• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 6792)
جمعه 11/10/1388 - 0:45 -0 تشکر 173345
فرقه های انحرافی در مهدویت!!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) ادرکنی

سلام بر همگی

 

تا بحال شما از فرقه های انحرافی در مهدویت چیزی شنیده اید؟

می توانید چند مورد را نام ببرید؟

یا می توانید بگید هدفشون چی بوده یا هست؟

....

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 11/10/1388 - 0:57 - 0 تشکر 173347

سلام

....

بنظرتون چرا از راه مهدویت وارد شدند؟

رهبرانشان را می شناسید؟

خلاصه چه اطلاعاتی دارید....به ما هم بگید

** هدف : شناختن این فرقه های کذب و نیفتادن در دامشان...انشاالله **

به امید ظهورش

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 14/10/1388 - 15:35 - 0 تشکر 174117

مكتب شیخیه در اوایل قرن 13 ﻫ.ق. به وسیله‌ی احمد بن زین الدین معروف به «شیخ احمد احسایی»  پدید آمد. مكتبی كه نه تنها خود دستخوش تحولات زیاد گردید؛ بلكه به وجود آمدن تحولات بسیار دینی و اجتماعی و حتی نظامی در كشور ایران شد و بذر بابیت و بهائیت پاشیده گردید.

شیخ احمد احسایی، گرچه در حوزه‌های علوم دینی حضور داشت؛ اما كمتر به درس اساتید حاضر می‌شود و مدعی بود كه در فراگیری علوم، شاگرد كسی نبوده و تنها آنچه را می‌داند از راه خواب به دست آورده است. شاگردان او نیز این ادعا را درباره‌ی استاد خود تصدیق می‌كردند. این نكته به رغم آن كه حكایت از نوع بلوغ و رشد فكری دارد، می‌تواند نشانگر نقطه ضعفی نیز باشد؛ زیرا برخی از علوم و معارف، چیزی نیستند كه در قالب الفاظ و مفاهیم قرار گرفته و هركسی بتواند بدون استاد آنها را به دست آورد. همان‌ طور كه در مورد فلسفه و عرفان همیشه تذكر داده‌اند كه خواندن این درس‌ها، بدون استاد موجب زحمت برای خود و دیگران می‌گردد. پیروان شیخیه، چنان در حق شیخ احمد مبالغه كرده كه ادعا نموده‌اند: «شیخ خدمت حضرت حجّت (عجل الله تعالی فرجه) رسیده است این درحالی است كه حتی برخی از بزرگان، به انحراف و بلكه تكفیر شیخ احمد، حكم داده‌اند.

منبع: entezar12.mihanblog.com

كجاست منتظر تو؟ چه انتظار غریبی
تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی
عجیب تر كه چه آسان‏‏‏‏‎‎‎‎,نبودنت شده عادت
چه كودكانه سپردیم دل به بازی قسمت
چه بیخیال نشستیم چه كوششی؟ چه وفایی؟
فقط نشستم و گفتم خدا كند كه بیایی؟!  
* اللهم عجل لولیک الفرج *
سه شنبه 15/10/1388 - 15:24 - 0 تشکر 174311

سلام

arasto

با تشکر از زحمت شما

ولی چرا به تکفیر او حکم دادند؟

مگر اعقایدش چی بوده؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 15/10/1388 - 15:29 - 0 تشکر 174312

سلام

یه نگاهی به بهائیت بیاندازیم و اینکه حجتیه از کجا می آید؟

!!!!!

در زمان پهلوي بالاخص پهلوي دوم بهائيت رشد بسيار داشت و فرصتي پيدا كرد تا جمعيت خود را سه برابر كند و در دستگاه دولتي و شاه نفوذ فراوان بكند.

رييس راديو تلويزيون وقت دكتر شاه قلي، وزير بهداري، وزير آموزش و پرورش و... هويدا نخست وزير و بسياري ديگر بهايي بودند و به سفارش اربابان و شاه در همة امور دخالت داشتند.

در ميان ملت، روحانيت و مذهبيون كشور به مقابله با بهائيت پرداختند از جمله آقاي فلسفي (خطيب معروف) با اجازه حضرت آيت الله بروجردي عليه بهائيت شروع به سخنراني مي كند و حتي از راديو پخش مي شود

(سخنراني ايشان چنان تأثير مي گذارد كه تيمسار باتمانقليچ رييس ستاد ارتش كلنگي را بر روي شانه اش گذاشت و به سوي مركز بهائيت در تهران حركت كرد و آن جا را تصرف و سپس تخريب كرد).

 علماء نيز از جمله امام خميني(ره)، پس از فوت آيت الله بروجردي به صورت فعال از سال 1340 شمسي با مشاركت فعال در اعتراض عليه لايحه انجمن ولايتي و ايالتي در صحنه حضور پيدا كرد و در مواقع مختلف براي آگاهي دادن مردم عليه بهائيان اقدام نمودند، از ديگر معترضين بهائيت در كشور، مرحوم شيخ محمود (ذاكر زاده) تولايي معروف به شيخ محمود حلبي بود. او از اعضاي فعال انجمن تبليغات اسلامي مشهد بود و مأموريت يافت دربارة فرقه بهائيت تحقيق كند.

ايشان در سال 1335 اقدام به تشكيل انجمن خيريه حجتيه مهدويه كرد

و برخي دو علت براي تأسيس آن عنوان كرده اند:

1. دوست و همكار حلبي به نام سيد عباس علوي كه همراه او مأمور براي تحقيق در

مورد بهائيت مورد شده بود، جذب بهائيت شده و از مبلغان آنان گشت؛

2. مرحوم حلبي در سال 32 مدعي بود كه امام زمان ـ عليه السّلام ـ به او امر فرمودند كه گروهي را براي مبارزه با بهائيت تشكيل بدهد.

هدف از تشكيل انجمن


اصلي ترين و عمده ترين هدف، فعاليت هاي فرهنگي براي پيشگيري از تبليغ و ترويج بهائيت و منزوي نمودن بهائيان در جامعه و دعوت به دين مبين اسلام بود.

كارگردانان انجمن
الف. شيخ محمود ذاكر زادة تولايي معروف به شيخ محمود حلبي؛

 ب. سيد رضا آل رسول؛

ج. سيد محمد حسين عصار؛

د. سيد حسين سجادي؛

هـ . غلام حسين حاج محمد تقي تاجر.


عمده ترين نيروهاي انجمن معلمان و افراد باسواد بودند به علت حساسيت رژيم شاه، روحانيون كمي در اين انجمن حضور داشتند

و يا اين كه چون مرحوم حلبي مخالف سرسخت فلسفه بود اعضاي انجمن را از غير روحاني انتخاب مي كرد.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 15/10/1388 - 20:42 - 0 تشکر 174358

سلام

عقاید فرقه شیخیه

شیخ احمد احسایی، امام زمان علیه السلام را زنده و در عالم هورقلیا می داند. وی می گوید: «هورقلیا ملک آخر است که دارای دو شهر جابرسا - که در مغرب قرار دارد - و جابلقا - که در مشرق واقع است - می باشد. پس حضرت قائم علیه السلام در دنیا در عالم مثال نیست; اما تصرفش به گونه ای است که به صورت هیکل عنصری می باشد و با مثالش در مثال، و با جسدش در اجساد، و با جسمش در اجسام، و با نفس خود در نفوس، و با روحش در ارواح است » .

امام زمان علیه السلام، هنگام غیبت در عالم هورقلیا است و هرگاه بخواهد به «اقالیم سبعه » تشریف بیاورد، صورتی از صورت های اهل این اقالیم را می پوشد و کسی او را نمی شناسد. جسم و زمان و مکان ایشان لطیف تر از عالم اجسام بوده و از عالم مثال است او در جواب ملا محمد حسین اناری - که از لفظ هورقلیا سؤال کرده بود - گفت: «هورقلیا به معنای ملک دیگر است که حد وسط بین عالم دنیا و ملکوت بوده و در اقلیم هشتم قرار دارد. و دارای افلاک و کواکبی مخصوص به خود است که به آنها جابلقا و جابرصا می گویند» .

سید کاظم رشتی، مهم ترین شاگرد شیخ احمد نیز گفته است: «جابلقا و جابرسا در سفر اول - که سفر از خلق به حق است - قرار دارد. این سفر (بلکه این شهر)، دارای محله های متعددی است که محله نوزدهم آن «حظیرة القدس » و محل پرندگان سبز و صور مثالیه است. جابلقا و جابرسا دو محله از این شهر می باشند که هر کدام از آنها دارای هفتاد هزار درب است و در کنار هر دری هفتاد هزار امت وجود دارد که به هفتاد هزار زبان با یکدیگر صحبت می کنند و هر زبانی با زبان دیگر هیچ مشابهتی ندارد» .

