تبیان، دستیار زندگی
معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه در راستای تبیین فداکاری‌های روحانیت در دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی دانش‌نامه شهدای روحانی را تدوین می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش‌نامه شهدای روحانی

شهدای روحانی
معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه در راستای تبیین فداکاری‌های روحانیت در دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی دانش‌نامه شهدای روحانی را تدوین می‌کند.

مدیر کل امور طلاب حوزه‌های علمیه در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به ضرورت تبیین ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت:  حضرت امام فرمودند: جنگ ما یک دانشگاه بود، و این تعبیر، بسیار پر معنی و نشان دهنده ارزشها و پیام های دوران 8 ساله دفاع مقدس به شمار می رود.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نسب افزود: ارزشهای دفاع مقدس را باید برای کسانی که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند را یادآوری کرد و برای کسانی که ایام دفاع مقدس را درک نکردند بیان رشادت ها و خاطرات سبک زندگی شهدا  به خصوص شهدای روحانی که در راس همه قرار داشتند را تبیین کرد.

مدیر کل امور طلاب حوزه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: وظیفه امروز همگان برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس، انتقال الگوهای  زندگی و سیره آنها در قالب های مختلف تبلیغی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام رضوانی نسب  با اشاره به شبهه زدایی از چهره دفاع مقدس  تاکید کرد: متاسفانه یکی از اقدامات شوم دشمنان ایجاد شبهه در اذهان جوانان  در رابطه با دفاع مقدس و حضور روحانیون در جبهه حق علیه باطل است که باید روحانیون ، رسانه های جمعی، صدا و سیما، خبرگزاری ها و اهل قلم به جد در صدد شبهه زدایی از اذهان مردم به خصوص نسل جوان باشند.

مسئول اداره امور ایثارگران حوزه  افزود:  تدوین دانش نامه شهدای روحانی با جمع آوری عکس ها و آثار و وصیت نامه شهدا صورت پذیرفته در راستای شبهه زدایی از اذهان نسل جوان و نسل های آیند، است که البته باید تالیفات، همسو با دائرة المعارف شهدا تهیه و تنظیم گردد.

وی  خاطر نشان کرد: بزرگترین آسیب پیش روی ارزشهای دفاع مقدس فراموش کردن ایثارگی ها ، رشادت ها و جانفشانی های شهدای است که برای حفظ و کیان نظام اسلامی جان خودشان را هدیه کردند.


منبع : مرکز خبر حوزه

تهیه و تنظیم : گروه حوزه علمیه تبیان