قلم - این
روزها مراجعهکنندگان به مراسم سخنرانی احمدینژاد، با پخش جزوه، بروشور
و کتابچههایی مواجه میشوند که در آنها به تفصیل و به شیوه تبلیغاتی تلاش
شده است، چهرهای مثبت از عملکرد دولت نهم به تصویر کشیده شود.
به گزارش خبرنگار قلم نیوز ،
در حالیکه چندی پیش احمدینژاد از نداشتن ستاد تبلیغاتی که رسما مدیریت و
هدایت تبلیغات وی را برعهده داشته باشد، سخن گفت، گزارشهای بسیاری حاکی
از آن است که منابع و امکانات دولتی در اشکال مختلف برای تبلیغات وی در
انتخابات ریاستجمهوری استفاده میشود.
ضرورت انجام تبلیغات انتخاباتی برای احمدینژاد، مشاورانش را
بدانجا کشاند که زمان برگزاری گردهمایی اصناف کشور را پیش اندازند تا از
ظرفیت آنها بینصیب نمانند.
گردهمایی اصناف کشور در شرایطی 40 روز پیش از زمان مقرر
برگزار شد که روز اول تیر ماه روز اصناف نامگذاری شده است. البته این
تنها اتفاقی نبود که در آستانه انتخابات در آن تعجیل شد؛ پیش از این نیز
اتفاق دیگری که یک ماه زودتر از اجرا رخ داد، ابلاغ و اجرای آییننامه
مدیریت خدمات کشوری بود. این آییننامه که بنا بر وعده وزیر امور اقتصادی
باید آخر خرداد ماه به اجرا در میآمد، هفته گذشته ابلاغ شد و طبق تصمیم
عطف بماسبق خواهد شد و مابهالتفاوت حقوق فروردینماه هم به حقوق کارکنان
دولت اضافه خواهد شد.
اما این بار اختصاص 500 سهمیه عمره به اصناف و اخذ مالیات با
نظر آنها، تنها برنامههای تبلیغاتی در نظر گرفته شده احمدینژاد برای
اصناف نبود و در حین توزیع اقلام تبلیغاتی نیز از آنها خواسته می شد که
آنها را پس از استفاده در میان سایر شهروندان نیز توزیع کنند.
احمدینژاد پیش از این به خبرنگاران گفته بود: «هیچ منابع
مالی برای تبلیغات ندارم و اگر هم داشتم ضرورتی نمیدیدم در تبلیغات هزینه
شود.» شاید از همین روست که در پشت جلد کتابچههایی که به طور گسترده به
حاضران در مراسم سخنرانی هدیه میشود نوشته اند "کتابی که در دست دارید
توسط کمکهای مردمی تهیه شده، خواهشمند است پس از مطالعه، آن را در
اختیار دیگران قرار دهید."
این کتابچهها با عناوین «خدمت طریق ماست» ، «دولت عشق و
نغمههای آسمانی؛ صداقت در عملکردها و حقانیت در رویکردها» در حالی در
میان حاضران در جلسه دیدار رییسجمهور با اصناف پخش شد که بر اساس عبارات
نوشته شده در آنها، از سوی "کمیته مرکزی ایثارگران ستاد هماهنگی حمایتهای
مردمی دکتر احمدینژاد" یا "موسسه فرهنگی الزهرا(س)" تهیه و چاپ شده است.
اما آنچه بیشتر جالب توجه است، کتابچهای است که در آن بخش
هایی از زندگی نامه شهدای دفاع مقدس آورده شده و در صفحه مقابل نیز قیاسی
با رویه شخصی و عملکرد احمدینژاد صورت گرفته است.
در این کتابچهها با انتشار بخشهایی از زندگینامه شهدای
بزرگی چون باکری، چمران، بهمنی، قهاری، مظاهری، زینالدین و... در
عباراتی، با رفتارهای احمدینژاد مقایسهای شده است تا به خواننده القا
شود که شیوه رفتاری احمدینژاد مانند شهدای دوران دفاع مقدس است.
البته در این تبلیغات بر طبق سنت رایج در دولت نهم
یادداشتهایی با عنوان "چرایی و چگونگی حمایتهای مقام معظم رهبری از دولت
نهم" نیز نوشته شده است.
در این اقلام تبلیغاتی تحت عنوان "آیا میدانید" به "بخشی از خدمات دولت نهم به ایثارگران" پرداخته شده است.
گرچه این روزها تعدادی از فعالان سیاسی اعلام کردهاند که
دولت نهم با بیپروایی تمام و رسما از امکانات دولتی استفاده تبلیغاتی
میکند و انتقاد کردهاند که فرمانداریها به محل رسمی ستاد تبلیغات
احمدینژاد تبدیل شده است اما رسانهها نیز در روزهای اخیر از توزیع
تراولهای یکصدهزار تومانی در همایش فرهنگیان که در آن بیش از 700 نفر از
فرهنگیان از نقاط مختلف کشور حضور داشتند، خبر دادند.
صرفنظر از سفرهای استانی محمود احمدینژاد که به عرصه کامل
استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات یکی از کاندیداهای ریاستجمهوری
تبدیل شده است و کارناوال تبلیغاتی دولت نهم که مجمع روحانیون مبارز از با
عنوان "بسیج امکانات دولتی به نفع احمدینژاد" انتقاد کرد، استفاده از
تریبون سخنرانی رییسجمهور در انجام تبلیغ، بابی جدید در بداخلاقیهای
انتخاباتی است.
تصاویر اینترنتی..
با تشكر