• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 1932)
شنبه 25/7/1388 - 22:59 -0 تشکر 159033
آیت الله سید علی محمد دستغیب

بسم الله الارحمن الرحیمدر این تایپیک قصد دارم به وظیفه مسلمانی خود عمل کرده واز یک مظلوم که مورد ظلم قرار گرفته دفاع کنم آری مدتیست که نام آیت الله سید علی محمد دستغیب رسانه ای شده وتوهین هایی مغرضانه نسبت به این بزر گوار صورت میگیرد من به عنوان یک شهروند شیرازی  برخود لازم میدانم این مطالب رو مطرح کنم :1.برخی افراد ونهادها اقدام به پخش شب نامه بر علیه ایشان نموده وآن را به مردم شریف شیراز نسبت داده انددر حالیکه نه تنها مردم شیرازبلکه مردم استان فارس همیشه نسبت به ایشان ارادت داشته ودارند وباوجود مطالب کذبی که همیشه در ایام انتخابات مجلس خبرگان رهبری بر علیه ایشان توریع میشود باز هم با بیشترین رای ازجانب مردم انتخاب میشوند 2.برخی نسبت ضدیت با ولایت فقیه رو به ایشان میدهند درحلیکه بنده به عنوان شخصی که سالها از سخنرانیهای ایشان استفاده کرده ام در محضر خداوند شهادت میدهم که معظم له همیشه حامی ولایت بوده ودر آخرهمه سخنرانیهایشان برای مقام معظم رهبری دعا میکنند3.متاسفانه برخی که تحمل مخالف رو ندارند وجز به تفرقه افکنی در جامعه کار دیگری انجام نمی دهند این روزها داعیه دار مرجعیت شده وبا حکم مرجعیت این بزرگوار مخالفت میکنند سخن من به این افراد این است که هرکسی باید در حیطه کاری خودش دخالت کند اگر یکی از مراجع ومجتهدین بزرگوار به اجتهاد ایشان خرده بگیرد (سمعا وطاعطا)نه شما که خود مقلدید ودر این زمینه بیسواد

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا

درادامه نیز مقداری از زندگی نامه ایشان می آید

http://www.dastgheib.ir

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

شنبه 25/7/1388 - 23:0 - 0 تشکر 159034

حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب حسینی شیرازی در روز بیست‌ و سوّم‌ اسفندماه‌ 1313 ه.ش‌ در شهر شیراز در خاندان‌ علم‌ و تقوی و اجتهاد پا به عرصه وجود گذاشت. نسب‌ شریف‌ ایشان‌ تقریباً با سی‌ واسطه‌ به‌ حضرت‌ علیّ بن‌ الحسین‌ زین‌ العابدین‌(علیه السلام) می‌رسد. والد ایشان مرحوم سیدعلی اکبر از اخیار و متدیّنین شهر شیراز بود که در سال 1343 ه.ش در سن 70 سالگی به رحمت ایزدی پیوست و در بقعه مبارکه حضرت سیدمیر محمد بن موسی الکاظم به خاک سپرده شد. مادرِ ایشان‌ خواهر شهید راه محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدتقی دستغیب فرزند آیت الله سید میرهدایت الله دستغیب بود.

جدّ اوّل ایشان مرحوم‌ آیت‌الله سیّدعلی‌محمّد ـ كه‌ به‌ نقل‌ بزرگان‌ خاندان،‌ اجتهاد مطلق‌ داشته‌اندـ در نجف‌ اشرف‌ به تحصیل‌ و تدریس علوم دینی مشغول بوده و در جوار حرم حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) چشم از جهان فروبست و در همانجا به خاک سپرده شد.

جدّ اعلای ایشان حضرت آیت الله سیدمیر هدایت الله، بزرگ خاندان دستغیب و مرجع تقلید عصر خود بوده است و مردم شیراز و فارس بلکه منطقه جنوب کشور از برکات معنوی ایشان و فرزندانشان بهره می گرفتند.

