• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانشجویی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانشجویی (بازدید: 10042)
پنج شنبه 18/1/1390 - 9:53 -0 تشکر 304914
کارگاه آموزشی خبرنگاری

بسم الله الرحمن الرحیم

هست کلید در گنج حکیم

سلام

قبل از اینکه بحث رو شروع کنم با پیشاپیش از نقص هایی که می تونه تو بحثم باشه عذرخواهی کنم آخه مارو چه به خبرنگاری

بنا به پیشنهاد دوست عزیز حامد جونمی این کارگاه راه افتاد منم که زیاد اهل نوشتن نیستم پس ایرادات را مستقیما به ایشون وارد کنید تا حالش گرفته شه (گفته بودم جبران می کنم)

اما به عنوان اولین کلام

شما چه قدر خبرهای رسانه های خبری غیراز اخبار تلویزیون رو پیگیری می کنید؟

خوندن روزنامه و بررسی خبرگزاری ها برای کسی که تازه می خواد وارد این عرصه بشه ضروریه و بعد ها نیز به یکی از واجبات زندگیش تبدیل میشه

اگه می خواین با یه چارچوب خبرنویسی آشنا بشین تا بعدها در خبرنویسی کمکتون کنه بهتره از همین الان یک بخش از یه روزنامه مثلا حوادث، سیاسی و هر بخشی که خواستید و با روحیتون سازگاره رو انتخاب کنید و هر روز تمام خبرهاشو کامل بخونید دوستان به من توصیه  کردن یه سال اما من با تجربه شخصیم می گم اگه علاقه مند باشی یک ماهم زیاده(شاید برا همین خبرنگار خوبی نشدم و ترک کردم)

به نحوه تیتر زدن و شروع و پایان مطلب دقت کنید

فعلا سرتون رو به روزنامه ها گرم کنید تا بر گردم

اینم فهرست مطالبی که تا حالا گذاشتم

آشنایی با مبانی خبرنویسی 

 فرآیند خبر

ارزش های خبری

عناصر خبر

نکاتی پیرامون تهیه و منبع خبر

خوب برخی دوستان هم مطالب خوبی گذاشتند که عنوان اونا رو هم براتون می گذارم 

aleksandersisak: اهمیت ارتباط و انواع رسانه رو تو دو پست برامون گذاشتند

شیوه های خبرنویسی که جزیی از آموزشه

Parya124: با عنوان خبر نویسی تعاریفی از خبر رو ارائه دادن

منتظر مطالب زیبای باقی دوستان هم هستیم

(بنا به توصیه حامد جونمی هر پست حداقل با فاصله زمانی یک روز زده میشه اما سوالاتون جواب داده میشه البته اگه جوابشو بدونم)

موفق باشید

دوشنبه 22/1/1390 - 11:21 - 0 تشکر 306316

soltan_azdad گفته است :
[quote=soltan_azdad;507077;306290]حذفش نکن..باشه آخر یه کاریش میکنیم

سلام

نه بابا راس میگی؟

چه کاری نا قلا

 موفق باشید

دوشنبه 22/1/1390 - 11:44 - 0 تشکر 306330

به نام خدا - سلام .
به به می بینم که شروع کردی و
نه بابا پاک نکن نوید جان .
ببینم می تون درست کنم .
اگه هم نشد همین طوری خوبه ، زیاد بد نیست .

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

دوشنبه 22/1/1390 - 11:53 - 0 تشکر 306343

سلام
ما رو شما حساب ویژه باز کردیم
آفرین دست بجنبون که منتظریم
موفق باشید

دوشنبه 22/1/1390 - 11:59 - 0 تشکر 306350

به نام خدا - سلام .

هر چی از دوستان برسه خوبه .
اشکالی نداره منم همه ی ایراداتا قبول م کنم تا جبران بشه و دلت خنک بشه :D
عجب دل پری ازم داری بابا :D

باشه الان ببینم می تونم درستش کنم یا نه

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

دوشنبه 22/1/1390 - 12:8 - 0 تشکر 306354

سلام
تقصیرته یه آدرس ناقابل خواستیم بیایم دخلتو بیاریم ندادی مجبور شدیم اینجوری جبران کنیم
موفق باشید

دوشنبه 22/1/1390 - 12:56 - 0 تشکر 306365

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سپاس خدایی را که من را فضول آفرید

با سلام به همگی

سلام آقا نوید، تا حالا دستبرد خبری دیده بودی؟ نه؟ خوب حالا ببین...

