• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 8969)
چهارشنبه 25/9/1388 - 0:36 -0 تشکر 169936
هیوندای جنسیس

به معنای ظهور و پیدایش است. این مدل از هیوندایی

در سال 2007 در نمایشگاه دیترویت به عنوان یک کانسپت معرفی شد که  زیبایی  مدل کنونی را نداشت

و در سال 2008 نیز مدل کوپه آن نیز هم بصورت concept و هم proto type  معرفی شده است که گفته

میشود به احتمال زیاد جایگزین مدل Coupe هیوندای در سال های آینده خواهد شد. رقیبان اصلی خودرو

هیوندایی genesis  لکسس LS – مرسدس بنز S class – ب ام و 7-series و آئودی A8 هستند که قیمت

جنسیس (32 الی 37 هزار دلار) از ارزان ترین رقیبش یعنی لکسز سری ال اس کمتر از نصف قیمت آن

است در حالیکه تجهیزات جنسیس اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست!!!
سیستم صوتی Lexicon که 7.1 کانال 17 اسپیکر ، 2 تا مبدل 3 راه. 528 وات خروجی، 5 تا مبدل 2 راه، پردازشگر دیجیتال سیگنال ها که یه صدای تفکیک شده و شفاف و در عین حال قدرتمند در اختیار سرنشینا قرار میده. به نقل از خیلیا از جمله ویکیپدیا که من دارم سیستم رو از روی اون مینویسم این سیستم فقط در رولز رویس فانتوم استفاده شده!!!
کنترل برقی فرمان.
تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم کنترل پایداری. ESC
ترمز های abs و تکنولوژی توزیع الکترونیک نیرو EBD
سیستم تعلیق 3 حالبته و هوشمند و قابل تنظیم. منوال، نرمال و اسپرت. فکر کنم گازی هم باشن فنر ها.
فرمان الکتروهیدرولیک ( همونی که در مزدا 3 هم استفاده شده)
سیستم چراغ های جلو که از زنون hid هست استفاده شده که فکر کنم همون نسل دوم hid باشه. چراغهای جلو به طور هوشمند در جهتی که میچرخیم، میچرخه.
8 تا هم کیسه هوا ( ایربگ) داره
سیستم ناوبری ترافیک.
سیستم های دید الکترونیک جهت راحت تر پارک کردن خودرو

طراحی بدنه : 

فرم ظاهری این خودروی نو ظهور کره ای در قسمت جلو و دماغه آن شباهت آشکاری به سه خودروی مرسدس بنز اس کلاس . لکسز LS و حتی هیوندایی آزرا ( در بخش چراغ ها) دارد و جلو پنجره  آن اگرچه  تا کنون در هیچ خودرویی دیده نشده طرح ابتکاری خود هیوندا میباشد ولی اگر از فاصله ی دور به آن نگاه کنید به یاد مدل های کلاسیک و الگانس مرسدس بنز می افتید.  در نمای جانبی هم طرح کاملآ آشنا و تکراری بوده چرا که طراحی آن شباهتهای  زیادی به انواع لکسوس مخصوصآ مدل ES لکسس دارد که به راحتی حتی از فرم دستگیره های دربهای آن می توان به این مسئله پی برد.اما می رسیم به نمای پشت خودرو که باز هم مملو از کپی برداری به سبک کره ای ست! در بخش عقب هیوندای جنسیس چراغ ها که از نوع لامپ led یا دیود هستند الهام گرفته از چراغ های بی ام و سری 5
است  و  در کل نمای عقب که زیبا نیز بوده فرمی مشابه طرح های ب ام و   دارد و خط کروم  رنگ  بالایFinisher ( جا پلاکی ) مانندBMW سری 7 فعلی طراحی شده و نکته ای که جالب است این است که در
نمای جلویی خودرو (بعضی مدلها) در هیج نقطه ای آرم کمپانی HYUNDAI دیده نمی شود و جلو پنجره کمی ناقص به نظر می رسد در صورتی که در نمای عقبی جنسیس آرم هیوندایی بالای خط کروم رنگ
همانند تمامی مدل های هیوندای قرار گرفته و خودنمایی می کند و در تمامی مدل ها دو عدد لوله اگزوز بیضی شکل کرومی در دو لبه سپر خودرو قرار دارد و با رینگهای نقره ای براق 20 اینچی خودرو همخوانی
دارند .
در مجموع اگر چه طرح جنسیس 2009 سرشار از کپی برداری های متعدد در نقاط مختلف بدنه است و اصالت زیادی ندارد اما اگر اصالت محصولات هیوندای برایتان مهم نباشد دیگر نباید مشکلی از جهت طراحی خارجی خودرو داشته باشید چرا که طرحی محافظه کارانه ، کمی ساده و در عین حال بسیار مجلل و زیباست.
در این اتومبیل جدید تقلید طرح در نمای خارجی بسیار بیشتر از نمای داخلی ماشین هست ولی باید قبول کرد کهکره ای ها هم در کپی برداری و تقلید دست کمی از چینی ها ندارند و
این مسئله که مدل های جدید هیوندای پس از جنسیس از طرح آن الگو گرفته شده اند مانند هیوندای
سوناتا 2009 فیس لیفت شده و یا هیوندایی جنسیس کوپه نشان از آن دارد که طرح Genesis سدان طرح موفق و مورد قبولی تا به امروز بوده است

