تبیان، دستیار زندگی
دومین مدرسه ای که قصد داریم معرفی کنیم، چهار گروه شرکت کننده از دبیرستان میرداماد است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد های دانش آموزان دبیرستان میرداماد

در پنجمین جشنواره ی پروژه های دانش آموزی

دومین  مدرسه ای که برای معرفی انتخاب کردیم، چهار گروه شرکت کننده از دبیرستان میرداماد است.

راکت سوخت حالت جامد

دستاورد های دانش آموزان دبیرستان میرداماد

فائزه بقائیان، هانیه طاهری، آناهیتا تاجیک و منیره اشرف اعضای گروه ساخت راکت سوخت حالت جامد هستند. دانش آموزان فعال و مبتکر این گروه علاوه بر ساخت بخش های مختلف راکت، محفظه موتور راکت خود را که ترکیبی از لایه های کاغذ و چسب است با شرایطی خاص با دستان خود ساخته اند. جالب است بدانید سوخت این راکت ترکیبی از پتاسیم نیترات و شکر است که هر دوی این مواد حلال در آب می باشد.

افزایش قابلیت جذب در پوشک بچه

دستاورد های دانش آموزان دبیرستان میرداماد

گروه بررسی مواد جاذب و افزایش قابلیت جذب در پوشک بچه، یکی از گروه های برتر در بخش سمینارها بودند. محبوبه جمالی، پگاه باطبی و شوک وحدتی فر با همراهی مربی دلسوزشان خانم پازوکی توانستند در مورد انواع مواد جاذب، اعم از گیاهی و شیمیایی و انواع الیاف موجود در پوشک بچه، تحقیق کرده و آزمایش های مختلفی انجام دهند. نتایج بررسی های این گروه تولید پوشک بچه با قابلیت جذب بالا و الیاف ضد حساسیت است.

ساخت گچ بدون الکتریسیته ساکن

دستاورد های دانش آموزان دبیرستان میرداماد

نازنین اکبری، زینب شکریان، شقایق امیری، هانیه عبداله زاده اعضای این گروه را تشکیل می دهند. دانش آموزان سخت کوش این تیم، بعد از انجام آزمایشات مختلف، گچی را ساختند که کمترین الکتریسیته ساکن را ایجاد می کند.

ساخت تلسکوپ شکستی

دستاورد های دانش آموزان دبیرستان میرداماد

تیم علاقمند به آسمان و ستارگان، مهسا فلاح نژاد، مطهره نفر و نیلوفر هزارجریبی هستند. این گروه از دانش آموزان دبیرستان میرداماد یک تلسکوپ شکستی ساختند تا با آن بتوانند آسمان را زیبا تر ببینند.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی