تبیان، دستیار زندگی
حضور نیافتن تماشاگران اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر به منظور تماشای دیدار تیم‌های ذوب آهن و مس كرمان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحریم بازی‌های ذوب آهن

حضور نیافتن تماشاگران اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر به منظور تماشای دیدار تیم‌های ذوب آهن و مس كرمان، برنامه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده بود. چرا كه تماشاگران ذوب آهن اعلام كرده‌اند به دلیل نبودن تماشاگر اصفهانی در بازی‌های خارج از خانه، دیگر برای حمایت از این تیم به فولادشهر نخواهند رفت.

به نقل از ایسنا، تعدادی از هواداران و لیدرهای تیم فوتبال ذوب آهن طی تماس‌هایی اعلام كرده‌اند از بازی با مس كرمان قرار بود، بازی‌های ذوب آهن تحریم شود كه حضور تعداد اندك تماشاگران نیز به دلیل عدم اطلاع آنها از این تصمیم بوده است. آنها تاكید دارند در صورتی كه باشگاه همچنان به این رویه ادامه دهد و بر عدم اعزام تماشاگران به بازی‌های خارج از خانه اصرار كند، این تحریم همچنان ادامه خواهد داشت.  این هواداران حتی اعلام كرده‌اند، ‌صحبت‌های خود را به گوش سعید آذری مدیرعامل باشگاه نیز رسانده‌اند اما، وی ادعا كرد چنین صحبتی را نشنیده است.

آذری در گفتگو با ایسنا اعلام كرد: از سوی هواداران چنین صحبتی با من نشده است اما، اگر كسانی هستند كه دم از تحریم می‌زنند، بدانند كه این اشخاص برای ما شناخته شده هستند.

وی در توضیح عدم همراهی تماشاگران در بازی‌های خارج از خانه گفت: بعضا در بعضی از سفرهای خارج خانه، مشكلاتی از سوی هواداران ایجاد شده است كه دیگر دوست نداریم چنین اتفاقاتی رخ بدهد. واقعیت این است كه بعضی از تماشاگران مشكل اخلاقی دارند و ما اجازه نمی‌دهیم این عده كم، ضربه‌ای به مجموعه بزنند!

سعید آذری، هرگونه صحبت درباره هواداران را به معاون فرهنگی خود ارجاع داد و گفت: مسوول مستقیم درمورد هواداران معاونت فرهنگی و شخص قندی است كه باید در این باره با وی صحبت كنید. اصلا یكی از دلایل تشكیل این معاونت، رسیدگی به وضعیت تماشاگران و جذب هوادار در بازی‌های ذوب آهن است.

وی با تایید این مطلب كه در سال‌های اخیر تعداد تماشاگران تیم فوتبال ذوب آهن رو به كاهش بوده است، ‌خاطرنشان كرد: بعد از حضور در جام باشگاه‌های آسیا در سال 82 و حذف از آن مسابقات، رفته رفته تعداد تماشاگران كم شد كه باید تحقیق كارشناسی در این‌باره صورت گیرد. امیدواریم دوباره شاهد آشتی تماشاگران با تیم فوتبال ذوب آهن باشم.

* تماشاگران ذوب آهن بیمه می شوند

در حالی كه هواداران ذوب آهن از تحریم بازی‌های این تیم از بازی با مس كرمان صحبت می‌كنند اما، معاون فرهنگی ذوب آهن، علت اصلی عدم استقبال هواداران از این بازی را ناهماهنگی با آموزش و پرورش جهت انتقال دانش آموزان زرین شهری به ورزشگاه فولاد شهر عنوان كرد.

مهدی قندی در گفتگو با ایسنا تصریح كرد: در بازی با مس كرمان، نتوانستیم هماهنگی لازم را با سازمان آموزش و پرورش شهرستان زرین شهر (واقع در 30 كیلومتری فولاد شهر) جهت انتقال تعدادی از دانش آموزان به ورزشگاه به وجود آوریم كه این اتفاق از بازی‌های آینده رخ خواهد داد.

وی هم‌چنین از بیمه هواداران ذوب آهن خبر داد و اضافه كرد: برای اولین بار در كشور، قرار است هواداران ذوب آهن بیمه شوند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق، بتوانیم پاسخگوی خانواده‌های این دانش‌آموزان باشیم.

معاون فرهنگی ذوب آهن پیرامون علت كم شدن استقبال هواداران در بازی‌های این تیم به خصوص در فصل جاری گفت: این فصل تیم فوتبال‌مان با مشكلی روبرو شد و حتی در انتهای جدول نیز قرار گرفت. طبیعی است كه استقبال گذشته از بازی‌ها نشود اما، با بهتر نتیجه گرفتن تیم و آمدن بیژن ذوالفقارنسب، مطمئنا به زودی تماشاگران نیز استقبال بهتری از بازی‌ها خواهند كرد.

بر اساس این گزارش، بعد از اعتراضات كانون هواداران باشگاه ذوب آهن نسبت به بی‌توجهی باشگاه برای اعزام هوادار از اصفهان به بازی‌های خارج از خانه ذوب آهن، هیات مدیره این باشگاه اصفهانی یكی، دو جلسه به بررسی این مساله پرداخت و در نهایت مقرر كرد كه هرگونه اقدام لازم جهت جلوگیری از عدم استقبال هواداران در نظر گرفته شود.