• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 518)
چهارشنبه 7/5/1388 - 12:50 -0 تشکر 136705
خورد ، به من چه که خورد؟

به نام خدا
با سلام
یکی از مسائلی که چند وقتیه ذهن من و یکی از دوستان رو به خودش مشغول کرده اینه که چرا حضرت آدم رفت طرف اون درخت ؟ 
و چرا با کار ایشون ما هم باید از بهشت دور بشیم ؟
خب اگه حضرت آدم پیش اون درخت نمی رفت ، ما هم الان تو بهشت بودیم  ( هر چند که اون بهشت ، بهشت اصلی نیست )
به نظرتون این با عدالت خدا سازگاره که به خاطر اشتباه یه نفر همه ما تنبیه بشیم ؟
به نظرتون مشکل کار کجاست؟
ممنون میشم اگه نظراتتون رو به طور ساده بیان کنید

امام زمان (عج) : اگر شیعیان ما به عهد و پیمانی که با ما بسته اند وفادار بودند فرج من به تاخیر نمی افتاد.   

چهارشنبه 7/5/1388 - 14:3 - 0 تشکر 136724

سلام

این هم یکی از اصلی ترین سوالات من هست

ممنونم از آقای عبدالله که این بحث و مطرح کردن

متشکر میشم که دوستن توانا در دین در اینجا جواب این سوال رو به طور شفاف جوری که زیاد فقهی نشه و برای همه قابل فهم باسن توضیح بدن تا ما هم اهره مند بشیم

   

  شهری به آتش می کشیم گر تو لبت را تر کنی

 ما چون گلی در دست تو ، کاش ما را پرپر کنی

 بر رشته های معجر زهرا (س) قسم سید علی

 خنجر به حنجر می زنیم گر تو هوای سر کنی..

يکشنبه 11/5/1388 - 9:38 - 0 تشکر 137924

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می كنم خدمت آقا عبدالله 

برای پاسخ به این سوال اول باید یك چیزهایی رو دونست

اول اینكه خدا ظالم نیست ،حالا شما می فرمایید با طرح این سوال من(سوال فوق )چطور می گید خدا ظلم در حق ما نكرده؟

میگم به دلایلی(اول اینكه فكر كنم حضرت آدم در همین دنیا بوده (جای خوش آب وهوا)نه در بهشت اصلی)

حالا چه چیزهایی رو ما باید بدونیم؟میگم خدمتتون  

1-ما در عقائد خود عقیده ای داریم به نام قضا وقدر  كه ارتباط مستقیم با این بحث دارد

قدر یعنی چه: یعنی اینكه خدا برای ما این را مقدر كرده ،اندازه كرده،كه همیشه در آرامش ،آسایش،رفاه وخوبی وخوشی باشیم ،هیچ مرضی نداشته باشیم،هیچ آلاینده ای نباشد كه مشكل تنفسی پیدا كنیم،هیچ كس به هیچ كسی ظلم نكند،دادگاهی نباشد،هیچ گاه دچار مشكل نشویم،در یك كلام آسایش را برای ما خواسته چنانچه ما در سوره بقره می خوانیم كه خدای مهربان خطاب به حضرت آدم می فرماید:هبوط كن یعنی پایین بیا،تنزل كن به كجا ؟به زمین ،زمینی كه برای تو مسكن وجایگاه آسایش است ،زمینی كه ما به مانند فرش برایت قرار داده ایم 

حالا شما ممكن است بفرمایید :آسایش كجا بود؟به این همه ظلم،غارت،مرض،بیماری،دزدی،و...می گویی آرامش؟

بنده میگم كه آقا عبدالله ما یك عقیده دیگری داریم كه این مسئله رو توضیح میده واون چیه؟(اگه گفتی؟)

آها اون *اعتقاد به قضاء* است 

قضاء رو در پست بعدی تعریف می كنم فقط تا آخر دنبال كنید تا جواب سوالتون رو بدم البته به حول الهی ویاری ائمه (ع) 

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

يکشنبه 11/5/1388 - 10:3 - 0 تشکر 137929

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می كنم خدمت آقا عبدالله 

اول بگم كه اعتقاد به *قدر*از مهمترین عقائد مسلمان است واگه كسی به اون اعتقاد نداشته باشه خود به خود باید به ظالم بودن خدا(نستجیر بالله)معتقد باشه  

قبل از تعریف قضاء همه باید بدونیم كه انسان دارای*اختیار*است ومی تواند شقاوت وسعادت خود را خود تایین كند 

اما *قضاء*یعنی چه:قضاء یعنی حكم،قضاوت، یعنی این كه خدا حكم می كند،قضاوت میكند بر چیزی،( بر مجازات یا تشویق) مثلا شما(منظورم شما نیستید هااا) الان دزدی می كنید وبعد قاضی دادگاه شما را به جرم دزدی مثلا شلاق میزند یا انگشتتان را قطع می كند ،اینجا قاضی حكم كرده وهیچ گاه شما به آن قاضی نمی گویید چرا دستش را قطع كردی،شما نمی گویید قاضی ظالم است ،چون كار بد شما باعث شده كه این حكم اجراء شود ودر واقع باعث ومسبب آن خود شما بودید وقاضی هیچ تقصیری ندارد وشما به او(قاضی) نمی گویید ظالم ،حالا چرا؟ چون آن شخص به واسطه عمل بد خود یعنی دزدی كردن،باعث شد كه دستش قطع شود،یعنی قاضی این حكم را در مورد او اجراء كند،قضاوت او این بود،(درست است یا نه آقا عبدالله؟)

