فرهنگ پایداری (بازدید: 3132)
چهارشنبه 1/7/1388 - 14:27 -0 تشکر 153589

از شلمچه بوی خون می شد بلند ... دومین کرب و بلا یادش بخیر

بوی فکه بوی نهر علقمه ... دشت عباس آن سرا یادش بخیر

نور اخلاص و عمل را داشتیم ... رمز و راز آن بقا یادش بخیر

رد اشکم می نوشت بر گونه ام ... یا ابا صالح(عج) بیا یادش بخیرصاحبم بر روی سربندم نوشت ... می شوی آخر فدا یادش بخیر

شد نصیبم خون دلها جای خون  ... شور و حال این گدا یادش بخیر

سلام

یاد همه اون روزها بخیر...یاد همه شهدا بخیر...یاد امام شهدا بخیررزمنده های تبیانی....عزیزایی كه تبیانی هستید ویكی از بستگانتون رزمنده بوده....مطمئنا این عزیزا خاطرات به یاد ماندنی زیادی از اون دوران عزت وشرف دارند..این تاپیك می خواد محل ثبت اون خاطرات باشه..مدد كنید

این نیز بگذرد.....
پنج شنبه 2/7/1388 - 0:50 - 0 تشکر 153736

سلام

این یه تحوله که در آن دوران نبوده ولی در مورد شخصی که از خاطرات آن دوران به تحول مذهبی رسیده

می خواهم از یه تحول حرف بزنم یه تحولی که برای من اتفاق افتاد امیدوارم واسه همه  اتفاق بیفته چون خیلی شیرینه  اول اولش از اینجا شروع شد که خواهر من رفت راهیان نور و اومد از حال وهوای اون صحبت می کرد شده بود کار هر روزش دیگه خسته شده بودم اصلا حتی به حرفاش هم گوش نمی کردم ولی حداقل یه چیزایی رو به یادم آورد بعد کم کم پای مجله امتداد به خونه ما باز شد از روی سرگرمی یک سری از داستا نا که در واقع الان باید بگم عشق بازی شهداباخدا را می خوندم باز هم واسم مهم نبود توی دانشگامون 5 تا شهید گمنام را آوردند دلم براشون سوخت سخت ترین مسئله از دستورات الهی برام مسئله حجاب بود و متا سفانه همین مسئله باعث شده بود از هر چیز خوبی که توش اسم حجاب هم بود دوری کنم تیپ fashion می زدم و حسابی توی دانشگاه تابلو بودم و مظهر جلب توجه یه روز وقتی مجله امتداد و می خونم گفتم می شه من برم اونجاها رو ببینم بیشتر به دنبال تنوع بودم عاشق هیجان وتنوع بودم از شهدا خواستم بعد خیلی خیلی اتفاقی اصلا بدون اینکه خودم هم در جریان باشم حتی با توجه به شرایطی که برای این سفر بود به این سفر یعنی سفر راهیان نور دعوت شدم شرط این سفر عضو بسیج بودن بود که ازش هم خیلی گلایه دارم من  عضو بسیج نبودم ولی رفتم تا قبل وبعدش به هر کدوم از دوستام می گفتم باورش نمی شد می گفتند تو کجا وراهیان نور و بسیج کجا......

ولی شهدا طلبیدنم و رفتم

تا وساطای سفر که انگار که اومده بودم با دوستان اردو بی خیال ولی نگو از طلا عییه کاری با دلم کرد که نگو حس آزادی حس پرواز وسبکی داشتم توی طلاییه از اول گریه کردم برای اینکه 1ساعت دیگه می خوام از اینجا برم برای خودم که چقدر از اینجا دورم

حس آدم وداشتم از هبوط به زمین

می خواستند از بهشت بیرونمون کنن خیلی حال خوبی بود خیلی تازه فهمیدم شهدا کین و ما کی هستیم ولی آی مسئولین شما مقصرید شما آنقدر به جوانها سخت می گیرین تا جوانها را از این مسائل دور کنید چرا انقدر شرط وشروط سخت واسه آدم می ذارید خیلی ها را می شناسم که نسبت به شهدا بیگانن مسئو لش شمایید شما ظاهر یه چیزی رو خیلی سخت جلوه می دید ولی وقتی می ری توش می بینی شرط اولیش همون زلالی بوده که شما توی ظاهر خلاصش کردید اینو بدونید همین شهدا روی حجاب که برام سخت ترین مسئله بود تا ثیر داشتند اگه جوان ها با شهدا آشنا بشن دیگه نیازی به گشت ارشاد نیست یادتون باشه شما فردا باید جوابگو باشید پس آنقدر به آدم ها و به چشم گنا هکار نگاه نکنید وراه هدایت را سخت نکنید و یه تجدید نظر توی نحوه گزینش انسا ن ها انجام بدید

l
شنبه 4/7/1388 - 10:49 - 0 تشکر 154234

سلام

نگام كه به تقویم افتاد خاطره 29 سال پیش یعنی 31شهریور سال 59در نظرم زنده شد.اون موقع من بعد از طی دوره آموزشی چند ماهی بود در پادگاه دوكوهه ارتش در اندیمشك به عنوان سرباز مشغول به خدمت بودم.پادگان دو كوهه محل انبار ونگهداری انواع مهمات جنگی بود.چند روزی بود كه با توجه به تحركاتی كه عراق در مرزها شروع كرده بود در آماده باش بودیم وحتی موقع استراحت هم لباس پوشیده وبا پوتین میخوابیدیم.روز 31 شهریور در آسایشگاه بودیم  كه صدای ضد هوایی ها بلند شد.همه اسلحه بدست بیرون ریختیم .همون موقع هواپیماهای عراقی رو دیدیم كه كه در ارتفاع كم از بالای سرمون رد شدند.اینقدر پایین بودند كه با اسلحه معمولی هم میشد اونا رو زد.پایگاه هوایی دزفول فاصله زیادی از اندیمشك نداشت .هواپیماها بطرف پایگاه  رفته واونجا رو بمباران كردند.از اونجایی كه ما بودیم صدای انجار بمبها شنیده میشد وگرد وخاكی كه به هوا رفته بود فابل دیدن بود.چند روز بعد هم هواپیماها پادگان ما رو بمبارن كردیم وچون آسایشگاههای ما نزدیك درب ورود وخروج بود همه ما تونستیم با فرار بطرف دشتی كه مقابل پادگان بود جون سالم بدر ببریم.تمام مهمات موجود در پادگان از بین رفت ولی ما با كندن زاغه مهمات در تپه های مجاور و استقرار در چادر ها به كار خودمون كه تغذیه مهماتی جبهه های اطراف بود ادامه دادیم.

به هر حال این جنگ آغاز شد وهشت سال دفاع مقدس توام با عزت ،شرافت،چوانمردی ورشادت رو برای همه ما به ارمغان آورد

به روان پاك همه شهدای این دفاع مقدس درود می فرستیم و سلامت وطول عمر جانبازان عزیز این یادگاران دفاع مقدس را از خدای متعال خواهانیم