تبیان، دستیار زندگی
نحوه برگزاری مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی سایت تبیان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

بالاخره در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه، با باران و بی باران پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی با حضور دانش پژوهان عزیز و معلمان راهنمای آن ها از سراسر کشور در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

در این طرح تعداد 45 مدرسه با 180 گروه شامل 820 دانش آموز از 8 استان برگزیده شده بودند که با حضور گرمشان در دو روز پایانی جشنواره، کارهای علمی خود را به بازدید کنندگان ارائه دادند.

همان طور که در روزهای قبل خبر رسانی شد؛ در این دو روز 10 مسابقه بین دانش آموزان عزیز کشورمان برگزار شد.

خلاصه ای ازنحوه ی برگزاری این مسابقات و تصاویری از دانش آموزان در زیر آمده است:

مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

مسابقه موشک آبی: در این مسابقه، موشک های آبی مدارس مختلف در شرایط یکسان پرتاب می شدند و برد حرکتی این موشک ها اندازه گیری می شد. در این مسابقات رکورد 141 متر ثبت گردید. این مسابقات رأس ساعت 10 صبح روز جمعه با حضور جمعیت زیادی از دانش آموزان و بازدید کنندگان برگزار گردید.

مسابقه ربات های مسیر یاب: در این دسته از مسابقات، ربات های گروه های مختلف مسیر مشخصی را طی می کنند. گروهی برنده مسابقات می شود که در کمترین زمان این مسیر را طی کرده است.

مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزیمسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

سازه های ماکارونی:

در این مسابقات، سازه های ماکارونی با دسته ویژگی های مشترک و با توجه به وزن سازه شان وزنه های مختلف را تحمل می کنند. سازه ای برنده مسابقه خواهد بود که بیشترین وزن را نسبت به وزن اولیه خود تحمل نماید.

مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

مسابقات پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

مسابقات هاور کرافت:

در این مسابقات، هاورکرافت های مختلف درون حوضچه بزرگ فرهنگسرای خاوران قرار گرفتند و در پایان هاورکرافت تند رو تر و متعادل تر به عنوان گروه برتر انتخاب گردید. برخی از این هاورکرافت ها کنترلی بودند.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش