• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 5788)
دوشنبه 22/7/1387 - 6:48 -0 تشکر 64876
مذمت از زن...چرا؟؟؟

سلام....

خانم های محترم...

تا به حال دقت کردید که در برخی روایات از زن مذمت شده؟؟؟

براتون پیش نیومده بپرسید چرا؟؟

مثلا در روایت زیر....

 

به عنوان ‏نمونه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مى‏فرماید‎:‎
‎ »‎المرأةُ عقربٌ حُلْوةُ اللَبْسَة»(1).‏
‎ ‎زن مثل عقرب است كه نیش آن در آغاز شیرین ولى مسموم است

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

دوشنبه 22/7/1387 - 7:58 - 0 تشکر 64883

به نام او که آرام قلب من است

به نام او که زندگیم برای او و هستیم فدای او

به نام او که بخشنده و مهربان است

حس غریب عزیز من یه مطلب خیلی جالب در این مورد خونده بودم که برام این مسئله روشن شد
البته اون حدیثی از امام علی بود که ظاهرش وحشتناااااک بود...یعنی رسما زن .... ما نباید ظاهر این احادیث و آیات رو ببینیم و فقط با رجوع به تفسیرهای مختلف متوجه اصل قضیه میشیم .... مطمئنا خدایی که اینقدر برای زن ارزش قائل شده و بالاترین جایگاه ها رو بهش اختصاص داده اینجور مخلوقش رو زیر سوال نمیبره....
موید باشی

جانشین انجمن قرآن و عترت

anjoman.qoran@tebyan.org

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
دوشنبه 22/7/1387 - 15:22 - 0 تشکر 64952

یا الله!

با اجازه تو بحث زنانه شما یه اظهار نظری بکنیم! 

خواهران عزیز خود شما بهتر می دونید که همه این صحبت ها عین روز روشنه و حقیقت داره.من قصد کوبیدن شخصیت خانم ها رو ندارم.اما شما خودتون می دونید که بعضی خصلت های اخلاقی شما باعث شده که از آقایان جا بمونید.

در ادامه صحبت خانم آنشرلی باید عرض کنم منم اون حدیث معروف حضرت علی (ع) رو شنیدم و شدیدا هم بهش اعتقاد دارم!

تازه خداوند تو قرآن هم فرموده که بترسید از مکر زن ها.

شما باید بااین مسائل کنار بیاید و سعی کنید اونها رو مهار کنیدو محو کنید تا از این مصداق ها دور بشید.

همین.یا علی

در نگاه کسي که پرواز رانمي فهمد هر چقدر که بالاتر روي کوچکتر مي شوي!

دوشنبه 22/7/1387 - 16:41 - 0 تشکر 64962

سلام

حس غریب عزیز! راجع به صحت و سقم این حدیث تحقیق کردی؟ یعنی میخوام بدونم مستنده؟ چون بعضی از احادیث هستند که درسته که در کتابهایی هم چاپ شدن و بهشون استناد میشه و لی از ریشه و اصل غیرواقعی هستن. احادیث ساختگی که در زمان بعضیها ساخته شدن تا به استحکام خلافتشون کمک کنه.

البته من حتماً از یکی از آگاهان این علم این رو میپرسم و جوابشو و تحلیلشو واستون میذارم.

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

سه شنبه 23/7/1387 - 14:14 - 0 تشکر 65128

*حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):ازدنیای شما سه چیزرادوست می دارم:زن،عطر ونماز.به راستی نمازنورچشمان من است"*سلام دوست محترم،خسته نباشید.لطفاً کتابی که درزیرمعرفی میشه،حتماًتهیه بفرمائید،مطمئن باشید جوابتونو دراونجا خواهیدیافت.(این کتاب رو توسایت گوگل سرچ کنید یاازکتابخونه ها تهیه بفرمائید)وامامشخصات این کتاب بسیارمفیدبرای ماخانمها:"زن درآئینه جمال وجلال/اثر:آیت الله عبدالله جوادی آملی"شادباشید-التماس دعا

 

ما هرگز بلندای قامت خود را نمی دانیم
مگر ما را فرا خوانند که برخیزیم و قد برافرازیم
و آنگاه ،اگر به طرح وجود خویش وفادار مانده باشیم
قامت ما از آسمان ها خواهد گذشت

        

جمعه 26/7/1387 - 16:2 - 0 تشکر 65677

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیم

از همه ی دوستانی که مشارکت کردند ممنونم....