به گزارش خبرگزاری ایسنا یه آقا نویدی چنین گفته...

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

« دست اندرکاران مسائل خبری سربازان هنرمند و کارآمد جناح عظیم اسلامی هستند»

سلام 

 اینم به عنوان اولین درس کارگاه آموزش خبرنگاری

آشنایی با مبانی خبرنویسی

خوب با توجه به اینکه فرآیند ایجاد و نشر خبر در مراحل شناخت، تهیه، تنظیم و انتشار خبر دسته بندی میشه ما هم طبق همین تقسیم بنید کارگاهمونو جلو میبریم به یاری خدا سه تای اول مهم ترین چیزین که شما باید اینجا یاد بگیرید در موردِ موردِ 4هم مدیریت یک رسانه ضمن نظارت به مراحل سه گانه ازطریق دادن سوژه و فراهم کردن امکانات، تصمیم گیرنده نهایی درباره نحوه انتشار اخبار خواهد بود.

خوب خیلی از دست اندارکاران مسائل خبری سه مرحله اول رو مهمتر میدونن اما به نظر من هر چی تو این سه تا تبحر داشته باشی باز این نحوه انتشاره که حرف اولو میزنه چون شما در خدمت اونی و اگه طبق چارچوب اون پیش نری خبرِ تو جایی در میان اخبار نخواهد داشت همینه که می بینید اخبار بیشتر رسانه به میل صهیونیستا می چرخه در حالی که خبرنگارای متعهد زیادن اما خدا پدر انتشاردهنده های خوب رو بیامرزه.

 بهتره از بحث دور نشیم...

اولی شناخت خبر بود با هم ببینیم چیه جلو جلو بگم اساتید این حرفه اصلاً قبول ندارن که ما دو خط در معنی خبر حفظ کنیم و همونا رو بگیریم دست که بله خبر یعنی این اونا میگن خبرنگار باید طبق تجربه ای که به دست میاره خودش به درک صحیحی از معنی خبر برسه اما هیچی هم که نمیشه نگفت پس من یه دو خط در این زمینه می نویسم اما خودتونید و تجربتون جهت شناخت خبر حال کنین نوشتن کتابی مو در زیر شناخت یک خبر چیزی فراتر از دانستن تعریف آن است، خبرنگار باید بتواند مصداق خارجی مناسبی از آنچه به عنوان تعریف خبر آموخته است تشخیص دهد.

اگه نحوه نوشتن کتابی میخواین بگین من همینجوری می نویسم باقیشو (نظر من: نه خوبه)

تو طول روز خیلی جریانات هست که جلو چشتون اتفاق می افته اما چون با دید اطلاع رسانی بهشون نگاه نمیشه جایی برای انعکاس عمومی ندارن تازه خدا بهشون رحم کنه به این بندگان خدا اخه اون جریانات از بس بهشون کم محلی میشه دچار افسرگی میشن بعد تو انزوا میرن و دیگه واقعا ازشون خبری نمیشه چنتا تعریف از خبر رو هم با هم از نظر بگذرونیم بد نیست: خبر گزارشی از واقعیتهاست اما هر واقعیتی خبر نیست

خبر گزاره ای است که احتمال صدق و کذب دارد(خسته نباشی)

خبر می­آد خبری در راهه یعنی:

خبر موضوعیه که می­خوان پنهون بمونه، باقی چیزا خبر نیست همش آگهیه! یه نگاهی به اخبار بندازین مثلاً از بین صد خبری که از کار فلان مسئول میگن چنتاش واقعاً خبره؟ با این تعریف شاید یکی اونم زورکی و احتمالا واسه دل خوش کنک و...از میان تعاریف متعدد خبر که هر کدوم واسه خودش ناسلامتی کسیه و بر یک یا چند ارزش خبری تاکید داره تعریف زیر یه کَمَکی کاملتره خبر گزارشی واقعی از یک رویا عینی است که در آن یک یا چند ارزش خبری وجود دارد و نحوه تنظیم و ارائه آن را عوامل درون سازمانی و برون سازمانی شکل میده

