• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 7480)
دوشنبه 30/9/1388 - 21:29 -0 تشکر 171241
وندالیسم چیست؟

پدیده ی "وندالیسم" یک ناهنجاری اجتماعی است به معنی....

معنیشو شما بگید تا راجع بهش بحث کنیم.تا معنی کلمه ی جدیدی رو یاد بگیریم.تا "آگاهی" پیدا کنیم و رشد کنیم

 منتظر نظر دوستان هستم و بنده هم بعد از شنیدن نظر دوستان نظر خودم رو عرض میکنم

 

دوشنبه 30/9/1388 - 23:4 - 0 تشکر 171262

به نام خدا

سلام

توضیح خیلی دقیقی ندارم بدم، لااقل فعلاً.

اما وندالیسم یعنی تخریب و ویرانگری و وحشیگری؛ که تا جایی که می دونم بیشتر به دشمنی با علم و هنر اطلاق می شه.  (از دیکشنری هم کمک گرفتم البته! :دی ) اما خب، خودمم یه چیزهایی به گوشم خورده بود قبلاً  :)

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

دوشنبه 30/9/1388 - 23:43 - 0 تشکر 171279

‌وندالیسم ‌واكنشی ‌است ‌در مقابل ‌برخی‌ از صور فشارها، تحمیلات‌، ناملایمات‌، حرمانها، اجحاف ‌و شكستها كه ‌مبین ‌تمایل ‌به ‌تخریب ‌آگاهانه‌، ارادی ‌و خودخواسته ‌اموال‌، تأسیسات ‌و متعلقات ‌عمومی ‌است. ‌(ژانورن، 1367: 28؛ تبریزی‌، 1367: 194 ـ 195)-- (تابلو کپی رایته نه؟)

دلایل شکل گیری شخصیت وندال از دید پژوهشگران اجتماعی ضد و نقیضه، که من خلاصه ی خلاصه ای از اون رو آوردم:

- وندالیسم ‌معمولاً در خانه‌هایی ‌غیرمنضبط با والدینی ‌سردرگم ‌و مردد و نامطمئن ‌از ارزشها و فلسفه ‌اجتماعی ‌خویش ‌پرورش ‌می‌یابد

- وندالیسم ‌ نتیجه ‌مستقیم ‌بریدگی ‌و عدم ‌پیوندی است كه ‌بین ‌ارزشهای ‌تحمیل ‌شده ‌از سوی‌ نهادهای ‌پرورشی ‌با آنچه‌ به‌ منزله ‌شرایط و واقعیتهای ‌حاكم ‌بر جامعه ‌مطرح ‌است‌، پدید می‌آید.

در صورت تمایل میتونید به لینک زیر یه سر بزنید و اطلاعات بیشتر بگیرین:

http://hamblogi.ir/blogs/scientific/archive/2009/01/24/1183.aspx

 

 

دل به اوج سپار و فرصت پرواز را از پرنده جان دريغ مدار

                    که ذات انسان در فرا رفتن است که ظهور ميابد نه در فرو ماندن

                                        سيد شهيدان اهل قلم - آويني

سه شنبه 1/10/1388 - 15:54 - 0 تشکر 171388

سلام

با تشکر از نظرات دوستان

.کاملا درست فرموده بودید

وندالیسم به معنای تخریب کنترل نشده اشیای و آثار فرهنگی باارزش یا اموال عمومی است که یک ناهنجاری اجتماعی به حساب می‌آید و دلایل متعددی برای آن عنوان می‌کنند. وندالیسم را در زمره انحرافات و بزهکاری‌های جوامع جدید دسته بندی می‌کنند و آن را عکس العملی خصمانه و واکنشی کینه توزانه نسبت به برخی از فشارها، تحمیلات، ناملایمات، اجحاف‌ها و شکست‌ها تحلیل می‌کنند.وندالیسم بیشتر به تخریب‌های اجتماعی و یا حركتی اطلاق می‌شود كه در آن فرد یا گروهی از افراد به خرابكاری بپردازند. البته وقتی واژه خرابكاری بكار برده می‌شود غالباً مواردی در نظر است كه تخریب‌ها اجتماعی و متعلق به عموم جامعه باشد.