شیخیه معتقدند ما باید بین جسم و جسد فرق بگذاریم; اما جسم بر چهار قسم است:

1. جسم عنصری معروف

2. جسم فلکی افلاک

3. جسم برزخی که ماده ندارد; اما طول و عرض و عمق دارد. این جسم، جسم مثالی و هورقلیایی است که حضرت مهدی علیه السلام به نظر آنان با این جسم زندگی می کند

4. جسم مجرد مفارق. در عبارت بالا اشکال واضحی وجود دارد و آن این که مجرد مفارق، جسم ندارد و جمع کردن بین «جسم مجرد مفارق » اجتماع نقیضین است، و این همان اندیشه نادرستی است که برخی از اخباریان و محدثان شیعه نیز تمام ماسوی الله را مادی می دانند.

برای رهایی از این اشکال، «حاج محمد کریم خان کرمانی » ، به اصلاح عقیده خود دست زده و با حذف قسم چهارم گفته است; «نزد ما جسم و جسد بر سه قسم است:

1. جسد اول که جسد دنیایی است و از عناصر مادون فلک قمر تشکیل شده است;

2. جسد دوم که مرکب از عناصر هورقلیایی است و در اقلیم هشتم قرار دارد و به صورت مستدیر در قبر باقی می ماند;

3. جسد سوم که مرکب از عناصر اخروی است و عناصر آن در غیب عناصر جسد دوم است;

4. جسم اول که روح بخاری است و مثل افلاک لطیف است;

5. جسم دوم که روح حیوانی است و از عالم افلاک و هورقلیایی است;

6. جسم سوم که روح حیوانی فلکی اخروی است » . و در جای دیگر گفته است: «هرانسانی دارای دو جسد و دو جسم است: جسد اول از عناصر اربعه تشکیل شده و سایر موجودات مادی نیز آن را دارند. این عناصر مادی، مانند لباس برای انسان است که می توان آن را از تن در آورد.

این جسد چون لذت، درد، طاعت و معصیت ندارد، پس از مرگ متلاشی شده و در قبر باقی می ماند. جسد دوم در غیب اول و از عالم هورقلیایی است که به صورت «طینت مستدیره » در قبر باقی می ماند که جسد دوم است و از اعراض پاک می گردد و در قیامت روح به این جسد برمی گردد; نه به جسد اول. جسد اخروی فساد و خراب شدن ندارد، بر خلاف جسد دنیوی. مرگ مربوط به این بدن است نه آن بدن.

جسم اول صورت برزخی است که بر نمی گردد و مانند چرک لباس است که جسم اول، وقتی به این دنیا نزول پیدا می کند، متحد با این بدن می شود.

جسم دوم یا جسم اصلی حامل نفس است و در واقع جسم اول عرض بر جسم دوم است. و آنچه در قیامت می آید، جسد دوم و جسم دوم است » .

التماس دعا

كجاست منتظر تو؟ چه انتظار غریبی
تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی
عجیب تر كه چه آسان‏‏‏‏‎‎‎‎,نبودنت شده عادت
چه كودكانه سپردیم دل به بازی قسمت
چه بیخیال نشستیم چه كوششی؟ چه وفایی؟
فقط نشستم و گفتم خدا كند كه بیایی؟!  
* اللهم عجل لولیک الفرج *
چهارشنبه 16/10/1388 - 9:37 - 0 تشکر 174409

به نام خدا

سلام

با تشکر از jtayebe va arasto 7 گرامی برای ایجاد چنین مبحث زیبایی ...