شروع‌ دروس‌ حوزوی‌

از سنین‌ نوجوانی‌ به‌ مسجد جامع‌ عتیق‌ كه‌ بدست‌ توانای‌ شهید محراب‌ آیت‌الله دستغیب‌(ره) بازسازی‌ و احیاء گردید رفت‌ و آمد داشته و از منابر و مواعظ‌ و انفاس‌ قدسیه‌ ایشان‌ بهره‌ می‌گرفتند و رفته‌ رفته‌ با پرورش‌ یافتن‌ در چنین‌ خانواده‌ای‌ و ارتباط‌ مستمر با حضرت‌ آیت‌الله شهید دستغیب(ره)‌ به‌ دروس‌ علمیه‌ شائق‌ گردیدند، چنانكه‌ در خلال‌ تحصیلات‌ دبیرستان‌ تا اخذ دیپلم‌، ادبیات‌ عرب‌ (جامع‌ المقدمات‌، سیوطی‌، مغنی‌ و مطول‌) و معالم‌ و شرایع‌ را نزد اساتید بنام‌ شیراز در مدرسه علمیه‌ قوام‌ (امام‌ خمینی‌(ره‌)) تحصیل‌ نمودند. از اوائل‌ درس‌ شرح لمعه‌ با فقیه‌ عالم‌ و عارف‌ كامل‌ حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ حاج‌ شیخ‌ حسنعلی‌ نجابت‌(ره‌) آشنا شدند. معظّم له در مورد چگونگی درک محضر آن ولیّ خدا می‌فرمایند: «بارها ایشان‌ را با حضرت‌ آیت‌الله شهید دستغیب‌(ره) مشاهده‌ می‌كردم‌ امّا متوجه‌ مقام معنویشان نبودم‌ تا این که‌ در سن‌ 20 سالگی‌ (سال 1333) از نزدیک با ایشان‌ آشنا و به‌ محضر درسشان‌ راه‌ یافتم‌ كه‌ از آن‌ به‌ بعد تغییر جدیدی‌ در زندگی‌ معنوی‌ حقیر ایجاد شد. شرح لمعه‌ و رسائل‌ را که نزد ایشان‌ می‌خواندم‌، نه‌ تنها به‌ خوبی‌ درك‌ می‌كردم‌ كه‌ خداوند از بركت‌ ایشان‌ فهم‌ جدیدی‌ عنایت‌ می‌كرد آن گونه كه‌ مطالب‌ شرح لمعه‌ و رسائل‌ را در سطح‌ بالائی‌ می‌فهمیدم‌». لمعتین‌ و مقدار زیادی‌ از رسائل‌ را در محضر چنین‌ استادی‌ گذرانده‌ و حسب فرمایش‌ ایشان‌ باقیمانده‌ رسائل‌ و همچنین‌ مكاسب‌ را خدمت‌ مرحوم‌ آیت‌الله حاج‌ شیخ‌ علی‌اكبر ارسنجانی‌ كه‌ به‌ علم‌ و تقوی‌ مشهور بود به اتمام رساندند. ایشان نحوه آغاز تحصیلات اجتهادی خود را که در حوزه به درس خارج مشهور است را چنین‌ بیان‌ می‌فرمایند: «استاد برای انجام حج قصد سفر به مکّه معظّمه را داشتند؛ دستور دادند كه‌ روایات‌ راجع‌ به‌ حجّ را از ابتداء برای‌ ایشان‌ بخوانم‌ و پس‌ از خواندن‌ هر باب‌ و توضیح‌ و بیان‌ روایات‌، نظر شریفِ خود را بیان‌ می‌كردند و بدین‌ ترتیب‌ یك‌ دوره‌ احكام‌ استدلالی حجّ را بیان فرمودند».

آری! همین نشست و برخاست ها و جلسات علمی خصوصی در محضر چنین فقیهی بود که باعث شد حضرت آیت الله دستغیب علاوه بر استفاده های علمی فوق العاده از محضر آن عارف کامل، نهایت استفاده معنوی و عرفانی را نیز ببرند.

آشنایی‌ با عارف‌ بالله و فانی‌ فی‌ الله

حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ انصاری‌ همدانی‌(ره‌)

در خصوص‌ این آشنایی‌ چنین‌ می‌فرمایند:

«آشنایی‌ دوستان‌ با مرحوم آقای‌ انصاری‌(ره) از بركت‌ مرحوم‌ آقای‌ نجابت(ره)‌ بود و ایشان‌ واسطه‌ در آشنایی‌ بودند. در یك‌ سفر كه‌ با جمعی‌ از دوستان‌ به‌ همدان‌ می‌رفتند، بنده‌ را نیز همراه‌ كردند و به‌ محضر آن ولی خدا مشرف شدیم‌. یك‌ عظمت‌ عجیبی‌ از مرحوم‌ آقای‌ انصاری‌ به‌ نظرم‌ آمد، هیبت‌ عجیبی‌ داشت‌. در جلساتی‌ كه‌ خدمت‌ ایشان‌ بودیم‌ غالباً سكوت‌ و تفكّر بود و کم سخن می گفتند. در سالهایی‌ كه‌ در حوزه علمیه قم‌ مشغول به تحصیل بودم‌ بطور مداوم‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ محضر ایشان‌ به همدان می رفتم‌

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

شنبه 25/7/1388 - 23:2 - 0 تشکر 159036

عزیمت‌ به‌ قم‌

در سال‌ 1337 به‌ دستور استاد، عازم قم‌ شده‌ و به‌ سفارش‌ ایشان‌ درس كفایة الاصول‌ را در محضر مرحوم‌ آیت‌الله سلطانی‌ و بعضی‌ دیگر از اساتید فراگرفتند و پس‌ از آن‌ به‌ درس‌ حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ خمینی‌(ره) و حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ گلپایگانی(ره)‌ حضور یافتند. در مورد‌ آشنایی‌ با امام‌(ره‌) چنین‌ می‌فرمایند:

«آشنائی‌ حقیر با امام‌ خمینی‌(ره‌) از ناحیه‌ استادم‌ حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ نجابت‌(ره‌) بود كه‌ از امام‌ بسیار تعریف‌ و تمجید می‌كردند. امام در آن وقت در فقه مبحث مکاسب و در اصول مبحث اوامر را می فرمودند و مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بحث خارج طهارت را، که بنا به فرمایش مرحوم استاد در این دروس حاضر شدم و از برکات انفاس قدسیه ی ایشان اوقاتم به هیچ وجه به بطالت نمی گذشت و درس ها را مطالعه ی قبل و بعد می کردم و همه را می نوشتم که بحمد الله آن تقریرات هنوز موجود است».

عزیمت‌ به‌ نجف‌ اشرف‌

حضرت آیت الله دستغیب پس از استفاده از محضر بزرگان در حوزه علمیه قم برای ادامه ی تحصیل و تکمیل دروس به نجف اشرف عزیمت نمودند که در این رابطه می فرمایند:

«پس‌ از فوت‌ آیت‌الله العظمی‌ سید عبدالهادی‌ شیرازی‌(ره‌)، مرحوم‌ استاد حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ نجابت‌(ره‌) دستور دادند كه‌ به‌ نجف‌ اشرف‌ مشرّف‌ شوم‌ و لذا حقیر با مختصر مؤونه‌ای‌ به‌ نجف اشرف‌ رفتم‌ و به‌ سفارش‌ ایشان‌ به‌ درس‌ فقه‌ و اصول‌ مرحوم‌ آیت‌الله العظمی خوئی‌(ره) و درس‌ مرحوم‌ آیت‌الله العظمی شیخ‌ محمّدباقر زنجانی(ره)‌ كه‌ به‌ وفور علم‌ و تقوی‌ مشهور بود حاضر ‌شده‌ و مطالب را می‌نوشتم‌».

بازگشت‌ به‌ وطن‌

پس‌ از استفاده از محضر اساتید بزرگ نجف اشرف و کسب درجه اجتهاد به شیراز بازگشته و در مدرسه‌ علمیه‌ آقاباباخان‌ مشغول‌ به‌ تدریس‌ سطح‌ گردیدند و دروس‌ سطح‌ را تا كفایتین‌ چند دوره‌ تدریس‌ فرمودند و در عین حال اهتمام‌ زیادی‌ به‌ مباحثه دروس‌ خارج‌ داشتند. که در این‌ خصوص‌ می‌فرمایند:

«از الطاف‌ مرحوم‌ آیت‌الله العظمی‌ نجابت‌(ره‌) توانستم‌ كتاب‌ طهارة‌ و كتاب‌ صلاة مرحوم‌ محقّق‌ همدانی‌ و همچنین‌ كتاب‌ خمس‌ و زكات‌ و صوم‌ را مباحثه‌ كنم‌».

