• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 656)
جمعه 16/5/1388 - 12:31 -0 تشکر 139516
كی به بهشت میره؟

سلام

 چند روز پیش در یه جاسه ای شركت كرده بودم

سخنران یه مطلبی گفت كه نتونستم قبولش كنم

سخنران گفت: فقط شیعیان به بهشت راه پیدا میكنند

میخواستم بدونم این واقعإ درست یا نه؟

یعنی دانشمندان كه از ادیان دیگه بودن و این همه به خلق كمك كردن همگی میرن جهنم 

مگه ما نداریم كه یك ساعت فكر كردن بهتر از هفتاد ساعت عبادت

 پس چجوری اونا میرن جهنم .

 

   

  شهری به آتش می کشیم گر تو لبت را تر کنی

 ما چون گلی در دست تو ، کاش ما را پرپر کنی

 بر رشته های معجر زهرا (س) قسم سید علی

 خنجر به حنجر می زنیم گر تو هوای سر کنی..

جمعه 16/5/1388 - 12:54 - 0 تشکر 139530

بسم الله الرحمن الرحیم

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

میلاد پر از سعادت و شور و شعف منجی عالم بشریت ، مهدی قائم عجل الله تعالی فرجه شریف بر همه شیعیان آن حضرت مبارک باد

دوست خوب جناب فیلسوف سلام و ممنون از  بحث جالبتون

شاید منظور آن شخصی که چنین حرفی را زده است درجات عالیه بهشت باشد، که اگر مقصودش این باشد درست گفته است.

درجات عالیه بهشت جز با اقرار و پذیرش ولایت کسب نمی شود و تمامی انبیائ پیشین هم به این مقامات اعتراف داشته اند و از نور ولایت طلب فیض می نمودند.

اما سایر درجات پایین تر بهشت اینگونه نیست که فقط برای شیعیان باشد ، اما باز هم رفتن به بهشت شرط و شروط دارد، مثلاً دشمن اهل بیت و مغرض به مقام بالایشان و یا منکر درجات آنان به بهشت راهی ندارد چه درجات پایین و چه بالای بهشت.

در قران هم آیه ای به این مضمون داریم که مستضعفان هر دینی یعنی آنانی که واقعاً مغرض و دشمن خدا و پیامبرانش نباشند و حتی اگر باور داشتند که پیامبر ما حق است به او می گرویدند ، خدا از خطاهایشان می گذرد و به بهشت می روند ، و لی نه به بهشت رضوان چون بدست آوردن آنجا علم و ایمان و معرفت به ائمه اطهار را می طلبد

جمعه 16/5/1388 - 13:2 - 0 تشکر 139535

سلام

ممنون از پاسختون جناب صدرا

ایشان گفنتند كه اصلإ به بهشت راه پیدا نمیكنند

 پس افراد غیر مسامان هم به بهشت راه پیدا میكنند؟

حال شاید شرایط جوری باشد كه مردم در مناطق یا در زمانهایی اصلا اسلام (شیعه)را نشناسند چی؟

   

  شهری به آتش می کشیم گر تو لبت را تر کنی

 ما چون گلی در دست تو ، کاش ما را پرپر کنی

 بر رشته های معجر زهرا (س) قسم سید علی

 خنجر به حنجر می زنیم گر تو هوای سر کنی..

جمعه 16/5/1388 - 18:15 - 0 تشکر 139629

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 با سلام و تبریک مجدد عید نیمه شعبان

پس افراد غیر مسامان هم به بهشت راه پیدا میكنند؟

بله ، به حسب کمالاتی که کسب کرده اند و به شرط ویران ننمودن اصل فطرت به بهشت راه پیدا می کنند آن شاء الله

حال شاید شرایط جوری باشد كه مردم در مناطق یا در زمانهایی اصلا اسلام (شیعه)را نشناسند چی؟

گفتیم که درجات بهشت بر اساس کمالات کسب شده توسط انسانها است و این یک امر حقیقی می باشد و نه اعتباری.

مثلاً اینگونه نیست که فردی بودن هیچ لیاقتی یک شبه عارف بالله شود و لیاقت بهشت رضوان نصیب او شود بلکه باید علم و ایمان او به حد و درجه مشخصی برسد تا به همان اندازه نفس او تکامل پیدا کند و درجات او بالا رود .