خب حالا همه این امراض وغارت ها وآلاینده های بسیار مضر در هوا همه اش به خاطر كارهای ماست كه خدا در مورد ما حكم میدهد،مثلا می گوید به خاطر فلان گناهت باید در فقر باشی ،به خاطر فلان گناهت باید فلان مشكل را داشته باشی ،به خاطر اینكه نمی خواهید دو قدم راه بروید وسبزی بخرید وماشین را می برید باید مشكل تنفسی داشته باشید ، لباس گرم تن نكردی وباید تنبیه شوی وتنبیه آن سرما خوردن است، ومثال های متعدد كه خودتان حدس بزنید 

پس دیدید كه مشكل از ماست وخدا هیچ ظلمی نكرده ،بلكه خدا در زمین برای ما آسایش كامل وصلح را خواسته  واین ماییم كه با كارهایمان بدی وظلم ونا آرامی را به وجود می آوریم وگرنه باید هیچ دادگاه ،وزندانی وجود نمی داشت امام ما جنایت كردیم ودر مقابل دادگاه وزندان هم درست شد،وزندانی شدن كه تنبیه شویم

اما دلیل بعد كه خدا برما ظلم نكرده كه در پست بعدی عرض می كنم

اللهم عجل فی فرج مولانا (صلوات برای سلامتی آقا) 

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

يکشنبه 11/5/1388 - 10:30 - 0 تشکر 137935

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عرض می كنم خدمت آقا عبدالله 

پس ما فهمیدیم كه خدا از اول برای ما زندگی بهشت گونه را تقدیر كرد و همین الان میشه دنیامون رو بهشت كرد ، اما این كارهای بد ما وگناهان ما بود كه دنیا رو جهنم كرده برامون،

این ما هستیم كه به ائمه(ع) ظلم كردیم وگرنه خدای متعال همان زمان كه حضرت امام حسن عسكری (ع)شهید شدند تقدیر كرد كه همه زیبایی هایی كه قرار است اكنون بعد از ظهور اتفاق بیافتند  اتفاق افتد ،تقدیر كرده بود كه همه معارف وحقایق را بدانیم ،پس چرا آقا غایب شد،چرا زیبایی های ظهور آقا پیش نیامده،؟چون ما گناه كردیم وخدا اینگونه حكم كرد وتنبیه مان كرد پس خدا همیشه برای ما سعادت وآسایش می خواهد مگر اینكه ما بد كنیم كه آنوقت قضاوت می كند  (شاید بگویید گذشتگان این كار را كردند گناه ما چیست؟در جواب میگم كه اگه ماها خوب بودیم وبدون گناه ،وواقعا خواهان آقا ،همین الساعه آقا می اومد،پس آقا رو نمی خوایم ،پس ما هم در مورد آقا (عج)گناه كردیم وتیر به قلب مباركشون زدیم) 

امامسئله دوم چیزی است كه یك بار فكر كنم در رادیو معارف یا رادیو قرآن، از زبان یكی شنیدم كه آیه ای از سوره بقره كه در همین مورد هست را توضیح می داد كه من با وجود اینكه زیاد این آیه را خوانده ام اما تا آن زمان متوجه نبودم ،به نظرم چیز خوبی گفت حالا به شما هم می گویم شاید مورد توجه واقع شد

خدای مهربان در جریان خلقت حضرت آدم(ع) به ملائكه می فرماید:((انی جاعل فی **الارض **خلیفة ....))به ملائكه فرمود:می خواهم در **زمین**جانشینی قرار دهم و......تا آخر آیه(آیه 30سوره مباركه بقره) (البته این فقط یك برداشت است(كه ممكن است درست یا نادرست باشد) نه تفسیر ،تفسیر را فقط باید ائمه بگویند وفقط آنان می دانند)

ببینید خدا در اینجا می فرماید كه: من میخواهم  انسان را در *زمین* جانشین خود كنم ،نه در بهشت ،پس از همان اول هم قرار بوده كه ما در زمین باشیم وهیچ ظلمی در كار نیست

ومن خودم یك برداشتی از آیاتی كه خداوند در مورد زمانی كه حضرت آدم از آن درخت خورد واز آنجا رانده شد ،دارم كه به نظرم جالب است اما می ترسم تفسیر به رای شود كه اگر آن را بگویم شاید دیگر جای هیچ سوالی نباشد

ولی با همین توضیحات فكر كنم  جواب كاملا داده شده باشد

شما همان مسئله قضا وقدر را اگر خوب بدانید وخوب رویش فكر كنید نه تنها این سوال كه خیلی از سوالات دیگر جواب داده می شوند  

البته ممكن است بعضی دلیل امتحان شدن را هم بیاورند كه این توضیح بسیار می خواهد وممكن است به بیراه بروم

به هر حال امیدوارم كمك كرده باشم

اللهمعجل فی فرج مولانا 

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

يکشنبه 11/5/1388 - 14:39 - 0 تشکر 138021

با سلام

جناب rasoolalah عزیز

واقعا ممنونم از پاسخ کامل و جامعتون

خیلی ممنون

من جواب خودم رو در این مورد به دست آوردم

حالا یه سوال دیگه به ذهن من رسید که نیاز نمیبینم یه بحث جدا بزنم و فکر کنم بشه همینجا بهش پاسخ داد

مگه حضرت آدم پیامبر نبود؟

پس چرا حرف خدا رو گوش نداد و رفت طرف اون درخت ؟

خدا که بهش گفته بود نباید بری پس چرا رفت ؟

ممنون میشم اینم پاسخ بدید

امام زمان (عج) : اگر شیعیان ما به عهد و پیمانی که با ما بسته اند وفادار بودند فرج من به تاخیر نمی افتاد.   

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.