تأسیس‌ مدارس‌ علمیّه در شیراز

معظّم له از سال‌ 1359 مدرسه علمیه‌ ابوصالح‌(عج‌) را در منزل‌ شخصی‌ خودشان‌ تأسیس‌ فرموده‌ و پس‌ از اقبال بسیار جوانان‌ پرشور و انقلابی و مؤمن برای کسب معارف دینی‌، خود ایشان‌ با كمال‌ فروتنی‌ تدریس را از ابتدای‌ دروس مقدماتی‌ شروع‌ كرده‌ و تا پایان سطح ادامه دادند و از سال 1368 تا كنون‌ به تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ پرداخته اند. هم‌زمان‌، با درخواست‌ خواهران مشتاق به تحصیل علوم دینی‌، مدرسه‌ علمیّه‌ مكتب‌ الاخلاص‌ را تأسیس‌ فرموده‌ و همچنین‌ به جهت‌ پذیرش طلاب سایر شهرستانها، مدرسه‌ علمیّه‌ امام‌ صادق‌(ع‌) را ـ كه‌ در بخش‌ گویم‌ از توابع‌ شهرستان شیراز واقع‌ می‌باشد ـ اختصاص‌ دادند و با فزونی گرفتن تقاضای‌ خواهران علاقه مند به تحصیل در حوزه‌، مدرسه علمیّه‌ دیگری‌ با نام‌ بیت‌الزهراء(سلام الله علیها‌) تأسیس‌ فرمودند.

از مشخّصات کم نظیر محضر درس حضرت آیت الله دستغیب(مدّ ظلّه العالی) آن است که شاگردان خود را اهل جدّیت در درس و مطالعه و مباحثه بار می آورند و به همین دلیل تا کنون بیش از صد نفر از طلاب مدارس ایشان صلاحیّت تدریس سطوح مختلف حوزوی را به دست آورده و در امتحانات شورای مدیریّت حوزه علمیّه قم به نتایج بالایی دست یافته اند؛ تا آنجا که مدارس تحت اشراف ایشان از حیث تأمین مدرّس برای سطوح عالیه حوزه با هیچ کمبودی روبرو نیست؛ بلکه بعضا افرادی را جهت تدریس به شهرستانها و مدارس دیگر معرفی نموده اند.

تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌

در خصوص‌ شروع‌ به‌ تدریس‌ خارج‌ می‌فرمایند:

«پس از رحلت‌ استاد، حضرت‌ آیت‌الله العظمی‌ نجابت‌(ره‌) در سال‌ 1368 ه.ش‌، بنا به‌ درخواست‌ فرزند و وصیّ ایشان‌ حضرت‌ آیت الله حاج‌ شیخ‌ محمّدتقی‌ نجابت(حفظه الله)‌ به‌ تدریس‌ در حوزه‌ علمیه‌ پربركت‌ شهید محمّدحسین‌ نجابت‌ كه‌ طلاب آن همه‌ شاگردان‌ خوش‌فهم‌ و بااستعداد و كاریِ مرحوم‌ استاد بودند، مشغول‌ به‌ تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ گردیدم‌ كه‌ از جمله‌ بهترین‌ حالات‌ حقیر حضور در درس‌ و محضر محترمین و طلاّب‌ مدرسه‌ علمیه شهید محمّدحسین‌ نجابت‌ می‌باشد».

امامت‌ جماعت‌ مسجد قُبا (آتشیها)

از سال‌ 1348 بنا به‌ اصرار مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن دستغیب، ابو الزوجه و دایی ایشان که خود امام جماعت این مسجد بودند،‌ امامت‌ جماعت‌ مسجد آتشیها كه‌ بعداً «قُبا» نامیده‌ شد را پذیرفته‌ و با همّتی‌ كه‌ ایشان‌ در جهت‌ جذب‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ داشتند به‌ مرور این‌ مسجد محلّ اجتماع‌ جوانان‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ گردید كه‌ در طول‌ انقلاب‌ بسیاری‌ از حركتهای ضد رژیم ستمشاهی از همین‌ مسجد برنامه‌ریزی‌ و انجام‌ می‌شد، به‌ نحوی‌ كه‌ دستگاه‌ ساواك‌ دائماً مسجد را زیر نظر داشته‌ و با افرادی‌ كه‌ در این‌ مسجد رفت‌ و آمد داشتند برخورد می نمود.