و به همه ی اقایونی که اومدن این بحث رو خوندن...توصیه میکنم با دقت مطلب زیر رو بخونن

و ببیند که در این احادیث....مسئله ی مشکل از جانب خانوما نیست.....بلکه:

‎ ‎باید توجه داشت این گونه روایات هشدارى به مرد است تا فریب شهوت را نخورد. نیش عقرب ‏مثل نیش زنبور عسل و نظیر سوزن نیست بلكه اگر انسان نداند عقرب است از نیش آن احساس ‏لذت و شیرینى مى‏نماید مثل آن كه یك شیرینى در كام بچه بریزند كه ظاهرش شیرین، امّا درونش ‏تلخ و مسموم است. این سخن براى آن نیست كه بگوید زن عقرب است بلكه مى‏فرماید: خود را به ‏وسیله نگاه به نامحرم به آتش ندهید، دیدن نامحرم شیرین است امّا این گناه، درونش عقرب است، ‏چه این كه اگر زنى به دام مرد بیفتد آن مردپرستى، عقرب مى‏شود و بین زن و مرد فرقى نیست، ‏منتها چون جاذبه از آن سو بیشتر است، حضرت به آن اشاره نموده است.

همین تعبیر، درباره دنیا ‏هم ذكر شده است، حضرت امیر - سلام‏اللَّه علیه - در نامه‏اى كه براى سلمان مى‏نویسد، ‏مى‏فرماید:‏


‎ »‎فانّما مثل الدّنیا مثل الحیّة، لَیِّنٌ مَسُّها قاتلٌ سَمُّها(2).‏


‎ ‎دنیا، مثل آن مار خوشرنگى است كه رنگش زیباست، پوست او هم بسیار نرم است اما همین ‏پوست نرم، سم است‎.‎


‎ ‎چرا مصافحه با زن معصیت است؟

چون لیّنٌ مسّها قاتلٌ سمّها،

این جمله مذمت زن نیست، بلكه ‏مذمت نگاه به نامحرم است. همچنانكه آن روایت، دلیل مذمت دنیا نیست، مذمت دنیاپرستى‎ ‎و به ‏سوى دنیا جذب شدن است. وگرنه در همین نهج‏البلاغه از دنیا ستایش كرده و فرموده هر كس به ‏هرجا رسیده، در دنیا رسیده است‎.‎

‏(1)‏‎ ‎كلمات قصار، رقم 61.‏
‏(2) نهج البلاغه صبحى صالح، نامه 68.‏

‏( آیةالله جوادی آملی ،زن در آئینه جلال و جمال، صفحات 374 ـ 375.)‏ 

خببببببببببببببببب.

اقایون محترم....کمتر از این به بعد از این احادیث سو استفاده کنید.....خانم های محترم شما هم لطفا اگاهانه برخورد کنید......

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

جمعه 26/7/1387 - 18:8 - 0 تشکر 65700

به نام خدایی که در همین نزدیکی هاست

سلام

نکته بسیار جالبی رو خانم حس غریب بهش اشاره کردن.

من وقتی این مطلب رو خوندم و جواب خانم تیر دراپ رو خوندم، پاسخی ندادم، هرچند منم این روایت رو شنیده بودم، و خواستم از اساتید دانشگاه مون در موردش سوال کنم، که خانم حس غریب پیش دستی کردن و توضیح کاملی رو نوشتن، و سو برداشت هایی که از احادیث میشه رو به صورتی شیوا و جدید بیان کردن.

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
جمعه 26/7/1387 - 20:48 - 0 تشکر 65720

با نام و یاد خدا

 با سلام

من نمیخوام حرفی بزنم که با عث نار حتی بشه...

