• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 1137)
شنبه 13/4/1388 - 13:20 -0 تشکر 129058
ناتوی فرهنگ-روش مقابله با آن

 با سلام

اگه خدا بخواد میخوام تو این تاپیک به موضوع ناتوی فرهنگی بپردازم این اطلاعات رو از کتابی به همین نام گرفتم در پست های بعدی مطالب رو از هر تیتر در هر روز قرار میدم. البته در این میان میتونیم در مورد مطالب هر روز بحث و گفتگو کنیم و در آخر روزم که دیگه تمام میشه بحث روز و به موضوع بعدی این کتاب می پردازیم.

منبع: ناتوی فرهنگی(و روش های مقابله با آن)

مولف: دکتر شهرام علمداری(عضو هیئت علمی دانشگاه)

ناشر:انتشارات رضویه-1386

 با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
شنبه 13/4/1388 - 13:28 - 0 تشکر 129059

با سلام

ناتوی فرهنگی

فصل اول-بنای مستحکم حکومت اسلامی , یادگار گران قدر بنیان گذار انقلاب اسلامی

معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران , حضرت امام خمینی(ره),در طول زندگی پر برکت خود,بنای قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را بر سه پایه محکم بنا نمودند:
الف-ولایت فقیه
ب-تفکر بسیجی
ج-نهضت نرم افزاری
مدیریت توسعه و بحران در هر کشوری نیازمند به یک برنامه راهبردی دقیق و مشخص است.در این برنامه باید تکلیف سه مسئله مهم به دقت مشخص شده باشد:
الف-چه کسی و با چه مشحصاتی راهبری و مدیریت توسعه و بحران را انجام می دهد؟
ب-چه کسانی و با چه مشحصاتی,عملیات توسعه و بحران را به پیش خواهند برد؟
ج-چخ برنامه ای برای توسعه و بحران نوشته شده است؟(محتوای برنامه و چگومگی اجرای آن)
اگر دقت کنید,می بینید که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی چگونه جواب هر سه سوال فوق را در عمل پیداه نموده است.ولایت فقیه در واقع ترسیم دقیق و علمی نحوه راهبری و مدیریت کلان حکومت اسلامی در همه ابعاد آن می باشد.تفکر بسیجی ,مشحصه عالی برای پیروان رهبری و مجریان برنامه های توسعه و بحران است.نهضت نرم افزاری هم چیزی جز محتوا و نحوه اجرای برنامه نیست.
همانگونه که در شکل یک میبیند حضرت امام(ره),بهترین الگوی مدیریت بحران و توسعه را برای جهانیان به یادگار گذاشته اند.ایشان ترکیبی از مدیریت مبتنی بر سازمان ها و نهادهای تخصصی و مدیریت مبتنی بر جامعه را به عنوان الگوی مدیریتی اسلامی و قرآنی در عمل اجرا کردند.نمونه بارز این مدیریت را در دوران دفاع مقدس و پس از آن می توان با تاسیس نیروی مقاومت بسیج به عنوان بازوی مردمی دفاع مقدس در کنار نیروهای نظامی (سپاه و ارتش) مشاهده کرد.تصور نمائید که اگر حضرت امام(ره), ب9ه عنوان فرمانده کل قوا در دفاع مقدس فقط بر نیروهای نظامی کشور تکیه می کردند و از توان بالقوه مردمی استفاده نمی کردند,چه نتایجی به بار می آمد؟

مدیریت بحران و توسعه از دیدگاه امام
-بسیج
الف ولایت مداری
ب-تفکر بسیجی
ج-نهضت نرم افزاری

-سازمان های حرفه ای و تخصصی کشوری و لشکری

هنوز هم خیلی از تئوری پردازان علوم امنیتی و نظامی دنیا در تحلیل وقایع جنگ ایران و عراق دجار مشکل هستند.آن ها هنوز نمی توانند درک کنند که چگونه لشکر متشکل از نیروهای جوان و گاه نوجوان بسیجی با دوره های آموزشی کوتاه مدت نظامی,توانستند لشگر تا دندان مسلح عراق به همراه اعوان و انصار غربی را شکست بدهند؟
الگوی موفق حکومتی حضرت امام(ره)به یادگار گذاشته و مقام معظم رهبری به طور مداوم بر آن تاکید دارند,همان نکته ای است که استراتژیست های صهیونیسم بین الملل را به چالش واداشته است و باعث شده است که آن ها هر چه در توان دارند,خرج کنند تا مانع گسترش این تفکر شوند.درواقع ناتو که یک پیمان نظامی بوده است,پس از فروپاشی شوروی سابق,وبا همراهی همه سازمان های بین المللی و شرکت های فراملیتی(فراملی) به بهانه جهانی شدن,به دنبال ایجاد یک سپر دفاعی در برابر خطر جهانی سازی تفکر و الگوی اصیل حضرت امام خمینی(ره) در مدیریت توسعه و بحران می باشد.(مدیریت اسلامی)

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
يکشنبه 14/4/1388 - 11:45 - 0 تشکر 129292

با سلام

فصل دوم چون صفحاتش خیلی زیاده هر روز دو صفحه دو صفحه براتون میزارم راستی دوستان یادتون نره اینا رو میزارم تا مباحثه کنیم لطف کنید در بحث شرکت کنید.

فصل دوم- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاههای استان سمنان

مقام معظم رهبری در سفر خود در سال 1386 به سمنان با اساتید و دانشجویان آن استان دیداری داشتند و بیاناتی را فرمودند که سیار مهم و راهبردی بوده است.باتوجه به اینکه فرمایشات ایشان همانند یک کلاس درس برای تمام اقشار جامعه به خصوص نخبگان جامعه جهانی است,بر این شدیم که این فرمایشات را بصورت نکاتی با اهداف آموزشی مشخص جدا نموده و در انتها در مورد ناتو و ناتوی فرهنگی که از نکات مهم مورد تاکید ایشان در این بیانات بوده , مطالبی را ارائه کنیم.

"بعضی از انسانها آن چنان وجودشان پر تپش تحرک است که مثل اینکه همه ی اعضا و جوارح آن ها قلب است؛اینها می توانند به قله برسند.رسیدن به قله,یک مرحله ی «آروز»دیده میشود-می بینید کسانی به آن بالاها رفته اند و دارند در ارتفاعات بلند راه می روند؛لیکن کافی نیست.مرحله ی بعد این است که از رختخواب بلند شوید,بیرون بیایید,لباس مناسب بپوشید,کفش مناسب به پا کنید و به طرف کوه راه بیفتید.وقتی انسان به بخش های دامنه ای می رسد, بعضی ها,با پستی بلندی هاو سختی ها و خاک و خُل هایی که سر راهشان می بینند,خسته میشوند,حوصله شان سر می رود و تصور می کنند که رسیدن به قله,مثل پریدن یک کبوتر است که پایشان را بگذارند و بپرند و به آن جا بروند,فکرِ این حرکت ِ میان راه را نمی کنند؛ این ها زود مأیوس می شوند.بعضی ها چند تا پیچ و خم هم بالا می روند, لیکن خسته می شوند. بعضی احساس خستگی هم نمی کنند, اما حوصله شان سر می رود , عجله می کنند؛خیال می کنند که نیم ساعت یا یک ساعت که انسان راه رفت ,باید به آن جا برسد. این ها آفت های این حرکت است.آن کسی که صبورانه ,شائقانه,با استفاده ی از همه ی توان و نیروی خود و با امید به اینکه به آن جا خواهند رسید,حرکت بکند, از طولانی شدن زمان, از دراز بودن راه,از پی در پی آمدن گردنه ها , از در میان راه ماندن بعضی از رفیقانِ نیمه راه, نمی هراسد؛این آدم باید مطمئن باشد که به آن قله خواهد رسید.
بعضی ها به افرادی که اهل معنایند, مراجعه می کنند و می گویند ذکری بدهید تا ما بشویم یک آدم نورانی و خوب! خیال می کنند مثل حبه ای است که بخورند و فوری تغییر حالی در آن ها به وجود بیاید؛ نه. اگر انسان بناست نورانی بشود و دلش با عوالم غیب آشنا بشود , اگر انسان می خواهد صدای فرشتگان را بشود , اگر انسان می خواهد با ساحت جلال الهی ورود پیدا کند , اگر انسان می خواهد شامه ی معنوی اش به عطر توحید معطر بشود , باید کار کند؛ کسانی پشیمان می شوند؛ کسانی بی حوصله می شوند ؛ کسانی بر می گردند ؛ کسانی به دگیران می گویند فایده ای ندارد, کجا می روید ؛ و کسانی هم اصل قله را انکار می کنند! در راه معنویات, این مسائل هست ؛ در راه مادیات هم همین مسائل هست.

بنده در یکی از همین ملاقتها به دانشجو ها گفتم شما برای پنجاه سال آینده برنامه ریزی کنید؛ توقع ما این است.منظورم در زمینه ی علم است. هدف را این قار بدهیم که پنجاه سال بعد, کشور شما یکی از مراجع عمده و درجه ی اول علمی دنیا باشد؛ به طوری که اگر کسی خواست با تازه های دانش آشنا شود,مجبور بشود زبان ملی شما را یاد بگیرد؛همچنانی که این دختر عزیزمان گفتند که ما مجبوریم زبان بین المللی را یاد بگیریم؛ راست هم می گوید. انگلیسیها با زرنگی زبان خودشان را زبان علم و زبان بین المللی کرده اند و هر چه شما می خواهید یاد بگیرید و هر چه می خواهید بخوانید,مجبورید زبان آن ها را یاد بگیرید.شما کاری کنید که در پنجاه سال آینده,همین نیاز به زبان فارسی شما باشد.این , یک آرزوست؛ یک قله است ؛ مثل قله ی دماوند, مثل قله ی توچال , که نگاه کردن به آن , هیجان انگیز است؛ شوق رسیدن به آن , در دل همه به وجود می آید؛ اما چه کسانی می رسند؟باید کفش و کلاهش را آماده کنید؛ بیشتر از آن, باید همتش را آماده کنید و راه بیفتید.

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
سه شنبه 16/4/1388 - 21:39 - 0 تشکر 130105

به نام خدا

سلام

آنلاکر عزیز ممنون اما اگه ممکنه کمی خلاصه کن

به دوستان هم پیشنهاد میکنم بخونن خیلی مفیده

دستت درد نکنه

سه شنبه 16/4/1388 - 23:21 - 0 تشکر 130139

با سلام

جناب بوفون ببخشید ولی این امکان برام مقدور نیست دوستان ببخشید هنوز وقت تایپش رو نکرد آخه امروز یکمی بیرون بودم وقت تایپ کردن رو نداشتم

با تشکر آنلاکر

گر مرد رهی ، غم مخور از دوری و دیری / دانی که رسیدن هنر گام زمانست
يکشنبه 21/4/1388 - 13:13 - 0 تشکر 131792

من این کتاب روخوندم خیلی بی معنیه اقایا نلاکر   لطفا یه کتاب درستی اطلاعات بگیرید در ضمن این کتاب رومعرفی میکنم فرهنگ تهاجم تهاجم فرهنگ

 

                             /کجايند ان مردان بي ادعا/

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.