توصيه هايي به داوطلبان جهت استفاده از نرم افزارهاي "ثبت نام/انتخاب رشته" اينترنتي
به داوطلبان توصيه مي شود، قبل از ورود به نرم افزار "ثبت نام/انتخاب رشته" اقدامات فني ذيل را انجام دهند: الف) از طریق Control Panel ، گزینه Internet Option را اجرا کنید.
ب) بر روی دکمه های Delete Cookies و Delete Files و Clear History کلیک کنید.
ج) پس از این اقدامات فوق الذکر به اینترنت متصل شده و وارد سایت http://www.sanjesh.org/شوید.
د) در صفحه ای که شماره پرونده و نام کاربری دریافت می شود قبل از وارد کردن اطلاعات دکمه های CTRL+F5 را فشرده و سپس تکمیل فرم را ادامه دهید. |
از فيدبك هاي دريافتي از سوي داوطلبان، مشكلات ذيل هنگام استفاده از نرم افزارهاي "ثبت نام/انتخاب رشته" شايع بوده كه در ادامه به معرفي اين مشكلات و شيوه رفع آن ها مي پردازيم؛
خطاها و مشكلات احتمالي:
• خطای شماره 300 یا خطای غیر منتظره:
اين خطا در صورتي اتفاق مي افتد كه داوطلب در چندين پنجره مرورگر نرم افزار "ثبت نام/انتخاب رشته" را باز كرده باشد. در اين حالت لازم است داوطلب تمامي پنجره هاي مرورگر را بسته و حتما "اقدامات قبل از ورود به نرم افزار" را كه در بالاي همين صفحه شرح داده شده است، را انجام داده و از ابتدا وارد نرم افزار شود
• تصویر CAPTCHA (حروف انگلیسی تصادفی) نمایش داده نمی شود:
احتمالا به دليل كندي خط اينترنت داوطلب و يا ترافيك سايت سازمان امكان نمايش تصوير در آن لحظه براي داوطلب امكان پذير نبوده كه داوطلب مي تواند بر روي علامت ضربدر نمايش داده شده "راست کلیک" کرده و از منو گزینه "SHOW PICTURE" را انتخاب كند؛ چنانچه با اين اقدام تصوير نمايش داده نشد مي تواند با فشردن كليدهاي CTRL+F5 نمايش صفحه را مجددا درخواست نمايد.
• پس از تأیید نهایی، صفحه اول نمایش داده می شود (به صفحه اول برمی گردد):
احتمالا زمان سپري شده جهت تكميل فرم هاي ثبت نام/انتخاب رشته از 30 دقيقه (±5) پيش فرض بيشتر شده و به همين دليل اجازه ادامه عمليات به شما داده نشده است. لازم است مرورگر را بسته و حتما "اقدامات قبل از ورود به نرم افزار" را كه در بالاي همين صفحه شرح داده شده است، را انجام داده و از ابتدا وارد نرم افزار شود
• خطای کارتی با این مشخصات موجود نمی باشد نمایش داده می شود:
دلايل احتمالي:
الف) احتمالاً اطلاعات درخواستي جهت ورود به نرم افزار را بطور دقيق وارد نكرده است.
ب) در صفحه اوليه ورود به سيستم شماره اي دريافت مي شود و احتمالا اين شماره اشتباه وارد شده است.
ج) كش كردن صفحه خطا توسط سرويس دهنده اينترنت داوطلب
جهت رفع اين مشكل توصيه مي شود مرورگر را بسته و حتما "اقدامات قبل از ورود به نرم افزار" را كه در بالاي همين صفحه شرح داده شده است، را انجام داده و از ابتدا وارد نرم افزار شود و اطلاعات خواسته شده را ضمن حفظ خونسردي و با دقت وارد كند.
• اطلاعات کد رشته محل صحیح نیست و ..... :
برخي از اطلاعات، پس از انتشار در دفترچه هاي راهنما تغيير مي كنند؛ با وجود اين كه تعداد اين قبيل تغييرات اندك است، اما چنانچه داوطلب از اين تغييرات مطلع نباشد و در فرم هاي اطلاعاتي خود اين اطلاعات را وارد كند، با توجه به هوشمند بودن نرم افزار امكان ادامه تكميل فرم به وي داده نمي شود. بنابراين لازم است داوطلب به لينك هاي اطلاعيه هاي اصلاحيه كه در نرم افزار اعلام شده است توجه كند.
• پس از تأیید نهایی شماره رسید نمایش داده نشد:
جهت رفع اين مشكل توصيه مي شود مرورگر را بسته و حتما "اقدامات قبل از ورود به نرم افزار" را كه در بالاي همين صفحه شرح داده شده است، را انجام داده و پس از ورود مجدد به سایت و کلیک بر روی لینک "مشاهده و پرینت" اطلاعات ارسالي خود و همچنين رسيد ثبت نامي را مشاهده كند؛
البته احتمال ديگري نيز وجود دارد و آن اين است كه اطلاعات داوطلب در پايگاه اطلاعاتي سازمان سنجش ثبت نشده باشد، كه در اين صورت داوطلب بايستي مجدداً از ابتدا عمليات تكميل فرم را انجام دهد.
• سایت سازمان سنجش مشاهده نمی شود:
مشکل احتمالی :کندی اینترنت یا وجود مشکل فنی در ISP سرویس دهنده به داوطلب.
لازم به ذكر است كه نشاني پايگاه اينترنتي سازمان سنجش، WWW.SANJESH.ORG است كه داوطلب بايد اين نشاني را مستقيما در قسمت Address Bar مرورگر خود وارد كند. و ورود به سايت سازمان سنجش به واسطه جستجو در مرورگرهايي مانند Google.com و Yahoo.com توصيه نمي شود.
چنانچه با درج مستقيم آدرس فوق الذكر در Address Bar، سايت سازمان نمايش داده نشد، از كارت اينترنت سرويس دهنده ديگري استفاده كنيد.