بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام
1- شما بفرمایید که مراد و مقصود از قیامت چیست؟ قیامت بر چه واقعه ای دلالت دارد؟
قیامت به معنای قیام انسان در نزد حق تعالی است به گونه ای که به غیر از حق تعالی چیزی را شهود نکند و مفاد این آیه قرآن که فرمودندلمن الملک الیوم لله واحد القهار می باشد.
قیامت در یک تقسیم به صغری و کبری تقسیم می گردد.
2- بزرگوار... من کجا گفتم قیامت یعنی مردن وزنده شدن ظاهری؟؟
در همین دنیا مواردی پیش آمده که یک نفر به علت ایست قلبی برای چند دقیقه مرده ولی دوباره به خاطر برگشت ضربان به زندگی برگشته... پس مردن و زنده و زنده شدن به معنی وقوع قیامت نیست!
بلکه عرض کردم که قیامت به معنای رستاخیر مردگان است... و مقصود رستاخیز برای حساب و کتاب اعمال است... قرآن هم به خوبی واقعه قیامت را به تصویر کشیده است... کافیه سری به سوره واقعه بیندازید... اذا وقعت الواقعه....
رستاخیز مردگان دقیقاً مفاد توضیح بنده می باشد، اما مردن نه به معنای جان دادن بلکه مردن از عالم طبیعت و شهود خداوند. امیر المومنین فرمودند موتوا قبل ان تموتوا یعنی بمیرید قبل از آنکه بمیراننتان یعنی در همین دنیا به قیامت برسید.
آیه مورد اشاره بر وقوع قیامت در حال حاضر می کند زیرا وقعت صیغه ماضی است و آنچه برخی از مفسرین گفته اندکه دال بر وقوع حتمی است صرف ادعا می باشد .
هنگامی که زمین به شدت لرزانده شود،
و کوه ها درهم کوبیده وریز ریز شوند.
و همچنین آیات فراوان دیگر که به وصف قیامت پرداخته اند...
3- هیچگاه یکطرفه نتیجه گیری نفرمایید.
آنچه مقاله با استناد به آیات و روایات اثبات کرده وجود بهشت و جهنم است ولی میان گفته های خود چنین آمده که وجود قیامت در حال حاضر را اثبات کرده که نه با عقل سازگار است و نه با آیات شریف قرآن.
شما دلیلی بر خلاف آن عقلاً و نقلاً دارید بفرمایید.
ایشان هم دلیل عقلی اقامه نمودند و هم نقلی، چگونه می شود کسی به جهنم یا بهشت برود بدون اینکه حسابی پس دهد؟؟؟
اگر اشتباهی در نوشته حقیر است، ممنون میشوم که آگاه بفرمایید.
ان شاء الله بیان مفصل باشد برای بعد.
موفق و پیروز باشید...