کل آیتم ها 11
سلامجهت اطلاع این تاپیک به انجمن فرهنگ پایداری بیشتر می خوره تا اینجا!
کربلای جبهه ها یادش به خیر سرزمین نینوا یادش به خیر
"شادی روح امام و شهدا صلوات"
بسم رب المهدیجمله ی زیبایی هست ....اما نمیشه اون رو به عنوان یک حقیقت شرعی یا اعتقادی و اخلاقی متصل به خداوند دانست.کلام اعتقادی اگر از طرف معصوم متصل به ذات خداوند نباشه نمیتونه مبنای اجرایی خاص هم داشته باشه.
بسم رب المهدی برادر محترم یک موقع است که حکم داده میشه و یک موقع است که موضوع حکم بیان میشه ! در این جمله صراحتا حکم داده شده و حکم نیز تنها از آن خدا و رسول و اوصیاء او بیان شده و خواهد شد و حتی بیان چنین مسائلی از حیطه ی مراجع تقلید که قدرت اجتهاد در علوم حدیث و برداشت از آن هستند نیز خارج است. چرا که نعوذ بالله دروغ بستن به خدا و ائمه ی هدی علیهم السلام معنا پیدا میکنه.همچنین در این جمله مصداق حکم نیز بیان نشده ؛ چون در تعریف مصداق حکم باید به عرض برسانیم که تعین مصداق حکم از جانب مقلدین علماء فقهی بر مبنای انعطاف اجرای احکام است که این مورد نیز اگر بگوئیم تنها شخص مقلد رو شامل میشه حرف به گزاف نگفته ایم . حال شما بفرمائید این شهید عزیز بر چه مبنایی شش ماه بیان کرده اند و چرا فرضا به تعداد ماههای دیگر بیان نشده؟این رو هم در نظر داشته باشیم که تبعات چشم چرانی هر چقدر زیاد هم باشد باید از جانب کسی بیان بشه که احاطه ی علمی و روحیش بر اندازه ی گناه و تبعاتش متصرف باشد که چنین قدرتی از کسی ساخته نیست مگر معصوم متصل به ذات خداوند .[/quote]سلام علیکم- اون طور که بنده از این جمله متوجه شدم اینه که "این جمله تنها در صدد بیان یک قبحه بزرگه" که نه از نظر مبانی علمی بیان شده و "عدد بیان شده(شش ماه) هم عدد کثرت است نه تعداد" بنابراین این جمله این به سادگی این مفهوم رو میرسونه که: "از چشم چرانی پرهیز کنید چون پیامد های خیلی بدی داره"
بسم رب الحیدردر عجم از این گونه جواب دادن ! دلیلی به پاسخ دیگر نیست اما از آنجایی که مشخص بشه دوستمون در اشتباه محض قرار دارند پاسخ میدم.....بررسی میکنیم جمله رو تا ببینیم عدد نشان دهنده ی کثرت که دوستمون میفرمایند و البته قباحت نگاه حرام از دید ایشان و تاثیرش بر شهادت!! کاملا غیر منطقی و البته اشتباهه!هر نگاه حرام شش ماه شهادت را به تاخیر می اندازد! هر نگاه حرام: بلا استثنا تمام نگاههای حرام تمیز شده از نگاه حلال! آن هم نگاه حرام صغیره و کبیره از طرف افراد کوچک ، بزرگ ، میانسال ، سالمند! ضمنا فاعل استفاده شده مختص به نگاه حرام هستش و نه مثلا گناه غیبت کردن ، دروغ گفتن پس باید منتظر این باشیم که در ادامه ، تاثیر هر گونه نگاه حرام رو چه چیزی میخواد معرفی کنه ! شش ماه : نه 5 ماه و 29 روز و نه شش ماه و یک روز !!!یعنی دقیقا شش ماه ! قید زمان به شکل مطلق!دوستمون گفتند عدد کثرت هست! عدد کثرت با علامتهای جمع همچون "ها" در کلمه هایی مانند "ماهها" ، "روزها" ، "سالها" و .... مشخص میشه ، نه در عددی همچون شش ماه یا یک ماه یا یک سال یا ده سال ! شهادت: مفعولی که تنها در یک مورد مشخص شده ! چه چیز را عقب می اندازد ؟ نماز را ؟ روزه را ؟ حج را ؟ یا صرفا شهادت را؟اگر نگاه حرام بد است برای نماز و روزه و خمس و حج و ... هم بد است.نه صرفا برای عقب انداختن شهادت!!!تاخیر می اندازد:یعنی بلا استثنا همه باید به شهادت برسند و اگر کسی نرسید یعنی همیشه نگاه حرام داشته!اصلا ابتدای آغاز این نوع شهادت از کی و کجا آغاز میشه که تاخیرش رو بشه محاسبه کرد؟ در آخر برداشت نهایی دوستمون رو جدای از توضیحاتی که عرض کردم با جمله ی تاپیک در کنار هم قرار میدم تا هر خواننده ای خودش قضاوت کنه که اولی کجا و دومی کجا! : ( 1_ هر نگاه حرام شش ماه شهادت را به تاخیر می اندازد! 2_ این جمله این به سادگی این مفهوم رو میرسونه که: "از چشم چرانی پرهیز کنید چون پیامد های خیلی بدی داره" ) جل الخالقواقعا جل الخالق از این مباحثی که رفقا مطرح میکنند!