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

شنبه 25/7/1388 - 23:3 - 0 تشکر 159038

مبارزات شجاعانه با رژیم‌ طاغوت‌

در مورد سالهای‌ مبارزه‌ با رژیم‌ سابق‌ می‌فرمایند: «اینجانب‌ موفّقیتهای‌ خود در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) را از بركات‌ شاگردی‌ مرحوم‌ استاد آیت‌الله العظمی‌ نجابت‌(ره‌) می‌دانم.‌ آن‌ عالم‌ ربّانی‌ و عارف‌ صمدانی‌ طالبین‌ معرفت را چنان‌ پرورش‌ می‌داد كه‌ حبّ فی‌الله و بغض‌ فی‌ الله در وجودشان‌ رسوخ‌ كرده‌ و مستحكم‌ می‌شد و چون امام خمینی(ره) را از اولیاء خدا می دانستند، لذا خودِ ایشان‌ مشتاقانه‌ به‌ استقبال قیام‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) رفته و از هر جهت از نهضت امام حمایت می کردند. در سال‌ 1341 ه.ش‌ خود و رفقای‌ ایشان‌ جزء مشوّقان و حامیان‌ آیت‌الله شهید دستغیب‌(ره‌) در قیام شیراز بودند و هر كس‌ از دوستانشان در شیراز، قم‌ و یا مشهد با امام‌ بود، به‌ انحاء مختلف‌ تشویق‌ می‌كردند، و هر كس‌ مسامحه‌ می‌كرد و یا مانع‌ بود با تذكّر‌ و یا تهدید‌ رفع‌ مانع‌ می‌نمودند. و چون‌ دید خدایی‌ داشتند و باطن افراد را می‌شناختند، ساواكِ شاه‌ نتوانست‌ در مجالس‌ ایشان‌ راه‌ پیدا كند، البته‌ در نهایت‌ مامورین‌ ساواک با قرائن‌ نقش‌ ایشان‌ را دریافتند و بعضی‌ از دوستانشان را در پانزده‌ خرداد دستگیر و مرحوم‌ استاد را تحت تعقیب‌ قرار دادند كه‌ خداوند ایشان‌ را حفظ‌ كرد».

اعلام مرجعیت امام خمینی(ره)

پس از آنکه حضرت آیت الله حکیم در سال 1349 به رحمت ایزدی پیوستند، در مراسم‌ هفتمین‌ روز رحلت‌ ایشان مجلس با شکوهی با حضور علمای برجسته شهر و قریب ده هزار نفر از مردم در مسجد شهدا(نو) برگزار گردید. در حین برگزاری مراسم اعلامیه ای از جانب جامعه روحانیت شیراز مبنی بر اعلام مرجعیّت حضرت آیت الله العظمی امام خمینی به دست سخنران مجلس داده شد که ایشان از خواندن آن خودداری کرد. لذا حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب با کسب اجازه از محضر آیت‌الله شهید دستغیب(ره)‌‌، به منبر رفته و با شجاعت تمام مرجعیت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) پس‌ از آیت‌الله حكیم‌(ره) را اعلام‌ فرمودند و كسانی‌ كه‌ آن‌ زمان‌ را دیده‌اند می‌دانند كه‌ این‌ حركت‌ چه‌ شجاعت‌ و شهامتی‌ را می‌طلبید.

این‌ حركت‌ جسورانه و انقلابی‌ ضربه‌ شدیدی‌ به‌‌ حكومت‌ شاه بود و موجب‌ ترس و نگرانی‌ آنان‌ و شادی‌ بی‌اندازه مردم‌ بخصوص‌ جوانان‌ متدیّن‌ گردید. مأموران رژیم بلافاصله درصدد جستجو و دستگیری سخنران برآمدند که معظّم له‌ با كمك‌ دوستانشان‌ از مجلس‌ خارج‌ شده‌ و عوامل ساواك‌ موفّق‌ به‌ دستگیری‌ ایشان‌ نشدند. از آن‌ به‌ بعد مأمورین‌ شاه‌ ایشان‌ را تحت نظر شدید قرار دادند و چندین‌ دفعه‌ از منبر ممنوع‌ شدند، امّا ایشان‌ دست‌ از هدایت‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ و افشاگری علیه رژیم برنداشته‌ و برای‌ این‌ که بهانه به دست عوامل رژیم ندهند از منبر استفاده نکرده و روی‌ زمین‌ سخنرانی‌ می‌نمودند. لیکن‌ دستگاه‌ ساواك‌ دائماً ایشان‌ را تحت‌ نظر داشته‌ و چندین‌ دفعه‌ بازداشت‌ و روانه زندان‌ نمود و در نهایت‌ در سال‌ 1356 به‌ شهر دورافتاده‌ «اهر» واقع در استان آذربایجان تبعید شدند. ولی‌ در تبعید نیز دست‌ از مبارزه‌ و دعوت جوانان‌ به دینداری و مبارزه برنداشتند؛ لذا رژیم‌ شاه پس‌ از چند ماه‌ مجبور شد ایشان‌ را به‌ شهرستان سقّز واقع در استان کردستان تبعید نماید كه‌ این‌ تبعید مدّت‌ 9 ماه‌ به طول‌ انجامید. در سال‌ 1357 با بازگشت‌ از تبعید تا پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی با رهنمودهای حضرت آیت الله نجابت در کنار آیت‌الله شهید دستغیب(ره)‌ در سرپرستی نهضت و ترغیب‌ و تشویق‌ مردم‌ به ادامه مبارزه نقش چشمگیری داشتند.