ولی  حس غریب عزیز امام علی فرموند عقل زن ناقصه و یکی جای دیگه فرمودن  زن همه اش بدی است و بدتر 

چیز او اینکه از او چاره نیست.

سخنان مولا رو به خیلی ها گفتم ولی جواب درستی ندادن ولی یکی از استادمون گفت که زن برای مرد افریده شده

برای راحتی مرد و اگه مرد وجود نداشت زنی هم وجود نداشت و..........

من اینارو نگفتم که باعث نارحتی کسی بشم چون دیدم بحث شده گفتم اینجا بگم .

من اینا رو گفتم که حرف های دوستان رو بشنوم تا به یه نتیجه برسم ..

قضیه سو استفاده نیست.

نهج البلاغه خطبه 80

سخنان حکمت امیز مولا حدیث 248

ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی

با تشکر

 

فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خـاک سپارند تـا اجزای بدنم خـاک ایـران را تشکیل دهد.

((کوروش بزرگ))


جمعه 26/7/1387 - 23:5 - 0 تشکر 65744

به نام خدای مهربون

سلام...

بحث خیلی جالبه... خیلی خیلی جالبه... كلن جالبه

اما من حس میكنم این حدیثی كه آنشرلی عزیز گفتن شنیدن درمورد همین ناقص العقلی زن بوده كه جناب رج ادیت فرمودند ( چجوری من اینو فهمیدم!‌)

من نظر شخصی خودمو میگم... تا حالا راجع بهش تحقیقی نكردم... چون حرف خودم ،خودمو قانع كرده...

اونم اینه كه...تا حالا ازخودتون پرسدین فلسفه ی این حدیث و اینا چیه؟ ینی اصلن چه جوری میشه كه یه جمله میشه حدیث! خب درسته!

وقتی معصومین عزیز ما صحبت میكردن و در مورد مساله ای بحث میكردن.. جملات مهمش میشد حدیث! ینی اینكه اصولن امامان وظیفشون اختراع حدیث نبوده... بلكه موضوعی پیش میومده و اینها هم صحبت میكردند و مردم و اصحاب اون جملاتی كه باید ازشون پند میگرفتن رو مینوشتن این میشده حدیث...  

حالا... مثلن یه اتفاقی میفتاده... و این احادیث برای اون لحظه و اون مكان و اتفاق بوده به طور خاص و ما این احادیث رو بسط میدیم به خیلی موضوع ها و ازشون در زمان حال استفاده میكنیم...

مثل خیلی از آیات قرآن كه دقیقن بیان كننده ی یه سری اتفاقات خاص هست... و اگه بخوایم به معنی لغوی اون نگاه كنیم... شاید به نظرمون هیچ گونه معجزه بودنی در قرآن حس نشه... اما معنی لغوی آیات به درد ما تو این دور و زمونه نمیخوره... بلكه باید به بطن قضایا رفت...

این احادیث هم مطمئنن بنا به دلیل خاصی گفته شدند... وگرنه والا بودن مقام زن در همه جای اسلام معلومه... و یه در ضمن بزرگتر... به خاطر چن تا حدیث نمیشه شخصیت زن كه علت پیدایش زمین و زمان بوده (حدیث لولاك) رو زیر سوال ببریم

همین

مواظب خودتون و دلای پاكتون باشید

یا علی 

جمعه 26/7/1387 - 23:8 - 0 تشکر 65745

\ • سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

 سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ
جناب رج ادیت توصیه میکنم...نوشته ی زیر رو با دقت بخونید:
‎یكى از شبهاتى كه پیرامون موضوع زن همواره مطرح مى‏شود، مضمون روایتى در نهج‏البلاغه ‏است كه در آن از زنها به بدى یاد كرده و فرموده است‎:‎
‎ »‎معاشر الناس، انّ النّساء نواقص الایمان، نواقص الحظوظ، نواقص العقول، فأمّا نقصان ایمانهنّ، ‏فقعودهنّ عن الصلاة والصّیام فى أیام حیضهنّ، وأمّا نقصان عقولهنّ فشهادة امرأتین كشهادة الرجل ‏الواحد، وأمّا نقصان حظوظهنّ فمواریثهنّ على الأنصاف من مواریث الرجال ...»(1)‏
‎ ‎زن، ایمانش ناقص است، عقلش كم است، زیرا ‏شهادت دو زن معادل یك مرد است، و حظّ مالى او نیز نصف سهمیه مرد است. مشابه این مضمون ‏از رسول خدا صلى الله علیه وآله نیز رسیده است.(2)‏

