای و در غیبت و تهمت زدن نسبت به او سهل انگاری کرده ای و همه این اعمال حرام است. بنابراین باید برای خودداری از خوردن طعام او راهی پیدا کنی که سبب رنجش و آزارش نگردد و اگر چنین راهی به نظرت نرسد، لازم است که غذایش را بخوری؛ زیرا به دست آوردن دل مسلمانان و خودداری از آزارشان از مراعات جنبه ورع مهم تر است.

بدان که حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله از غذای هدیه بریره [زنی صحابی [خورد و نپرسید که از کجا آورده است و هدایا به حضورش می بردند و او قبول می کرد، بدون اینکه درباره آن سؤالی بکند.

2. اجازه شرع و فتوای فقیهان

شیخ گفت: طعام خوردن اصل است و محتاج علوم بسیار؛ از بهر آنکه مشتمل است بر مصالح دینی و دنیایی و اثر طعام خوردن به دل و قالب می رسد و قوام تن بدان منوط است... .

مهم ترین کاری در طعام خوردن، قوت حلال است و هر چه رخصت داده است، آن حلال است و اگر نه رخصت شرع بودی، طلب حلال مردمان را به رنج آوردی.

3. رضایت کامل صاحب مال

تمیز حلال از حرام، اساسش این است که مال دیگری را حلال ندانی و از آن استفاده نکنی مگر به رضای کامل و بدون قید و شرط صاحب آن و شایسته است که چیزی را از کسی نخواهی و اگر بر حسب ضرورت خواستی، زنهار در حضور جمع از وی سؤال نکنی؛ زیرا ممکن است به سبب حیا از مردم، چیزی را ببخشد و قلبا راضی نباشد و ترجیح دهد که مالش را از دست بدهد؛ ولی خجالت را تحمّل نکند و مالی را که با زدن تازیانه به سر و صورت بگیرد با مالی که به ضرب تازیانه شرم به باطن اشخاص به دست بیاورند، چندان فرقی ندارد و هر دو مصادره به شمار می آیند.

همچنین مواظب باش، کسی به خاطر این چیزی به تو ندهد، به این طریق که تو را پرهیزکار و با تقوی تصوّر کند و مالی به تو ببخشد؛ زیرا در این حال، به شرطی آن مال حلال است که چیزی در باطنت نباشد که اگر از آن مطلع شود، از بخشیدن مال خودداری کند.

پیام های متن

1. قلب و دل انسان مؤمن، اولین معیار تشخیص حلال از حرام است.

2. احکام و دستورات دین و فتاوی مراجع دینی، دومین راه تشخیص حلال از حرام است.

3. رضایت کامل صاحب مال، سومین راه تشخیص حلال از حرام است.



کلیه حقوق برای پایگاه حوزه محفوظ است

شنبه 12/10/1388 - 23:57 - 0 تشکر 173861

سلام دوستان

ممنون از پاسخهای قشنگ و کاملتون

میلادی گرامی... بله... به نکته خوبی اشاره کردید

فهم و درک خواسته امام زمانمان (حالا در هر زمانی)

و نکته جالب!....هدایای حرام بود :(

سیب سرخ... من به نوبه خودم خوش آمد میگم بهتون...خوش اومدین به انجمن قرآن

وافعا" آدم با این اثرات چه کند!!!! کاش میشد یه جور میشد آدم نخوره...تو تنگا گیر نکنه :(...مطلب بسیار پر بار و زیبا بود

آِا با وضو و طهارت درست می شود...منظور از طهارت فقط طهارت ظاهری است؟

هاشمی گرامی

از شما نیز ممنونم...ولی دلم می خواد مطلب خوبتونو ریز ریز جواب بدم....اگه وقت بشه و ناراحت نشید :)

خیلی خوبه نکات زیادی داره

از همه ممنونم

اونی که اومدی خوندی

اونایی که پاسخ دادند

اونایی که فکر کردند

همگی در پناه حق

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 13/10/1388 - 0:35 - 0 تشکر 173871

سلام

متشکر از اینکه این  بحث رو  مطرح کردید

چرا ناراحت بشم

خودم بعضی از قسمتهای این متن برام سوال بود

مخصوصا اینجا 

 پیامبر است که گفت: از دلت فتوا بخواه، هر چند فقیهان هم فتوا دهند.

