شناسايي جنسيت جستوجوگران و خريداران اينترنتي از طريق خدمات جديد مايكروسافت!!!
مايكروسافت به زودي قادر به تشخيص مرد يا زن بودن جستوجوگران اينترنتي خواهد شد.
Jed Nahum مدير فروش محصولات مايكروسافت ميگويد: اين ويژگي آگهيدهندگان آنلاين اينترنتي را قادر ميسازد كه با اطلاع از روحيات بازديدكنندگان خود آگهيهاي خود را متناسب با روحيات مشتريان طراحي كنند.
مايكروسافت با توسعه فناوري بخش آگهيهاي تبليغاتي خود قصد دارد وبسايت اينترنتي MSN را براي رقابت با ياهو و گوگل در فروش آگهيهاي آنلاين تقويت كند. اين ويژگيها در آزمايشگاه پژوهشي مايكروسافت در پكن توسعه پيدا كردهاند.
Nahum ميگويد: اطلاع از جنسيت جستوجو كننده و بازديد كننده آگهيهاي تبليغاتي ميتواند پارامتر بسيار مهمي براي اگهيدهندگان باشد كه پيامهاي آگهيهاي خود را بر اساس آن سازماندهي كنند.
مايكروسافت با استفاده ازاين فناوري ميتواند حدس بزند كه به عنوان مثال كسي كه كلمه «تويوتا كورولا» را در پايگاه اينترنتي جستوجو ميكند احتمال زن بودنش خيلي بيشتر از كسي است كه فقط از كلمه «تويوتا» براي جستوجوي اينترنتي خود استفاده ميكند. مايكروسافت قصد دارد سال آينده از اين ويژگي در نرمافزار جستوجو و آگهيهاي خود استفاده كند.
مايكروسافت پس از عقب ماندن از گوگل و ياهو در بازار جستوجوي اينترنتي، هماكنون در آزمايشگاه پژوهشي خود واقع در پكن بر روي حدود 40 نوع پروژه تبليغاتي در دست تحقيق دارد تا بتواند سهم بيشتري از بازار جستوجوي اينترنتي را از آن خود كند.