توضیح این دو تا پر رنگ آخری بعداً میاد (what is it)

طبق این تعریف آنچه در دنیای خارج رخ می دهد واقعی و عینی است و تخیلی نیست خبر حاوی تعدادی ارزش خبریست عوامل مختلفی بر انتخاب و ارائه خبر یک رویداد مؤثرند

خبرِ یک رویداد هیچگاه عینیت مطلق ندارد هر آنچه به عنوان خبر ارائه می شه تنها نمایی از واقعیته به قول معروف: «هر کسی از ظن خود شد یار من»، و یا همون فیله که هر کی یه جور وصفش کرد!

دری درین  دین دین.... 

ادامه این داستان را در قسمت بعد خواهید دید (اِ من فکر می کردم تا حالا دارم اینا رو می خوانم پس از این به بعد می بینم!)

موفق باشید.

تو که تنها نمي موني، من تنها رو دعا کن

خاطراطمو نگه دار، اما دستامو رها کن

دوشنبه 22/1/1390 - 22:43 - 0 تشکر 306573

سلام

اون پر رنگ قبلی یادتونه خوب اینجا در موردش می نویسم با عنوان:

فرآیند خبر:

ماهیت یک واقعه خبری عینی، ثابت و تغییر ناپذیر است ولی آنچه به عنوان خبر آن واقعه در رسانه ها منعکس می شود، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیردکه در آن واقعیت به صورت حقیقتی نسبی عرضه می شود.

در واقع می توان گفت عینیت مطلق در خبر وجود ندارد همون آینه که قبلا گفتم و هر کس یا هر رسانه واقعه را آن گونه که دیده است منعکس می کند.این نحوه دیدن همواره متأثر از دیدگاه ها، پیش داوری ها، و اطلاعات قبلی فرد و رسانه و در یک کلام "عینکی که رسانه به چشم دارد" است.

فرآیند خبر تحت تاثیر دو دسته عوامل اساسی قرار می گیرد:

1- عوامل درون سازمانی

2- عوامل برون سازمانی

عوامل درون سازمانی:

الف) خبرنگار: سلیقه خبرنگار و زاویه دید او در خبر تاثیر گذار است، لذا خبرنگار در حد خبرنگاری که باید صادق باشد و از دخالت ذهنیت خود در خبر بکاهد.

ب) مدیران خبر که از طریق اعمال سیاست خبری و تشکیل جامعه خبری با معیارها و ارزش های اجتماعی سیاسی و ... و در رسانه خود بر فرآیند خبر موثرند(تو این قسمت پدر ما رو حسابی در اُوُردن)

ج) عوامل فنی مانند میزان جا و اندازه در صفحه روزنامه و وقت و زمان در رادیو و تلویزیون.

عوامل برون سازمانی:

الف) دولت ها از طریق اعمال محدودیت های قانونی(مثلا دولت سازندگی صحبت و بررسی در مورد روند اقتصادی کشور عواقب داشت)

ب) صاحبان سرمایه و آگهی ها و تامین کننده های منابع مالی رسانه ها(مثلا شما یه خبرنگار باهوشی و فهمیدی تو یه جریان سرمایه گذاری تبانی و غیره و فرداش تهدید می شی از پل کارون اتفاقی میفتی پایین)

ج) گروه های صاحب نفوذ و فشار(مورد بالا و ...)

د) منابع خبری مانند روابط عمومی ها و خبرگزاری ها(مثلا جریان سازی کردیم و خبری رو بردیم تو بورس شما هم مجبوری اونو کار کنی و گرنه روزنامت خوانندش کمتر میشه-این قسمت شگرد صهیونیست هاست و تمام دنیا رو متاثر کردن-)

ه) مخاطبان رسانه(من پیام میدم تو این موضوع و یا نظر سنجی علاقه مردم به یه مطلب رو نشون میده شما هم که شکم گشنه نباد بمونی باب میلشون می نویسی)

با وجود تمام این تاثیرات، روزنامه نگار باید بکوشد واقعه را با کاهش تاثیر این عوامل، تا حد امکان همان گونه که رخ داده گزارش نماید.

مطلب بعدی هم در مورد مفاهیم اساسی در خبر نویسیه

منتظر باشید

پنج شنبه 25/1/1390 - 18:24 - 0 تشکر 307777

به نام خداوندى كه حرف زدن را آموخت

ارتباط مهم است: قرار نیست شما ظرف چند جلسه به یك خبرنگار حرفه ای تبدیل شوید. بلكه در این مدت، رفته رفته با مهارت های لازم این كار آشنا شده و با انجام تمرینهای عملی، خود را برای كسب تجربه های بیشتر آماده خواهید كرد. تصور كنید یك روز صبح كه از منزل خارج می شوید هیچ وسیله ارتباطی نداشته باشید : صدای دوستان تان را نشنوید، رادیو و تلویزیون برنامه ای نداشته باشند، هیچ روزنامه ای چاپ نشده باشد، قدرت مكالمه از شما گرفته شده باشد حتی توانایی نوشتن هم نداشته باشید و... فكر می كنید این روز را می توانید به پایان برسانید. تصور عدم وجود وسایل ارتباطی برای هر انسانی وحشتناك است و همین موضوع اهمیت این وسایل را نشان می دهد.
حال كه دانستید كه ما نه به عنوان خبرنگار كه حتی به عنوان فردی از جامعه بشری مجبور هستیم اطلاعات مختصری درباره رسانه ها و وسایل ارتباطی داشته باشیم با هم به طور مختصر با این مفاهیم آشنا می شویم.
تعریف ارتباط: هرامرارتباطی كه ما شاهد آن هستیم مثل گفتگو شامل 3 بخش است كه این 3 بخش عبارتند از: ارتباط، رسانه، اطلاع.
در حقیقت هر زمان ارتباطی برقرار میشود این سه عنصر خود را نشان می دهند و بر هم تاثیر می گذارند . در برقراری ارتباط، اطلاع جنبه آگاهی قضیه و رسانه وسیله و ابزار مبادله اطلاعات است. به عبارت ساده تر اطلاعات را می توان به انرژی برای ایجاد كار و یا پول در نظام اقتصادی تشبیه كرد. همانطوركه بدون انرژی كار صورت نمی گیرد و بدون پول، نظام اقتصادی حركتی ندارد، بدون اطلاع نیز ارتباطی برقرار نمیشود. میزان اطلاعات هر فرد با میزان آزادی، داشتن هویت و نیز قدرت او رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر هر چه میزان اطلاعات فردی در خصوص هر مطلبی وموضوعی، زیاد شود میزان آزادی او نیز افزایش می یابد. به همین ترتیب اطلاعات زیاد درخصوص موضوعات اطراف هر فرد باعث می شود تا او هویت خود را بیشتر بشناسد. دست آخر اینكه فردی و نظامی كه اطلاعات ناقص داشته باشد قدرت كمی خواهد داشت به عبارت ساده تر شما اگر درباره دشمنان خودتان اطلاعات دقیق و زیادی نداشته باشید مطمئناً از آنها ضعیف تر خواهید بود. برای همین است كه معمولاً در رژیم های گوناگون حكومتی بخش اطلاعات یكی از قویترین و بزر گترین بخش ها است.

پنج شنبه 25/1/1390 - 19:7 - 0 تشکر 307783

سلام
ز رفیق عزیز الکساندر سیزاک متشکرم به خاطر ورودشون به بحث
درسته قرار نیست تو چند جلسه خبرنگار حرفه ای بشیم اما با یاد گرفتن قواعد این فن شاید بتونیم با دید جدیدی به دنیا نگاه کنیم
از تعریف هایی هم که گذاشتی ممنون
منتظر مطالب بیشتر از شما هستم
موفق باشید

پنج شنبه 25/1/1390 - 19:50 - 0 تشکر 307800

انواع رسانه ها: شما با ارتباط و اطلاع آشنا شدید و دانستید كه رسانه وسیله و ابزار مبادله اطلاعات بین افراد می باشد. حال می خواهیم به صورت ساده و مختصر شما را با چند رسانه كه اغلب شما نیز با آنها سر و كار دارید آشنا كنیم:

