تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان هنرستان المهدی (عج) با راهنمایی جناب آقای علی زارع، در بخش سمینارهای ششمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی سایت تبیان حضور داشتند و به ارائه دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای دانش آموزان هنرستان المهدی (عج)

در ششمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

دستاوردهای دانش آموزان هنرستان المهدی (عج)

پژوهشگران جوان هنرستان المهدی (عج) با راهنمایی جناب آقای علی زارع، در بخش سمینارهای ششمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی سایت تبیان حضور داشتند و به ارائه دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.

آقای مهدی سالک ارجی با نوشتن داستانی با عنوان «فرار از باغ وحش» در بخش داستان نویسی سمینارها شرکت کردند. شما می‌توانید این داستان را از اینجا دانلود نمائید و مطالعه نمائید.

دیگر سمینار ارائه شده توسط این پژوهشگران در زمینه «تکنیک یادگیری یک بار برای همیشه» بود، که این سمینار توسط آقای ابوالفضل دولو ارائه شد. ایشان در زمینه تکنیک های یادگیری و فرایندها و مهارت های آن تحقیق کرده بودند و بر ضرورت استفاده از این تکینک ها برای یادگیری هر چه بهتر مفاهم علمی تاکید داشتند. این روش که یکی از قویترین روش های یادگیری است در سال 1996 توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال تر و آسان تر گردد. (SQ3R) مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review).

دستاوردهای دانش آموزان هنرستان المهدی (عج)

آقای محمد غدیری، نیز دیگر پژوهشگر این هنرستان بود که سمیناری تحت عنوان «روش آموزش علوم انسانی» ارائه کردند. ایشان در خصوص روش های آموزش علوم مختلف خصوصاً رشته علوم انسانی تحقیق کرده بودند. و روش های نوینی برای آموزش این دروس در مدرسه پیشنهاد کردند.

آخرین سیمنار ارائه شده نیز با موضوع «اراده و قوه ادراک» توسط آقای مهدی رستم وند ارائه شد. که در خصوص قوه ادراک و توانایی های آن و نقش اراده در تصمیم گیری ها و حل مسائل بود.

بخش پژوهش‌های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم : نسرین صادقی