خب اگه اینجور باشه که دیگه فقیه و مرجع تقلید برای چی فتوا بدند هر کسی خودش به دلش مراجعه میکنه و هر کاری دلش خواست میکنه

دوست داشتم بقیه هم بخونن و نظرشون رو بگن

منتظر هستم تا نظرات شما دوست خوب رو بشنوم

موفق باشید 

دوشنبه 14/10/1388 - 17:30 - 0 تشکر 174143

آثار و پیامدهای لقمه حرام

1. لقمه حرام، تاریکی قلب و دل می آورد

علت اینکه انسان لازم است از خوردن مال حرام اجتناب کند، این است که حرام، قلب را تاریک می کند و بصیرتش را از بین می برد؛ ولی خوردن حلال سبب روشنایی و بیناییِ دل می شود و تاریکی یا روشنایی دل از اعتقاد قلبی پدید می آید نه از مالی که انسان به حرام یا حلال بودنش معتقد است.

2. لقمه حرام، باعث عدم استجابت دعا می شود

وقتی که پیامبر صلی الله علیه و آله از حریص بر دنیا یاد می کرد، می فرمود: چه بسیار آدم ژولیده موی، خاک آلوده و دورافتاده در سفرها که طعام و لباسش حرام و خوراکش حرام است و دست هایش را بلند می کند و یارب یارب می گوید. پس کجای آن دعا مستجاب می شود.

3. لقمه حرام، عدم قبولی نماز را در پی دارد

غزالی گوید: ...ابن عباس می گوید: خداوند نماز کسی را که در شکمش مال حرام باشد، قبول نمی کند.

چنین گویند که هر که یک لقمه حرام خورد، چهل روز، تیر دعای او بر نشانه اجابت نرسد.

4. لقمه حرام، آتش دوزخ را به همراه دارد

[پیامبر صلی الله علیه و آله ] فرمود: هر گوشتی که از حرام بروید، آتش او را سزاوارتر است.

5. لقمه حرام، مانع رسیدن به سعادت و توفیق می شود

(از صفات رذیله متعلقه به قوّه شهویه) مال حرام خوردن و از آن اجتناب نکردن است و آن از نتایج حبّ دنیا و حرص بر آن است و از اشدّ مهلکات و اعظم موانع وصول به سعادت است.

بیشتر کسانی که به هلاکت رسیده اند، سببش آن بوده و اکثر مردم که از فیوضات و سعادات محروم مانده اند، به واسطه آن شدی. سدّی از این محکم تر در راه توفیق نیست و پرده ای از این مانع تر بر چهره تأیید نه و کسی که تأمل کند، می داند که خوردن حرام، اعظم حجابی است بندگان را از وصول به درجه ابرار و قوی تر مانعی است از اتصال به عالم انوار. سراچه دل را از آن، تیرگی و ظلمات و خباثت و غفلت حاصل و نفس انسانی به واسطه آن به اسفل درکاتِ هلاکت و ضلالت واصل می گردد.

6. لقمه حرام، باعث عدم قبولی واجبات و مستحبات است

از حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله مروی است که در بیت المقدس فرشته ای هست که هر شب ندا می کند که هر که بخورد چیزی را که حرام باشد، خدا از او نه قبول می فرماید سنّتی را و نه واجبی را.

7. لقمه حرام، باعث گلایه زن و فرزند در روز قیامت است

وارد شده است که زن و فرزندان آدمی در روز قیامت به او می آویزند و او را در موقف حضور پروردگار باز می دارند و می گویند: پروردگارا! حق ما را از این شخص بستان. به درستی که ما جاهل به احکام شریعت بودیم و او ما را تعلیم نکرد و غذای حرام به ما خورانید و ما عالم به آن نبودیم.

8. لقمه حرام، درد و رنج جسمی می آورد

ابوالقاسم جعفربن احمدالرازی گوید: ابوالخیر عَسقلانی را ماهی آرزوی همی آمد به چندین سال، چون از جایی پدیدار آمد حلال، دست فرا کرد تا بخورد. استخوانی از استخوان های ماهی به انگشت وی فرا شد؛ بدان سبب دست از وی بداشت. گفت: یارب! کسی دست به شهوتِ حلال دراز کند، چنین کنی. آنکه دست به شهوت حرام دراز کند، با وی چه کنی.

9. لقمه حرام، در اولاد اثر سوء دارد

از قصّه پر غصّه آدم که گندم بهشت خورد، حکایت قابیل که می گویند نطفه وجود او از آن گندم بسته بود، به عبرتی برگیر؛ خاصیّت دو دانه گندم منهیّ مباح بهشت که آن باشد، خاصیت چرب و شیرین مهملات حرام و شبهه دار دنیا چه خواهد بود و بدان که تأثیر غذا در نطفه از قبیل تأثیر ساعت و حالت مرد و زن و اثر ترک ذکر حق در زمان جماع خواهد بود که به سر حدّ الجاء و اجبار نرسد و لهذا آن شخص مکلّف می باشد و تصحیح نیّت و قوّت تدبیر خود مناز و با قوت لایموت بساز که ضرر طعام دغدغه دار بدان از آن منفک نمی شود.

10. لقمه حرام، روزه را باطل می کند

غیبت و دروغ و بهتان و قوت حرام، روزه باطل کند به دلیل قرآن؛ قال اللّه تعالی: «سَمّاعُونَ لِلْکَذِبِ أکّالُونَ لِلسُّحْتِ.» دروغ و خوردن حرام، حق تعالی به یکدیگر مقرون کرده است.

در خبر است که دو زن در عهد رسول صلی الله علیه و آله به روزه بودند. در آخر روز گرسنگی ایشان را چنان به رنج آورد که نزدیک بود، هلاک شوند. دستوری خواستند از رسول صلی الله علیه و آله که روزه بگشایند. رسول صلی الله علیه و آله دستوری داد. چون روزه بگشادند، قدحی بدیشان فرستاد و ایشان را فرمود: قی کنید در این قدح. به هر دُوان، قدح پر از خون تازه و گوشت تازه کردند، مردمان شگفت بماندند. رسول صلی الله علیه و آله گفت: عجب مدارید از این حال که ایشان از رزق حلال به روزه بوده اند و به رزق حرام روزه بگشادند.

12. لقمه حرام، درهای حکمت را بر دل می بندد

در حدیث است که هر کس طعامی را از روی شهوت و خواهش نفس (نه از روی نیاز بدن) بخورد، خداوند، حکمت را بر دل او حرام فرماید.

13. لقمه حرام، دین را تباه می کند

چند مال شبهه ناک آری به کف؟ تا که باشی نرمْپوش و خوش علف
عاقبت سازد تو را از دین بری این خودآرایی و این تن پروری
لقمه کآید از طریق مشتبه خاک خور خاک و بر آن دندان منه
کان تو را در راه دین مغبون کند نور عرفان از دلت بیرون کند
لقمه نانی که باشد شبهه ناک در حریم کعبه، ابراهیم پاک
گر، به دست خود فشاندی تخم آن ور به گاو چرخ کردی شخم آن
ور مه نو در حصارش داس کرد ور به سنگ کعبه اش دستاس کرد
ور به آب زمزمش کردی عجین مریم آیین پیکری از حور عین
ور بخواندی بر خمیرش بی عدد فاتحه با قل هو اللّه احد
ور بود از شاخ طوبی آتشش ور شدی روح الامین هیزم کشش
ور تو بر خوانی هزاران بسمله بر سر آن لقمه پر ولوله
عاقبت، خاصیتش ظاهر شود نفس از آن لقمه تو را قاهر شود
در ره طاعت، تو را بی جان کند خانه دین تو را ویران کند
درد دینت گر بود ای مرد راه چاره خود کن که دینت شد تباه

پیام های متن

1. حرام خواری، قلب و دل انسان را تاریک می کند.