كتاب: حتماً میدانید كه اولین دستگاه چاپ در سال 1436 میلادی توسط گوتنبرگ ساخته شده است . با ساخته شدن دستگاه چاپ، دنیای رسانه ای كتاب وارد مرحله تازه ای شد. پیش از این تعداد كتاب هایی كه به صورت خطی در جوامع بشری وجود داشت خیلی كم بود و این تعداد كم فقط در اختیار عده خاصی قرار داشت اما پس از اختراع دستگاه چاپ، تیراژ كتاب ها به نسبت قبل خیلی بیشتر شد و همچنین تمامی افراد جوامع بشری توانستند به آن دست پیدا كنند.
اولین دستگاه چاپ در سال 1611 میلادی وارد ایران شد اما اولین كتاب 27 سال بعد یعنی در سال 1638 میلادی چاپ شد كه اتفاقاً این كتاب به زبان فارسی نبود چرا كه اولین كتاب چاپ شده در ایران انجیل بود. كتاب از گذشته های دور نقش یك منبع اطلاعاتی و آموزشی معتبر را برای انسان داشته است. در اهمیت كتاب همین نكته بس است كه پیامبران الهی را به دو گروه صاحب كتاب و بدون كتاب تقسیم میكنند و درباره معجزه پیامبراسلام نیز چیزی نمی گوییم چراكه همه شما این معجزه الهی را می شناسید. در حال حاضر كتاب از نظر اطلاعات خیلی زود كهنه می شود. برای مثال وقتی شما به كتب علمی 20 سال قبل نگاهی بیندازید، می بینید كه برخی از اطلاعات علمی كتاب ها ناقص و حتی مسخره به نظر می آید. استفاده از كتاب نیاز به داشتن سواد، درآمد، اوقات فراغت و آشنایی با فرهنگ مطالعه دارد. همچنین گرانی، وجود رسانه های دیگر مثل تلویزیون و نبود فرهنگ كتابخوانی باعث می شود انسان كمتر از آن استفاده كند . آخرین نكته اینكه چون معمولاً كتاب در خلوت و تنهایی مطالعه میشود در نتیجه مخاطب خود را به شكل عمیق تحت تاثیرقرار می دهد تا جایی كه حتی رفتار او را نیز تغییر میدهد. برخی از شما حتماً تجربه خواندن چنین كتابی را دارید. كتابی كه ماه ها بعد از مطالعه آن كلماتش در ذهنتان نقش بسته است.

مطبوعات:مطبوعات (همان روزنامه ها و ماهنامه ها) درحقیقت كتاب هایی هستند كه زود به زود منتشر می شوند و صحافی هم نشده اند. اولین نشریه ای كه به صورت امروزی چاپ شد گازت نام داشت كه درحدود 370 سال قبل (1631 میلادی) در اروپا منتشر شد. حدود دویست سال بعد از آن یعنی درسال 1353 هجری قمری اولین روزنامه فارسی زبان به نام كاغذ اخبار به مدیریت محمدصالح شیرازی در ایران چاپ شد. البته باید به خاطر داشته باشید كه اولین نشریه فارسی زبان درسال 1798 میلادی یعنی حدود 39 سال قبل از كاغذ اخبار تحت عنوان اخبار در هند چاپ شد. به این ترتیب شما متوجه فاصله مطبوعات ایران و سایر كشورها می شوید و می فهمید كه حداقل 200 سال فاصله بین مطبوعات ایران و سایر سرزمین ها وجود دارد و همین مسأله است كه لزوم وجود كلاس های آموزش روزنامه نگاری برای جوانان نسل بعد این مرز و بوم را آشكار می كند. از ویژگی های مطبوعات، وسعت انتشار، تنوع و دوام مطالب ونیزنظم دوره ای انتشار آنهاست. به عبارت دیگر برخلاف كتاب كه فقط برای عده معدودی چاپ می شود مطبوعات برای عموم اقشار جامعه با تنوع محتوایی مطالب(مثل جدول، سیاسی، اجتماعی و...) و با سرعت بیشتر منتشر می شود. در خصوص دوام مطالب هم باید گفت مطالب روزنام هها و سایر جراید را برخلاف رادیو و تلویزیون می توان نگهداری كرد و حتی به عنوان یك كالای بادوام حفظ نمود. علی رغم اینكه تیراژ روزنامه ها درجهان رو به افزایش است اما هنوز این رقم در ایران به سطح مطلوبی نرسیده است برای مثال روزنامه آساهی شیمبون در ژاپن بیش از یك میلیون در روز تیراژ دارد در حالیكه پرتیراژترین روزنامه ایران فقط 400000 نسخه در روز منتشر می شود . نكته جالب اینكه در ژاپن و سوئد برای هر 1000 نفر 600 نسخه روزنامه منتشر می شود، در حالیكه در ایران این رقم به 52 نسخه برای هر 1000 نفر می رسد. نكته آخر اینكه تعدادكل نشریاتی كه در ایران مجوز انتشار دارند به 1734 نسخه می رسد كه از این تعداد تنها 46 عدد آنها روزنامه است.