‎ ‎براى پاسخ به این شبهه لازم است مقدمه‏اى در مورد زمینه ستایش‏ها و نكوهش‏هایى كه در ‏بعضى از آیات و روایات آمده است ذكر شود‎.‎
گاهى حادثه و یا موضوعى، در اثر یك سلسله عوامل تاریخى، زمان، مكان، افراد، شرایط و علل و ‏اسباب آن، ستایش یا نكوهش مى‏شود، معناى ستایش یا نكوهش بعضى حوادث و یا امور جنبى ‏یك حادثه، این نیست كه اصل طبیعت آن شى‏ء، قابل ستایش و یا مستحق نكوهش مى‏باشد، بلكه ‏احتمال دارد زمینه خاصى سبب این ستایش یا نكوهش شده است. مثلاً اگر از قبیله‏اى ثناء و ‏ستایش به عمل آمده، احتمال دارد در اثر آن باشد كه مردان خوبى در آن عصر از این قبیله ‏برخاسته‏اند، و شاید در فاصله‏اى كم ورق برگردد، افراد دیگرى از آن قبیله برخیزند كه مورد نكوهش ‏واقع شوند. و گاهى به عكس، در یك سرزمین افرادى مورد نكوهش قرار مى‏گیرند، بعد طولى ‏نمى‏كشد كه افراد شایان ستایشى از آن سرزمین برمى‏خیزند.‏

‎ ‎در همین ایران شهرهایى بوده كه درباره آنها مذمت‏هاى فراوانى وارد شده است لیكن وقتى به ‏بركت اهل بیت علیهم السلام شهروندان عوض شده، شهرها و بلاد نیز جزو بلاد نمونه و برجسته ‏این كشور شده‏اند و افرادى از آن سرزمین برخاسته‏اند كه از نظر فضائل اخلاقى و علمى و نبوغ، ‏ممتاز شده‏اند. در نتیجه، مذمت‏ها و نكوهش‏ها تا ابد لازمه آن آب و خاك نبوده، بلكه مقطعى است. ‏و دلیلش آن است كه با یك تحوّل فكرى و اعتقادى، ممكن است نظر سابق برگردد.‏
‎ ‎بخشى از نكوهش‏هاى نهج‏البلاغه راجع به زن، ظاهراً به جریان جنگ جمل برمى‏گردد، همان ‏گونه كه از بصره و كوفه نیز در این زمینه نكوهش شده است با این كه بصره، رجال علمى فراوانى ‏تربیت كرده و كوفه مردان مبارز و كم‏نظیرى را تقدیم اسلام نموده و بسیارى از كسانى كه به ‏خونخواهى سالار شهیدان - صلوات اللَّه وسلامه علیه - برخاستند از كوفه نشأت گرفتند، و ‏هم‏اكنون نیز كوفه جایى است كه به انتظار ظهور حضرت مهدى علیه السلام در آنجا نماز ‏مى‏خوانند، مسجدى دارد كه مقامات بسیارى از صالحین و صدیقین در آن واقع شده است و ‏نمى‏توان گفت كه چون مثلاً از كوفه یا از بصره نكوهش شده است، آن دو شهر براى همیشه و ذاتاً ‏بد و سزاوار نكوهش مى‏باشند. قضایاى تاریخى در یك مقطع حساس زمینه ستایش یا نكوهش را ‏فراهم مى‏كند و سپس با گذشت آن مقطع زمینه مدح و ذم نیز منتفى مى‏شود.‏


‎ ‎این تحلیل در اصل موضوع زن و بویژه در این مورد خاص قابل دقت است. اصولاً اصرارى كه قرآن ‏كریم درباره زنان پیامبر صلى الله علیه وآله دارد نشانه پیش‏بینى وحى از یك حادثه تلخ تاریخى ‏است. این كه قرآن با اصرار، به زنان پیامبر مى‏فرماید:‏
‎ » ‎وقرن فى بیوتكنّ ولا تبرّجن تبرّج الجاهلیّة الأُولى»(3)‏
‎ ‎و در خانه‏هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‏هاى خود را آشكار نكنید‎.‎
‎ ‎نشانه آن است كه صحنه‏اى را ذات اقدس اله پیش‏بینى مى‏كرده است. خداوند عالِم غیب و ‏شهادت از آینده‏اى باخبر بوده و زنان پیامبر را از ثمرات تلخ آن قیام بى‏جا، برحذر مى‏داشت، لذا ‏فرمود در خانه‏ها بنشینید و خود را نشان ندهید، تبرّج نكنید و... ، كه على‏رغم این هشدارها، جنگ ‏جمل پیش آمد و رو در روى ولى‏اللَّه مطلق حضرت على بن ابیطالب امیرالمؤمنین - علیه افضل ‏صلوات المصلین - ، به مبارزه برخاستند. آن مقطع، یك سلسله نكوهش‏هایى را در پى داشت و یك ‏سلسله ستایش‏هایى را به همراه داشت. از سرزمینى، یا از مردمى ستایش شده كه در آن ‏صحنه، خوب عمل نموده و از گروهى و سرزمینى، نكوهش شده است چون در این رُخداد، بد عمل ‏كرده‏اند. بنابراین نباید این نكوهش‏ها و ستایش‏ها، به حساب گوهر شى‏ء گذاشته شود. اگر طلحه ‏و زبیر در برابر ولى‏اللَّه مطلق ایستادند و مورد نكوهش قرار گرفتند، طبیعى است عایشه هم كه در ‏مقابل حضرت قرار گرفت و افراد دیگرى هم كه به این سانحه سنگین كمك كردند، مورد نكوهش قرار ‏گیرند. بنابراین نباید این گونه از نكوهش‏ها یا ستایش‏ها به گوهر ذات برگردد، البته تأثیر مقطعى آن ‏محفوظ است.‏
‎ ‎روایتى كه در نهج‏البلاغه وارد شده است، به عنوان یك قضیه حقیقیّه نیست، تقریباً نظیر قضیه ‏شخصیه یا قضیه خارجیه است، اصل قضیه این است كه عایشه، این جنگ را به راه انداخت. اهل ‏سنت هم معتقدند جنگ جمل را او به‏پا نموده و سبب و محرك، او بوده است. چه این كه ابن ‏ابى‏الحدید معتزلى از بزرگان اهل سنّت قبول كرده است كه: «قد أخطأتْ» منتها توهّم او و امثال او ‏این است كه «تابت و‎ ‎ماتت تائبةً» ولى دیگران مى‏گویند «لم تمت تائبة». به هر صورت بعد از این كه ‏در جریان جنگ جمل، عایشه سوار شتر شد و طلحه و زبیر را هم تحریك كرد و خونهاى فراوانى ‏ریخته شد و سرانجام شكست خورد، امیرالمؤمنین - علیه افضل صلوات المصلین - این سخنان را ‏بیان فرمود‎.‎
‎ ‎همان گونه كه درباره همین جریان جنگ جمل و مردم بصره، خطبه‏اى با عنوان «فى ذمّ أهل ‏البصرة بعد وقعة الجمل» در نهج‏البلاغه آمده است كه‎:‎
‎ »‎كنتم جند المرأة وأتباع البهیمة»(4)‏
‎ ‎شما سپاه زن بودید - فرماندهى شما را عایشه به عهده داشت - ، و دنباله‏رو حیوان چهارپایى ‏شدید، یعنى آن شتر كه عایشه را مى‏بُرد، جلو حركت مى‏كرد و شما هم به دنبال آن ناآگاهانه ‏حركت مى‏كردید. مى‏فرماید: شما ناآزموده این كار را انجام دادید و به كار نپخته‏اى اقدام كردید.‏
‎ ‎در خطبه 14 نیز كه همین گروه را مذمت مى‏كند، سرزمین بصره را مورد نكوهش قرار مى‏دهد و ‏مى‏فرماید: موقعیت جغرافیایى سرزمین شما بد است، از آسمان دور و به آب نزدیك است و‎... .‎
‎ ‎پیروان شتر را مذمت كردن و نزدیك به آب بودن نه براى آن است كه شتر بد است و یا در ساحل ‏دریا قرار گرفتن بد است، بلكه براى آن است كه راكب و ساكن آن، در این صحنه، ‎بد رفتار نموده ‏است. وگرنه وجود مبارك پیغمبر صلى الله علیه وآله نیز شتر سوار شد و در جریان مهاجرت، از مكه ‏به مدینه آمد و هنگامى كه وارد مدینه شد فرمود‎:‎
‎ »‎خلّوا سبیلها فاِنّها مأمورة»(5)‏
‎ ‎اهل مدینه از روى علاقه و اشتیاق شتر پیامبر را به سوى منطقه و خانه خود هدایت مى‏كردند، ‏و پیامبر صلى الله علیه وآله براى آن كه هیچ كس آزرده نشود فرمود: كارى به شتر نداشته باشید، ‏این شتر مأموریت خدایى دارد هر جا كه خود این شتر ایستاد و زانو زد و خوابید من همانجا پیاده ‏مى‏شوم و شتر آمد در منزل ابوایوب كه در ردیف مستمندترین مردم مدینه بود ایستاد.‏
‎ ‎پس به دنبال شتر رفتن یا سوار شتر شدن یا بر اساس حركت شتر كار كردن، به خودى خود ‏مذمتى ندارد، باید توجه كرد راكبش چه كسى و در چه قضیه و قصه‏اى است؟ آیا اگر خود حضرت ‏امیر - سلام‏اللَّه علیه - یا حضرت صدیقه طاهره - سلام‏اللَّه علیها - سوار شتر یا اسب یا بغله شوند ‏و عده‏اى به دنبال ایشان حركت كنند مى‏توان گفت كه پیروان شتر مذمومند یا پیروان اسب و بغله ‏مذمومند؟