طراحی کابین : 

 در داخل Hyundai Genesis کمی بیشتر ابتکارات مهندسان هیوندای دیده می شود و همین طور تقلید کمتر بجز فرمان که شبیه بنتلی CFS است و کنسول پایینی که شبیه بنز های CL و S کلاس و طراحیداشبورد  آن  غریب  و تازه است و طبیعتآ  طراحی  داخلی جنسیز زیبایی طراحی خارجی آن را ندارد و ویژگی های آن صفحه ی نمایشگر ال سی دی بزرگ لمسی استفاده از آلومینیوم  چوب و چرم به رنگهای مختلف و استفاده از اهرم دایره ای شکل برای فرمان کنترل کامپیوتر و دیگر امکانات الکترونیکی اتومبیل ست. 

صفحه کیلومتر شمار از نوع فلورسنت با زمینه ی سفید رنگ است که تا سرعت 260 کیلومتر برساعت عدد گذاری شده است. سیستم صوتی LEXICON است که 17 بلندگو دارد و آمپلی فایر 528واتی  دارد ضمن این که گفته می شود سیستم صوتی موجود در این خودرو بهترین سیستم صوتی خودرویی جهان است که تنها یک اتومبیل است که سیستم صوتی آن بهتر از این نوع است: رولزرویس فانتوم!  

جنسیس دارای لیستی از امکانات استاندارد است مانند :

8 عدد کیسه هوا – پشت سری فعال – کنترل الکترونیکی پایداری – رینگ 20 اینچی – کروز کنترل پیشرفته

تطابقی- صندلی های گرم شونده و سرد شونده- مه شکن مخفی شونده با تنظیم نور اتوماتیک  -

سنسور مسافت – سیستم ناوبری با دوربین عقب – بلوتوث – USB – IPOD ـJACK – سیستم صوتی

 528 وات با گیرنده ماهواره ای( لکسیکن) – و 30 گیگ حافظه – 17 عدد بلندگو – دی وی دی پلیر و … .

موتور و گیربکس : 

 هیوندایی جنسیس با سه گونه پیشرانه مختلف عرضه شده است :

پیشرانه اول از نوع لامبادا V6 حجم 3300 سی سی با قدرت 242 اسب بخار 24 سوپاپ

پیشرانه دوم شش سیلندر V6 حجم 3800 سی سی با نیروی تولیدی 290 اسب بخار 24 سوپاپ

پیشرانه سوم از نوع Tau هشت سیلندر V8 با حجم 4600 سی سی 32 سوپاپه با قدرت 368 اسب

بخار با دو میل سوپاپ در هر   سر سیلندر  که خودروی جنسیس با وزنی بیش از 2 تن با موتور سوم

که  اولین  موتور 8 سیلندر کمپانی هیوندایی است  شتاب 0 تا 100  کیلومتر اش برابر با 5.5 ثانیه و

زمان طی مسافت 400 متر 14 ثانیه با سرعت 166 کیلومتر بر ساعت است.

حداکثر سرعت این اتومبیل 255 کیلومتر با موتور 8 سیلندر است که شتاب جانبی این اتومبیل عظیم

الجثه 0.87 G است یعنی در سر پیچ ها خودرو این میزان پایداری را دارد که 87 درصد وزن  خودرو  را

تحمل می  کند  و   نشان از دینامیک بالای Genesis 2009 دارد. تمامی  مدل های جنسیس از نوع دیفرانسیل عقب هستند و نسبت تقسیم وزن بین دو محور 53 به 47 است که باعث پایداری و ثبات

فوق العاده با توجه به  سیستم استاندارد کنترل پایداری ESC که از تکنولوژیهای مهم در عرصه ایمنی خودرو می باشد ٬ باعث بالا رفتن اطمینان در رانندگی شده است
این سیستم در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۷۰ درصد تولیدات هیوندای بکار رفته است .
کاهش ورود صدا به داخل کابین و کیفیت سواری و هندلینگ پیشرفته جنسیس به لطف ساختار قوی بدنه ایجاد شده
است . هیوندای با استفاده از فلز با قابلیت انبساط بالا در مناطق حساس در ساختمان بدنه باعث بالا رفتن مقاومت پیچش بدنه شده است . ضمن آنکه کیفیت کابین جنسیس از بسیاری از همکلاسان خود بالاتر است .