حال اگر شخصی به هر دلیلی از این نعمت یعنی علم و ایمان محروم بماند به همان اندازه هم از کمالی از کمالات محروم شده است یعنی نقصان در نفسش پیدا شده است پس دیگر به درجات بالایی از بهشت نمی رسد. و چون امر حقیقی است مسئله زمان و مکان دیگر مطرح نیست.

اگر جناب آخوند هم که منبر رفته اند مطلق بهشت رفتن را رد کردند اشتباه کردند، انسان ممکن الخطاست دیگه.

شنبه 17/5/1388 - 21:32 - 0 تشکر 140096

سلام

جناب صدرا بسیار ممنون از جوابتون

کاملأ زیبا و شفاف بود

   

  شهری به آتش می کشیم گر تو لبت را تر کنی

 ما چون گلی در دست تو ، کاش ما را پرپر کنی

 بر رشته های معجر زهرا (س) قسم سید علی

 خنجر به حنجر می زنیم گر تو هوای سر کنی..

يکشنبه 18/5/1388 - 12:18 - 0 تشکر 140258

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

اگه فقط به این توجه کنیم که یه ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است میشیم مثل بنی اسراییل که قسمتی از احکام دین که به نفعشون بود  رو اجرا میکردند و قسمتی که به ضررشون بود رو اصلا ترویج نمیدادند .

من فکر میکنم در کنار اینکه گفته شده " یه ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است " گفته شده که نماز اولین چیزی هست که ازش سوال میشه که اگه قبول نشه بقیه اعمال هم قبول نمیشه، گفته شده که اسلام آخرین و کامل ترین دین هست . پس اینا هم شرطه . نه فقط تفکر . تفکر هم فکر میکنم منظور تفکری باشه که همراه با عمل باشه و به نفع اسلام و مسلمین باشه وگرنه یزید هم تفکر کرد و نقشه کشید !!!!! پس چون یه ساعت تفکر کرده بهشتی میشه؟؟؟

باید دید هدف اون دانشمند چی بوده هم از تفکرش و هم از عملش . برای رضای خدا اگه نباشه که ارزشی نداره . البته اصل نیته باید فی سبیل الله باشه که خدمت به خلق هم برمیگرده به همون رضای خدا . حالا اگه واقعا اون دانشمند بحث دین و اسلام و ..... به گوشش نخورده باشه این جاهل قاصر هست ولی اگه اسلام رو دیده و شنیده باشه و عمدا قبول نکرده باشه تفکرش ذره ای ارزش نداره . فکرمیکنم اونایی هم که اسلام بهشون نرسیده در عالم برزخ یه عالمی رو میگذرونن و دین بهشون عرضه میشه اونجا اختیار دارن و میتونن انتخاب بکنن یا نکنن . اینکه دقیقا چطوری هست و مگه میشه اونجا اختیار داشته باشن یا نه رو دقیقا نمیدونم !!!!

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

يکشنبه 18/5/1388 - 19:15 - 0 تشکر 140405

بسم رب المهدی
سلام دوستان عزیز .
از بحث خوبتون ممنون و از پاسخهای دوستان نیز ایضا .

خدمتتون عرض کنم که بهشت تنها مخصوص شیعیان و محبین مرتضی علی (ع) و ائمه هدی ست و نه مریدان مذاهب دیگر به هر شکل .
این گفته یک مسئله اثباتی و در عین حال ساده است .


همانگونه که ان الدین عند الله الاسلام و هیچ دین دیگری نزد خدا پس از خاتم انبیا(ص) پذیرفته نیست و از آنجایی که بهشت و جهنم ابتدا بر اساس "عقاید" و به دنبال آن "اعمال" کسب میشود فلذا تنها مریدان دین مقدس اسلام در این وادی قرار میگیرند .
اما در مرحله ای که اسلام ناب و حقیقی در روز غدیر خم بر مبنای الیوم اکملت لکم دینکم شکل گرفته پس راهی باقی نیست مگر شیعیان امیرالمونین و ائمه اثنی عشری . مابقی نیز در حالی وارد بهشت میگردند که تکمیل شده باشند نه ناقص.