2. دعای کسی که لقمه حرام می خورد، مستجاب نمی شود.

3. طاعات و عباداتِ کسی که لقم حرام می خورد، قبول نمی شود.

4. خوردن لقمه حرام، آثار منفی درزندگی دنیایی و اخروی انسان دارد.

5. خوردن لقمه حرام، دینداری را تباه می کند.

6. هر گوشتی که از حرام بروید، آتش جهنم برای او سزاوارتر است.

دوشنبه 14/10/1388 - 21:35 - 0 تشکر 174203

سلام

ما هم از مطالب دوستان استفاده بردیم

 اما درباره اون موردی که هاشمی گرامی اشاره کردند : باید توجه کنیم که قلب و دلِ خودِ مؤمن آیینه ای از الطاف الهی است...اینجا هم اگه آورده شده به قلب رجوع شود از این باب هست ....وگرنه هر قلبی که توانایی تشخیص حلال یا حرام بودن را ندارد.

خوشا به آنانی که قلب سلیم دارند

قلبی که از گزند گناهان سالم مونده

قلبی که صاحبش اون رو اونقده با خوبی ها صیقل داده که براحتی انوارهدایت الهی توش تلالو میکنه

قلبی که اینقده توش خوبی ها راه یافته که وقتی هم یه حروم بخواد بیاد توش بطور اتومات زنگ خطرش به صدا درمیاد

بطور کل قلب سلیم به گناه آلرژی داره و صاحبش رو از این آگاه میسازه

یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

دوشنبه 14/10/1388 - 23:31 - 0 تشکر 174225

سلام

sajadjamshidi
 و میکرو عزیز

از مطالب بسیار خوبتان ممنون انشاالله همیشه حلال بخورید :)

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 15/10/1388 - 11:35 - 0 تشکر 174279

سلام دوستان

می خواستم یه داستانی رو براتون تعریف کنم

البته بصورت خلاصه و بزبون خودم :)

روزی کسی به یک عارفی که چشم بصیرت داشته و در خوبی زبانزد بوده

در خواست میکنه که راهی نیز به او نشان دهد

آن عارف و زاهد که گویی کشاورز بوده

به آن فرد میگه که تا 40 روز فقط از گندمی که من برات می آورم نان بپز وبخور و فقط هم همین مقدار را بخور و نه چیز دیگری!!

30 و اندی روز میگذرد

روزی همین که از در خانه اش بیرون می آید

گویی یک خوکی را می بیند که با او صحبت میکند

با بی توجهی از او می گذرد

و دیگر اون کاری که زاهد بهش گفته بود را ادامه نمیدهد و ابراز خستگی میکند

و میگوید تا بحال که چیزی نشد...بقول معروف ...ولش کن :)

چند روز بعد دوستش را در خیابان می بیند و با او سلام و احوال پرسی میکند

ولی دوستش از او دلگیر است و شاکی که آن روز دم در خونت به من محل ندادی

 و...

از او اصرار و از دیگری انکار...

تا اینکه با آدرس هایی که میدهد

متوجه می شود او همان حیوان بوده است

و حال پشیمانی که چه زود خسته راه شده است!!!!

خدایا!

ما را در راهت ثابت قدم بگردان!

مارا امتحان سخت که نتوانیم از آن بر آییم نفرما!

الهی آمین!

التماس دعا

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
پنج شنبه 17/10/1388 - 17:7 - 0 تشکر 174683

سلام

كسی كه دوست می‌دارد دعایش مستجاب شود،

پس پاكیزه كند خوراك و كسب خود را.

پیامبر اکرم (ص)

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.