انجمن ها > انجمن نصف جهان > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
نصف جهان (بازدید: 1804)
چهارشنبه 25/9/1388 - 23:57 -0 تشکر 170137
گــــــــــزارش چهاردهــــــم

از تیم تحقیقاتی زمین به تصمیم کبری (ZORG):

زرگا جانم به عرضتان برساند که مدتی در کار ما تاخیر شد و آن هم به این دلیل بود که این انجمنی که میخواهیم در موردش گزارش دهیم واقعا انجمنی بس پیچیده است و هر چه تلاش کردیم گزارش را زودتر بدستتان برسانیم نشد که نشد و از این جهت پوزش طلبیده و عاجزانه تقاضا داریم کینه مان را در دل نپرورانده و ما را مورد تعزیر قرار ندهید.

و اما از جمله کارهای جالبی که زمینیان در قسمت انجمن های تخصصی انجام میدهند این است که انجمنی درست کرده اند به نام انجمن نصف جهان که طبق معمول مردم می آیند و جمع میشوند و مینشینند و در این انجمن جهان به این عظمت را ول کرده و فقط در مورد نیمی از ان تاپیک میزنند . از آنجایی که کلمه ی نصف جهان خیلی برایمان مبهم بود و در آن از ایهام استفاده شده بود زیرا دقیقا نمیدانستیم این نیمه ی از جهان مربوط به کدام نیمه ی جهان است، شمالی،جنوبی،شرقی و بقیه جهات. لذا تحقیقات گسترده ای انجام داده ابتده به فرهنگ لغات معین و دهخدا مراجعه نمودیم و متوجه شدیم که نام اصلی این نصف جهان ، اصفهان است که البته ضمن پوزش به فرهنگیان محترم جامعه باید به عرضتان برسانم که به فراهنگ لغات جنابان آقایان معین و دهخدا اعتماد ننموده و خودمان برای زیارت این نیمه ی مذکور راهی دیار بزرگانی چون فخر الدین اسد گرگانی و حافظ شیرازی یعنی اصفهان شده و از همان ابتدای ورودمان کیلومتر شمار ماشین را تنظیم نموده و شروع به متراژ نمودیم که در کمال ناباوری متوجه شدیم این خطه ی پهناور سر جمع 0/07% از خشکی های زمین را تشکیل میدهد.

به این ترتیب تیرمان به سنگ خورده و از کرده ی ناصواب خویش بشدت نادم و پشیمان بودیم که چرا با طناب پوسیده ی امثال معین و دهخدا این همه مسافت را با لگن غرازه مان کوبیدیم و چه گردنه های خطرناکی که نزدیک بود شاخ به شاخ با کانتینر های ترانزیت کالا بزنیم و قوطی کنسرو بشویم و آخر هم هیچ نتیجه ای نگرفته و دست از پا دراز تر برگردیم.

خلاصه از آنجا که در تلوزیون در مورد سی و سه پل و چهل ستون و منارجنبان اصفهان چیزهای زیادی شنیده بودیم گفتیم فرصت را غنیمت شمرده یک سری به آنجاها هم بزنیم و ببینیم چطور توانسته اند سی و سه عدد پل را روی یه رودخانه ی فسقلی یعنی زاینده رود در دوران قبل از تاریخ بسازند و یا چطور میشود بنایی در ابعاد 3 در چهار دارای چهل عدد ستون باشد و یا چگونه است که مناره ای به بلندای یک برج جنبان باشد و تاب بخورد.

در ابتدا به ذهنمان رسید که شاید این چیزها را هم مانند همان نصف جهان خلاف به سمعمان رسانده باشند اما باز گفتیم بنده خدا ها این چیز به این واضحی را دیگر نمی توانند بهمان مشتبه کندد لذا وارد شهر شده و سراغ آثار مزبور را گرفتیم و با شوق بسیار به تک تک این مکان ها رفتیم که که مشروح ملاحظاتمان به این شرح است:

1 عدد پل با سی و سه آبراه

1 عدد بنا با حداکثر 16-17 ستون

و 2 عدد منار که هیچکدامشان جنبان نبود.

به این ترتیب در دشت دوم نیز ناکام ماندیم و مثل غوزمیت در چاله فضایی ماندیم.

جالب تر اینجاست که در مسیر بازگشت به یک رستوران رفته و از منوی آن بدلیل اینکه چهار نفر بودیم چهار عدد مرغ سفارش دادیم گفتیم خداروشکر همه ی مرغ ها شکل هم هستند و اینجا دیگر تیرمان به هدف میخورد که وقتی موقع صرف غذا با چهار عدد ران مرغ مواجه شدیم متوجه شدیم که اینجا هر چیزی که میگویند باید 20 درصدش را در ذهن متصور شد مثلا اگر کسی میگوید دیروز یک پیرمرد 90 ساله تصادف کرد و مرد باید یک نوجوان 16 ساله که دچار بیماری سرماخوردگی شده است را در نظر گرفت و غیره

باzبوn بی zبوnی mیگm دuستt دaرm

تماس فــــــــــــــــــرت

سال و مال و فال و حال         اصل و نسل و بخت و تخت

باشدت بر شهریاری بر مراد و بر دوام

سال خرم ، مال وافر ، حال خوش          اصل ثابت ، نسل باقی ، تخت رام

پنج شنبه 26/9/1388 - 14:42 - 0 تشکر 170197

سلام

خوب بود

اینکه به فرهنگ لغت اعتماد ننمودید و خود برای بررسی به اصفهان تشریف بردید کار خوبی بود.

شاید کیلومترشمار ماشین شما خراب بوده و گرنه به عظمت اصفهان بیشتر پی می بردید؟

جمعه 27/9/1388 - 16:19 - 0 تشکر 170369

كاربر9615297

با سلام

احتمالا شما در یك چاله فضایی نصف جهانی گیر افتادین!

آخه از قدیم گفته اند :

چشم دل باز كن كه جان بینی   آنچه نادیدنی است آن بینی

مناره های منار جنبان هر دو به لطف خدا هنوز هم می جنبد

فقط گویا شما صبر نداشته اید تا مسئول این بنا برای نمایش بازدید كنندگان مناره ها را بجنبانند

چهل ستون ما هم 18+2 ستون دارد كه جمعا می شود 20 ستون و با تصویر آن در آب ضرب در 2 می شود و به عبارتی می شود 40 ستون

سی و سه پل را هم كه از قدیم و ندیم همه می شناخته اندش؛

یك پل با نام قدیمی الله وردی خان، با سی و سه دهنه بسیار زیبا

امیدوارم در سفر های بعدی با انجمن نصف جهان تعامل بیشتری داشته باشید تا همه ی جهان را در همین نصف جهان به تماشا بنشینید!

سفر به خیر

!!!!!!!!!!!!!تبيان !!!!!!!!!!!!

يعني جايي كه امضايت هم ويرايش مي شود

شنبه 28/9/1388 - 21:29 - 0 تشکر 170678

هو العزیز

سلام

من می گم چرا آب رودخانه داره کم و به سوی خشک شدن می رود

شما اومدید و تبخیر کردید این آب ها را؟!!

نکنید این کارها را ؟!!

(چشمک)

««« تبیان »»»

چهارشنبه 14/11/1388 - 22:5 - 0 تشکر 180021

امروز كه چند ماهواره به مناسبت دهه فجر پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت شما آدم فضایی ها از اون بالا چی دیدید؟ برای ما مخابره كنید