بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
دوستان جواب هایی دادند که باید اشاره ای به آنها بشود.
خدمتتون عرض کنم که بهشت تنها مخصوص شیعیان و محبین مرتضی علی (ع) و ائمه هدی ست و نه مریدان مذاهب دیگر به هر شکل .
این گفته یک مسئله اثباتی و در عین حال ساده است .
همانگونه که ان الدین عند الله الاسلام و هیچ دین دیگری نزد خدا پس از خاتم انبیا(ص) پذیرفته نیست و از آنجایی که بهشت و جهنم ابتدا بر اساس "عقاید" و به دنبال آن "اعمال" کسب میشود فلذا تنها مریدان دین مقدس اسلام در این وادی قرار میگیرند .
اما در مرحله ای که اسلام ناب و حقیقی در روز غدیر خم بر مبنای الیوم اکملت لکم دینکم شکل گرفته پس راهی باقی نیست مگر شیعیان امیرالمونین و ائمه اثنی عشری . مابقی نیز در حالی وارد بهشت میگردند که تکمیل شده باشند نه ناقص.
در جواب دوست خوبم جناب حیات طیبه باید بگویم که در بحث شما خلط بن دو مبحث شده است یکی حقانیت و دیگری بین ورود به بهشت
همه قبول داریم که اسلام دین حق است و اینکه فرمودند ان الدین عند الله الاسلام اشاره به حق بودن این دین نسبت به سایر ادیان دارد ولی به این معنا نیست که فقط مسلمانان به بهشت می روند و نتیجه ای که شما گرفتید خارج از مقدمات شماست.
عین همین خلط مبحث را می توان در مسئله مقبولیت و صحت عبادات هم مشاهده کرد که گاهی شارع مقبولیت را مورد اشاره قرار داده و گاهی هم صحت را.
اما اینکه بهشت و جهنم بر اساس عقید است درست است اما همانگونه که عقاید آدمی مقول به تشکیک است مراتب بهشت هم مقول به تشکیک می باشد. در ضمن ما گفتیم که عده ای که منکر حقیقت باشند و با آن در ستیز باشند وارد بهشت نمی شوند ( مانند کفار که بر اساس آیات در جهنم مخلد هستند و غیر آنان خالد در جهنم نیستند بلکه بعد از مدتی عذاب ، رهایی می یابند) ولی عکس آن در مورد غیر مسلمانانی که با اسلام ستیز ندارند و اگر حق بر آنان عرضه شود می پذیرند اینگونه افراد وارد بهشت می شودن ، البته با حفظ مراتب و قران هم به این نکته اشاره فرموده است
... الا المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان ، لا یستطیعون حیلة و لا یهتدون سبیلا ، فألئک عسی الله ان یعفو عنهم
همچنین خداوند ذرة المثقال است و حق هیچ کس را به هیچ وجه ضایع نمی گرداند زیرا در غیر این صورت منافات با عدل الهی دارد ، فمن یعمل مثقال ذرة خیراً یره