مسؤولیتها پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌

پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی ستادی‌ به منظور اداره‌ امور استان‌ تشكیل‌ گردید و‌ ایشان‌ از اعضاء فعّال‌ این‌ ستاد بوده‌ و مسؤولیتهای‌ متعدّدی‌ را متقبّل‌ گردیدند. از آن‌ جمله‌: ـ سرپرستی‌ پادگان‌ هوابرد شیراز ـ ریاست‌ دادگاه‌ انقلاب‌ فارس‌ ـ سرپرستی‌ حزب‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در فارس‌ ـ نمایندگی‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌) در دانشگاه‌ شیراز و ....

هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدّس‌

با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ در سال‌ 1359 با توجه‌ به‌ اینكه‌ بسیاری از جوانان‌ غیور و انقلابی‌ گرد ایشان‌ جمع‌ بودند، لذا مسجد قبا(آتشیها)‌ محلّی برای اعزام‌ نیرو به‌ سوی‌ جبهه‌ها بود و اغلب‌ فرماندهان‌ جنگ‌ از استان‌ فارس به‌ نحوی‌ به ایشان وابستگی‌ داشتند. به‌ گواهی‌ رزمندگان بسیج‌ و سپاه‌ استان،‌ هرگاه‌ حضرت آیت الله دستغیب در جبهه‌ها حاضر می شدند حال‌ و هوای‌ آنجا تغییر كرده‌ و فرماندهان‌ و بسیجیان با اشتیاق‌ فراوان‌ به‌ استقبال‌ ایشان‌ می‌شتافتند. البته حضور معظّم له‌ در جبهه‌ به‌ قرارگاههای فرماندهی‌ خلاصه‌ نشده‌ و تا خطّ مقدّم‌ جبهه‌ پیش‌ می‌رفتند كه‌ بعضاً با ممانعت‌ فرماندهان‌ مواجه‌ می‌گردیدند. لذا با همت و عزمی‌ كه‌ ایشان‌ برای‌ كمك‌ و یاری‌ به‌ انقلاب‌ و حضور در جبهه‌ها داشتند، مسجد قبا(آتشیها)‌ بیشترین‌ آمار شهدای‌ دفاع‌ مقدّس‌ مساجد را داراست‌.

آری! هفتاد شهید روحانی از حوزه ی درس و حدود یک هزار شهید از مسجد ایشان تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شد و امروزه بحمدالله صفا و نورانیت این شهدای والا مقام، سنگر و معبد این عاشقان دلسوخته یعنی حوزه ی علمیه ابوصالح(عج) و مسجد قُبا را به کانونی گرم و چلچراغی روشن، فراروی حق جویان مبدّل نموده است.

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

شنبه 25/7/1388 - 23:5 - 0 تشکر 159039

نمایندگی‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌

در سال‌ 1360 كاندیدای‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ شده و با رأی‌ بالایی به عنوان نماینده مردم فارس انتخاب‌ گردیدند. هنگام‌ رحلت‌ امام‌، بحث جانشینی‌ بعد از ایشان‌ مطرح‌ شد، و پس‌ از گفتگو اكثریت‌ اعضاء مجلس خبرگان و از جمله‌ حضرت آیت الله دستغیب‌، به‌ حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به‌ عنوان‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ رأی‌ دادند. و تا کنون دو مرحله دیگر به عنوان نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته و با موضع گیری های روشنگرانه خود به وظیفه ای که در قبال مردم شریف و متدیّن دارند عمل نموده اند.