توانایی های برجسته هیوندای جنسیس مدیون موتور کاملا جدید Tau V8 4.6L که به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک
ساخت ZF آلمان ( که دارای قابلیت شیفت ترونیک نیز هست ) متصل است
٬ می باشد .
هیوندای برای ایجاد حداکثر
نیرو در موتور های خود از سیستم تغییر مداوم تایمینگ سوپاپها ( CVVT ) و سیستم جدید نیروی متغیر ( VIS ) که به
تنفس بهتر موتور در دورهای پایین و بالا کمک می کند ٬ استفاد کرده است .
سیستم فنربندی که برای جنسیس طراحی شده در جلو از سیستم اتصال پنج نقطه ای با دو بازوی بالا و پایین که
چرخهای جلو را به شاسی متصل می کنند ٬ بهره می برد .سیستم فنربندی عقب نیز به صورت اتصال پنج نقطه ای می
باشد که در سطح بالایی عمل می کند . قابلیتهای پیشرفته فنربندی جلو و عقب با سیستم ASD که قابلیت انعطاف
فنربندی را تنظیم می کند ٬ کامل می شود .
هیوندای برای چراغهای جلو جنسیس از لامپهای زنون پیشرفته ( HID )
استفاده کرده است . لامپهای HID از قابلیتهایی
مانند روشنایی بهتر ٬ سیستم مدرن روشنایی daylight و کاهش دهنده
مصرف انرژی بهره می برد . سیستم تنظیم کننده خودکار ٬ نور چراغهای جلو
را با میزان بار و سرنشین تنظیم می کند . همچنین یک سیستم اتوماتیک
دیگر با
چرخش لامپها در جهت چرخش اتومبیل دید بهتری را برای رانند در پیچها
تامین می کند .

از سیستم های ایمنی بکار رفته در جنسیس می توان به سیستم کنترل
پایداری ESC ٬ هشت ایربگ ٬ و سیستم
الکتریکی حفاظت از سرقت ٬ اشاره کرد . سیستم الکتریکی حفاظت از سر را
پیش از این تنها در خودرو هایی به مانند مرسدس ٬ بی ام و و لکسس شاهد
بوده ایم .

 هیوندای در مجموع هشت سنسور برای سپرهای عقب و جلو جنسیس ذر
نظر گرفته که این سنسورها کمک بسیاری به پارک خودرو در مکانهای کوچک
می کنند .سیستم رادار دید جلو و سیستم کروز کنترل هوشمند از دیگر تکنولوژیهای بکار رفته در جنسیس است . سیستم کروز کنترل هوشمند
سرعت و فاصله اتومبیل با خودرو جلویی را به صورت خودکار تنظیم می کند .
جنسیس از ۴ دیسک در ۴ چرخ برای توقف بهره می برد . سیستم ABS و
سیستم پخش نیروی ترمز EBD کمک زیادی به توقف جنسیس می کنند .
دیسکهای ترمز در مدلهای V6 در جلو ۱۲.۶ اینچ و در عقب ۱۲.۴ اینچ می
باشند . تعداد پیستون ترمز نیز یک عدد می باشد . در مدل V8 از دیسکهای
بزرگتر و دو پیستون در هر چرخ استفاده شده است

پایان سخن 

شعار شرکت هیوندایی برای جنسیس این بود:

ابعاد سری 7  + عملکرد سری 5  +  قیمت سری 3

که براستی این سه فاکتور  به خوبی رعایت شده بخصوص فاکتور قیمت که چه در امریکا که قیمت

آن بین 32 تا 37 هزار دلار است و چه در ایران که قیمت آن 70 میلیوم تومان است در میان رقبای

لوکس آلمانی و ژاپنی خود سربلند تر از آنها است و در کشور ایران هم بازار خوبی برای آن پیش بینی

میشود و قطعآ فروش بالایی مانند دیگر مدلهای هیوندایی در کشور خواهد داشت.

منابع:

http://pedicar.persianblog.ir/post/147/

 http://www.lincah.com/2009-hyundai-genesis-v8

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.