رادیو: این رسانه دستگاه گیرنده امواج است و پیام را به سرعت و با پوششی وسیع گسترش می دهد و به تمامی موانع زمانی و مكانی نیز غلبه میكند. به عبارت ساده تر، حتی كو ههای بسیار بلند و صحراهای خشك و سوزان نمی توانند جلوی ارسال پیام رادیو را بگیرند و درهمان لحظه ارسال، پیامهای آن می تواند دریافت شود. یكی دیگر از مزایای رادیو این است كه برخلاف مطبوعات وكتاب نیاز به سواد خواندن و نوشتن ندارد وبه همین دلیل بهترین رسانه برای مناطق و جوامع بی سواد است. تمام این خواص از رادیو رسانه ای منحصر به فرد ساخته كه در گذشته كاركردهای بسیاری داشته است. برای مثال رادیو در جنگ جهانی دوم بویژه در كشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن یك وسیله تبلیغی مؤثر بود. این نكته كه گوینده در پشت رادیو دیده نمی شد تأثیر زیادی در عظمت و اهمیت او داشت . شاید شما هنوز هم حرف های مادربزرگ و پدربزرگهای خود را در این باره بشنوید كه می گویند در آن زمان همه تصور می كردند آدم های كوچك و یا دیو و جن داخل دستگاه رادیو قرار داده شده اند. در خاتمه باید بگوییم برخلاف كتاب وطبوعات، رادیو زودتر و با اختلافی 20 ساله نسبت به اروپا وارد ایران شد. اولین فرستنده رادیویی در اروپا درسال1920 شروع به كار كرد در حالی كه اولین فرستنده در ایران در سال 1940 یعنی حدود سال 1305 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز كرد.
تلویزیون: تلویزیون از نظر فنی شبیه رادیو است و از طریق بیسیم و امواج پیام های خود را منتقل می كند. در حقیقت تلویزیون از امكانات سینما و رادیو استفاده می كند و از تكنیك های روزنامه نگ اری بهره می گیرد . تلویزیون سرگرم كننده ترین وسیله ارتباط جمعی است و تاثیر آن بیش از سایر رسانه هاست. ورود این رسانه به ایران با 18 سال اختلاف نسبت به سایر كشورها صورت گرفت. اگر در اروپا اولین ایستگاه تلویزیونی در سال 1940 میلادی افتتاح شد در ایران اولین ایستگاه درسال 1958 شروع به فعالیت كرد.

اینترنت: اینترنت در حقیقت شبكه ای به هم پیوسته از كامپیوترهای سراسر دنیاست كه به وسیله خطوط تلفن كه آن هم یك وسیله ارتباط جمعی منحصر به فرد است به یكدیگر متصل م یشود. اینترنت تمام اشكال ارتباطی شامل كتاب،Multimeda مطبوعات، رادیو، تلویزیون، سینما و... را در خود جمع كرده است. به عبارت ساده تر اینترنت یك دستگاه و سیستم چند رسانه ای كه به وسیله آن شما می توانید به كلیه روزنامه ها، كتابخانه ها، دانشگاه ها، ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی، فروشگاه های معتبر، كارخانجات و... دسترسی پیدا كنید، است. درباره فراگیری و عظمت این رسانه كافی است بگوییم در سال 2001 میلادی تعداد پایگاه های اینترنتی(سایت) در سراسر دنیا حدود 28000000 بود كه برای ورود یك دقیقه ای به هر كدام از آنها حدود 53 سال زمان نیاز داریم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.