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

يکشنبه 26/7/1388 - 13:4 - 0 تشکر 159129

* یا حقّ *

با سلام؛

متأسّفانه این اواخر خیلی به ایشون ظلم شد و حتّی برخی اعضای مجمع خبرگان اقدام به جمع آوری امضا برای عزل ایشان از خبرگان کردند که با مخالفت آیت الله خامنه ای مواجه شد و ایشون اجازه ندادن که این اتّفاق بیفته.

البته در این زمینه آیت الله خامنه ای بسیار خوب عمل کردن و نذاشتن ایشون به جرم انتقاد!از صحنه خارج بشن.

خداوند ایشان رو برای ما و بویژه مردم شیراز حفظ فرماید و بر توفیقات ایشان بیفزاید.

در پایان به بخشی از بیانات حضرت حجّة الاسلام محمّد مطهّری اشاره می کنم تا متوجّه بشیم که پیرو واقعی ولایت فقیه و ولیّ فقیه چه کسانی هستند.

"کسی نمی تواند خود را پیرو ولایت فقیه بداند و در عین حال در مورد ظلم هایی که نهایتاً کلّ نظام اسلامی را به نابودی خواهد کشاند بی تفاوت بماند،مگر آنکه پیامبر(ص)را-نعوذبالله-دروغگو بپندارد.به فرموده ی پیامبر(ص)،ظلم یک حکومت را نابود می کند و حتّی کفر چنین اثری ندارد.بنابراین هرکس نسبت به رهبر انقلاب ارادت بیشتری دارد،باید نسبت به ظلم به مردم که در واقع خطری است که رهبری و کلّ نظام را تهدید می کند بیشتر فریاد بزند.کسی که در شرایط فعلی تنها دم از اطاعت از رهبری می زند و در عین حال بر این ظلم ها چشم می بندد،چاپلوس است نه مطیع و مرید رهبری.

...نقش روحانیت در نظام اسلامی،تملّق گویی نسبت به نظام نیست.بلکه همانطوری که شهید مطهّری تأکید داشت-والبته تا حدّ زیادی مغفول ماند-رویکردی نظارتی و منتقدانه با تکیه  بر عدالت است"

با سپاس

 

ما هرگز بلندای قامت خود را نمی دانیم
مگر ما را فرا خوانند که برخیزیم و قد برافرازیم
و آنگاه ،اگر به طرح وجود خویش وفادار مانده باشیم
قامت ما از آسمان ها خواهد گذشت

        

يکشنبه 26/7/1388 - 16:34 - 0 تشکر 159166

سلام

اخیرا در شیراز اقدامات نادرستی بر علیه ایشون انجام می شود 

سلام خدا بر مجاهد راه حق دستغیب

 

 


بني الاسلام علي الکلمتين,کلمة التوحيد و توحيد الکلمة

دوشنبه 27/7/1388 - 8:1 - 0 تشکر 159275

با سلام به همه عزیزان

من خودم شخصا در جلسات 4شنبه های ایشان شرکت می کنم.منظور ایشان از طرح اینگونه مسایل فقط عمل به وظیفه ی خود به عنوان عضوی از مجلس خبرگان است و لا غیر.

دوشنبه 27/7/1388 - 13:28 - 0 تشکر 159314

همون مسجد قبا هست دیگه؟

 

 


بني الاسلام علي الکلمتين,کلمة التوحيد و توحيد الکلمة

سه شنبه 28/7/1388 - 6:39 - 0 تشکر 159461

مسجد قُبا (آتشیها)

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

سه شنبه 28/7/1388 - 6:49 - 0 تشکر 159462

بیانات آیت الله دستغیب در مجلس خبرگار رهبری  

بسمه تعالى

حضور محترم اعضاى خبرگان رهبرى

سلام علیكم

چند نكته را متذكر مى‏شوم امید است مفید واقع شود.

1 - توجه به قانون اساسى: همه مى‏دانیم كه این قانون مخالفتى با قرآن و سنت ندارد كه مجتهدین بزرگ و روشنفكران صحیح آنرا تدوین كردند و به نظر امام امت‏(رحمه الله) رساندند.