دوستان به یک نکته توجه کنید ....بحث فرقه های بحث پیچیده ای هست وبرای بهتر پیش رفتن بحث یک پیشنهاد دارم

از آنجاییکه فرقه ها زیادن وبحث کردن درباره هرکدوم نیاز به مباحث جداگانه دارد پس در این مبحث فقط فرقه های انحرافی مهدویت را نام میبریم وهمچنین اینجا باید محلی باشه برای شناسایی فرقه ها با توضیح مختصر وکوتاه فقط جهت آشنایی

ودر مباحث دیگر که توسط اعضای این انجمن وبخصوص شما دو بزرگوارایجاد میشه پیگیری شود مثلا دوتا از فرقه های انحرافی یکی شیخیه هست ویکی بهائیت وهمچنین فرقه های زیادی داریم از جمله فرقه اسماعیلیه ..محمدیه ..مغیریه ..واقفیه ..ناوویسه ...

نظر من اینه .

که ارستو گرامی مبحثی با عنوان اشنایی با فرقه شیخیه ایجاد کنند تا مفصل راجع به اون دراون بحث صحبت کنیم

>شیخیه کریمخانیه

>شیخیه باقریه

>شیخیه آذربایجان

>شیخیه بابیه

وجی طیبه گرامی هم بحث درباره فرقه بهاییت

اینطوری بهتر میتونیم با این فرقه ها اشنا شویم واختلالی در بحث هم پیش نمیاد

پس منتظر مباحث زیبای شما هستم کار مرتب کردن این بحث هم بامن منظورم انتقال یا حذف پستهای مربوطه ....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 16/10/1388 - 11:9 - 0 تشکر 174423

سلام

باشه گلها هر جور صلاحه انجام بدید...فعلا" من که منتظر میمونم  تا شیخیه که گویی فرقه قدیمی تری است به سرانجام برسد...انشاالله

:)

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
پنج شنبه 17/10/1388 - 21:14 - 0 تشکر 174727

سلام

گلهای عزیز ممنون از راهنماییتون.

من مبحث فرقه شیخیه رو ایجاد می کنم فقط زحمت حذف یا انتقال مطالب با شما.

jtayebeعزیز ممنون از مطالب مفیدتون.

كجاست منتظر تو؟ چه انتظار غریبی
تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی
عجیب تر كه چه آسان‏‏‏‏‎‎‎‎,نبودنت شده عادت
چه كودكانه سپردیم دل به بازی قسمت
چه بیخیال نشستیم چه كوششی؟ چه وفایی؟
فقط نشستم و گفتم خدا كند كه بیایی؟!  
* اللهم عجل لولیک الفرج *
جمعه 18/10/1388 - 14:46 - 0 تشکر 174841

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان عزیز

بحثمونو با حجتی ها پی میگیریم

گفتیم که چی شد این انجمن شکل گرفت

و حالا...

------------------------

تمام دوره های آموزشی خود را كه شامل 4 دوره

مقدماتی و یك دوره نهایی می شد بر مبنای بهائیت برنامه ریزی كرده بود:

[1]. تاریخچه تشكیل بهائیه و بابیه؛

2. قائمیه و رد اشكالات در مورد حضرت مهدی (عج)؛

3. خاتمیت و رد اشكالات در مورد خاتمیت دین اسلام؛

4. ردّیه بر اصول 12 گانه بهائیه و به اصطلاح خودشان منشور بهائیت.

 در پایان هم دوره ای ویژه مدرسین بود.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 19/10/1388 - 10:21 - 0 تشکر 174976

سلام

این انجمن مطمئنا دارای افکار خاص خود بودند که کم کم آنها را می گذارم...

****

افكار و عقايد انجمن
1. با توجه به تبصره 2 از ماده دوم كه در سال 1335 تدوين و تصويب شد

 به هيچ وجه انجمن در امور سياسي مداخله نخواهد داشت

چون كه دخالت در سياست زيبنده پيشوايان ديني نيست.

2. مرحوم كلبي تأكيد مي كرد كه دشمن اصلي اسلام بهائيت است.

و امروز تكليف شرعي و ديني همه ما آن است كه با بهائيت مبارزه كنيم.


3. قبل از امام زمان (عج) هر پرچمي كه بلند شود در ضلالت است

 و به شكست مي انجامد (تمسك به روايات رأيت) بايد منتظر بود تا خود حضرت بيايند.

******

اگر به اولین مورد توجه کنید....

چرا باید وارد سیاست نشود!

مگر غیر این است که

دیانت و سیاست ما عین یکدیگرند...

* دومین اصل هم که اساسا " این انجمن بر این اساس پایه گذاری شد ولی چرا رنگ عوض کرد؟....


وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.