انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 1801)
شنبه 6/4/1388 - 22:35 -0 تشکر 126756
آزادی عقیده

سلام دوستان.

خوبید؟راستش خیلی وقته این تفکرات در ذهن من هست خیلی چیزها رو که در جامعه می دیدم و  میبینم باعث شده به این نتیجه برسم.

من فکر میکنم خوبی رو به زور به مردم تحمیل کردن خیلی غلطه. همه ی انسان های متفکر  میدونند که حجاب و عفاف و ... خیلی خوبه اما این که حکومتی بیاد و اونها رو به زور به مردم تحمیل کنه خیلی غلطه و نتیجه اش هم همین میشه که میبینیم. اوضاع حجاب الان در جامعه ی ما چطوره؟ واقعا چند درصد خانم ها حجاب کامل دارند؟

قبلا فکر میکردم در بین خانم ها این قانون نانوشته وجود داره که " هرکسی موهاش بیرون نباشه امل(عقب مانده - مقابل مدرن) هست " اما در کمال تعجب فهمیدم الان همین قانون هست اما در مورد آرایش کردن!

الان در بین اقایون کسی که در خیابون راه بره و با خانم ها شوخی نکنه و مهمل نگه امل هست یا اگر پسری بگه من آواز خانم ها رو گوش نمیدم یا اگر پیراهنش رو روی شلوارش بندازه یا خیلی کار های دیگه رو انجام بده امل به حساب میاد.

از طرفداران یکی از کاندیدا ها میگفت ما شعار میدادیم : نه روسری نه توسری *** دولت دختر پسری

از بزرگتر ها که بپرسید، خواهند گفت قبل از انقلاب آدم مذهبی میرفت مسجد و آدم غیر مذهبی میرفت می خانه. فساد آزاد بود و هرکسی میخواست فساد خودش رو داشت و آشکار بود اما قبول کنید الان اینطور نیست و فساد پنهانه.

حرفم خیلی واضح و روشنه... اسلام برای مردمی که خواهان اون نیستند حیفه. در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر خودش منکر به حساب میاد واقعا حیفه که حکومت اسلامی بر اونها حکومت کنه. امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ی ما از بین رفته و علتش مطرود واقع شدن اسلام توسط مردمه! مردمی که خواهان اسلام نیستند و چیزی رو از اسلام در جامعه باقی نگذاشتند.

فکر میکنم برای اینکه همه چیز به حالت عادی برگرده بهتره آزادی حجاب داده بشه تا هرکس میخواد خود عالی خودش رو فراموش کنه و زیبایی های خودش رو به همه نشون بده این کار رو بکنه تا خودش ضربه اش رو بخوره و هرکسی میخواد واقعا حجاب داشته باشه ؛شخصیت زن رو حفظ کنه و اعلام کنه هنوز زنان بلند نظری هستند که عقلا خواهان حجاب هستند.

اگر اینقدر در روابط دختر و پسر های جوان سخت گیری نکنند و طرح "شبیه سازی حضرت فاطمه(س) " رو اجرا نکنند، هرکسی دوست داشته باشه خودش رو به درک واصل کنه این کار رو میکنه و هرکس بخواد متعالی بشه با افتخار این کار رو میکنه. نه مثل الان که گرگ و روباه در کنار هم هستند و تمییز دادن اونها کار سختی هست.

افراد ظاهر الصلاحی که در ظاهر حزب اللهی هستند و در باطن "چون به خلوت میروند اون کار دیگر میکنند" این ها رو دیدم که میگم. 

 

اگر فقط به مردم آزادی بدند و اجازه بدند هرکسی خودش تصمیم بگیره چطور زندگی کنه، خیلی بهتر از الان هست که همه باید به زور اسلام رو نصفه و نیمه اجرا کنند.

از موضع یک فرد مذهبی صحبت میکنم و سعی کردم هیچ وقت در زندگی اجازه ندم کسی به تفکراتم جهت بده. نظرتون چیه؟

یا علی(ع). 


 

 

شنبه 6/4/1388 - 22:55 - 0 تشکر 126758

سینا

به نظر من عمق این بحث رو باید  لابلای درک صحیح یا ناصحیح  مردم از حجاب دونست .