امّا حافظ این قانون اساسى كیست؟ آیا بجز خبرگان ملت كسى مى‏تواند باشد؟ تخلّفات از این قانون اساسى، را چه كسى باید پیگیرى كند و چه كسى جوابگو باشد؟ عهده‏دار آن تنها خبرگان است. اما چه شده كه در مواقع لزوم كه باید تشكیل جلسه دهد و تخلّفات از قانون اساسى را پیگیرى کند، نمى‏كند و یا نمى‏تواند؛ و ریاست مجلس كه با رأى بیش از 50 نفر تعیین شد نتوانست اعلام تشكیل جلسه نماید. این نیست مگر عدم توجه كامل شوراى نگهبان به فلسفه وجودى قانون اساسى كه از جمله تعیین اعضاى آن، كه اینجانب پیشنهاد دادم تأیید دو نفر از علماى برجسته قم كافیست امّا كسى اعتنا نكرد، و چه خوب بود كه حداقل جناب آیت‏اللَّه هاشمى پیگیرى مى‏كردند تا امروز اینگونه نمى‏شد؛ و آن همه سؤالات و انتقادات در انتخابات از قبل و بعد از آن بى‏جواب كافى نمى‏ماند. مردم مى‏دانند كه اصل ولایت فقیه در قانون اساسى است و قبول دارند، امّا اگر قانون اساسى رفت چیزى به نام اصل 5 و یا 110 هم نخواهد بود.

2 - مسأله تخریب یاران امام و كسانى كه سالها براى استقرار نظام جمهورى اسلامى ایران از جان و مال و آبرو دریغ نكردند آیا آنچه گذشت شرعى بود؟ مطابق قانون اساسى و آنچه از آن منشعب مى‏شود بود؟ پس چرا شما خبرگان ساكت بودید، آیا غم خوردن و نشستن كافى است.

3 - چرا دستهاى مرموز انجمن حجّتیّه را كه امام امت‏(رحمه الله) آنها را خطرى براى انقلاب مى‏دانست، در پشت صحنه لمس نمى‏كنید چه اشخاصى قواى سه گانه مقنّنه، قضائیه و مجریه را دور زده‏اند.

چه شده كه كسى مسئول آنهمه اتّفاقات غیر قانونى نیست. چه شده كه صداى فریادرسى و عدالتخواهى با حكومت نظامى جواب داده مى‏شود. آیا اینها غیر از وجود بیگانگان به انقلاب، در پشت صحنه مى‏باشد.

علماى بزرگ ما همانند شیخ مرتضى انصارى، میرزاى شیرازى، سیدنا الاصفهانى، سیدنا الیزدى و امثالهم(رحمهم الله) كه فدایى امام عصر(ارواحنا فداه) بودند، امّا هیچگاه در فكر این نبودند كه جامعه را خراب كنند تا زمینه براى ظهور پیدا شود.

4 - این چه وضعى است كه جامعه را فرا گرفته و حتى مجلسین را، كه هر صاحب نظرى و مرجع و مجتهدى انتقاد مى‏كند عده‏اى آماده شده به پشتیبانى نیروهاى خاص به هر قیمتى او را از صحنه محو كنند تا عده‏اى خواب راحت نمایند.

5 - خبرگان مأمور حفظ احكام اسلام و حفظ اعتقادات مردم به قرآن و سنت پیغمبر(صلّی الله علیه و آله) و اهل بیت عصمت است و این وظیفه مهم در این گیر و دارها ایفاء نشد و متأسفانه زحمات علماء مقدارى ركود پیدا كرد.

توضیح مطلب: کتمان کردن بی اعتمادی قسمتی از جامعه و بی توجّهی به آن دور از انصاف است؛ از جمله: اعتراض علما و اساتید دانشگاه و غیرهما.

لازم است این بی اعتمادی را به حداقل رساند؛ چنانچه دعوت از آقایان موسوی و کروبی در این اجلاسیّه میسّر نیست، اجازه داده شود که در یک دعوت از طرف صدا و سیما و اگر نمی شود، از طریق سایت مجلس خبرگان اعتراضات خود را بیان کنند و افراد خبرگان نسبت به تخلّف یا عدم تخلّف از قانون اساسی نظر خود را بیان کنند.

سید على محمّد دستغیب

88/06/31

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

جانم فدای رهبر

لبیک یا خامنه ای

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.