‏(1) نهج البلاغه صبحى صالح، خطبه 80.‏
‏(2) بحارالانوار، ج103، ص259.‏
‏(3) سوره احزاب، آیه 33.‏
‏(4) نهج البلاغه، خطبه 13 و14.‏
‏(5) بحارالانوار، ج19، ص108.‏

‏( آیةالله جوادی آملی ،زن در آئینه جلال و جمال، صفحات 367 ـ 372.)‏

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

شنبه 27/7/1387 - 11:18 - 0 تشکر 65835

مخالفم مخالفم . زن مذمت نشده . شما میگید مذمت شده !

بله اگر کسی بخواد به زن مکر بکنه باید مطمئن باشه که مکر زن و هوش زن از اون بالاتره . اما به این معنی نیست که زن بخواد بیخود و بی جهت نیش بزنه .

همینطور یک زن برای امور خانواده خودش خیلی هم موجود خوبیه اما اگر کسی بخواد دخالت کنه یا به قول معروف موش بدوونه دیگه باید نیش عقرب بخوره .

چرا میگن از دامن زن مرد به معراج میرسد ؟ چون همونطور که گفتم از لحاظ هوش و زرنگی در مرتبه ی بالایی هستش و میتونه همسرش رو حتی حمایت کنه .

چرا زنان در نیروی انتظامی استخدام میشوند ؟ چون هوش و حس ششم بالای او توانسته خیلی از مسائل جنایی رو حل کنه یا به مجرمین نیش بزنه و اونا رو غافلگیر کنه .

( اینا رو ازخودم گفتم )

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.