ریشه لغوی این واژه از عنوان قوم «وندال» گرفته شده است. افراد این قوم كه در اروپای قرن پنجم میلادی می‌زیستند، به هر سرزمین و شهری كه وارد می‌شدند، اموال ساكنان آن را به غارت می‌بردند و اشیا و آثار غیرقابل حمل آنان را تخریب می‌كردند و از بین می‌بردند. ویژگی تخریبی این قوم سبب شد كه نام‌شان بر اعمال و اقدام‌های تخریبی در شهرها اتلاق شود و هر گونه تخریب اموال عمومی یادآور نام و یاد آنان باشد.

ادامه دارد...

سه شنبه 1/10/1388 - 16:1 - 0 تشکر 171390

وندال ؛ بیمار یا مجرم؟

وندالیسم یا تخریب گرایی پدید ه ای است که امروزه درمناطق شهری به شدت شیوع پیدا کرده است.وبطور معمول شیوع آن در میان افرادی است که 10 تا25 سال سن دارند. موضوع وندالیسم،بیشتر تخریب اموال عمومی است و دلایل آن در هشت متغیر ، شناسایی شده است:

1=محیط های نخستین تربیتی وتجارب دوران کودکی

2=توارث که این متغیر شامل زیر مجموعه هایی از قبیل ضریب هوشی است.بیشتر مجرمان از ضریب هوشی پایین تری نسبت به دیگران برخوردارند.

3=شخصیت وندال ها به شخصیت پرخاشگر،برون گرا،عکس العملی،ضد جامعه انتقام جو تقسیم می شود.

4=وضعیت اقتصادی واجتماعی وجمعیتی اغلب وندال ها جوان واز جنس مذکرند همچنین دارای تحصیلات پایین هستند.از نظر شغلی غیر ماهر واز نظر وضعیت تاهل مجرد ودر طبقات فرو دست قرار دارند.

5=وضعیت زندگی وندال ها نشان می دهد که آنها در مناطق درون شهر سا کن اند وبیشتر در مناطق فقیر نشین زندگی می کنند .آنها دارای رفقای بزهکار ومنحرفند وبه ورزشهایی مانند فوتبال علاقه دارند.اجاره نشین هستند ودر خانه های تنگ ومحدود زندگی می کنند.

6-این افراد اغلب در محیط های تحصیلی در گیر سلسله رفتارهای خشونت آمیزند.این عده دارای تجربه تنبیه بدنی در محیط تحصیلی هستند.

7=شرایط ووضعیت مکانی که وندال ها نسبت به آنها حساسیت دارند عبارت است از خیابا نهای خلوت وبدون گشت که پلیس در آن آمد ورفت ندارد.

8=وندال ها عموما برای اعمال خود توجیه پذیری دارندوتصور کیفر پایینی را برای رفتارشان در نظر می گیرند.این دسته در رفتارهایشان با یک سلسله اختلالات روحی وعاطفی وروانی دست به گریبان هستند.

با ملاحظه متغیرهای هشتگانه فوق که برآمده از نظریه کلارک  چنین نتیجه گرفته می شود که وندال قبل از این که مجرم باشد بیمار است. وناهنجاری های وی ناشی از بیماری اوست نه اعمال مجرمانه از اینرو قبل از این که به فکر مجازات وندال ها باشیم باید رفتاره ایشان را درمان کنیم.وقطعا مقام درمان با مجازات متفاوت است وهیچگاه پلیس وقاضی نمی تواند درمان بخش، آلام جامعه باشد همان طور که تاکنون چنین بوده است.

ادامه دارد...

سه شنبه 1/10/1388 - 16:8 - 0 تشکر 171392

با پذیرش این اصل که وندال بیمار است ووظیفه همگان است که بیمار را درمان کنیم به نکاتی اشاره می نمایم:

الف=باید با جدیت مقوله شادی وباید ها ونبایدهای آن در عرصه عمومی مخص شود وسعی شود نشانه های حزن واندوه را در جامعه کاهش داد.