اما دوستان فرمودند بهشت نیز دارای مراتبی ست . اری . اما آن هم نه بر اساس طبقه بندی شیعه با غیر شیعه .
بلکه همان شیعیان نیز همانگونه که در دنیا مراتب و درجاتی کسب کرده اند در نتیجه در بهشت نیز دارای کمالات و مراتبی خواهند بود . پس مراتب مختلف بهشت نیز بر اساس مراتب کمالی شیعیان تقسیم میشود که در دنیا آن را کسب نموده اند . این مورد نیز از انجا شکل میگیره که مثلا اگر اباذر از دل سلمان در دنیا با خبر میشد ، حجم و کثرت فهم ، او را میکشت پس در بهشت نیز به همان مراتب باید اختلاف درجه و مقام نیز باشد اما از مذاهب دیگر تنها در صورتی میتوان به خیر و خوشی یاد کرد که "در زمان ما مستضعف " باشند .
آنهایی که طبق فرمایش خانم زحل فرصتی در اختیارشان قرار میگیرد تا دین برتر و مذهب حق رو انتخاب کنند .

البته از مذاهب دیگر ، در زمان خودشان که حق زمان بوده اند رستگارند . مسیحیان در زمان عیسی بن مریم . یهودیان در زمان موسی . ابراهیمیان در زمان ابراهیم و .... به نسبت امام و پیامبر زمان خود هدایت شده و از بهشتیانند . لکن از زمان پیغمبر اسلام و علی الحصوص غدیر خم به بعد جز شیعیان و معتقدین به ولایت امیرالمونین به بهشت راهی نخواهند یافت .

اما اینکه گفته میشود آنهایی که خیری نیز انجام داده اند از برای جهانیان پس نتیجه اش چه میشود ؟
در پاسخ میگوییم همانگونه که در ابتدا گفتم در مرحله اول عقیده ای مهم است که پس از آن عملی نیز انجام شود .تاعقیده ای صحیح وجود نداشته باشند عملی نیز پسندیده و مورد رضایت نخواهد بود . با این حال از آنجاییکه ان الله لایضیع اجر المحسنین آن خیرخواهان مردم نیز پاداش خودشان را در دنیا و در جهاتی دیگر دریافت خواهند کرد .
فکر میکنم مسئله ای باقی نمانده باشد .

یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 24/5/1388 - 19:48 - 0 تشکر 142073

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

دوستان جواب هایی دادند که باید اشاره ای به آنها بشود.

خدمتتون عرض کنم که بهشت تنها مخصوص شیعیان و محبین مرتضی علی (ع) و ائمه هدی ست و نه مریدان مذاهب دیگر به هر شکل .
این گفته یک مسئله اثباتی و در عین حال ساده است .


همانگونه که ان الدین عند الله الاسلام و هیچ دین دیگری نزد خدا پس از خاتم انبیا(ص) پذیرفته نیست و از آنجایی که بهشت و جهنم ابتدا بر اساس "عقاید" و به دنبال آن "اعمال" کسب میشود فلذا تنها مریدان دین مقدس اسلام در این وادی قرار میگیرند .
اما در مرحله ای که اسلام ناب و حقیقی در روز غدیر خم بر مبنای الیوم اکملت لکم دینکم شکل گرفته پس راهی باقی نیست مگر شیعیان امیرالمونین و ائمه اثنی عشری . مابقی نیز در حالی وارد بهشت میگردند که تکمیل شده باشند نه ناقص.

در جواب دوست خوبم جناب حیات طیبه باید بگویم که در بحث شما خلط بن دو مبحث شده است یکی حقانیت و دیگری بین ورود به بهشت

همه قبول داریم که اسلام دین حق است و اینکه فرمودند ان الدین عند الله الاسلام اشاره به حق بودن این دین نسبت به سایر ادیان دارد ولی به این معنا نیست که فقط مسلمانان به بهشت می روند و نتیجه ای که شما گرفتید خارج از مقدمات شماست.

عین همین خلط مبحث را می توان در مسئله مقبولیت و صحت عبادات هم مشاهده کرد که گاهی شارع مقبولیت را مورد اشاره قرار داده و گاهی هم صحت را.

اما اینکه بهشت و جهنم بر اساس عقید است درست است اما همانگونه که عقاید آدمی مقول به تشکیک است مراتب بهشت هم مقول به تشکیک می باشد. در ضمن ما گفتیم که عده ای که منکر حقیقت باشند و با آن در ستیز باشند وارد بهشت نمی شوند ( مانند کفار که بر اساس آیات در جهنم مخلد هستند و غیر آنان خالد در جهنم نیستند بلکه بعد از مدتی عذاب ، رهایی می یابند) ولی عکس آن در مورد غیر مسلمانانی که با اسلام ستیز ندارند و اگر حق بر آنان عرضه شود می پذیرند اینگونه افراد وارد بهشت می شودن ، البته با حفظ مراتب و قران هم به این نکته اشاره فرموده است

... الا المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان ، لا یستطیعون حیلة و لا یهتدون سبیلا ، فألئک عسی الله ان یعفو عنهم

همچنین خداوند ذرة المثقال است و حق هیچ کس را به هیچ وجه ضایع نمی گرداند زیرا در غیر این صورت منافات با عدل الهی دارد ، فمن یعمل مثقال ذرة خیراً یره


جمعه 30/5/1388 - 7:26 - 0 تشکر 144027

بسم رب المهدی

سلام علیکم .

