مرجان آسمونی
--------------------
سلام
توی یکی از مجلات داشتم تجربیان معلمان رو میخوندم مثلا معلمی که یه شیوه تدریس خاصی رو به کار برده و موفق شده بود
دیدم جای همچین بحثی اینجا خالیه...
منتظر تجربیات معلمان عزیز هستیم...
کل آیتم ها 13
معلومان رو درست کن
موفق
سلام من یه معلمم با 17 سال سابقه تدریس و شدیدا دنبال استفاده از تجربیات همکارانم.اگر همکارانی هستند لطف کنن اعلام امدگی کنن برا تبادل نظر
«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم»
رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست
انجمن تعلیم و تربیتیها
سلام بر تمامی معلمین گرامی.........بنده از دور دستی بر آتش دارم و در یه زمینه های تدریس هم داشتم. برا مبتدیان تدریس می تونم این خاطره رو بگم شاید برا اداره کلاسشون کمک کنه. من ریاضیم بد نیست ولی چون پس از حدود 10 سال نداشتن درس ریاضی برا اولین جلسه ریاضی این کار رو کردم. قبل از شروع درس این رو گفتم که: یه جراح در اتاق عمل قبل از بیهوشی بیمار بهش میگه استرس دارید؟ بیمارهم میگه: یه کم چون بار اولمه که عمل میشم دکتر هم جواب میده که: نگران نباش چون منم بار اولمه جراحی می کنم!! و بعد براشون توضیح دادم که هرجا توی تدریس تپق زدم یا سوتی دادم یه مطلبی رو اشتباه گفتم دلیلش همینه که بار اولمه ریاضی رو تدریس می کنم و شما به یاد داستان آقای جراح بیفتید. با گفتن این مطالب هم جو کلاس ریاضی که معمولا خشکه بهتر شد و من هم بدون استرس و ترس از سوتی دادن راحت شروع به تدریس کردم. گفتن یه مطلب خنده دار اعتماد به نفس رو برا شروع تدریس بالا میبره.
تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد
it is god who cures
مدير انجمن بهداشت و سلامت
در ضمن یه نکته دیگه من در طی تدریس ریاضی برا دبیرستانیها برا رفع خستگی هم یه سری از شگفتیهای ریاضی رو که بلد بودم به صرت عملی بیان کردم که برا دانش آموزام خیلی جذاب بوده و اونو از بازخوردهایی که بهم می رسید فهمیدم. مثلا می گفتم هر کدوم از شاگردام یه عدد دور قمی بگن و خودشون اون در 11 ضرب کنن و بعد خودم چند تا عدد دو رقمی رو می نوشتم و بدون ضرب کردن جواب رو میزدم که خیلی براشون سوال شد چطوری این کارو می کنم با توضیح نکته اش اونم در زمان استراحت بین مباحث نسبتا سخت ریاضی خیلیهاشون این ترفند رو یادداشت کردن. برا من که خیلی جالب بود. شاید یه این جور کارای خلاقانه ای در تدریس خیلی به درد بخور باشه.
با سلام خیلی جالبه برام که از معلمان کسی جواب "مرجان کاراته"را تا حالا نداده بوده و حالا بعد از حدود یک سال هنوز هم کسی پاسخگو نیست.به نظرم اصل معلمی علاقه به اونه وبعدش سلیقه کار با فراگیر بر اساس توانایی و استعدادش.
سلام بر تیچمن عزیز........مهمترین مساله برا تدریس همونجور که فرمودین "علاقه" به تدریس هستش. و در صورت وجود علاقه نکته مهم بعدی خلاقیت و نوآوریه. چندی پیش یه سریال از شبکه دو با نام "معلم" پخش میشد که به نظرم فرانسوی بود. خلاقیت یه معلم رو میشد توی اون به تمام معنا دید و فهمید. میتونیم یه تاپیک با عنوان خلاقیت در تدریس ایجاد کنیم و نواوریهایی که میشه در تدریس برخی مباحث نمود رو ثبت کنیم. البته اگه شما موافق باشین.
با سلام بچه ها امروزه با دیدن برنامه های شاد تلویزیونی مثل عمو پورنگ و فیتیله دیگه نمی تونن با محیط خشک کلاس کنار بیان و معلما باید از روشهای شاد و آزادتری نسبت به قبل استفاده کنن البته با ایجاد تاپیک جدید خلاقیت نیز موافقم.
سلامفکر میکنم این جور تجربیات برای دوره های مختلف تحصیلی گوناگونندپس لطفا قبل از دادن نظر بفرمایید که این تجربه تون مربوط به کدوم پایه ی تحصیلی هستمنتظریم...
من حدود 5 ماهه که مربی ام(مربی طرح نخبه پروری)این طرح یه طرح جدیده ولی واسه تجربه تدریس با بچه های 4-11 سال خیلی خوبهکلاس من 6-7 ساله هستند و پسر هم هستندمن بیشترین مشکلم با بچه شلوغیشن هستدو تا کلاس اولمو با بازی سعی میکنم یه جورایی سرگرم کنم و اونام واقعا سرگرم میشندولی کلاس آخرم فوق العاده شلوغندشما معلمای محترم چه توصیه ای دارید واسه ساکت نگه داشتن این کلاس شلوغ؟؟؟من از ترفندای مختلف استفاده کردمرفتارهاشونو نادیده گرفتم،جاشونو عوض کردم،بازی کردم باهاشون...هیچ کدوم موثر نبودندمنتظر نظرات شما معلمان محترم هستم
با سلاممن تو مقطع ابتدایی تدریس می کنم و پایه اولدادن تکلیف مناسب برا هر کودکی او را به سرگرمی مفیدی وا میداره که دیگه فرصت شلوغ کردن نداشته باشه و این کار مستلزم اینه که قبلا دنبال تکالیف مناسب باشیم.