2=فضاهای مناسبی برای تخلیه انرژی این دست از آحاد جامعه که متاسفانه کم هم نیستند فراهم شود تا در فضایی عاری از باید ونباید ؛وبکن ،نکن های آمرانه واز موضع حاکمیت وقدرت، شور ونشاط خود را تخلیه ونیاز روانی خود را به روش صحیح تامین سازد.

3=حاکمیت باید بپذیرد که با بیمار نمی توان از موضع پلیس وزندان برخورد کرد زیرا حضور قدرت صرفا می تواند ظهور ناهنجاری را پنهان کند وهیچ وقت ودر هیچ کشوری؛ قدرت بازدارندگی را نداشته است.

4=به جای برخوردهای سلبی وایجاد مانع برای بروز شادی وهیجانات صحیح و غلط ،بهتراین است که، حاکمیت خود را همراه هیجانات عمومی کند وخود زمینه بروز آن را فراهم سازد که تحقیقا آثار مخرب آن در این صورت کاسته خواهد شد. به تعبیر دیگر؛ بهتر این است، به جای اینکه قبل از بازیهای این چنینی در فضای رسانه ای القاء کنیم که با هزاران پلیس محسوس وصدها مامور نا محسوس می خواهیم جلوی نا امنی ها را بگیریم ،اعلام کنیم پلیس به عنوان بخشی از جامعه، همراه مردم ؛آماده است که پس از بازی شادمانی کند وامنیت شادی کنند گان را تامین می کند.که این خود تلقین آرامش واطمینان است از همراهی حاکمیت با مردم ولو در ظاهر بزهکار.

در پایان تاکید می کنم: اگر نتوانیم برای حزن وشادی، تعریفی مناسب ارائه کنیم هر روز شاهد گسست بین رفتارهای عمومی وخصوصی مردم با آن چه که حاکمیت تصور دارد خواهیم بود که هزینه سرسام آور مادی ومعنوی آن به مراتب، بیش ا زتخریب چند دستگاه خودرو وصندلی ورزشگاه واتوبوس شرکت واحد می باشد.

برگرفته از سایت های:

شهرسازان،دکتر بهشتی

سه شنبه 1/10/1388 - 18:39 - 0 تشکر 171418

به جای برخوردهای سلبی وایجاد مانع برای بروز شادی وهیجانات صحیح و غلط ،بهتراین است که، حاکمیت خود را همراه هیجانات عمومی کند وخود زمینه بروز آن را فراهم سازد که تحقیقا آثار مخرب آن در این صورت کاسته خواهد شد.

عمو کچل جون، (ببخشینا قصد توهین ندارم IDتون یه کم عجیبه)

فکر نمیکنین این نکته ای که اشاره کردید، نمیتونه خیلی کارساز باشه؟

آخه الان چند سالیه که برای چهارشنبه سوری، نیروی انتظامی جشن و نور افشانی برگزار میکنه و از مردم دعوت میکنه که شرکت کنند،

اما کسایی که شخصیت وندال دارن، هرگز به چنین جشنهایی راضی نمیشن و حضورشون تو این جشنها هم مایه ی خرابکاریه

تازه بعد از اون جشنها هم برای خودشون مراسماتی دارند دیدنی!!!

عینهو میدون جنگ بمب میترکونن! اعمال و رفتار موزون و ناموزون هم که بماند! عملا دو سه شب آرامش مختله، و بعدش هم که خیابونها و کوچه های کثیف و خراب

 

 