یکی دو مورد در صحبتهای جناب صدرا بود عرض کنم و یکی دو حدیث دیگر در اثبات صحت صحبتهای گذشته ام .

""در بحث شما خلط بن دو مبحث شده است یکی حقانیت و دیگری بین ورود به بهشت ""
به عقیده من شفایفت این موضوع به حساب دو دوتا چهار تاست .
تا زمانی که حقیقتی وجود نداشته باشه و حقی نباشه ،" ناحق"  تلقی شده و هیچ راهی به بهشت نخواهد داشت . مگر اینکه بگیم خداوند به ناحق نیز اجازه ورود به بهشت را میدهد! که این مسئله با اصول عقلی و منطقی و دینی سازگار نخواهد بود .

""اما همانگونه که عقاید آدمی مقول به تشکیک است مراتب بهشت هم مقول به تشکیک می باشد. در ضمن ما گفتیم که عده ای که منکر حقیقت باشند و با آن در ستیز باشند وارد بهشت نمی شوند ""
دقیقا .
اگر پست قبلی منو تا آخر خوانده باشید در مورد مراتب بهشت نیز که عرض کردم نکته ای رو گفتم که آن هم بر اساس عقاید خود "شیعیان" هستش .
در مورد انکار حقیقت نیز حرف شما صحیحه .
مستضعفان رو نیز عرض کرده بودم که خداوند به علت ارحم الراحمین بودنش و به خاطر بخشش و اینکه ذره ای از خوبیهای بنده هاش رو بی نصیب نمیگذاره راه های مختلفی رو قرار داده تا بتونند به اسلام حقیقی که همان تشیع باشه نائل بشند .
اما به این معنا نیست که با عقاید ادیان دیگر وارد بهشت گردند .


اما شفاف ترین حدیث پیرامون این موضوع تواتر حدیث زیر هست :
قال الله تبارک و تعالی : ولایه علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
(شکل دیگری از این حدیث در روایت حضرت علی ابن موسی الرضا در نیشابور به صحت کامل وجود دارد )


باز اگر گفته بشه که این حدیث تنها از منابع اهل تشیع است (حال آنکه چنین نیست) حدیث دیگری رو عرض میکنم که به تواتر صحیح در کتب اهل سنت آمده است.
وقتی این حدیث در کنار آیه قران قرار بگیره ، دیگر هیچ شک و تردیدی وجود نخواهد داشت که غیر از شیعیان به بهشت راهی ندارند ! :

قال النبی (ص) : یا علی ، انت و شیعتک هم الفائزون
آیه قران : و ادخل الجنه فقد فاز


مشخص شدن علی ابن ابی طالب و مستثنی شدن شیعیان حضرت از مابقی در دو حدیث قبل ، موجب جدایی آنها از غیر بهشتیان است.


دوستانی که احیانا صحبتهای منو میخونند و با اهل سنت نیز مباحثه دارند میتونند به این حدیث استناد کنند . کما اینکه به وفور در منابع خود عامه وجود داره و قابل انکار نیست .

یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 31/5/1388 - 21:28 - 0 تشکر 145192

با سلام.

بحث در مورد جهنم رفتن یا نرفتن سنی ها  یا غیر مسلمانان را می توان از جهات مختلف بررسی کرد...
اولا باید اعتقاد داشت یک مسیر و صراط حق است و مابقی باطل !حال که اعتقاد ما چنین است وراه حق جز یکی نیست لذا کسانی که راه حق را یافته ولی از آن سرباز زده اند قطعا وارد بهشت نخواهند شد.
طبق این مبنی مابقی شرایع بجز شریعت حق اهل گمراهی و ضلالت هستند

این مبنا قطعا صحیح است ، اما آیا هرکس به هردلیل تحت عنوان کیش های دیگر بود اهل جهنم است ؟
پاسخ اینکه :
اولا جهنمی شدن و نشدن فقط مختص به حالات زندگی روز مره هرکس نیست .
چه بسا کسانی که در لحظه مرگ مسلمان و شیعه می شوند ! کم نیستند کسانی که اهل حقیقتند اما راه حقیقت را پیدا نکرده اند در هنگام مرگ همان زمان که چهره امیرمومنان (ع) را می بینید گمشده خود را پیدا می کنند و محبت ایشان در دلشان می نشیند که محبت حضرت علی (ع)همان ایمان است و بغضشان کفر.
طبق برخی احادیث همه بندگان در هنگام مرگ از مومن و منافق امیرمومنان (ع) را می بینید.

در ثانی برخی هستد حتی در روز قیامت در صورت جهالتشان به حقیقت مورد آزمایش میشوند روایاتی هست به این مضمون که گروهی در محشر اعتراض میکنند که ما خبری از ندای تو نداشتیم (جاهلین قاصر) در آن لحظه خداوند آنان را اینگونه آزمایش می کند :
یک گودالی از اتش در جلو انان ایجاد میکند و بعد به آنان دستور می دهد وارد این آتش بشوید!
گروهی وارد این آتش می شود ولی آتش هیچ آسیبی به انان نمی رساند اما گروهی امر خداوند را عصیان میکنند (با اینکه در آن زمان همه رحمت و مهربانی و وجود خداوند را لمس میکنند و یقین دارند خداوند کار بدون حکمت و ظلم نمی کند اما باز کفران می کنند و به خداوند شک می کنند )
گروهی که وارد اتش می شوند و آتش کاری به انان ندارد به بهشت می روند اما گروهی که عصیان نموده اند باز خداوند همان دستور قبلی را به آنان می دهد .البته چه بسا این راه یکی از روشهای شناخت معرفت و ایمان هر فرد جاهل قاصری است.

ثالثا خیلی از افراد جاهل قاصر هستند ولی هیچ گونه عنادی با اهل بیت (ع) نورزیده اند که اینان هم بدست خداست یا عذابشان میکند به خاطر اعمالشان یا بهشتشان می برد به خاطر فضل خودش(البته فضل خداوند همیشه سبقت بر غضبش دارد)

البته روایات در این زمینه زیاد است که در  باب مستضعفین فکری در کتب روایی آمده و همچنین در روایات ذیل آیات شریفه بیان شد :

إِنَّ الَّذِینَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِكَةُ ظَالِمِی أَنْفُسِهِمْ قَالُواْ فِیمَ كُنتُمْ قَالُواْ كُنَّا مُسْتَضْعَفِینَ فِی الأَرْضِ قَالْوَاْ أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُواْ فِیهَا فَأُوْلَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءتْ مَصِیرًا
کسانى که فرشتگان (قبض ارواح)، روح آنها را گرفتند در حالى که به خویشتن ستم کرده بودند، به آنها گفتند: «شما در چه حالى بودید؟ (و چرا با اینکه مسلمان بودید، در صفِ کفّار جاى داشتید؟!)» گفتند: «ما در سرزمین خود، تحت فشار و مستضعف بودیم.» آنها [= فرشتگان‏] گفتند: «مگر سرزمین خدا، پهناور نبود که مهاجرت کنید؟!» آنها (عذرى نداشتند، و) جایگاهشان دوزخ است، و سرانجام بدى دارند.

إِلاَّ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ حِیلَةً وَلاَ یَهْتَدُونَ سَبِیلاً
مگر آن دسته از مردان و زنان و کودکانى که براستى تحت فشار قرار گرفته‏اند (و حقیقتاً مستضعفند)؛ نه چاره‏اى دارند، و نه راهى (براى نجات از آن محیط آلوده) مى‏یابند.

فَأُوْلَئِكَ عَسَى اللّهُ أَن یَعْفُوَ عَنْهُمْ وَكَانَ اللّهُ عَفُوًّا غَفُورًا
ممکن است خداوند، آنها را مورد عفو قرار دهد؛ و خداوند، عفو کننده و آمرزنده است. «« النساء/99تا 97 »»

پس بر اساس این گفته ها بهشت اختصاص به شیعیان و مومنان دارد.البته همانگونه که دوستان فرمودند : بهشت اختصاص به مومنان هر دینی در زمان اختصاصی همان دین دارد و منظور ما هم اکنون است که دین واقعی اسلام وتشیع است.

یا علی مدد

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی