بسم رب المهدی
ممنون از لطف دوستان
خانم گلها از آیه قران آغاز کردند . من هم نظرم اینه که ابتدا از عقاید دینی شروع کنیم .
البته دوستانی که تمایل دارند از جنبه های عقلی خودشون یا جامعمون بگند ،ما را از برداشتهای شخصیشون بی نصیب نگذارند .
چیزی که من میخوام بگم الان "رد متعه" در اسلام هست !
آیه ای که خانم گلها در ابتدا بیان کردند (سوره نساء آیه 24) ؛ با توجه به شرح زیر ربطی به متعه و ازدواج موقت ندارد ! :
ترجمه آن آیه از یک آیه جلوتر چنین است: ""حرام شد برشما نکاح مادرانتان ودخترانتان و...وحلال شد برشما از اینها که با مالهایتان ازدواج کنید نه زنا کننده . پس آنچه استمتاع کردید اززنان پس بدهید اجرت (مهریه) آنهارا که واجب است""
استمتاع در لغت به معنی انتفاع وبهره مندی از چیزیست .بیشتر از شصت آیه از قرآن درمورد لغت استمتاع ومشتقات آن آمده که هیچکدام به معنی متعه نیست .
مانند آیه 20 سوره احقاف "" اذهبتم طیباتکم فی حیاتکم الدنیا واستمتعتم بها""
همچنین در سوره احزاب آیه 48 درمورد نکاح وطلاق دادن زنان است باز کلمه تمتع را بکار برده
(ای کسانیکه ایمان آورده اید هنگامیکه زنان مومن را نکاح کردید و سپس طلاق دادید "فمتعوهن"
پس بهرمند گردانید ایشان را و رها کنید به نیکو ئی)
ضمن اینکه خانم گلها یکی از ارکان یا حدود متعه رو "تعیین زمان" بیان کرده اند که در آیه مذکور هیچ گونه قید زمانی یافت نمیشود و اینو هم میدانیم که وقتی زمان در ازدواج مطرح نباشد ، ازدواج دائم محسوب میشود ، نه موقت !
علاوه بر مدت زمان که ذکر نشده ، "عدم میراث" رو هم در این آیه نمیشه پیدا کرد .
حالا اینکه ایشان گفتند هست بفرمایند چطور به چنین حدودی پی بردند !؟
فعلا یا ع ل ی مدد