دل به اوج سپار و فرصت پرواز را از پرنده جان دريغ مدار

                    که ذات انسان در فرا رفتن است که ظهور ميابد نه در فرو ماندن

                                        سيد شهيدان اهل قلم - آويني

سه شنبه 1/10/1388 - 22:31 - 0 تشکر 171486

گسترش ‌وندالیسم ‌و علل ‌آن‌

عصیان ‌روزافزون ‌انسان‌، به ‌خصوص ‌نسل ‌جوان‌، نه ‌تنها نشان ‌دهنده ‌احساس ‌اجحاف ‌و درماندگی ‌توأم ‌با خشم‌، پرخاشگری ‌و آشوبگری ‌آنان ‌است‌، بلكه ‌معرف‌ تحمیلات ‌اجتماعی ‌و تجویزهای ‌نیروهای ‌قاهر و سركوبگر بیرونی ‌در جامعه‌ای‌ است ‌كه‌ به ‌جای ‌در نظر گرفتن ‌نگرشها، باورها، رفتارها و الگوهای ‌فرد، گروه‌، قشر یا نسلی ‌دیگر، تنها نگرشها و الگوهای ‌خود را به ‌آنان ‌تجویز می‌كند. در حقیقت ‌وندالیسم ‌واكنشی ‌است ‌در مقابل ‌برخی‌ از صور فشارها، تحمیلات‌، ناملایمات‌، حرمانها، اجحاف ‌و شكستها كه ‌مبین ‌تمایل ‌به ‌تخریب ‌آگاهانه‌، ارادی ‌و خودخواسته ‌اموال‌، تأسیسات ‌و متعلقات ‌عمومی ‌است. ‌(ژانورن، 1367: 28؛ تبریزی‌، 1367: 194 ـ 195) البته تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد وندالیسم دارای انواع بسیاری است (ویلسون و هیلی، 1986) که بسیاری از آنها خارج از حوزه بحث ماست و ما برحسب چارچوب نظری بحث که به کنشها و واکنشهای نسلها عطف می کند، گونه وندالیسم گروه های بزهکار و گونه جدید از وندالیسم را تحت عنوان "وندالیسم نسلی" برای اولین بار معرفی می کنیم.

محققان ‌آسیبهای ‌اجتماعی ‌دریافته‌اند كه ‌شرایط و محیط اجتماعی ‌افراد در شكل‌گیری ‌شخصیت ‌وندال ‌در آنها نقشی‌تعیین‌كننده ‌داشته‌اند كه ‌ریشه‌های ‌آن ‌را می توان در محیط خانواده ‌یافت‌. در این‌ خصوص ‌دو دیدگاه‌ متفاوت ‌و حتی ‌در برخی ‌موارد متضاد در مورد وندالیسم ‌ارائه ‌شده ‌است‌. دیدگاه‌ نخست ‌بر این ‌باورست ‌كه ‌وندالیسم ‌معمولاً در خانه‌هایی ‌غیرمنضبط با والدینی ‌سردرگم ‌و مردد و نامطمئن ‌از ارزشها و فلسفه ‌اجتماعی ‌خویش ‌پرورش ‌می‌یابد و غالباً احساس ‌درماندگی ‌و احساس ‌اجحاف ‌خود را به ‌صورت ‌قهرآمیز و پرخاشگرانه ‌در مقابل ‌نسل ‌بزرگتر، صاحبان ‌قدرت‌و همه ‌نهادها و سازمانهای ‌تأسیس‌شده ‌در جامعه ‌نشان ‌می‌دهند. (فیور، 1973: 8) دیدگاهی ‌دیگر وندالیسم ‌را نتیجه ‌مستقیم ‌بریدگی ‌و عدم ‌پیوندی ‌می‌داند كه ‌بین ‌ارزشهای ‌تحمیل ‌شده ‌از سوی‌ نهادهای ‌پرورشی ‌با آنچه‌ به‌ منزله ‌شرایط و واقعیتهای ‌حاكم ‌بر جامعه ‌مطرح ‌است‌، پدید می‌آید. (فلکس، 1971: 63؛ فلکس، 1986: 52 - 75) آن ‌تجویزها از والدین ‌و مدرسه‌ گرفته ‌تا دولت ‌و رسانه‌ها را در برمی‌گیرند. با یك ‌بررسی ‌دقیق ‌و نگاهی ‌ژرفتر می‌توان ‌دریافت ‌كه ‌دلیل ‌چنین ‌تمایزی ‌در چیست‌. دیدگاه‌ نخست ‌وندالیسم ‌را به ‌جوانان‌ محدود می‌كند و خانواده ‌آنان‌ را به‌ چشم ‌وندال ‌نمی‌بیند، از این ‌روی ‌بی‌نظمی‌ها و سهل‌انگاری ‌والدین ‌را دلیل ‌آن ‌می‌بیند، در حالی ‌كه ‌در دیدگاه ‌دوم ‌والدین ‌خانواده ‌نیز می‌توانند جزو اشخاص ‌وندال ‌باشند، بنابراین ‌هنجارگریزی ‌و بی‌نظمی ‌آنها همچون ‌فرزندانشان ‌معلول ‌تجویزات ‌و سختگیرهای جامعه ‌است‌، نه ‌سهل‌انگاری‌ها و نظم‌گریزی‌ها. توجه ‌به ‌این ‌نكته‌ بسیار ضروری‌ است‌، زیرا با معكوس ‌شدن ‌علت ‌واقعی ‌وندالیسم ‌از سختگیری ‌و تجویزات ‌به ‌سهل‌انگاری ‌و بی‌نظمی‌، پدیده وندالیسم ‌نه ‌تنها برطرف ‌نمی‌شود، بلكه ‌گسترش ‌می‌یابد. (احمدی‌، 82 ـ1381: 83 ـ 84)

 تحلیل ‌كنشی ‌وندالیسم‌

هنگامی ‌كه ‌فاصله ‌بین ‌فرهنگ ‌عمومی ‌و فرهنگ ‌رسمی ‌زیاد باشد، فاصله ‌بین ‌معیارهای ‌تنظیم ‌كننده‌ واقعیات ‌با شرایط واقعی ‌حاكم ‌بر واقعیات ‌زیاد می‌شود و عكس‌العمل ‌نسلی ‌را در پی ‌دارد كه ‌هنجارها، قواعد، رسوم‌، الگوها و عادات ‌و قوانین ‌نسلی ‌دیگر را كه ‌واقعیات‌ و شرایط او را در نظر نمی‌گیرد، طرد می‌كند. فاصله ‌هر چه ‌بیشتر و عمیق‌تر بین ‌فرهنگ‌ عمومی ‌و فرهنگ‌ رسمی ‌نیز یكی ‌از عوامل ‌تعیین ‌كننده‌ای ‌است ‌كه ‌مشخص‌ می‌سازد، یك ‌نسل تقابل ‌دیدگاهها، رفتارها و الگوهای ‌خود با نسلی ‌دیگر را به ‌شكلی ‌مشاركتی ‌و اصلاحی ‌ببیند یا تعامل ‌را راه‌حل ‌مناسبی ‌ندید ‌چرا كه ‌شكاف ‌را آنقدر اساسی ‌و عمیق ‌بیابد كه ‌تنها راه ‌را در خرابی ‌و فروپاشی ‌تمامی ‌نظامی ‌ارزیابی ‌كند كه ‌انعطافی ‌برای ‌در نظر گرفتن ‌خواستها، نگرشها و الگوهای ‌نسل ‌او قائل ‌نمی‌شود. به ‌بیان‌ دیگر، كنش‌ و واكنش ‌نسلها نسبت‌ به ‌شرایط موجود و نسبت ‌به ‌یكدیگرست‌ كه‌ می‌تواند موجب ‌شود آسیب ‌اجتماعی ‌وندالیسم ‌پدید آمده‌، گسترش ‌یافته و متجلی ‌شود. اگر تفاوتهای ‌نسلی ‌در جامعه‌ای‌ به ‌حدی برسد كه ‌شكاف ‌محسوسی ‌را نشان ‌دهد، آنگاه ‌نسلهای ‌در تقابل ‌با یكدیگر چند راه ‌پیش‌ روی ‌دارند. اگر نسلی ‌كه ‌نهادهای ‌جامعه را در كنترل ‌هنجارها، نگرشها، رفتارها و الگوهای ‌خود دارد به نگرشها، ایده‌ها، هنجارها، رفتارها و الگوهای ‌نسلی ‌كه ‌در زیر دست ‌او پرورده ‌می‌شود، توجه ‌نكرده ‌و كاملاً تجویزی‌ و یك ‌طرفه‌، نحوه ‌كنش ‌مورد انتخاب ‌او نسبت ‌به‌ شرایط موجود و نسل ‌مقابل ‌باشد، اولین ‌گام را ‌برای‌ تشكیل‌ پدیده‌ وندالیسم برداشته‌ است‌. نسل ‌زیر دست‌ چند راه‌ پیش ‌روی ‌خود دارد، یا آنچه ‌را كه ‌در تقابل ‌با نسل ‌مسلط می‌بیند از طریق ‌تعامل ‌و همفكری ‌و همجوشی ‌برطرف ‌سازد، كه در این صورت از سرایت ‌وندالیسم‌ به‌ خود تا این ‌مرحله‌ از كنش ‌اجتناب ‌كرده ‌است‌، ولی ‌انتخابهای ‌بعدی ‌او تحت ‌تأثیر واكنشهای ‌نسل ‌مسلط قرار دارد. اگر نسل ‌مسلط همچون‌ گذشته ‌بر شیوه ‌تجویز و تحدید یك ‌طرفه ‌خود استمرار ورزد، علاوه ‌بر آن ‌كه‌ خود را از نگرشها، باورها و الگوهای ‌دیگری ‌كه ‌برخاسته ‌از شرایط جدید حاكم ‌بر واقعیت ‌و جامعه ‌است‌ محروم ‌ساخته‌، خود را در خطر واكنش ‌بعدی ‌نسل‌ زیر دست‌ به ‌شكل‌ خرابكاری‌ و آشوبگری ‌وندال‌ قرار داده‌ است‌. اما واكنش ‌بعدی ‌نسل ‌زیر دست‌ چگونه ‌می‌تواند باشد؟ اگر بنا بر هر دلیلی، ‌كنش ‌مناسب ‌خود را برای‌ حل‌ مشكل‌ رها كرده ‌و به ‌مقابله ‌به ‌مثل‌ بپردازد، در راه ‌آشوبگری ‌گام‌ برداشته ‌است‌ و به ‌جای‌ حل ‌مشكل‌، مشكل ‌را حذف ‌كرده‌ است‌ و اگر روزی ‌بخواهد برای‌ برطرف ‌كردن ‌نیازهای ‌خود از آن ‌استفاده ‌كند، باید مجدداً خرابهای ‌خود را آباد كند. در نهایت ‌نحوه ‌عمل ‌و عكس ‌العمل ‌نسلهای ‌مسلط و زیردست ‌نسبت ‌به‌ یكدیگر و نسبت ‌به ‌واقعیات ‌موجود است ‌كه ‌تعیین ‌كننده ‌غایی ‌است‌. (همانجا، 84 ـ 85) این ‌امر هنگامی ‌بیشتر از كنترل ‌افراد خارج ‌شده ‌و وندالیسم ‌را تابع ‌شرایط موجود می‌سازد كه ‌اولاً فاصله ‌بین ‌واقعیات ‌و شرایط اجتماعی ‌جامعه با هنجارها، باورها، رفتارها و الگوهای ‌نسلها زیاد بوده ‌و ثانیاً شكاف ‌بین ‌فرهنگ ‌رسمی ‌و فرهنگ‌ عمومی ‌عمیق ‌و گسترده ‌باشد و هنگامی ‌بیشتر متأثر از انتخاب ‌كنشهای ‌نسلهاست ‌كه‌ آنها به‌جای ‌مشاركت ‌و تعامل ‌با یكدیگر، تجویز و حذف ‌یكدیگر را دنبال ‌كنند و برای ‌دیدگاهها، هنجارها، باورها، رفتارها و الگوهای ‌دیگری ‌مشروعیت ‌قائل ‌نشوند. باید دقت‌كرد كه ‌در بسیاری ‌از موارد تفاوتهای ‌موجود در هنجارها، نگرشها، رفتارها و الگوهای ‌هر نسل ‌برخاسته ‌از شرایط حاكم بر تعامل ‌یك ‌نسل ‌است ‌و از منظر نسلی ‌كه ‌با تعاملات‌ دیگری ‌سر و كار داشته ‌و از شرایطی‌ دیگری ‌متأثر شده‌ به ‌شكلی ‌اجتناب ‌ناپذیر متفاوت ‌است‌

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.