• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 488)
دوشنبه 7/2/1388 - 18:10 -0 تشکر 108830
شیوه جدید افراطیون برای کسب محبوبیت

به نام خدا

سلام

مصادره نام و محبوبیت افراد و تشکل‌های مختلف از سوی حامیان موسوی که با هدف "رای‌آوری" برای کاندیدای مورد نظر خود انجام می‌شود، در آستانه تبدیل به چالشی برای میرحسین است.

به گزارش شبکه ایران، انتشار اخبار حمایت افراد، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف از میرحسین موسوی که بدون اطلاع این افراد و گروه‌ها صورت می‌گیرد، شگفتی و انتقاد آنان را برانگیخته است.

در تازه‌ترین مورد آن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خمینی شهر در بیانیه‌ای از درج نام خود در ذیل بیانیه "جبهه متحد دانشجویان آزاد" که در حمایت از میرحسین موسوی صادر شده، ابراز بی اطلاعی و شگفتی کرد.

این تشکل در ادامه بیانیه خود که با عنوان "از مدعیان راه امام انتظار صدور بیانیه جعلی نداشتیم" منتشر شده، صحت بیانیه‌هایی را که پیش از این در حمایت از میرحسین صادر شده با تردید جدی مواجه دانست.

اعضای انجمن اسلامی دانشگاه خمینی‌شهر با ابراز "تاسف شدید" خود از انتشار بیانیه‌هایی با عناوین جعلی و همچنین با تاکید بر "حرکت در مسیر عدالتخواهی"، حمایت خود را از دولت‌نهم و احمدی‌نژاد اعلام کرده و ضمن دعوت میرحسین و طرفدارانش به رعایت اخلاق و شئون اسلامی بویژه در عرصه سیاسی و صحنه انتخابات، اعلام کرده‌اند که به لحاظ قانونی سوء‌استفاده از نام این انجمن را پیگیری خواهند کرد.

البته این اولین باری نیست که اخبار و بیانیه‌هایی در حمایت از میرحسین صادر می‌شود و از قول افراد و گروه‌هایی از کاندیداتوری آخرین نخست وزیر کشور استقبال و از او اعلام حمایت می‌شود چرا که در نمونه دیگر آن که پس از سفر اخیر میرحسین موسوی به مشهد مقدس و دیدار با برخی از علمای این شهر از جمله آیت الله زنجانی روی داد، رسانه‏های وابسته به جریان اصلاح‌طلبی با انتشار تصاویر مربوط به این دیدار، از حمایت کامل این عالم برجسته از موسوی در انتخابات دهم خبر داده بودند.

این در حالی بود که آیت الله سیدعزالدین زنجانی از این اقدام رسانه‏های اصلاح‌طلب شدیداً ابراز ناراحتی کرد و حتی با ارسال پیامی به رئیس جمهور احمدی نژاد به تقدیر از وی پرداخت.

در جریان ملاقات موسوی با مراجع تقلید در قم نیز جریان رسانه‌ای اصلاح طلبان سعی کرد تا چنین به مخاطبان القا کند که مراجع حمایت و نظر مثبت خود را به آخرین نخست وزیر کشور اعلام کرده‌اند.

اما دو روز پس از این دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد: دیدار کاندیداهای انتخاباتی با مراجع به معنای حمایت انتخاباتی از آن‌ها نیست.

اما این تمام ماجرا نبود چرا که پای هنرمندان نیز برای تکذیب خبر حمایت از موسوی به میان آمد، آنجا که انتشارخبر حمایت کارگردان "اخراجی‌ها 2" از میرحسین، ده‌نمکی را واکنش و تکذیب این خبر و حمایت از رئیس جمهور احمدی نژاد واداشت.

همچنین و در این راستا اخیرا برخی احزاب با بهره‌گیری از ترفند"نظرخواهی از هنرمندان" سعی کردند تا آنها را در گروه حامیان کاندیدای خود جای داده و محبوبیت این قشر را به نفع خود مصادره کنند.در تازه ترین مورد از این دست چندی پیش "لیلی رشیدی" بازیگر سینما با ارسال نامه‌ای به روزنامه "اعتماد" خبر اعلام حمایتش را از میرحسین که در این روزنامه درج شده بود، "کذب" خواند و از "سوء‌استفاده" این روزنامه از نظرخواهی‌‌ها انتقاد کرد.

پیش از این و درجریان انتخابات مجلس هشتم نیز ستاد "یاران خاتمی" که به طور مشترک و به نمایندگی از همه گروه های اصلاح طلب، در انتخابات لیست منتشر کرده بود نیز در اطلاعیه ای که به همت منیژه حکمت صادر شد از حمایت قاطع هنرمندان مشهوری چون پرویز پرستویی از لیست "یاران خاتمی" خبر داد که این اطلاعیه بلافاصله با واکنش تند پرستویی مواجه شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در این زمینه با تکذیب حمایتش از لیست اصلاح طلبان، به خبرگزاری فارس گفت:" منیژه حکمت حق ندارد از جانب من که 52 سال سن دارم و از اول در جریان تمام اتفاقات انقلاب بوده‌ام، تصمیمی بگیرد و من هرگز اختیارم را به دست ایشان نمی‌دهم."