به نظر من حجاب یه ازادیه که اعتباری دو چندان به خانما  میده و  زیبایی  بی نظیر  روحی و معنوی رو به ارمغان می اره .

اما  گذشته از هر چیز و  نظر  باید به عقاید  متفاوت  افراد نگریست .باید به سرشت و تربیت خانواده نگریست.

برای بعضی ها بی حجابی ضد ارزش نیست .

اما به نظر من بهترین راه ازادی اختیار به خانماتس تا خوشون این تشخیص رو بدن که ایا حجاب براشون مفیده یا نه .

و شاید این همه سخت گیری که وجود داره یکی از عوامل دوری  بعضی خانما از حجاب باشه .

به نظر من هر کس میتونه مذهب و عقیده خودش رو داشته باشه . و جلوگیری از بد حجابی رو به صورت برخوردهای خیابانی اصلا نمی پزیرم .

حجاب باید توی   عمق  نفس های یه  خانم باشه باید یه درک دوست داشتنی از حجاب داشته باشه .

و در اخر

 وقتی بادهای مخالف می وزند پنا ه می بریم به صخره ها و سنگها و فراموش می کنیم که از همین بادهاست پرواز بی نظیر  عقابها .  یا  حق

شنبه 6/4/1388 - 22:59 - 0 تشکر 126760

سلام.

آزادی خوبه ولی تا موقعی كه تبدیل به مزاحمت برای دیگران نشه،برای مثال اگه كسی كه در حالت غیر طبیعی( مستانه)،مزاحم دختر مردم بشه و اون رو اذیت كنه این آزادیه؟

امل؟اگركسی آزاد باشه كه برای خودش حجاب مورد نظرش رو انتخلب كنه امله. و باز تمام این مسایل به دین ما بر می گرده،وقتی مسلمان شدی برای بدست اوردن سعادت اخرت باید قید خلاف شرع و دین رو بزنی.

يکشنبه 7/4/1388 - 2:42 - 0 تشکر 126815

والا چی بگم من هم قبلا به این موضوع فکر کرده بودم

اما به نتیجه نرسیده بودم

فقط توی احادیث می خونیم که نوشته آخرالزمان فلان رویداد پیش میاد که الان همونو توی

جامعه میبینیم

نمی دونم این جوابم درسته یا نه

از دوستان دیگه هم می خوام توی این بحث شرکت کنن

چون فکر میکنم بحث جذاب و مفیدی باشه

اگه کسی جواب کاملی داره ارائه کنه

 

*کاش به زماني برگردم که تنها غم زندگيم شکستن نوک مدادم بود*  

يکشنبه 7/4/1388 - 3:7 - 0 تشکر 126823

بسم الله الرحمن الرحیم
*******************
سلام بر شما
-******-
شهدا جلوی صدام ملعون مقاومت كردند برای چی؟
برای اینكه اسلام حفظ بشه ، شرف حفظ بشه ناموس مردم حفظ بشه .
نه اینكه دو تا دختر و پسر كه اسلام جونشونو آورده بالا تقاضای حكومت دختر پسری كنن .
بله قبول دارم لا اكراه فی الدین
اما جامعه اسلامی قوانین خاص خودشو داره و ما متاسفانه نمی تونیم بگیم ایرانجلس .
آزادی عقیده
یعنی اگر كافر اومد گفت من یك كاباره در تهران بزنم و هیچ كس بهش چیزی نگه .
چون عقیده داره .
خب اولا این عقیده نیست یك فكر و حس شهوانی است ثانیا هیچ كدوم از خانواده ها موافق نیستند  ثالثا حكومت هم موافق نیست  
كلا جامعه اسلامی مخالف این قضیه است و این رو نباید عقیده قرار داد .
1- آزادی یعنی چه ؟
2- عقیده یعنی چه ؟
3- آزادی عقیده یعنی چه ؟
4- آیا استفاده از كاباره یك عقیده آزاد است ؟
موفق و موید
التماس دعا  

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 7/4/1388 - 11:9 - 0 تشکر 126868

سلام دوستان.

ابتدا عرض میکنم قصد بنده بحث هست و نه مجادله.

شهدا جلوی صدام ملعون مقاومت كردند برای چی؟

شهدا برای دفاع از وطن و جامعه ی اسلامی رفتند اما مردم فعلی اون مردم نیستند و خواهان اسلام نیستند در ضمن ما که نمیتوانیم تا ابد خود را مدیون شهدا بدانیم! شاید چند سال دیگر مردم بخواهند انقلاب کنند و حکومت آزاد تشکیل دهند اونوقت ما میخواهیم بگیم : "شهدا ... "

مردم سرنوشت خودشون رو خودشون تعیین میکنند بنابراین وقتی مردم خواهان اسلام نیستند حرف از شهدا زدن جایگاهی نداره.

یعنی اگر كافر اومد گفت من یك كاباره در تهران بزنم و هیچ كس بهش چیزی نگه .

البته فکر میکنم شما در به کار بردن کلمه ی "کافر" صنعت ادبی مجاز رو به کار بردید!

مجاز جز از کل! اگر کافر کسی باشد که خواهان تاسیس کاباره باشد ؛ تمام جوانانی که خواهان تاسیس آن هستند کافر هستند و اتفاقا این تعداد جوانها اصلا کم نیستند و به اعتقاد من از نصف مردم و نصف جوان ها بیشتر هستند!

مسئله این هست که یک کافر در کار نیست! ما با جامعه ی کافران در مواجهه هستیم و میخواهیم به زور اسلام رو به اونها تحمیل کنیم.

ثانیا هیچ كدوم از خانواده ها موافق نیستند *** كلا جامعه اسلامی مخالف این قضیه است

البته به کار بردن کلمه ی هیچ در اینجا صحیح نیست میتونستید بگید اکثر. اما به یاد داشته باشید جمله ی دکتر شریعتی رو که : درجامعه 10 درصد مردم فکر میکنند اما 90 درصد دیگر هستند که تصمیم میگیرند. 

جامعه ی اسلامی بله! مخالف این قضیه هست اما جامعه ی ایران سال 1388 هم غیر اسلامی هست و هم موافق با اون قضیه !

کلیت حرف من اینه که باید هرچیزی سر جای خودش بره. مسئله ی حجاب و ... مصداق هست.

اما پاسخ سوالاتتون:

1- آزادی یعنی چه ؟

آزادی یعنی این که انسان ها بتونند عقیده ی خودشون رو که در چارچوب قانون جامعه گنجانده شده به راحتی ابراز و اعمال و تبلیغ کنند. در مورد بحثی که من مطرح کردم قانون جمهوری اسلامی قانون نامناسبی هست و  در تضاد با عقیده ی مردم هست.

2- عقیده یعنی چه ؟ 

تمام تفکرات یک فرد عقائد اون هستند.

3- آزادی عقیده یعنی چه ؟

نقطه ی مخالف تفتیش عقیده هست البته تفاوتش با اون در اعمال عقیده است ما الان در جامعه ی اسلامی نسبت به نماز؛ آزادی عقیده داریم اما فکر میکنم در مورد مسائل دیگه نداریم.

4- آیا استفاده از كاباره یك عقیده آزاد است ؟

شما نمیتونید بگید" اولا این عقیده نیست یك فكر و حس شهوانی است " چون همونطور که شما شاید از خواندن نماز لذت ببرید فرد دیگری هم از کاباره رفتن لذت میبره! نمیتونید متهم کنید اون رو به شهوت رانی. اگر اینطور باشه اون هم شما رو به تحجر و شاید سفاهت متهم میکنه!

دقیقا به همون دلیلی که یک فرد مذهبی، مذهبی هست؛ یک فرد غیر مذهبی هم غیر مذهبی هست. 

پس کاباره و ... رفتن یک آزادی در اعمال عقیده است که کمی تفاوت داره با آزادی عقیده.

یا علی(ع).


 

 

يکشنبه 7/4/1388 - 11:9 - 0 تشکر 126869

سلام دوستان.

ابتدا عرض میکنم قصد بنده بحث هست و نه مجادله.

شهدا جلوی صدام ملعون مقاومت كردند برای چی؟

شهدا برای دفاع از وطن و جامعه ی اسلامی رفتند اما مردم فعلی اون مردم نیستند و خواهان اسلام نیستند در ضمن ما که نمیتوانیم تا ابد خود را مدیون شهدا بدانیم! شاید چند سال دیگر مردم بخواهند انقلاب کنند و حکومت آزاد تشکیل دهند اونوقت ما میخواهیم بگیم : "شهدا ... "

مردم سرنوشت خودشون رو خودشون تعیین میکنند بنابراین وقتی مردم خواهان اسلام نیستند حرف از شهدا زدن جایگاهی نداره.

یعنی اگر كافر اومد گفت من یك كاباره در تهران بزنم و هیچ كس بهش چیزی نگه .

البته فکر میکنم شما در به کار بردن کلمه ی "کافر" صنعت ادبی مجاز رو به کار بردید!

مجاز جز از کل! اگر کافر کسی باشد که خواهان تاسیس کاباره باشد ؛ تمام جوانانی که خواهان تاسیس آن هستند کافر هستند و اتفاقا این تعداد جوانها اصلا کم نیستند و به اعتقاد من از نصف مردم و نصف جوان ها بیشتر هستند!

مسئله این هست که یک کافر در کار نیست! ما با جامعه ی کافران در مواجهه هستیم و میخواهیم به زور اسلام رو به اونها تحمیل کنیم.

ثانیا هیچ كدوم از خانواده ها موافق نیستند *** كلا جامعه اسلامی مخالف این قضیه است

البته به کار بردن کلمه ی هیچ در اینجا صحیح نیست میتونستید بگید اکثر. اما به یاد داشته باشید جمله ی دکتر شریعتی رو که : درجامعه 10 درصد مردم فکر میکنند اما 90 درصد دیگر هستند که تصمیم میگیرند. 

جامعه ی اسلامی بله! مخالف این قضیه هست اما جامعه ی ایران سال 1388 هم غیر اسلامی هست و هم موافق با اون قضیه !

کلیت حرف من اینه که باید هرچیزی سر جای خودش بره. مسئله ی حجاب و ... مصداق هست.

یا علی(ع).


 

 

يکشنبه 7/4/1388 - 13:10 - 0 تشکر 126919

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

من بحث شمار و خوندم، خیلی بد بینانه نگاه کردین.

اولا یه نکته رو اشاره کنم، شما از کلیت مردم حرف زدین، اگر منظور مردم کل ایران باشن، ۷۰٬۴۷۲٬۸۴۶ میلیون جمعیت داره ایران، مسلما شما همه این 70 میلیون رو نمیشناسی، 

اگر اشتباه نکنم شما باید مشهد باشین، جمعیت کل استان خراسان رضوی ۵٬۵۹۳٬۰۷۹ هست.

جمعیت تهران که پایتخت ایران هست هم ۱۳٬۲۸۱٬۸۵۸ هست.

با یه حساب ساده متوجه میشین که استان خراسان رضوی 8% و تهران 19% جمعیت کل ایران رو دربر دارن.

اول این آمار ها رو دادم تا بهتر منظورم رو برسونم.

شما چندین بار از قول کل مردم حرف زدین، در صورتی که نهایت 8 درصد این جمعیت رو میتونستین بشناسین، و اگر تهران بودین 19 درصد کل این مردم خواسته شون این هایی هست که گفتین، که من میگم کاملا اشتباه میکنین.

اول در مورد آزادی مفرط دادن به جامعه توضیح میدم، اولا یه سوال؛ اسلام به زور شمشیر وارد ایران شد؟

اگر به زور وارد ایران شده باشه بخشی از سخنان شما صحیح هست، زوری نمیشه کسی رو مسلمون کرد، ولی اگر به زور نبوده باشه تمام گفته های شما اشتباه هست.

زمانی که اسلام وارد ایران شد، مردم ایران به راحتی اسلام رو قبول کردن، چون مردم یاران یکتا پرست بودن و دین اسلام خیلی شبیه ادیان ایرانیان بود برای همین به راحتی دین اسلام رو قبول کردن و مسلمان شدن.

این خواسته خود مردم بوده که مسلمان شدن و کسی اجبارشون نکرده به این موضوع.

یونس صالحی عزیز به این ایه اشراه کردن "لا اکراه فی الدین" که در دین هیچ اجباری نیست...

پیشنهاد میکنم حتما شان نزول این آیه رو بخونین و متوجه خواهید شد که برداشت من و شما از این آیه کالا اشتباه هست، به نوعی تفسیر به رای میشه از این ایه که اشتباه هست.

من در تهران زندگی میکنم، پایتخت ایران که 19 درصد جمعیت کل ایران رو در خودش جا داده، اگر بخواهین مردم ایران رو صد در صد حساب کنین، شاید 2% درصد باشن افرادی که موافق آزادی مفرط باشن!!!

حتما تعجب کردین از حرفم، حق هم دارین.

به قول عزیزی میگفت 98% با حجاب هستن و 2% بدحجاب، ولی این دو درصد اونقدر خودش رو بزرگ نشون میده که اون 98% دیده نمیشه، این حرف نیست منطقی هست، مثالش این اغتشاشات اخیر تهران.

اون زنیکه با حجاب هست مسلما تو دید نیست، ولی همه اون زن بدحجاب رو میبینن، و اگر تو یه جمعیت 100 نفری که همه چادری باشن یکی با لباس قرمز پوشیده باشه و بدحجاب باشه، همه اون یه نفر رو میبینن و 99 نفر باقی دیده نمیشه، چون همه مدهوش اون یکی شدن.

این جمعیت آشوبگر 13 میلیون جمعیت کل تهران بود؟

نهایت این جمعیت 1000 نفر بود، ولی چون تنها این ها تو خیابون بودن، همه فکر میکردن که کل تهران ریخته بیرون و داره اینطوری میکنه، در صورتی که مردم داشتن اون موقع شب تو خونه هاشون استراحت میکردن.

همه این مثال ها رو زدم تا که بگم، همه مردم رو نمیشه با یه چوب زد.

مردمی که جمهوری اسلامی ایران رای دادن، به کلیت نظام رای دادن، و الان بعد از گذشت 30 سال باز 85 درصد از واجدین شرایط دارن به این نظام رای میدن، این بدین معنی هست که هنوز مردم ایران جمهوری اسلامی ایران رو با تمام قوانینش قبولش دارن.

شما اون عده قلیلی رو دیدین که شعار میدادن نه روسری نه تو سری، ولی من خیلی بانوان محجبه ای رو دیدم که طرفدار موسوی بودن، چون عده ای قلیل این حرف رو زدن باید بگیم همه اینطوری بودن؟

ایران سال 1388 بهتر از سال های پیش داره پیش میره، وقتی 85 درصد این ملت میان و تو رای گیری برای سرنوشت خودشون رای میدن، این نشون میده که هنوز مردم به اسلام و انقلاب وفادار هستن، و اگر باز هم جنگ بشه همه میرن میجنگن حتی متحدتر از گذشته و با ایمانی راسخ تر.

جمعیت ایران نسبت بعد از 30 سال چندین برابر شده، به همین نسبت دیندار و بی دین هم گسترش پیدا کرده ولی اگر یه امار نسبیتی بگیرین خواهی دید که جمعیت مسلمان ایران نسبت به اون زمان خیلی بیشتر شده.

عقیده این مردم اینی نیست که شما میگین، این شعارهای احساسی که داده میشه برای برهه ای زمانی خاص هست که گذرا هست و دوباره همه برمیگردن سرکوچه اول، حالا عده ای سودجو اومدن تا اینطوری با ابروی مردم ایران بازی کنن، باید این رو بزاریم به حساب کل مردم ایران؟

هیچکس جز خدا به چیزی که در دل آدما میگذره واقف نیست، پسرهایی رو دیدم که تیپ های به قول خودمون خفن میزنن ولی میرن تو مسجد نماز میخونن، یا دخترایی که به همین شکل.

به قول یکی از اساتید معارف دانشگاهمون که میگفت، این هیجانات دوران جوانی هست و گذرا چند سال دیگه که تجربه این جوان ها بیشتر میشه افتاده تر میشن، به قول قدیمی ها درخت هرچی بارش بیشتر افتاده تر.

ولی باید این برهه گذرا رو کنترل کرد که از مسیر خارج نشه، اگر خانواده با تربیت صحیح بتونه جوانان رو از این برهه زمانی گذر کنه.