به نظر می‌رسد مصادره نام و محبوبیت افراد و تشکل‌های مختلف از سوی اصلاح طلبان که با هدف "رای‌آوری" انجام می‌شود، در آستانه تبدیل شدن به چالشی برای آنان و نمایشی کامل از تمایل نخبگان به دوری از این گروه سیاسی در سالیان اخیر شده است.

دوشنبه 21/2/1388 - 21:3 - 0 تشکر 112065

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

شبکه ایران: احزاب و رسانه‌های حامی میرحسین موسوی در حالی از همه امکانات برای شناساندن آخرین نخست وزیر کشور به مردم بهره می‌گیرند که کمیته تبلیغات موسوی نیز از این قافله جا نمانده و به زعم برخی حتی از دیگر ارکان ستاد وی پیشی گرفته است.

این کمیته که در برنامه‌ای سیاسی- انتخاباتی، کارخانجات تولید پوشاک را نیز به کمک طلبیده، از ماه گذشته بر آن شد که به تولید اقلام "سبز" رنگ و توزیع گسترده آن بپردازد و رنگ "سبز" را به نمادی برای کاندیدای اصلاح‌طلب خود تبدیل کند.

پس از این بود که "مچ بند"، "شال" و "تی‌شرت" سبز به عنوان اولین نمادهای انتخاباتی میرحسین در دستور کار ستاد او قرار گرفت و همزمان با سفر موسوی به مشهد، این نمادها بین تعداد زیادی از حاضران در سخنرانی وی، توزیع شد. میرحسین نیز از آن پس همواره با "شال سبز"ی بر دوش، به سفرهای انتخاباتی خود می‌رود.

البته تلاش کمیته تبلیغات آخرین نخست وزیر کشور به همین جا ختم نمی‌شود چرا که تولید شعارهای انتخاباتی با بهره‌گیری از مضامین و مایه‌های مذهبی بویژه استفاده از نام "امام‌حسین(ع)" دیگر اقدام کمیته تبلیغاتی میرحسین برای کسب محبوبیت برای اوست.

این در حالی است که سایتهای خبری از توافق ستاد میرحسین با یک کارخانه تولید "مانتو" خبر دادند که بر مبنای آن قرار است در روزهای آتی، تعداد زیادی مانتوی "سبز" رنگ تولید و بین دختران و زنان توزیع شود.

شاید بر این اساس بود که فائزه‌هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی که به تبعیت از پدر و برادرش به حمایت از میرحسین پرداخته، از پوشش "سیاه" رنگ زنان ایرانی انتقاد کرد.

وی گفته بود‌ "متاسفانه بعد از انقلاب یکسری رفتارها برای خانم‌ها ارزش شد، رنگ مشکی ارزش شد، چادر مشکی، مانتو مشکی، مقنعه مشکی، روسری مشکی و رنگ‌های تیره و مرده ارزش شد."

با این حال استفاده سیاسی و انتخاباتی از اسامی، نمادها و مضامین مذهبی و مقدس اعتراضات گسترده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

این نمادهای مذهبی در شرایطی بر دست، شانه و تن حامیان میرحسین خودنمایی می‌کند که شخص موسوی و طیفی از طرفداران امروز وی که پیش از این در حاکمیت بودند در برابر اهانت های مکرر به ساحت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در روزنامه های زنجیره ای حتی اعتراض هم نکردند.

بر همین مبناست که قشر مذهبی جامعه معتقدند که استفاده تبلیغاتی ستاد موسوی از نمادهای‌دینی زمینه‎ای برای "سوءاستفاده" و عوام‌فریبی را ایجاد کرده است.

البته معترضان به حرکت انتخاباتی موسوی، دلایل دیگری نیز برای مخالفت خود با استفاده نادرست از نمادهای مذهبی عنوان می‌کنند، چنانچه روزنامه کیهان با طرح این سوال که آیا واقعاً اگر انتخاباتی در کار نبود باز هم ستاد میرحسین علاقه‌ای به اقداماتی از این دست از خود نشان می دادند، می‌نویسد: مگر سادات محترم در پوشیدن شال و پیراهن سبز چشمداشتی از مردم دارند و یا برای کسب رأی ملت سبز می پوشند؟!

با این وجود ابوالفضل فاتح، رئیس کمیته تبلیغات ستاد میرحسین با بیان اینکه "نمادهای ما مذهبی است"، همچنان معتقد است هدف از این کار "ترویج نمادهای مذهبی" است.

گفتنی است حامیان آخرین نخست وزیر کشور در حالی امروز برای تبلیغ کاندیدای خود از نمادهای مذهبی استفاده می‎کنند که پیش از این در رسانه‌های خود از استفاده رئیس‌جمهوری از واژگان و اصلاحات دینی انتقاد می کردند و مدعی می شدند که سخنان احمدی‌نژاد درباره امام‌زمان(عج) و شرکت او در هیئت‌های مذهبی، "عوام‌فریبانه" و "خرافه گرایانه" است.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.