چشم ها رو باید شست، جور دیگر باید دید...

مردم ایران در سال 1388 همون مردمی هستن که 30 سال پیش انقلاب کردن و الان همون مردم در انقلاب دیگر به کلیت نظام ایران رای مثبت دادن و این یعنی اینکه مردم ایران دوست ندارن برگردن به نظام شاهنشاهی و زندگی در اون زمان.

مردم تهران که بیشترین تراکم جمعیتی در ایران رو دارن اینگونه که شما گفتین نیستن، چه برسه به شهرهای دیگه...

برای کنترل فساد فعلی در جامعه باید خودمون تلاش کنیم، فضای دانشگاه ها رو بیشتر معنوی کنیم، ما کم کاری خودمون رو میزاریم به حساب دیگران!

اونقدری که دیگران تلاش کردن تهاجم فرهنگی رو بیارن تو دانشگاه ها ما چقدر سعی کردیم معنویت رو وارد دانشگاه ها کنیم؟

امر به معروف و نهی از منکر اصول و روشی داره ولی متاسفانه بارها دیم یا افراط شده توش یا تفریط، در صورتی که روایت داریم از معصومین که در راه امر به معروف و نهی از منکر هیچ ضرر جانی و مالی متضرر ما نمیشه، ولی مشروط بر اینکه به شیوه درستش عمل کنیم.

شهوت سیری ناپذیر هست، اگر قرار باشه کاباره ها تاسیس بشه،ه جای اینکه طرف رو سیر کنه، برعکس جریح تر میشه و شهوتران تر میشه، به قول شاعر، چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

دوران شاه دوران خوبی بود؟

زن و بچه مردم شبها میترسیدن بیان بیرون که خدای نکرده یه ادم مست بهشون تعرض نکنه.

مردم ما یکبار اون دوران رو تجربه کردن و دوست ندارن دوباره برگردن به اون دوران تلخ و آلوده و کثیف...

ببخشید طولانی شد دیگه همینجا ختمش میکنم.

راستی منم دوست دارم عین خیلی از جوان ها پیرهنم رو بندازم روی شلوارم و میرفتم دانشگاه ولی هرگز به متحجر بودن محکوم نشدم، یا اکثر دختران دانشگاه چادری هستن و به متحجر بودن محکوم نمیشن، چجوری شده شما به این نتیجه رسیدین که پیرهن روی شلوار یا چادر نشانه تحجر هست؟

و همین تناسب در جامعه نیز حاکم هست...

این مردمی که شما گفتین درصد قلیلی از مردم کشور هستن که به امید خدا و تلاش افراد متدین اونا هم به راه راست هدایت میشن و دیگه شاهد این اتفاقات نخواهیم بود...

سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 7/4/1388 - 15:1 - 0 تشکر 126955

شاید شما در مدینه ی فاضله ای به نام تهران زندگی میکنید اما چیزی که در مشهد و دانشگاه های اون دیده میشه کاملا با تهرانی که شما تعریف میکنید متفاوته 


 

 

يکشنبه 7/4/1388 - 15:5 - 0 تشکر 126959

دوست عزیز، سینا علی من با صحبت هاتون موافقم اما فکر میکنم یک کم جمله ی آخرتون گنگ بود برای من یعنی کمی موضعتون در پس اون جمله برای من گنگه. لطف میکنید کمی شرحش بدید؟


 

 

يکشنبه 7/4/1388 - 15:39 - 0 تشکر 126967

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

تهران مدینه فاضله نیست، منکر حرفای شما و مشکلات درون دانشگاه نیستم ولی اینگونه که شما میگین نیست!
در ضمن مشهد کل ایران نیست ولی شما در مطالبتون به مردم تمام ایران اشاره کردین نه فقط مشهد!!!
توضیح دادم، هرجا یاد خدا کم بشه حضور شیطان بیشتر میشه،  شما اگر فکر میکنین با ایجاد کاباره و ترمیج فساد میشه جلوی این چیزا رو گرفت سخت در اشتباه هستین.
با ترویج حرام نمیشه حلالی به دست اورد.
سربلند و پیروز باشین...
التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی